Lina is 3,5. Wordt in mei 4
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kvulden schreef:Voor Rosie heb ik ook tuig. Wil binnenkort beginnen met lange lijnen. Ik krijg zelf af en toe menles. En dan hoop ik dat het dit zomer lukt om haar te mennen. Ik denk wel dat ik dat laat doen in de eerste instantie. Hebben jullie het zelf gedaan? En op welke leeftijd begonnen. Rosie wordt in april 3.
kvulden schreef:Ik heb een licht karretje. Geen Sulky, maar wie weet. Ik heb niet veel ervaring met mennen. Heb het wel met mijn shet gedaan. Die heb ik niet echt hoeven beleren. Die deed alles gewoon. Ik heb nu zelf 2 lessen gehad. En daar kunnen ze ook helpen met leren. Dat leek me op zich niet zo'n slecht idee. Maar dacht dat ik bv lange lijnen zelf al wel kon oefenen. Ik probeer haar nu alles te leren op de stem.
kvulden schreef:Ik heb gewoon een recreatie wagentje met marathon wielen. Als jullie de paarden beleerd hebben en dus al ervaren zijn. Gaan julloe dan ook wel alleen weg of alleen met iemand erbij? Waar ik nu les heb die gaat Rosie ook de eerste keren voor de kar doen en dan neem ik het langzaam onder begeleiding weer over. Dat is het doel voor deze zomer. Ik heb nog geen idee wanneer zadelmak het beste zal zijn. Ik heb al wel eens het zadel erop gedaan en ook het tuig heeft ze al eens omgehad. Dat soort dingen boeien haar echt niet. Dat is al heel fijn. Ik heb straks een grote wei en daar zou ik mooi met haar met het tuig kunnen oefenen.
kvulden schreef:Ja mijn oudste is bijna 18 maar interesseert zich er niet heel erg voor. Mijn 2 jongsten wel, maar die zijn 11 en 8.
Murosch schreef:Goede voorbereiding scheelt een heleboel denk ik Apple. Onze volgende stap is ook wat leunen vanaf een trappetje. Ik wil daar nog even mee wachten (daarom volgende keer maar even vrijspringen als de bak tenminste een beetje droger wil worden). Hier is 9 april de datum waarop het "mag"
Flo heeft nog wel even heel knap staan kijken trouwens. Het is gewoon een charmeur he![]()
[ [url=m/cc1fxL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kabayo schreef:Ah vandaar. Ik ga er op en dan is ze ook nog geen 3.
Enten ging goed! Tandarts was ze ook braaf. Lekker slapen
[ [url=m/FqsQj5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Beide wolfskiezen getrokken. Eentje zat tegen de kiezen aan. Zat geen ruimte meer tussen. Waarschijnlijk was dat de reden dat ze de stang van het mennen niks vond. Ook bijgevijld en enkele doppen verwijderd
[ [url=m/CRGg3b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knap slaperig kindje. Met steun van Fayola.
[ [url=m/hTjihI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uEOsbp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Drup.. drup..
[ [url=m/LIN8dW.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de oogst
[ [url=m/EWTtWX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hou haar nu in de gaten. Leuk uitzicht
[ [url=m/QTT3B4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Djypdf.jpg]Afbeelding[/url] ]