Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 20:31

Ah super leuke foto kruimellover! Je straalt inderdaad :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:12

Ik heb al even niks meer gemeld hier maar wel steeds meegelezen hoor :o

Heerlijke foto Kruimel! Da's echt genieten hè <3

Serenity, jij hebt aardig wat meegemaakt. Wel heel fijn dat je er dmv de paarden toch doorheen hebt kunnen trekken. Ik kom ook altijd helemaal tot rust op stal, echt heerlijk.

Goldenarrow, auw! #) Goed rust houden hoor, een hersenschudding moet je niet te licht over denken. Als je door de pijn heen gaat kun je er jaren last van houden. Heerlijk bekkie heeft Zamazenta <3 Groeit hij ook zo hard? Jolene is nu 1 maand oud en al echt een bonkie.

Vientje, Pinda in plofkipmodus. Rudi heeft ook weer een lekker bolle graspens. Wel lastig dat het ten koste gaat van de goede ligging van je zadel.

Vanaf vandaag ben ik ook weer verder met Rudi. Hij heeft even vrij gehad omdat we het op het werk zo druk hadden ivm de Pasen.
Vandaag heb ik de dubbele longe er weer bij gepakt om te kijken of hij het nog wist. Hij deed het alsof hij nooit anders heeft gedaan en het geeft mij de bevestiging dat 'het stuur' er goed op zit *\o/* Aan het einde een achteruit gevraagd, daar moest hij wel even over denken maar na een 30 seconden stapte hij heel voorzichtig naar achteren. Ik heb gelijk de druk losgelaten en hem heeeeeeel uitvoerig beloond <3 Ben zo trots op hem en hoe hij het allemaal oppakt <3 Op naar de volgende stap: Opstappen en rijden **\O/**

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:53

Ja, hij wordt echt al groot! Echt bizar altijd hoe snel dat gaat, zijn koppie begint ook al wat grijzer te worden. Hij eet ook heel goed mee van mama's slobber en brokken, dus dat zal ook wel meehelpen _O-

En super goed kruimellover! Ik snap dat je trots bent :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:57

Leuk hè, hoe je nog blijer kan worden van reacties haha.. heb het in ons topic over het huis, als ik dan weer een update heb geplaatst en mensen reageren er zo enthousiast op, heb ik gelijk zin om nog verder te klussen _O-

Lekker Noisy, dat hij het werk aan de dubbele lijnen zo goed weer oppakt! :D En de achteruit er op die manier opzetten is zó fijn!! Hoe beloon jij hem als je met de dubbele lijnen werkt? Kan niet wachten tot we met Dije op het punt zijn dat ik de dubbele lijnen eraan durf te hangen :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 07:58

Wij hebben gisteren eens de balkjes in de bak gebruikt. Voor Titane voornamelijk. Die is 13 jaar oud en heeft gisteren voor het eerst een minisprongetje gedaan. Enthousiast is ie wel, handig nog niet :+

Met Mattvey de standaard oefeningen gedaan, was ie braaf mee. :j
Daarna een pion gepakt. Allemaal leuk en aardig, tot ik die tegen zijn hals wilde leggen.
Maar na een paar keer herhalen, bleef ie aan beide kanten stilstaan als ik met de pion tegen zn hals kwam :D

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:09

Dilan93 schreef:
Wij hebben gisteren eens de balkjes in de bak gebruikt. Voor Titane voornamelijk. Die is 13 jaar oud en heeft gisteren voor het eerst een minisprongetje gedaan. Enthousiast is ie wel, handig nog niet :+

Met Mattvey de standaard oefeningen gedaan, was ie braaf mee. :j
Daarna een pion gepakt. Allemaal leuk en aardig, tot ik die tegen zijn hals wilde leggen.
Maar na een paar keer herhalen, bleef ie aan beide kanten stilstaan als ik met de pion tegen zn hals kwam :D

Lekker bezig!

Ik heb twee weken geleden de balkes geintroduceerd in het vrij longeren, vooral omdat ik al wist dat die kleine springen wel leuk vond. Maar ook om eens te kijken wat die grote ervan zou vinden. Nou, dat was nog best een flinke discussie. Meneer snapte NIET dat je dus OVER een balk heen kon lopen, en bleef er in de eerste instantie consequent voor weigeren/omheen gaan. Toen de boel zo neergelegd dat hij wel moest, en uiteindelijk sprong hij er met 4 benen tegelijk de lucht in overheen. Ik kwam niet meer bij van het lachen haha, en hij stond me alleen maar aan te kijken met een gezicht van, wat moet ik hier nu mee?!

Na wat oefenen viel het kwartje. Toen de balk ook ongeveer 10 cm van de grond afgelegd. Daar sprong meneer eerst nog fanatiek overheen tot hij doorhad dat een simpel drafje met je voetjes goed optillen ook prima werkte.

Altijd hilarisch, paarden die voor het eerst over de balkjes moeten. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:23

Haha ja ze reageren zo verschillend! Titane vond het allemaal wel prima. Mijn kwpn vond het toentertijd maar raar. Stopte of liep gewoon dwars door een kruisje heen. :')
Maar ik heb er uiteindelijk 90 cm mee gesprongen. Durfde zelf niet hoger.

Mijn eerste arabiertje ging hard op de hindernis af, remde, sprong met 4 benen tegelijk en galoppeerde weer verder :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:30

Wat doet Maylinn het goed, Phuddle!
Hopelijk is Jolijn morgen iets aangekomen in gewicht.

Prachtig dat hij het zo weer oppakt na 10 maanden, Serenity :j
Een goede basis blijft gewoon voor altijd.
Vriendin van mij is paardencoach en zij zegt altijd dat paardeneigenaren mazzel hebben met hun eigen therapeut in de wei.
Vanaf nu weer optimaal gaan genieten.

GA, veulentjes zijn altijd <3

Prachtige selfies :D

Kruimellover *\%/* **\O/** *\o/*

Grappige foto, Noisy! Fijn dat hij het gewoon weer oppakt waar je gebleven was.

Oefenen met balkjes is leuk!
Joya heeft de eerste keer een grote hap uit de balk genomen.. Dacht laat haar eerst even kijken en ruiken... :')

Zij springt er echter juist niet over heen maar blijft zolang mogen draven met haar benen helemaal opgetrokken. Het "spring-kwartje" valt nog niet echt maar heb het ook nog niet echt hoog gezet.
Ze kan wel springen, als veulen sprong ze moeiteloos over de omheining van een weiland van 1.30.. Dat was natuurlijk niet de bedoeling :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:59

Hahaha, ja balkjes is iets :')
Rudi vond in het begin dat het zuurstokken waren. Die moet je opeten, niet overheen lopen. Als ik dan aangaf dat hij erover moest ging meneer er mooi omheen en vervolgens vanaf de andere kant opeten :roll: Ik heb 1x streng moeten zijn dat ze daar toch écht níet voor zijn en toen was het goed. Nu loopt en springt hij ze prima.

Utopia, ik beloon door gelijk de druk eraf te laten en met mijn stem

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:07

Haha jaah hindernissen slopen is hier ook een grote hobby.
Ik had de balken een tijdje laten liggen dus daar is heel veel van af geknaagd. :=
Malik springt makkelijk, maar uit zichzelf ik heb daar nog niet zoveel mee gedaan.
Mijn shet is een heel fanatieke springer, als ik wat neerzet gaat hij er zelf over en stopt direct na de hindernis, draait zich om en springt weer terug. _O-

Fransje mijn veulen vroeger deed dat ook, moeders in paniek elke keer.. Maar hij vond springen later toch niet zo, al had hij wel een goede techniek, de instructeur zag hem wel zitten maar ik merkte dat hij het niet zo graag deed dus heb ik daar niet zoveel mee gedaan.

Dilan ik denk idd dat het heel goed is wat je nu oefent met Mattvey, daar bouw je het vertrouwen mee op. :j

Golden Arrow ja dat groeien gaat veel te snel!

Rudi kan het nog!
En achterwaarts geïnstalleerd. :D

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:46

Ik ben een beetje laat met het meedoen aan dit topic, maar vinden jullie het okay als ik meepraat?

Mijn kleine baby Tess wordt dit jaar 5, en we zijn bezig met haar voor de kar te beleren!
Vandaag heeft ze voor het eerst los gelopen met iemand erop, en ze is ongelofelijk braaf tot nu toe.

Over de filmpjes, ze vindt het moeilijk om te stappen aangezien het op dit moment nog zwaar is, hierdoor zijn we steeds nog geen 5 minuten op een dag. Als ik de video’s terug kijk zie ik dat de kar wat hoger mag hangen, dit zal ik morgen doen.

Afbeelding

https://youtu.be/22Nxme6sifU

https://youtu.be/-SzM4Uu13cE

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:59

Welkom! Leuk een menner is ons toch gevarieerde gezelschap :)
Tess doet het goed, toch? Voorwaarts vinden ze in het begin sowieso lastig. Komt vast goed.

Ik heb vanavond weer buitengereden met Joya. Nu meteen bij stal opgestapt en op pad gegaan samen met stalgenoot. Klein rondje gemaakt door het park en weer terug.
Er hingen wat takken laag en daar moest ik voor bukken maar dat was geen probleem.
Heerlijk ontspannen rondje!
Ze was nu al veel minder onder de indruk dan vorige week!

Filmpje als bewijs

Mijn beugels zijn nu wel erg lang die ga ik van de week maar gaatje korter doen. Moet zelf ook erg aan haar breedte wennen en nu met haar grasbrok is ze helemaal een plofkip.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:24

Welkom fenijro_tani! En wat is Tess een leukerd! Hier ook een shetlander staan met wie ik uiteindelijk de kar wil uitproberen, maar dat is nog een puppy die eerst nog maar even een beetje puber mag gaan zijn. Ben heel benieuwd, en eens met Fransje, leuk een menner erbij! Die hadden we geloof ik nog niet, toch? O:)

Fransje, wat gaaf, en leuk filmpje. Ze loopt lekker op der gemak lijkt het, geen zichtbare grote spanning vanaf achteren in ieder geval. Ik moet echt heeeeeeel dicht met mn gezicht op het scherm gaan zitten om iets te zien van je benen en lengte beugels, wat me vooral eerder opvalt is dat jij ook lekker ontspannen lijkt te zitten. +:)+

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 00:49

Zo nu even weer goed bijgelezen. Sowieso een dankjewel voor de meerdere lieve reacties n.a.v. het stukje wat ik schreef over mn burn-out. Lief! En ja, kan het met de paardencoach-vriendin alleen maar helemaal mee eens zijn. Sowieso zijn dieren er goed in, maar paarden kunnen dat toch wel uitzonderlijk goed. :j

Fransje, je schreef nog over horse agility met de shet, en ik had er wel over gehoord maar wist niet precies wat het nu was. Dat lijkt inderdaad wel wat voor hem, niet eens alleen omdat hij erg veel interesse toont in uitdagingen aangaan en ondernemend is, maar ook omdat er nog heel wat werk aan de winkel is om met hem een goede basis qua communicatie en opvoeding te leggen. Hij acht zichzelf redelijk onschendbaar, wat een mooie eigenschap is, maar ook betekend dat hij bijvoorbeeld erg makkelijk door je heen loopt. Wat dat betreft is hij zo anders dan de grote, die juist heel gevoelig is. Voor mij ook een leuke uitdaging, want het vraagt een heel andere aanpak. Horse Agility, of in ieder geval dat als onderdeel van, lijkt me een mooie manier om met hem aan deze punten te werken.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:08

fransje23 schreef:
Welkom! Leuk een menner is ons toch gevarieerde gezelschap :)
Tess doet het goed, toch? Voorwaarts vinden ze in het begin sowieso lastig. Komt vast goed.

Ik heb vanavond weer buitengereden met Joya. Nu meteen bij stal opgestapt en op pad gegaan samen met stalgenoot. Klein rondje gemaakt door het park en weer terug.
Er hingen wat takken laag en daar moest ik voor bukken maar dat was geen probleem.
Heerlijk ontspannen rondje!
Ze was nu al veel minder onder de indruk dan vorige week!

Filmpje als bewijs
[ Video ]

Mijn beugels zijn nu wel erg lang die ga ik van de week maar gaatje korter doen. Moet zelf ook erg aan haar breedte wennen en nu met haar grasbrok is ze helemaal een plofkip.

Bedankt! Ja ze doet het echt geweldig. Dit was de 4e keer voor de kar, gaat nog beter dan ik had durven dromen. Tijdens het longeren/wandelen/ lange lijnen is ze voorwaarts genoeg, dus ik neem aan dat dat wel goed gaat komen inderdaad. In draf is het vaak sowieso al makkelijker te trekken, maar ik wil toch eerst stap en de rem er goed in hebben zitten.

Wat doet joya het ongelofelijk goed zeg! Mooi stuk ook om te rijden zo te zien?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:10

Serenity350 schreef:
Welkom fenijro_tani! En wat is Tess een leukerd! Hier ook een shetlander staan met wie ik uiteindelijk de kar wil uitproberen, maar dat is nog een puppy die eerst nog maar even een beetje puber mag gaan zijn. Ben heel benieuwd, en eens met Fransje, leuk een menner erbij! Die hadden we geloof ik nog niet, toch? O:)

Fransje, wat gaaf, en leuk filmpje. Ze loopt lekker op der gemak lijkt het, geen zichtbare grote spanning vanaf achteren in ieder geval. Ik moet echt heeeeeeel dicht met mn gezicht op het scherm gaan zitten om iets te zien van je benen en lengte beugels, wat me vooral eerder opvalt is dat jij ook lekker ontspannen lijkt te zitten. +:)+

Bedankt! Ik vond Tess ook heel lang puppy nog, ze is 20 mei jarig en dan wordt ze alweer 5. Wel heel leuk dat je het wilt gaan doen! Shetjes zijn altijd zo leuk om te zien voor de kar, vooral in de winter met dat vachtje.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:12

Zie hier weer veel vooruitgang voorbij komen en vliegende shetlanders! Maar het topic is weer heel snel gegaan dus kan even niet helemaal volgen :o

Ik heb gisteren voor het eerst over Marie heen gehangen, ze was heel flink maar vond het wel wat eng.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:57

@CalipsoLover: De eerste keer is toch vaak wel wat spannend en raar voor ze, maar gaaf dat ze flink was. Ben benieuwd naar het verloop met haar!

@Fenijro_tani: hoe hoog is Tess eigenlijk? Ze oogt geloof ik op de foto's en het filmpje veel kleiner dan ze is, of heb ik dat verkeerd? En kan die van jou ook zo racen? Onze shet heeft soms een "race-moment" en gaat dan echt in vliegende galop door de weide heen. Man wat kan hij hard, het is dan bijna niet meer mogelijk om zn benen te "zien". Als in, ze gaan zo snel dat je een shetlanderlijf met waas eronder door de weide ziet schieten.. :wow:

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:10

Ohh heerlijk die "ik woon in jouw camera" neus-foto's :))

Wij zitten nog in jullie beginstadium MirandaFuego, maar zo te zien komt dat met oefenen helemaal goed dus :D

Wat tof Kruimellover *\o/* Jullie stralen helemaal, leuk :)

Rudi gaat als een speer dus, fijn! Lekkere snuit zo :D

Balkjes werk is leuk! Pinda snapt ze niet, die wordt vrees ik geen springpaard :+ Toch jammer, moeke heeft een internationaal springpaard gegeven uit een dressuurhengst dus in theorie zou het erin moeten zitten. Maar bij een balk op de grond waar ze overheen moet kijkt ze je echt aan van "Vrouwtje, hek! En nu? :? :o? :+ "

Welkom Fenjiro_tani! Leuk, nog een Shetje voor de kar, kunnen wij met Jipje mooi de kunst af gaan kijken :) :D Hoe groot is ze?

Heerlijk zo'n ontspannen ritje Fransje, dat gaat mooi :)

Vanavond als het goed is ( = als de plofkip niet in het gras geweest is waardoor er geen zadel op kan :+ ) weer zelfstandig rijden zonder les. Maar stalgenootje dat helpt heeft van instructrice de opdracht gegeven mij aan te pakken dus dat wordt wel aan de bak }> Zaterdag weer les thuis. En dan het weekend erna een primeur: voor het eerst in mijn leven op locatie bij instructrice gaan lessen := Nou is dat op de stal waar ze beleerd is dus niet echt vreemd terrein, maar toch...trailer, andere locatie, etc etc := Spannend, maar wel heel tof!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:19

Vientje, ohhh spannend, met de trailer op pad voor les :j

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:12

Serenity350 schreef:
@CalipsoLover: De eerste keer is toch vaak wel wat spannend en raar voor ze, maar gaaf dat ze flink was. Ben benieuwd naar het verloop met haar!

@Fenijro_tani: hoe hoog is Tess eigenlijk? Ze oogt geloof ik op de foto's en het filmpje veel kleiner dan ze is, of heb ik dat verkeerd? En kan die van jou ook zo racen? Onze shet heeft soms een "race-moment" en gaat dan echt in vliegende galop door de weide heen. Man wat kan hij hard, het is dan bijna niet meer mogelijk om zn benen te "zien". Als in, ze gaan zo snel dat je een shetlanderlijf met waas eronder door de weide ziet schieten.. :wow:

Ze lijkt inderdaad klein, omdat ze ook zo “iel” is. Dat is echt typisch de mini in haar! Ze is zeker zo’n 90cm tot 95 cm!
Oh dat heeft Tess ook enorm! Ze houdt er echt van om sprintjes te trekken. We hebben er nu ook een jonkie bij, dus dat is dikke koek bij elkaar natuurlijk, veel spelen. Tess rent zo de trekker voorbij haha.

Vientje schreef:
Ohh heerlijk die "ik woon in jouw camera" neus-foto's :))

Wij zitten nog in jullie beginstadium MirandaFuego, maar zo te zien komt dat met oefenen helemaal goed dus :D

Wat tof Kruimellover *\o/* Jullie stralen helemaal, leuk :)

Rudi gaat als een speer dus, fijn! Lekkere snuit zo :D

Balkjes werk is leuk! Pinda snapt ze niet, die wordt vrees ik geen springpaard :+ Toch jammer, moeke heeft een internationaal springpaard gegeven uit een dressuurhengst dus in theorie zou het erin moeten zitten. Maar bij een balk op de grond waar ze overheen moet kijkt ze je echt aan van "Vrouwtje, hek! En nu? :? :o? :+ "

Welkom Fenjiro_tani! Leuk, nog een Shetje voor de kar, kunnen wij met Jipje mooi de kunst af gaan kijken :) :D Hoe groot is ze?

Heerlijk zo'n ontspannen ritje Fransje, dat gaat mooi :)

Vanavond als het goed is ( = als de plofkip niet in het gras geweest is waardoor er geen zadel op kan :+ ) weer zelfstandig rijden zonder les. Maar stalgenootje dat helpt heeft van instructrice de opdracht gegeven mij aan te pakken dus dat wordt wel aan de bak }> Zaterdag weer les thuis. En dan het weekend erna een primeur: voor het eerst in mijn leven op locatie bij instructrice gaan lessen := Nou is dat op de stal waar ze beleerd is dus niet echt vreemd terrein, maar toch...trailer, andere locatie, etc etc := Spannend, maar wel heel tof!

Jammer van de balkjes zeg! Denk je dat ze het nog wel gaat snappen? Potentie zit er wel in hoor ik zo?
Spannend van de locatie! Fijn dat het wel een plek is waar ze al is geweest. Heb je er al zin in?

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:49

Welkom tani en Tess!
Wat een leuke pony! Hier wilde we onze pony ook voor de kar maar is bij de professional mislukt. Dus helaas werd hij daarna afgestudeerd grasmaaier

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:27

Welkom! (Of had ik dat al gezegd) :')

Pinda a plofkip, wel zuur als het zadel dan niet meer goed past :')

Al een buitenrit! Superstoer!

En die pony voor dat karretje! Superschattig <3

Hier m’n moed verzameld en wezen rijden in de buitenbak. Pfoeh voelde me toch wel erg gespannen maar gelukkig ging het goed! Pony wat kijkerig op graspolkabouters maar niet er vandoor geschoten. Dus best trots!
Volgende week les en volgend weekend stapt de bijrijder weer op. Dus we werken eraan

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:20

Phuddle schreef:
Welkom tani en Tess!
Wat een leuke pony! Hier wilde we onze pony ook voor de kar maar is bij de professional mislukt. Dus helaas werd hij daarna afgestudeerd grasmaaier

Bedankt! Ze is echt heel leuk, maar heeft ook een heel lief karakter dus dat is super fijn.
Dat is balen zeg! Is het een kleintje?

Spoiler:
Tess haar moeder was de eerste keer in de sloot gesprongen hoorde ik, dus ik heb echt geluk met tessie <3

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:21

Jodym schreef:
Welkom! (Of had ik dat al gezegd) :')

Pinda a plofkip, wel zuur als het zadel dan niet meer goed past :')

Al een buitenrit! Superstoer!

En die pony voor dat karretje! Superschattig <3

Hier m’n moed verzameld en wezen rijden in de buitenbak. Pfoeh voelde me toch wel erg gespannen maar gelukkig ging het goed! Pony wat kijkerig op graspolkabouters maar niet er vandoor geschoten. Dus best trots!
Volgende week les en volgend weekend stapt de bijrijder weer op. Dus we werken eraan

Goed bezig zeg! Fijn dat je pony er niet vandoor is geschoten, zorgt wel voor vertrouwen zeker?