Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:02

Hoi hoi, ik zag toevallig dit topic en wil mijn knapperd dan ook maar voorstellen. Meet Fedde (75% Fries, 25% tinker), geboren op 4-5-2015 <3 Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Staat bij mijn andere paard Felix van bijna 11, 3 merries en een bejaarde dartmoor. Nu de nachten op stal en overdag buiten in het land of wanneer het erg nat is in de paddock.

Hier een foto met Felix

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:09

NRJ schreef:
Welkom Gordy18! Leuk paardje heb je <3

Voor Nayeli staan vandaag een aantal dingen op de planning: les, wassen, scheren en osteopaat. Ze zal vanavond wel lekker moe zijn :z En ik ook :=

Strak programma, maar wassen en scheren? Met dit weer? Brrrr....

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:15

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:19

Wauw wat een gaaf dier die fries x tinker. Ben verliefd

Nrj jeetje wat een programma. Wat voor les? En scheren en wassen? Brr kan je beter wachten tot de lente. Tis hier -1 :oo

Met zilver gaat het super. Alleen gaat er nog steeds vandoor met buitenzetten. Erg vervelend maarja, geduld word beloond toch?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:02

Jorie begint stout te worden. Verder is ie ook wat snotterig, maar zolang hij zo druk blijft dan komt dat wel weer goed.

Wat een gaaf dier, Nanda!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:04

Wat een leukerd Gordy! Ziet er wel uit als een pittig ding op die laatste foto :D

Die van jou is ook gaaf Nanda! Ik heb toch altijd wel een zwak voor friesen of kruising met fries <3

En ik vind Jories manen zo schattig bij hem <3

Vandaag ben ik ook langs Jack geweest, maar meneer had te weinig tijd voor mij. Hij was veel te druk bezig met het spelen met andere paarden en de wei rondrennen en bokken met z'n allen :')
Wel leuk om naar te kijken trouwens :)
Hij kwam wel op mij af gedraafd met zijn oortjes naar voren, zo schattig <3

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:39

Annikoe schreef:
Wat een leukerd Gordy! Ziet er wel uit als een pittig ding op die laatste foto :D

Haha, dat kan ze ook wel zijn ja, maar het is een ongelofelijke knuffel (zelfs iets te bijna haha),

Wat een gave kruising die Fries x tinker!

Wat voeren jullie je paarden? Ik ben nog een beetje zoekende maar ze krijgt nu 1 kg pavo podo grow brok per dag met daarbij een handje luzerne en lijnzaadolie. Na een week gaat het er in als koek, de eerste keer vond ze het maar vreemd haha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:56

Jorie krijgt metazoa per voerbeurt 25 gram, wat luzerne (nu gemixt met haver), 5-10 ml lijnzaadolie, half schepje algae vitalis, 10 mg fenegriek. Hij heeft twee van die voerbeurten per dag en hij zit nu eindelijk eens beter in zijn vel. Verder krijgt hij onbeperkt hooi.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:12

Volgens mij alleen hooi en gras :') af en toe wat bieten of wat kuil erbij geloof ik.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:22

Puzzle krijgt een kwart schep pavo podo grow en een kwart schep pavo nature's best.
Daarnaast onbeperkt ruwvoer in de vorm van weidehooi en stro.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:34

Welkom nieuwkomers!
Leuke paarden hebben jullie :)

Ik voer een schep podo grow per dag met bietenpulp.
Verder onbeperkt hooi.

Hier ook sneeuw!
Paar leuke foto's gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:37

Leuke foto's noor!
Jammere van de sneeuw is altijd dat ze ineens zo wit niet meer lijken he. :))

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:39

Welkom nieuwelingen! :D

Hier ook voor het eerst weer sneeuw wat blijft liggen. Een wonder. :wow:

Zal nog een hoop vallen, dus hopelijk blijft het liggen en kan ik morgen foto's maken. Ookal was het de bedoeling dat ik de hele dag lekker op bed zou blijven liggen. :+

Ik heb hier marstall force. Alleen Elano vind het niet zo lekker.. En liep zelfs weg als ik met eten aankwam.
Vandaag voor de 2e keer marstall faser Light geprobeerd en hij vind het heerlijk. Bakje word helemaal "schoon" gelikt. Nog 1 keer proberen en als ie het net zo goed eet, koop ik een zak. :D

Voor de rest krijgt ie onbeperkt hooi.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:42

Hier heeft het al flink gedooit en is er al een hoop sneeuw weg.
Ik hoop dat er niks meer bij valt.
Heb vanochtend gauw foto's gemaakt, had eigenlijk na werk nog even terug naar bed willen gaan, maar heb dat niet meer gedaan.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:45

Haha idd Renske, hij ziet er minder schoon uit nu :P
Hier ook geen sneeuw meer helaas.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:33

Welkom nanda! :D

noor14 schreef:
Osteopaat? Waarvoor?
En wat voor les heb je? :)

Ligt er bij jullie ook sneeuw? :D

carika schreef:
Strak programma, maar wassen en scheren? Met dit weer? Brrrr....

Kabayo schreef:
Nrj jeetje wat een programma. Wat voor les? En scheren en wassen? Brr kan je beter wachten tot de lente. Tis hier -1 :oo

Ze heeft een tijdje terug een ongelukje in de wei gehad (met een wond aan haar linkerachterbeen tot gevolg) en sindsdien deed ze een beetje trekken met haar rechtervoorbeen tijdens het voeten uitkrabben. Ze zat dan ook behoorlijk vast :( Maar de osteopaat heeft haar weer lekker los gemaakt :j
Ik had vanmorgen nog niet naar buiten gekeken :brr: Dus het wassen en scheren is uitgesteld tot volgende week.
We hebben les gehad in In Hand Trail (western). We gaan 2 april naar een wedstrijd dus alvast goed oefenen :) Vandaar ook het wassen en scheren ;)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:49

Hallo allemaal, ik ben een tijdje afwezig geweest door drukte. Wij zijn ondertussen verhuisd en hebben er een pony bij gekocht voor Kane, een Shetlander van mei 2016 dus nu een goed half jaar oud. Ook hengstje, dus als ze gecastreerd worden kunnen ze lekker samen staan.

Ondertussen staan de paardjes heerlijk bij huis, heb Kane een tijd in de buurt op stalling/weide gehad maar dit beviel me totaal niet waardoor we ze eerder naar huis hebben gehaald dan verwacht.. Maar toch wel heel erg fijn dat ze nu lekker thuis staan, kan er elk moment heen en genieten zo nog meer van ze!

Kane heeft ook een nieuwe halster gekregen vandaag !Afbeelding

Onze kobus, samen met Kane.

Afbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:52

@Fennadev, Stoer 4,5 kilometer in de kou ook van Jorie! Doe ik jullie met deze temperaturen niet na. Jorie is wel een donderstraaltje hè, maakt ze wel leuk. Ik zag pas een veulen in dezelfde kleur als Jorie bij de kinderboerderij hier in de buurt staan, deed me een beetje aan hem denken. Heel lief dier, kwam steeds met me mee rennen en kriebels halen.

@Gordy18 Welkom en knappe merrie heb je. Is het een NRPS? Gokje hoor, ik heb niet zoveel verstand van familiebanden. Mijn paard krijgt bijna onbeperkt hooi, en een paar dagen per week eiwitrijke brok, luzerne en lijnzaadolie.

@nanda1980 Ook welkom en wat leuk zo'n gekleurd friesje :)

@Renske_W Altijd leuk een sneeuw topic! Ik ga zo even spieken.

@Kabayo, Wat doet ze ook al weer precies? Klinkt inderdaad vervelend, maar komt met consequentie vast vanzelf goed. Sommige dingen hebben tijd nodig.

@Annikoe, paarden hebben het ook zo druk, die hebben niet altijd tijd voor hun baasje :(:) Gelukkig herkent hij je wel :) Leuk om te zien ja als zo'n groep aan het spelen is.

@noor14, Heerlijk die foto met al die koppies op een rij <3

@NRJ Fijn dat de Osteo haar lekker kon losmaken en tof dat je mee gaat doen aan een wedstrijd. Ben wel benieuwd naar foto's daarvan.

Ik heb vandaag de kou getrotseerd en eindelijk een foto van mijn paard in de sneeuw haha.

Afbeelding

Meneer is gegroeid en zorgt zelf voor onbeperkt eten :+.
Afbeelding

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:06

Ilayla schreef:
@Gordy18 Welkom en knappe merrie heb je. Is het een NRPS? Gokje hoor, ik heb niet zoveel verstand van familiebanden. Mijn paard krijgt bijna onbeperkt hooi, en een paar dagen per week eiwitrijke brok, luzerne en lijnzaadolie.

Ja klopt is een NRPS :), vader vader is Negro waar ik zelf groot fan van ben! (wat een gave hengst is dat zeg <3 )
Onbeperkt hooi krijgen ze hier ook, en eerdaags gaan ze het land ook weer op. *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:23

Puzzle en Olivia staan in uitgelicht. *\o/*

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:09

Oh wat leuk! *\o/*

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:51

Met Fflur dekens gepast vanmorgen! Even kijken of die van mijn oude merrie passen. Nog even en het gaat helemaal!
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb voor mezelf een Facebook aangemaakt waar ik regelmatig updates ga posten! Als jullie het leuk vinden kunnen jullie liken :)
https://m.facebook.com/bbestmares/?ref=bookmarks

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:39

Poe, als ik dat zo lees; scheren, wassen, wedstrijd, dekens :')
Daar begin ik allemaal nog niet aan hoor.. Maar ik heb ook nog 2 andere
pony's misschien scheelt dat.

@Ilaya; Handig om ze zo te voeren zeg :j

Lars vanmorgen even op de foto gezet. Hij vindt de sneeuw erg leuk :D
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:54

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:25

Leuk al die sneeuwfoto's. Hier past Jorie perfect in de dekens van Alex trouwens:
Afbeelding

Ze zijn Alex net iets te krap, maar voor 1 winterseizoen kon dat wel. Volgend seizoen voor Alex allemaal maat 110. Verder had Jorie vandaag weer snot uit zijn rechterneusgat, net als toen we wandelden. Ook hoest hij als hij gaat draven. Maar hij is verder wel heerlijk ondeugend. Alhoewel ik het eigenlijk niet wil afwachten, want ik vermoed dat het hetzelfde is als wat Alex had.