Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 00:09

BAStable schreef:
Ik heb serieus een keer de vraag gekregen door een jongen:
Hij:"Ben je wel eens een keer klaar gekomen op je paard?"
WHAT THE fiets?!
Ik: "Ehh nee! Jij dan wel met voetbal...?!"
Domme vragen kan ik ook stellen B-)

Ik heb die vraag al zovaak gehad van jongens. Geef altijd maar een flauw antwoord, maar het slaat nergens op.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 00:14

smit_ilse schreef:
Deze vergeet ik ook nooit meer:

Hoefsmid is op stal voor meerdere paarden en de mijne was bijna aan de beurt. De fries waar hij nog mee bezig was was bijna klaar dus ik sta nog even met de eigenaresse te praten. Ze had een probleempje....het zomer seizoen was begonnen en wilde graag kalkoenen eronder maar de smid zijn kalkoengaten doosje was op dus helaas deze keer konden er geen kalkoengaten in. Ondertussen kon je mij en meerdere aan het zuurstof leggen.

HAHAHAAAAA!! _O- _O- _/-\o_

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 00:17

santiemica schreef:
Hoor ook regelmatig als je verteld dat je paard rijd, dat ze zeggen "dat is geen sport,je zit alleen maar" ...Ga er al niet eens meer tegenin :')

Wat doen die mannen in die raceauto's dan? En op de motorfiets... :+

Lucy_

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 00:31

Wij hebben een paar Shetlanders staan en die moeten regelmatig op een klein stukje wei staan omdat ze anders te dik worden. Ze hebben daar een schuilstal en als er helemaal geen gras meer staat krijgen ze hooi.
Zijn er dus al regelmatig meisjes gekomen die het zielig vinden dat ze geen eten hebben. Maar dat ze dik worden is natuurlijk niet zielig.

Ik ging een keer met mijn paard buiten rijden. Ik doe hem altijd peesbeschermers om. Loopt er een man met zijn zoontje voorbij: 'Kijk papa, dat paard heeft sokken aan!'

Ooh en mijn paard is volgens de meeste mensen een 'vrouwtje' omdat hij zo'n klein hoofd heeft ..

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:36

Leuk topic dit!
Mijn vriend dacht altijd dat als je aan het lichtrijden bent je niet goed op je paard kan blijven zitten :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:27

hhahaha m'n zusje had net zo'n mooie :')

we stonden hier in t dorp even langs de weg bij de weilanden van een pensionstal te wachten omdat de paarden bijna naar buiten gingen (is altijd gaaf om te zien hoe ze over t zandpad crossen)
alleen de onderste draad van de 3 van het voorste weiland was weg (draad tussen 2 weilanden) dus m'n zusje zo: ik snap niet dat ze in aparte groepen moeten hoor, daar kunnen ze toch zo onderdoor rollen? :?

*ziet paard voor zich wat á la ninja onder t draad door sneakt* :')

dus ik lag zowat te stuiptrekken van t lachen, en ze zat me echt zo aan te kijken van: wtf zit jij nou weer dom te doen :?

_O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:40

:') Als je denkt dat paarden dat niet doen moet je eens bij ons op stal komen kijken. Iets met paarden die onder gaas doorsneaken als dat niet strak genoeg is vastgemaakt aan de onderkant of er overheen springen als het lager dan 1,70 is :+

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:56

_Nelleke_ schreef:
santiemica schreef:
Hoor ook regelmatig als je verteld dat je paard rijd, dat ze zeggen "dat is geen sport,je zit alleen maar" ...Ga er al niet eens meer tegenin :')

Wat doen die mannen in die raceauto's dan? En op de motorfiets... :+

haha precies, maar maak hun dat maar wijs :')

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:20

"er is een hoefnagel afgescheurd!"
Ik kijken, dacht vreemd ze heeft helemaal geen ijzers!
Is er een stukje van de zwilwrat afgebroken :-P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:40

NeverGiveUp schreef:
BAStable schreef:
Ik heb serieus een keer de vraag gekregen door een jongen:
Hij:"Ben je wel eens een keer klaar gekomen op je paard?"
WHAT THE fiets?!
Ik: "Ehh nee! Jij dan wel met voetbal...?!"
Domme vragen kan ik ook stellen B-)

Ik heb die vraag al zovaak gehad van jongens. Geef altijd maar een flauw antwoord, maar het slaat nergens op.

Je moet gewoon antwoorden: ''waarom denk je dat ik paardrijd?'' Dan geef je ze mooi het nakijken.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:32

toen ik klein was reed ik vaker op een pony met een martingaal maar ik dacht dat het nachtengaal die vogel was dus vroeg ik een keer maar als hij die nachtegaal om heeft mag ie toch alleen maar snachts rijden

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:39

ryannuh schreef:
Toen mijn vriend voor het eerst mee ging kijken naar mijn paard zag hij een paard met een graasmasker staan.
Hij wees ernaar en vroeg 'is dat die van jou, met die buitenboordbeugel?'

:')

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:43

Ik was de manen van mijn fjord aan het knippen

“mevrouw vraagt“
huh knip je dat zo?

ikke
eh ja

mevrouw
oh echt joh ik dacht dat het zo groeide

:P

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:29

horlynnses schreef:
toen ik klein was reed ik vaker op een pony met een martingaal maar ik dacht dat het nachtengaal die vogel was dus vroeg ik een keer maar als hij die nachtegaal om heeft mag ie toch alleen maar snachts rijden

Dientje_Yara schreef:
“mevrouw vraagt“
huh knip je dat zo?
ikke: eh ja
mevrouw: oh echt joh ik dacht dat het zo groeide :P

Allebei schattig gewoon! _/-\o_

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:17

Dientje_Yara schreef:

“mevrouw vraagt“
huh knip je dat zo?

ikke
eh ja

mevrouw
oh echt joh ik dacht dat het zo groeide

:P

Dat is eigenlijk minder stom dan dat het in eerste instantie klinkt, bij przewalskipaarden groeit het echt zo van nature.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:22

Nou is het natuurlijk wel een detail dat het przwalskipaard genetisch gezien het nog enige wilde paard is. Ze hebben 2 chromosomen meer (of minder, ik onthoud dat nooit precies) dan andere paarden.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:28

Aleeneh schreef:
:') Als je denkt dat paarden dat niet doen moet je eens bij ons op stal komen kijken. Iets met paarden die onder gaas doorsneaken als dat niet strak genoeg is vastgemaakt aan de onderkant of er overheen springen als het lager dan 1,70 is :+

Amen. Toen vorig jaar zomer Cassey vanwege haar blessure apart op een landje stond (kudde ernaast met draadje ertussen), hadden we afgesproken dat we haar vriendje Igor (helaas nu overleden) van 1.70+ erbij zouden zetten als hij zenuwachtig zou worden. Dachten wij een week lang van elkaar dat de ander hem erbij had gezet. Was ie onder de draad door gesneakt, de schat <3

edit: ik kende ook een haflinger die eronder door rolde hahaha!

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:33

Ja hoor wij hebben ook zat ponies die gewoon onder het zeer lage draadje doorkomen... Veel rollen er inderdaad onderdoor. Ik sta toch elke keer weer vreemd te kijken als ik zie hoe laag het is, hoe hoog pony is en ze er toch echt onderdoor gegaan zijn! :?

Oh ja en op die opmerkingen van het klaarkomen, die hoor ik ook heel vaak. Antwoord ik ook altijd met de vraag waarom ze anders denken dat ik paardrijd? Ja man kijk mij ik kom nu klaar, zie je dat niet dan? Weet je wel hoe dat gaat dan? Hoe dat werkt? Ooit wel eens echt meegemaakt of alleen vieze dvdtjes bekeken? Die je onder je matras verstopt, want anders vindt je mammie het?
Als alle vrouwen dit zouden doen zouden we jullie mannen niet meer nodig hebben. Alleen nog maar wat sperma invriezen voor het geval we kinderen willen en DAAAHAAAG MANNENNN ;) Hahaha
Mochten er dan nog diehards zijn die dan zeggen ja maar jullie hebben ons echt wel nodig dan kan ik ze altijd haarfijn uitleggen hoe casteren gaat. (Ik ben dierenartsassistente) Als je al begint met het feit dat je bij de kater de ballen gaat plukken om de haren eraf te halen zie je ze inkrimpen whahahaha }:) }:) }:) }:) }:) En dat is pas fase 1. Ondanks dat ze allemaal zeggen dat ze het niet willen horen, ja dat doen ze echt allemaal, vertelt ik altijd stug door hoe het in zijn werking gaat. }:) }:) }:) }:) En dan op het einde: Zal ik ze weggooien of op sterk water zetten? Dan kan ik er elke dag naar kijken wat voor geweldig werk ik geleverd heb. }:) }:) }:) }:)
(Ja ik heb zelf ook een vriend en ja we gaan echt trouwen, maar die haalt het echt niet in zn hoofd om me dit te vragen hoor ;))
Dan gebruiken we de mannen alleen nog maar om rotklusjes op te knappen dus om het vuilnis buiten te zetten enz.
Dan hebben ze echt niets meer te zeggen.

Raar dat die vrouw dat zei dan. Meestal zijn het inderdaad die achterlijke jochies. Ik zou meteen zeggen jjaaaa echt weell wil jij t ook even proberen??? Hou je het wel droog anders verpest je me leer ja.
Laatst bijgewerkt door DaniOx op 17-08-12 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:42

Mijn moeder kwam eens kijken bij wedstrijd van mij en mijn stalgenootje. Dat was de eerste keer, en mijn moeder heeft nooit echt iets met paarden gehad. Paard van stalgenoot moest halsstrekken, en zakte ook keurig naar kniehoogte. Echt goed uitgevoerde oefening. Vraagt mn moeder: "oeh, dat ging niet helemaal goed he?"
Dus ik vraag hoezo, omdat het er juist goed uit zag. Dacht ze dat het paard met halsstrekken zijn hoofd zo ver mogelijk naar voren/ boven moest uitsteken... :') Toen heb ik toch ook wel even gelachen :D

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:05

Mijn inmiddels overleden opa kon mij (en mijn nichtjes en neefjes) heel veel wijs maken. Hij verteld o.a. dat hij diverse paarden had gehad. Een daarvan kon praten. De ander at met mes en vork en is gestorven omdat hij zijn mes en vork niet meer kon vinden. Als klein kind geloofde ik dit allemaal.. :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:17

aah, zo lief <3

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:24

Ja mijn opa had altijd van die leuke verhalen.. Op mijn 8e verjaardag stuurde hij een kaart dat ik een nijlpaard zou krijgen op mijn 18e verjaardag. Die heb ik nooit gehad. Ik heb hem dus maar een speelgoed nijlpaard gegeven toen hij 80 werd.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:19

Een collega dacht dat lichtrijden vanzelf ging in de beweging hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:10

Dientje_Yara schreef:
Een collega dacht dat lichtrijden vanzelf ging in de beweging hihi

... dat gaat het toch ook :?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:30

Neee, het stuiteren wel, dat gaat vanzelf :D