Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:15

Lijkt wel een Barok Tuschietje :D
Leuk voor je, Pletje!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:20

:P Ze maakt een heel front. We werken nog aan de lengte hoor. Heb nu haast niets in mijn handen en wil haar nog meer kunnen 'plaatsen' :j

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:21

Zo wat gaat dit topic ook weer hard zeg!

Ik ben nog steeds opzoek, we zoeken naar een brave (grote D-pony en een mooie E-pony)

Nou zie ik telkens wel wat moois maar iedere keer is het weer net niet hebben jullie dat ook? T is gewoon lastig......
Dus ik zoek rustig verder!

Dus als iemand nog iets weet mijn pb staat altijd open!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:30

Needje, heel veel sterkte!

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:47

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 07:20

Morgen

Die is gaaf pletje :D

Zo gister ff foto's gemaakt van mijn merrie en ik heb besloten om haar niet in dit topic te zetten :o mocht ik haar ooit willen verkopen komen die foto's hier van haar bouw niet echt ten goede.
Want zoals ik al eerder schreef ik laat Hypofocus wel komen voor foto's :9 die maakt van de lelijkste paarden nog wondertjes en je hebt gelijk goede foto's

Maar ik ben even geschrokken van mijn fotos ik zal ze doorsturen naar de gene die om gevraagd hebben per pb

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 07:29

tita schreef:
Morgen

Die is gaaf pletje :D

Zo gister ff foto's gemaakt van mijn merrie en ik heb besloten om haar niet in dit topic te zetten :o mocht ik haar ooit willen verkopen komen die foto's hier van haar bouw niet echt ten goede.
Want zoals ik al eerder schreef ik laat Hypofocus wel komen voor foto's :9 die maakt van de lelijkste paarden nog wondertjes en je hebt gelijk goede foto's

Maar ik ben even geschrokken van mijn fotos ik zal ze doorsturen naar de gene die om gevraagd hebben per pb

Dan vraag ik me toch af waar je zo van schrikt. M.a.w. ik wil best wat foto's van je bekijken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:11

Mijn ruin is gereserveerd. Meisje gaat nu op vakantie, dus we moeten allemaal een paar weken wachten. Ik vind het niet erg. Ik moet zelf nog erg aan het idee wennen. Weet wel dat ik zeer dramatisch ga doen. :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:29

Van harte Lorette..verkoop is nooit leuk

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:34

Ziet er goed uit Pletje, voor het eerst dat ik zo'n Tusch zie het zijn meestal van die magere rildingen.

Nu maak je me erg nieuwschierig tita.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:40

Grauwman, er zit wel wat spek op.. over een paar weken maar weer een foto maken ;) :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:17

Hoe is het karakter Pletje ik hoor hier in de omgeving niet zulke goede verhalen over de nakomelingen van Tusch maar dat kan natuurlijk ook aan de betreffende ruiters liggen.

Toen ik 2 jaar geleden een jong paard zocht werd mij ook een Tusch aangeboden maar hij was voor mij klein, al iets ouder dan waar ik naar op zoek was en de ogen stonden me niet aan op de foto. Bleek achteraf dat de eigenaar er niets meer mee kon omdat ze er regelmatig naast lag.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:09

Heel eerlijk tita vind ik dat lichtelijk bedriegen, als je dr verkoop moet iemand haar nemen met de evt problemen door die rug in zijn of haars achterhoofd.
Tuurlijk is een mooie foto goed maar die bouw kan je niet verbergen enkel photoshoppen

Pletje ik sla je zo maar over wat een leuke combi ben je met die merrie :j Ben geen tusch liefhebber maar das meer doordat hij altijd van die popjes geeft. Jou merrie lijkt wel body te bezitten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:13

oo zal ook nooit photoshoppen bovendien komt iemand toch zoiets met eigen ogen aanschouwen.

En ze staat ook niet te koop.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 12:17

Middag :wave:

Tita ik ben wel benieuwd naar een foto dan, maar snap dat je geen foto's of info op internet zet voor een evt. verkoop. :)
En inderdaad kan een foto heel anders lijken dan in real life maar net wat je zegt. Iemand komt toch met eigen ogen kijken? En bij een keuring zal dit ook ter sprake komen neem ik aan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:36

Je kunt in een advertentie hele mooie foto's zetten, op basis waarvan je echt heel veel kijkers mag gaan verwachten...
Maar als het paard in het echt dan lang niet zo mooi is als die foto's... dan heb je vooral heel veel kijkers en weinig kopers. Dat is toch zonde van je tijd?

Denk dat iedereen het beste af is met foto's die passen bij de werkelijkheid. Het is wat het is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:38

Precies Dees, we hebben het hier allemaal gehad verkopers die een mooi verhaaltje opsteken en dat je een paard krijgt te zien die heel anders is dan op de fotos en de verkopers woord, Zonde van de kopers zn tijd maar ook voor de verkoper

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 12:42

Tuurlijk is het zonde tijd en weinig kans op kopers, maar iedereen maakt toch mooie foto's voor een advertentie en laat de wat mindere achterwege?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:44

Ja natuurlijk maar je moet wel de waarheid in acht houden, als je een paard hebt met bijvoorbeeld een karper rug hoor je dit gewoon te vermelden en ook een foto te plaatsen waar dit duidelijk op is dan is het aan die persoon om daar wel voor te kiezen of niet.

De friezen die je me stuurden hadden ook vaak een erg weke rug moet je voorstellen dat dat niet op de fotos was te zien en je zal bij die allemaal willen gaan kijken wat zonde van je tijd.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 12:51

Ben ik met je eens Seven! :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:55

Als het paard 90% van zijn tijd gewoon dom en stom staat, mag je heus wel een foto plaatsen van die 10% van zijn tijd waarin het nog wat lijkt :D

Maar je kan wellicht handiger al een echt scheef voetje, holle rug of ramsneus vermelden en/of tonen, want wanneer de kijkers komen, zien ze dat toch wel. Een dergelijk iets uit de advertentie houden is jezelf en anderen voor de gek houden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:57

grauwman schreef:
Hoe is het karakter Pletje ik hoor hier in de omgeving niet zulke goede verhalen over de nakomelingen van Tusch maar dat kan natuurlijk ook aan de betreffende ruiters liggen.

Toen ik 2 jaar geleden een jong paard zocht werd mij ook een Tusch aangeboden maar hij was voor mij klein, al iets ouder dan waar ik naar op zoek was en de ogen stonden me niet aan op de foto. Bleek achteraf dat de eigenaar er niets meer mee kon omdat ze er regelmatig naast lag.

Tot nog toe heel braaf! En haast bomproof.. voetballende kinderen zijn geen probleem, ook niet als de bal de bak in komt rollen. Ik heb haar al wel gecorrigeerd en ben best even streng geweest, ook dat accepteerde ze :j Ze heeft eigenlijk nog geen pas met opzet verkeerd gezet :)

Ze kijkt ook erg vriendelijk en blij uit dr ogen ;)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 13:20

Dees: Meestal komt dat ook wel tot uiting in de foto's en daarom vraag ik ook om een standfoto om te kunnen beoordelen :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:28

Dat klinkt inderdaad als heel braaf Pletje. Ik had allang achterstevoren gestaan :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:35

grauwman schreef:
Dat klinkt inderdaad als heel braaf Pletje. Ik had allang achterstevoren gestaan :D

Haha :D