Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dilan93 schreef:Wij hebben gisteren eens de balkjes in de bak gebruikt. Voor Titane voornamelijk. Die is 13 jaar oud en heeft gisteren voor het eerst een minisprongetje gedaan. Enthousiast is ie wel, handig nog niet
Met Mattvey de standaard oefeningen gedaan, was ie braaf mee.
Daarna een pion gepakt. Allemaal leuk en aardig, tot ik die tegen zijn hals wilde leggen.
Maar na een paar keer herhalen, bleef ie aan beide kanten stilstaan als ik met de pion tegen zn hals kwam
fransje23 schreef:Welkom! Leuk een menner is ons toch gevarieerde gezelschap![]()
Tess doet het goed, toch? Voorwaarts vinden ze in het begin sowieso lastig. Komt vast goed.
Ik heb vanavond weer buitengereden met Joya. Nu meteen bij stal opgestapt en op pad gegaan samen met stalgenoot. Klein rondje gemaakt door het park en weer terug.
Er hingen wat takken laag en daar moest ik voor bukken maar dat was geen probleem.
Heerlijk ontspannen rondje!
Ze was nu al veel minder onder de indruk dan vorige week!
Filmpje als bewijs
[ Video ]
Mijn beugels zijn nu wel erg lang die ga ik van de week maar gaatje korter doen. Moet zelf ook erg aan haar breedte wennen en nu met haar grasbrok is ze helemaal een plofkip.
Serenity350 schreef:Welkom fenijro_tani! En wat is Tess een leukerd! Hier ook een shetlander staan met wie ik uiteindelijk de kar wil uitproberen, maar dat is nog een puppy die eerst nog maar even een beetje puber mag gaan zijn. Ben heel benieuwd, en eens met Fransje, leuk een menner erbij! Die hadden we geloof ik nog niet, toch?![]()
Fransje, wat gaaf, en leuk filmpje. Ze loopt lekker op der gemak lijkt het, geen zichtbare grote spanning vanaf achteren in ieder geval. Ik moet echt heeeeeeel dicht met mn gezicht op het scherm gaan zitten om iets te zien van je benen en lengte beugels, wat me vooral eerder opvalt is dat jij ook lekker ontspannen lijkt te zitten.
Serenity350 schreef:@CalipsoLover: De eerste keer is toch vaak wel wat spannend en raar voor ze, maar gaaf dat ze flink was. Ben benieuwd naar het verloop met haar!
@Fenijro_tani: hoe hoog is Tess eigenlijk? Ze oogt geloof ik op de foto's en het filmpje veel kleiner dan ze is, of heb ik dat verkeerd? En kan die van jou ook zo racen? Onze shet heeft soms een "race-moment" en gaat dan echt in vliegende galop door de weide heen. Man wat kan hij hard, het is dan bijna niet meer mogelijk om zn benen te "zien". Als in, ze gaan zo snel dat je een shetlanderlijf met waas eronder door de weide ziet schieten..
Vientje schreef:Ohh heerlijk die "ik woon in jouw camera" neus-foto's
Wij zitten nog in jullie beginstadium MirandaFuego, maar zo te zien komt dat met oefenen helemaal goed dus
Wat tof KruimelloverJullie stralen helemaal, leuk
Rudi gaat als een speer dus, fijn! Lekkere snuit zo
Balkjes werk is leuk! Pinda snapt ze niet, die wordt vrees ik geen springpaardToch jammer, moeke heeft een internationaal springpaard gegeven uit een dressuurhengst dus in theorie zou het erin moeten zitten. Maar bij een balk op de grond waar ze overheen moet kijkt ze je echt aan van "Vrouwtje, hek! En nu?
![]()
![]()
"
Welkom Fenjiro_tani! Leuk, nog een Shetje voor de kar, kunnen wij met Jipje mooi de kunst af gaan kijken![]()
Hoe groot is ze?
Heerlijk zo'n ontspannen ritje Fransje, dat gaat mooi
Vanavond als het goed is ( = als de plofkip niet in het gras geweest is waardoor er geen zadel op kan) weer zelfstandig rijden zonder les. Maar stalgenootje dat helpt heeft van instructrice de opdracht gegeven mij aan te pakken dus dat wordt wel aan de bak
Zaterdag weer les thuis. En dan het weekend erna een primeur: voor het eerst in mijn leven op locatie bij instructrice gaan lessen
Nou is dat op de stal waar ze beleerd is dus niet echt vreemd terrein, maar toch...trailer, andere locatie, etc etc
Spannend, maar wel heel tof!
Phuddle schreef:Welkom tani en Tess!
Wat een leuke pony! Hier wilde we onze pony ook voor de kar maar is bij de professional mislukt. Dus helaas werd hij daarna afgestudeerd grasmaaier
Jodym schreef:Welkom! (Of had ik dat al gezegd)![]()
Pinda a plofkip, wel zuur als het zadel dan niet meer goed past![]()
Al een buitenrit! Superstoer!
En die pony voor dat karretje! Superschattig![]()
Hier m’n moed verzameld en wezen rijden in de buitenbak. Pfoeh voelde me toch wel erg gespannen maar gelukkig ging het goed! Pony wat kijkerig op graspolkabouters maar niet er vandoor geschoten. Dus best trots!
Volgende week les en volgend weekend stapt de bijrijder weer op. Dus we werken eraan