[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:15

Ik en m'n vader zijn ook samen opzoek naar een paard, maar omdat mijn vader 2 meter langs is moet het een grote zijn, maar dat soort paarden zijn vaak niet zo wendbaar enzo, omdat we ook dressuur willen gaan rijden. Heeft iemand tips wat voor rassen enzo? /3

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:16

Seven schreef:
1 x in de week voeren, ik hoop dat je dat niet meent. Een hond hoord sowieso 1 x per dag wat te eten tenzei je vlees en dus barf voerd dan is 1 vastdag in de week geen probleem. Ik ga er maar vanuit dat je 1 x in de week de bak vult en het dier er de hele week mee doet houd. Wat trouwens ook niet bevordelijk is voor de spijsvertering van een hond die is niet net als een paard die de hele dag nodig heeft in kleine porties te eten. Een hond zn maag is gemaakt om grotere porties in rust te verteren. Een paard hoeft zeker niet altijd biks ligt aan het dier de leeftijd groei en conditie. Het heeft echter geen zin dan wel wat biks en dan weer niets te geven.

Aan fleur iedereen wil je helpen ik weet ook heel goed wat het is om als minima te leven en nee ik heb geen paard genomen. Ik kon het onderhoud best betalen maar ik ken mijn geluk en mn dieren gaan voor alles. Ik zou me zelf nooit vergeven als ik een dier niet die beste zorg kon geven omdat de rekening te hoog is.

dat was een grapje van die hond toch :P

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:16

mijn paard is 1.76 en prima wendbaar hoor :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:17

Ik woon thuis, dus ik heb geen vaste lasten.
Afgezien van de ene enkele keer dat ik een broek of een vest moet hebben een keer in het half jaar.
Net als een tientje beltegoed in de 2/3 maanden.
Mijn ouders betalen mijn zorgverzekering, krijgen dus ook mijn zorg toeslag.
Verder krijg ik studie financiering, waarvan 100 euro naar mijn ouders gaat, voor mijn schoolgeld. Afgelopen jaar heb ik namelijk niet gespaard, door persoonlijke en emotionele problemen.
Momenteel gaat alles weer goed, en heb ik een fijne baan die niet slecht verdient.
Ik kan vaak extra werken en dus wat extra verdienen.
Als ik dus wel te krap kom zitten met geld, kan ik dus meer gaan werken.

En natuurlijk voer ik dagelijks...
Kom op zeg...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:19

AnnaRoos schreef:
Ik en m'n vader zijn ook samen opzoek naar een paard, maar omdat mijn vader 2 meter langs is moet het een grote zijn, maar dat soort paarden zijn vaak niet zo wendbaar enzo, omdat we ook dressuur willen gaan rijden. Heeft iemand tips wat voor rassen enzo? /3

De mijne is 1.82 m maar die kan draaien op een dubbeltje :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:20

jongens zouden we nu weer een ander onderwerp kiezen hihi.
denk dat ze nu wel weet hoe wij er over denken.

owh ja dat wou ik wel eens weten.
misschien past het hier niet thuis maar
wat kopen jullie liever een ruin of een merrie en waarom?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:20

fleurtjeuh schreef:
Ik woon thuis, dus ik heb geen vaste lasten.
Afgezien van de ene enkele keer dat ik een broek of een vest moet hebben een keer in het half jaar.
Net als een tientje beltegoed in de 2/3 maanden.
Mijn ouders betalen mijn zorgverzekering, krijgen dus ook mijn zorg toeslag.
Verder krijg ik studie financiering, waarvan 100 euro naar mijn ouders gaat, voor mijn schoolgeld. Afgelopen jaar heb ik namelijk niet gespaard, door persoonlijke en emotionele problemen.
Momenteel gaat alles weer goed, en heb ik een fijne baan die niet slecht verdient.
Ik kan vaak extra werken en dus wat extra verdienen.
Als ik dus wel te krap kom zitten met geld, kan ik dus meer gaan werken.

En natuurlijk voer ik dagelijks...
Kom op zeg...

Je bent 19+, ik neem aan dat je geen jaren thuis blijft wonen en dat alles voor je betaald wordt...

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:21

Iedereen moet zelf beslissen waarop hij of zij wel of niet wil besparen om een paard te kunnen bekostigen, als het dier er zelf maar niet onder heeft te lijden. Ik denk alleen dat het heel onverstandig is om zonder spaargeld of heel goede verzekering aan een paard te beginnen, omdat je jezelf onmiddellijk in de schulden moet steken, wanneer er zich hoge onverwachtse kosten voordoen. Ik was in twee maanden tijd bijna 2000 Euro aan medische kosten kwijt en het paard kon ik in laten slapen ;(

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:22

ralphtdw zeker een ruin, teveel pismerries gereden of merries met de periode nukken :7

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:22

Nee natuurlijk niet.
Maar met deze baan heb ik de mogelijkheid om meer uren te nemen, en dus meer te verdienen.
Als ik dan uit huis zou gaan zou ik meer gaan verdienen zodat ik het kan bekostigen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:23

listiglistje schreef:
ralphtdw zeker een ruin, teveel pismerries gereden of merries met de periode nukken :7

haha ja wij knappen ook helemaal af op merries hoor.
wij hebben paar keer merrie gehad en elke keer dat gezeik met hun hahah.
maar had net even in je profiel gekeken wat een super gaaf en mooi paard heb jij

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:24

Seven is dat zo? wist neit dat het zo werkte met honden? (sorry beetje flauw).
Onze hond van 64 kg krijgt een kilo brok per dag en een groot blik vlees.

Fleurtje heb ik genoeg over gemeld. gebed zonder eind.

ruinen liggen mij persoonlijk beter, met merrie's vooral die zijkwijfen kan ik niet zo overweg.

momenteel meer merrie's op stal, verkopen beter i.v.m. eventuele fok na sport carriere

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:25

Wat voor werk doe je als ik vragen mag Fleur? Jij kunt gewoon tegen je baas zeggen deze week heb ik €1000,- nodig dus plan me even wat meer in? En je collega's nemen daar genoegen mee?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:25

fleurtjeuh schreef:
Nee natuurlijk niet.
Maar met deze baan heb ik de mogelijkheid om meer uren te nemen, en dus meer te verdienen.
Als ik dan uit huis zou gaan zou ik meer gaan verdienen zodat ik het kan bekostigen.

Ik geef het ook op :+ :') persoonlijk kom je op mij over als een meisje met een geestelijke achterstand (of gewoon een bord voor je kop) en niet als een 19 jarige :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:26

Moderatoropmerking:
Tijd om bij te sturen; ik wil de discussie of Fleurtjeuh een paard moet kopen met haar budget nu beëindigen. Alles is gezegd en verder graag weer ontopic blijven!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:28

ralphtdw schreef:
listiglistje schreef:

haha ja wij knappen ook helemaal af op merries hoor.
wij hebben paar keer merrie gehad en elke keer dat gezeik met hun hahah.
maar had net even in je profiel gekeken wat een super gaaf en mooi paard heb jij

maar alleen als je een merrie heb en zij word afgekeurd heb je wel nog wat aan ze.
dat is enige voordeel :P

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:29

Heb nog steeds geen mailtje van die 5jarige vos ruin. Heel raar.
Had haar aan de telefoon en ze zal hem sturen. Maandag al.
nouja dan niet, zei wil het paard verkopen ik niet

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:30

ja dat is waar :P Thanx btw! Tis idd een fijne leukerd :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:31

Merel__ schreef:
Heb nog steeds geen mailtje van die 5jarige vos ruin. Heel raar.
Had haar aan de telefoon en ze zal hem sturen. Maandag al.
nouja dan niet, zei wil het paard verkopen ik niet

mail goed doorgekomen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:33

Wat is iedereen toch fijn en meedenkend zeg..
Nou nou nou
Echt zulke aardige en on vooroordelende mensen heb ik nog nooit gezien.
Echt fantastisch jullie...
NOT!!
Dat jullie het op een andere menier doen, zegt niet dat iedereen dat zo zou moeten doen.
Dat jullie meteen 3000 euro apart willen houden voor het ergste van het ergste dat mag. Maar ik geloof in het goede van dit paard, en het goede van de plek waar ze terecht komt.
En zijn zeer weinig mogelijkheden dat er wat kan gebeuren daar.
Enin plaats van iemand compleet af te zeiken en de grond in te stampen, hadden jullie ook daadwerkelijk mee kunnen denken, tips kunnen geven en dergelijke.
Maar nee, iedereen is meteen over de zeik.
En de plek waar ze heen zou gaan is vele malen beter dan waar ze nu staat.
Ze heeft een veel te schrale wei, mensen hebben geen andere weide waar ze heen kan.
Mensen hebben ook geen stal meer over door de nieuwe pony van hun zoon.
Die wou graag en pony en die kreeg hij dan ook.
En dan moest deze leuke merrie maar 24/7 op het land. En toen maar besloten dat ze maar weg moest.
Geloof mij, als ik haar koop krijgt ze het veel beter. In ieder gevaal voldoende en goed eten, om aan te sterken, en daarna rustig weer aan het werk.
En nou en als ik er dan 4 maand naast sta, omdat ik nog geen nieuw zadel kan kopen. Longeren is een hele goede optie om weer te beginnen met het werk.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:34

Ik wilde juist het liefst een merrie, haha :D

Ik studeer nog, woon samen met mijn vriend en heb een eigen paard. Ik moet wel eerlijk bekennen, dat ik echt niet zou redden wanneer ik alleen zou wonen hoor :n Mijn vriend werkt fulltime (hij is wat ouder en heeft een redelijk goede baan), dus hij draagt een groot deel van de vaste lasten (ik ben bij hem ingetrokken) :o Als ik alles zelf zou moeten bekostigen, zou ik absoluut geen woning én een paard kunnen betalen, in combinatie met alle rekeningen :)
Laatst bijgewerkt door Yelly op 31-10-12 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:35

Merel je kan toch nog een mailtje sturen, wellicht is er wat tussen gekomen of is ze het helemaal vergeten daar de mail al gelezen was.

Fleurtje :n succes!

Anoniem

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:40

nou fleur dan koop je der geef der veel eten zet haar op een volle wei en een warme stal

maar ondanks alle raad die je hebt gehad dan niet later komen klagen dat je je lieve paardje die je gered hebt moet verkopen

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:15

@ Merel, die vijf jarige vos was wel super leuk. Staat ook op mp trouwens. Daar staat een vraagprijs bij.
En het klopt dat jij hem niet hoeft te verkopen, maar het plaatje plus omschrijving was wel leuk.
Dus als ik jou was zou ik nog een keer mailen of bellen als er een telefoonnr bij staat...

@ Fleur... als het echt je droom is dan is dat jouw beslissing en niet die van anderen. Als jij samen met je ouders er achter staat dan is dat jullie keuze. Ik ben benieuwd hoe ze opknapt bij jou! Want het beestje had een goede afstamming voor zo'n lage prijs toch?

Die schimmel met dat witte koppie is bijzonder zeg!

Andere mensen nog leuke paarden potentiele nieuwe aankopen gezien?

mrjlnx

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:43

Ik zie genoeg leuk koop materiaal helaas. . Nou wil ik ook pas echt actief gaan zoeken als ik vaste uren heb op het werk. Ik vind het alleen super leuk om hier de ervaringen te lezen. Daar leer ik ook weer heel veel van. Verder ben ik er voor mijzelf ook nog niet echt uit wat ik zoek qua niveau en wat ik wil.

Een merrie of ruin maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Stiekem zou ik het liefst nu eens voor een merrie gaan. Ondanks dat ik me bewust ben van de hormonen.