Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:00

Misschien maar beter om er niet over te gaan discussiëren?

nathe

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:02

natuurlijk ben ik door ondervindingen in mijn zoektocht ook wel wijzer geworden!
En ben het niet helemaal eens met eisen/budget van sommige mensen maar ik vind dat iedereen gesteunt mag worden in dit topic!

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:02

grauwman schreef:
Vindt ik niet Nathe en als iemand alle pagina's had gelezen zou deze persoon ook snappen waarom je er zo over denkt

Maar jij loopt hier al een tijdje rond LL en deze persoon pas sinds kort vandaar ook meer mijn strekking ;)

Grauwman een beetje jammer dat je dan niet heel mijn bericht quote daar staat namelijk ook in waarom ik je raar vind. De enige reden waarom ik dat via pb doe is omdat ik die mededeling niks met het toppic te maken vind hebben.

Mag ik dan nu ook antwoord op mijn vraag. Hoe kom je erbij dat ik niet heel het toppic door heb gelezen?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:06

S_halley: leuk dat je zo even het topic binnenkomt, om te vertellen dat je geen zaken zou doen met een van ons..
Dat is jouw mening, ik vind de eisen/bedrag zeker niet onrealistisch in dit topic, alleen zullen sommige wat langer moeten zoeken om hun droompaard te vinden ;)

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:09

nathe schreef:
en hij antwoord niet op mijn vraag?

Halley vind jij mijn eisen onmogelijk voor mijn budget?

Ik dacht dat ik dat wel degelijk gedaan had mijn excuses.

Ja dat denk ik wel. En als je logisch zou nadenken zou jij ook tot die conclusie komen. Paarden hebben nog nooit in deze aantallen en voor zo weinig geld te koop gestaan. En jij bent al 4 maanden fanatiek bezig met zoeken.

Het is de combinatie van je eisen die in mijn ogen niet klopt.

3 jaar onbeleerd
6000 euro
100% op de foto
niet te lelijk
en groot
En niet meer als een uur rijden.

Als ik het zo goed heb heb ik hier 6 van je eisen. Laat je er 1 van weg vallen wordt het een stuk makkelijker. Maar met alle 6 loop je tegen een bijna onmogelijke opgave aan.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:10

SteffiiY schreef:
S_halley: leuk dat je zo even het topic binnenkomt, om te vertellen dat je geen zaken zou doen met een van ons..
Dat is jouw mening, ik vind de eisen/bedrag zeker niet onrealistisch in dit topic, alleen zullen sommige wat langer moeten zoeken om hun droompaard te vinden ;)

Ik ben blij dat jij het niet onrealistisch vind. Succces met zoeken :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:10

@s_halley: bedankt met zoeken, en dat je mijn eisen onrealistisch vind(heb mijn eisen nog nooit in dit topic vermeld)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:11

halley. vergeet niet dat een paard bij deze mensen heel goed terecht komt! ik vind je reactie echt heel dom.. en ook erg offtopic!

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:13

lisch schreef:
halley. vergeet niet dat een paard bij deze mensen heel goed terecht komt! ik vind je reactie echt heel dom.. en ook erg offtopic!

Dankje. Dus omdat een paard goed terecht komt moet hij maar weg gegeven worden? Ik wil niet heel vervelend zijn. Maar er zijn ook mensen die wel gewoon willen afrekenen en een paard ook een goed huis bieden ;)

R_ali_R

S_Halley

volgens mij is nathe niet te beroerd om een stuk te rijden hoor.

Maar zou jij ook niet na de zoveelste terleurstelling
een paar uur gaan rijden

er spelen meerderen factoren

tel de keren dat je moet tanken er maar bij op
het feit dat je uren in de auto zit voor niks nada noppes.

het komt je niet in de koude kleren zitten

Floortje_89

S_Halley; maar als je een stel leuke beesten te koop hebt, wie weet is het wel voor iemand hier helemaal ''the one'', laat maar zien ;)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:14

neenee die eisen heb je niet juist, ik ben nu naar een onbeleerde 3 jarige (mag ook beleerd zijn) opzoek omdat ik zo meer kans zou hebben om iets te vinden!
1m68 minimum is toch geen echt groot paard?
kleur geen belang en uiterlijk ook niet (natuurlijk geen ramshoofd ofzo :D)
En ik heb al 3,5 uur enkel gereden voor een paard dus afstand is geen probleem :)

Wel wil ik graag een filmpje zien voordat ik zo ver rij...
En een 3 jarige die röntgenologisch niet in orde is? Ik denk dat niemand dat moet hebben

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:17

lisch schreef:

dat weet je niet, misschien worden ze wel niet zo goed verzorgd of zitten ze er op te butsen en te trekken :+
weet jij veel, dat het bokkers zijn, wil nog niet zeggen dat ze goed terecht komen :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:19

Nee dat is waar, bokkers zijn ook gewoon paardenmensen met ieder een andere rijstyle en verzorgstyle!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:21

mss is hij zelf wel iemand met absurde prijzen voor matige kwaliteit ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:22

nathe schreef:
mss is hij zelf wel iemand met absurde prijzen voor matige kwaliteit ;)

inderdaad :')

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:23

ik bekijk het positief :D
maar halley ik snap je wel maar er zijn toch ook veel paarden binnen die prijsklasse die wel gezond zijn en braaf? ik weet niet hoe zulke paarden jij bezit (leeftijd africhting prijs ect.) maar het is duidelijk niet wat voor deze dames? anders zou je deze reacties niet plaatsten lijkt me?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:24

En ik bedoel een gezond paard, waarom is dat geen normale eis?
Dat vind ik ook een beetje een dubbelzinnige opmerking :j

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:24

nathe schreef:
neenee die eisen heb je niet juist, ik ben nu naar een onbeleerde 3 jarige (mag ook beleerd zijn) opzoek omdat ik zo meer kans zou hebben om iets te vinden!
1m68 minimum is toch geen echt groot paard?
kleur geen belang en uiterlijk ook niet (natuurlijk geen ramshoofd ofzo :D)
En ik heb al 3,5 uur enkel gereden voor een paard dus afstand is geen probleem :)

Wel wil ik graag een filmpje zien voordat ik zo ver rij...
En een 3 jarige die röntgenologisch niet in orde is? Ik denk dat niemand dat moet hebben

Ik zie dat ik jou een beetje door elkaar gegooid heb met iemand anders mijn fout.

Zoals het er nu staat moet het niet lastig zijn. Maar ik zou geen 3,5 uur rijden voor 1 paard. Ik zou zorgen dat ik de hele dag op pad ben om paarden te kijken en dan te zorgen dat ik er 30 zou zien.

Ja wat is niet in orde op de foto? Een 3 op het straalbeen moet ik niet maar een chippie op de kogel maakt me dan weer niks uit.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:26

SteffiiY schreef:

Ja maar wat is gezond. Een paard met 3 chips kan hartstikke gezond zijn. En een paard met alleen maar 1 tjes kan hartstikke ongezond zijn.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:27

de zoektocht is niet alleen lastig, maar ook frustrerend en blijkbaar onmogelijk ;)

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:27

Floortje_89 schreef:
S_Halley; maar als je een stel leuke beesten te koop hebt, wie weet is het wel voor iemand hier helemaal ''the one'', laat maar zien ;)

Ik maakte geen grapje met mijn eerste post.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:29

S_Halley schreef:
SteffiiY schreef:

Ja maar wat is gezond. Een paard met 3 chips kan hartstikke gezond zijn. En een paard met alleen maar 1 tjes kan hartstikke ongezond zijn.

Hier ben ik het echt mee eens. Ik ben er ook van overtuigd dat je ook een dosis geluk moet hebben bij een paard. Keuring zegt niet alles en daarna kan nog van alles gebeuren.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:30

vraag me gewoon af wat voor paarden je verkoopt?
Het zijn er toch buiten mijn budget hoor ;)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:35

Ik lees al vanaf het begin mee maar heb niet meer gepost omdat mijn zoektocht helaas stilstaat. Ik wil echter wel graag even aanhaken een de (mijns inziens) onterechte discussie die hier nu woedt. Ik vind het behoorlijk kwetsend dat mensen aan het oordelen zijn over de eisen van anderen. Ik refereer ook even aan een post van Dees waarin zij zegt dat onzekere mensen geen 4 jarigen moeten kopen. Ik vind het behoorlijk vervelend worden dat er altijd weer mensen zijn die de mensen die in dit topic heel serieus op zoek zijn beter denken te kennen dan zij zichzelf kennen.

Ik zie het zo: ik heb een eisenlijstje. Dit zijn eisen die mij helpen op mijn zoektocht, maar er zijn er maar een aantal die vaststaan. Wanneer ik mijn droompaard tegenkom, dan weet ik dat, ongeacht of deze aan mijn eisen voldoet. Wanneer het mijn droompaard niet is, zal ik inderdaad vallen over kleinigheden. Tja, maar dan is het sowieso niks voor mij. En dat voor mij is denk ik cruciaal, want het juiste paard bij de juiste persoon vinden is heel moeilijk. Ik vind het juist dapper van onder andere Adin en Nathe dat zij steeds opnieuw de beslissing moeten maken om niet door te gaan met de koop. Het is dapper om te erkennen dat het paard en de persoon niet de juiste combinatie zijn!

En daarbij, als iemand idioot hoge eisen wil stellen, moet diegene dat toch lekker zelf weten?