Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
grauwman schreef:Stel nou dat het paard iets gaat mankeren kan je dan die bedragen wel ophoesten. Bijv koliekoperatie oid.
Needje schreef:Ook een paard houden bij je vriend op stal kost geld.
Of eet jouw paard niet? En staat ie op een kale bodem?
Reken maar op gem. een 150 euro per maand minimaal.
Ik heb een tijdje ergens kale huur betaald.
En dat was ik gem. nog wel extra kwijt.
xLIESSSx schreef:ikke schreef:Een beetje paard kost je per jaar een veelvoud van dat bedrag aan stalling en onderhoud!
Ik vraag me dus ernstig af waarom je als uitgangspunt al zo laag gaat zitten met je aanschafbudget. bedenk heel goed: quality remains, long after the price is forgotten..... (Henry, die van die auto's, ja, Royce.....)
Mijn vriend heeft een boerderij, dus stalling is geen probleem en zal me dus ook al niks kosten. (als ik alles zelf onderhoudt natuurlijk)
Stalling is bij velen de grootste kost en die heb ik dus al niet.
En mijn budget is laag omdat ik juist wil overhebben voor onderhoud en dergelijke. Het is niet dat ik slechts €1000 op zak heb hoor xD
Alles is goed afgewogen hoor
Zoals ik in een eerdere reactie zei: ik koop niet hals overkop een paard als ik op voorhand weet dat ik het dier niet kan onderhouden. Zo'n mens ben ik ook niet.
Ik heb nu gewoon €1000 vrij en ben rustig aan het rondkijken naar paarden rond die prijs. Over 2 maand kan dat een budget zijn van bijvoorbeeld 1500, over 6 maand ...
Je snapt het wel denk ik
Eastpak schreef:Ik kom weer even binnenspringen.
Wij hebben net een friese merrie op proef en de dierenarts heeft er daarnet eens naar komen kijken.
Ze had lichte poot-exceem aan haar voorpoten, maar de DA zei dat dit bij bijna elke fries wel voorkomt.
Zou dit voor jullie een reden zijn om haar te laten staan?
ikke schreef:Nu, zo'n boerderij zonder hypotheek zoek ik ook! Om over het onderhoud en verbruiksmateriaal (hooi, stro, hardvoer) maar niet te spreken.
xLIESSSx schreef:ikke schreef:Nu, zo'n boerderij zonder hypotheek zoek ik ook! Om over het onderhoud en verbruiksmateriaal (hooi, stro, hardvoer) maar niet te spreken.
Wel, dan moet je ook een vriend zoeken die een boerderij heeft en een moeder die dol is op paarden![]()
Dan heb je weidegang, stalling, stro en hooi gratis
Voorwaarde is dat ik dan gewoon help op de boerderij met de dieren enzo
xLIESSSx schreef:Wel, dan moet je ook een vriend zoeken die een boerderij heeft en een moeder die dol is op paarden![]()
Dan heb je weidegang, stalling, stro en hooi gratis
Voorwaarde is dat ik dan gewoon help op de boerderij met de dieren enzo
Johnnydepony schreef:Snap niet zo goed waarom ze vooraf laten keuren. Als hij niet goed is bij verkoop dan is dat pech, maar ben je het geld net zo goed kwijt als je hem vooraf had laten keuren.
Veel particulieren willen paard toch graag in de verzekering en dan mogen foto's vaak niet ouder zijn dan 3 maanden. Plus ik wil er over het algemeen met mijn neus bovenop staan als een paard gekeurd wordt.