Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Seven schreef:1 x in de week voeren, ik hoop dat je dat niet meent. Een hond hoord sowieso 1 x per dag wat te eten tenzei je vlees en dus barf voerd dan is 1 vastdag in de week geen probleem. Ik ga er maar vanuit dat je 1 x in de week de bak vult en het dier er de hele week mee doet houd. Wat trouwens ook niet bevordelijk is voor de spijsvertering van een hond die is niet net als een paard die de hele dag nodig heeft in kleine porties te eten. Een hond zn maag is gemaakt om grotere porties in rust te verteren. Een paard hoeft zeker niet altijd biks ligt aan het dier de leeftijd groei en conditie. Het heeft echter geen zin dan wel wat biks en dan weer niets te geven.
Aan fleur iedereen wil je helpen ik weet ook heel goed wat het is om als minima te leven en nee ik heb geen paard genomen. Ik kon het onderhoud best betalen maar ik ken mijn geluk en mn dieren gaan voor alles. Ik zou me zelf nooit vergeven als ik een dier niet die beste zorg kon geven omdat de rekening te hoog is.
AnnaRoos schreef:Ik en m'n vader zijn ook samen opzoek naar een paard, maar omdat mijn vader 2 meter langs is moet het een grote zijn, maar dat soort paarden zijn vaak niet zo wendbaar enzo, omdat we ook dressuur willen gaan rijden. Heeft iemand tips wat voor rassen enzo?
fleurtjeuh schreef:Ik woon thuis, dus ik heb geen vaste lasten.
Afgezien van de ene enkele keer dat ik een broek of een vest moet hebben een keer in het half jaar.
Net als een tientje beltegoed in de 2/3 maanden.
Mijn ouders betalen mijn zorgverzekering, krijgen dus ook mijn zorg toeslag.
Verder krijg ik studie financiering, waarvan 100 euro naar mijn ouders gaat, voor mijn schoolgeld. Afgelopen jaar heb ik namelijk niet gespaard, door persoonlijke en emotionele problemen.
Momenteel gaat alles weer goed, en heb ik een fijne baan die niet slecht verdient.
Ik kan vaak extra werken en dus wat extra verdienen.
Als ik dus wel te krap kom zitten met geld, kan ik dus meer gaan werken.
En natuurlijk voer ik dagelijks...
Kom op zeg...
listiglistje schreef:ralphtdw zeker een ruin, teveel pismerries gereden of merries met de periode nukken
fleurtjeuh schreef:Nee natuurlijk niet.
Maar met deze baan heb ik de mogelijkheid om meer uren te nemen, en dus meer te verdienen.
Als ik dan uit huis zou gaan zou ik meer gaan verdienen zodat ik het kan bekostigen.
persoonlijk kom je op mij over als een meisje met een geestelijke achterstand (of gewoon een bord voor je kop) en niet als een 19 jarige
ralphtdw schreef:listiglistje schreef:ralphtdw zeker een ruin, teveel pismerries gereden of merries met de periode nukken
haha ja wij knappen ook helemaal af op merries hoor.
wij hebben paar keer merrie gehad en elke keer dat gezeik met hun hahah.
maar had net even in je profiel gekeken wat een super gaaf en mooi paard heb jij
Mijn vriend werkt fulltime (hij is wat ouder en heeft een redelijk goede baan), dus hij draagt een groot deel van de vaste lasten (ik ben bij hem ingetrokken)
Als ik alles zelf zou moeten bekostigen, zou ik absoluut geen woning én een paard kunnen betalen, in combinatie met alle rekeningen