Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:08

Hoi Lotte, een Friese hengst, echt een super leuk en lief dier! Helemaal blij!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:55

Hoi allemaal :)
Na tijden niet meer in dit topic te hebben gekeken, meld ik me toch maar weer. Ik denk niet dat mensen mij nog herinneren (ik kom uit deel 1, om het zo maar te zeggen) maar goed. Ben een tijdje niet op zoek geweest naar een paard/pony (reden per PB, ik gooi liever niet alles op internet), maar ik ga nu toch maar weer beginnen met zoeken. Het begint namelijk al weer te kriebelen. Ik ben op zoek naar een leuk allround paardje/pony/slanke haflinger, om af en toe wedstrijden mee te rijden, en verder gewoon te rijden en buitenritten mee te maken.

Momenteel ben ik helemaal in to palomino's, maar dat gaat nog moeilijk worden. Ik doe mijn best en in iedergeval heb ik de volgende pony op Sporthorses gezien: http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... oekid/9573. Ik zit wel te twijfelen of ik contact ga opnemen, want de pony is 1,45 m (ze zal denk ik nog wel groeien) en ik zelf 1,60 m en ongeveer 48 kg. In ieder geval probeer ik het nu wel vol te houden om dit topic te volgen. ;)

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:02

hoi allemaal. Meld me voor dit topic. Ben opzoek naar me eigenpaardje en heb me 'droompaardje gevonden'. Alleen moet nu me ouders nog overhalen dat ik hem mag omdat de koste eromheen nog vrij duur zyn natuurlyk. WIE DUIMT ER VOOR ME????? X

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:31

Merel___ schreef:
Na tijden niet meer in dit topic te hebben gekeken, meld ik me toch maar weer. Ik denk niet dat mensen mij nog herinneren (ik kom uit deel 1, om het zo maar te zeggen) maar goed. Ben een tijdje niet op zoek geweest naar een paard/pony (reden per PB, ik gooi liever niet alles op internet), maar ik ga nu toch maar weer beginnen met zoeken. Het begint namelijk al weer te kriebelen. Ik ben op zoek naar een leuk allround paardje/pony/slanke haflinger, om af en toe wedstrijden mee te rijden, en verder gewoon te rijden en buitenritten mee te maken.

Momenteel ben ik helemaal in to palomino's, maar dat gaat nog moeilijk worden. Ik doe mijn best en in iedergeval heb ik de volgende pony op Sporthorses gezien: http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... oekid/9573. Ik zit wel te twijfelen of ik contact ga opnemen, want de pony is 1,45 m (ze zal denk ik nog wel groeien) en ik zelf 1,60 m en ongeveer 48 kg. In ieder geval probeer ik het nu wel vol te houden om dit topic te volgen. ;)

Hey, jou ken ik nog van Deel 1 :D

Wel een plaatje om te zien hoor :)! Je kunt altijd eens gaan kijken als het niet al te ver voor je is, eens zien hoe het 'staat' :) Ik wilde zelfs het liefst een wat groter paard, want ik ben ongeveer 1.72 (en ook geen twijgje :D) en mijn vriend moest er ook zo af en toe lekker mee naar buiten kunnen :) En nu heb ik een paard van 1.58 :D En toch misstaat het zeker niet, vind ik :D

Afbeelding

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:43

Haha, okee leuk dat je me nog kent :d. Jou naam komt me ook nog bekend voor! Nee, heb je gelijk in, ik vind jullie een mooie combinatie hoor, precies goed :j. Ik denk dat ik wel even wat informatie ga vragen, 't is wel echt een prachtig beestje. Het is voor mij niet heel ver weg, zo'n 50 km denk ik. Hmm, ik ga mijn ouders even inlichten haha.

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:23

Het is hier stilletjes geworden zeg.. :Y)

Parouscha nog bij de lieve ruin wezen kijken of gewoon aan het afwachten tot 6 september? :D
Tita en Adin, al wat leuks gezien of ondertussen ergens wezen kijken?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:48

Zijn stapje verder wacht nog op rontgen fotos en zodra die binnen zijn kan ik afspraak maken met de kliniek.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:52

Merel___ schreef:

Je bent niet al te groot en slank zo te horen, dus dan moet dat best passen lijkt me. Gewoon gaan kijken.
Verschilt ook wel heel erg per paard hoe het toont;
Afbeelding
Afbeelding
Beide paarden zijn even groot (1.68m), maar ik vind mezelf te groot voor het eerste paard, terwijl ik wel mooi op m'n eigen paard pas (de tweede dus). Toch heb ik er nu wel voor gekozen te kijken naar een paard >1.70, de meeste paarden zijn niet zo gespierd als Let's (zeker merries niet), dus dan toont het toch wel mooier. :)

Spannend Tita!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:53

ittakesmore schreef:
Het is hier stilletjes geworden zeg.. :Y)

Parouscha nog bij de lieve ruin wezen kijken of gewoon aan het afwachten tot 6 september? :D
Tita en Adin, al wat leuks gezien of ondertussen ergens wezen kijken?
Vanavond tussem 7 en half 8 word hij gekeurd .... :):)

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:02

tita schreef:
Zijn stapje verder wacht nog op rontgen fotos en zodra die binnen zijn kan ik afspraak maken met de kliniek.

Dus het gaat de goede kant op! :D Welke is het nu geworden?

parouscha schreef:
Vanavond tussem 7 en half 8 word hij gekeurd .... :):)

Spannend, hoop echt voor je dat de zoektocht erop zit en je ruintje het word! :j

Moet hier dus wachten of het idd een verstapping was, dan kunnen we over een weekje een afspraak gaan maken en zo niet word het weer door zoeken.. |(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:29

pagina 58

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:31

@ Parouscha; Leuk zeg! Welke ruin laat je keuren? Hopen dat dit hem dan is!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:51

Leuk en spannend Parouscha; ik hoop voor je dat je je paard hebt gevonden! We horen het wel ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:05

@tita, toch maar diep in de buidel getast? Spannend hoor!

en Parouscha ik duim voor je!

Vrijdag wordt het paard van mijn keuze gekeurd, ik hoop toch zo dat het goed is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:06

>;) diep vond wel mee vallen as donderdag de keuring

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:11

Kan iemand mij vertellen waar je allemaal op moet letten als je en paard koopt?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:18

sophie1818 schreef:
Kan iemand mij vertellen waar je allemaal op moet letten als je en paard koopt?

Dat hangt er vanaf om wat voor reden je dat paard wil kopen. Wil je een leuk uitziende grasmaaier of wil je Lichte Tour gaan starten? Mennen? Springen? Fokken?
Wat is je eigen niveau?

Over het algemeen wil je een gezond paard dat redelijk correct gebouwd is, dus geen rare beenstand, geen rare rochels in de ademhaling enzo. Maar je gebruiksdoel bepaald verder waar je op moet letten.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:39

Ik zoek gewoon een leuk recreatie paardje, om lekker mee naar buiten te gaan. 1x in de week mee te lessen, en misschien in de toekomst een x een b proefje mee zal gaan rijden. Maar meer niet. Ga liever lekker naar buiten. Leeftijd maakt niet uit, heb nu een paardje vn 15 opt oog..

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:04

ik ga waarschijnlijk woensdagavond een paard bekijken, een 8 jarige grote ruin M2 dressuur.
Qua uiterlijk niet bijzonder maar hij voldoet aan mijn wensen lijstje dus ga zeker kijken, het is ook "maar" een uurtje rijden hiervandaan ongeveer.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:35

Heb al erg lang niets meer in het topic gepost :o Ik sukkelde wat met stallingen, aangezien bij ons erg weinig
te vinden is. Ik had 1 stalling gevonden die de voorzieningen had die ik wou, maar die was 10km van mij thuis.
Naarmate ik langer op zoek was naar een paard begon ik te twijfelen of ik daar wel wou staan aangezien je ook
geen externe lesgever mag meenemen. Had eigenlijk heel de zoektocht even afgeblazen, maar gisteren kreeg ik een telefoontje
dat er een plek vrijkomt in een pensionstal die maar 5km verderop is. Het is daar ook nog eens veel gezelliger en de paarden hebben
het er super (24/7 zomer en winter buiten maar met goede inloopstal). Dus ben meteen terug gaan kijken en heb
de stalling gereserveerd, zoektocht naar een paard wordt dus direct hervat! :D

Donderdag ga ik naar een 8j bruine merrie kijken, L dressuur, 1m68 en erg betrouwbaar. Ik hoop zo dat het klikt en ze geschikt is!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:48

Romanoff schreef:
@ Parouscha; Leuk zeg! Welke ruin laat je keuren? Hopen dat dit hem dan is!

Het is die grote Paddox ruin :D

Ik laat het jullie weten vanavond!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:15

sophie1818 schreef:
Ik zoek gewoon een leuk recreatie paardje, om lekker mee naar buiten te gaan. 1x in de week mee te lessen, en misschien in de toekomst een x een b proefje mee zal gaan rijden. Maar meer niet. Ga liever lekker naar buiten. Leeftijd maakt niet uit, heb nu een paardje vn 15 opt oog..

Dan is naast gezond en correct gebouwd belangrijk dat je navraagd of het paard verkeersmak is, buitenritten kent en daar braaf bij is. Wanneer je gaat kijken is dat dan ook een punt wat je wil "zien".
Punten van belang naast de voor de hand liggende: trailermak, verkeersmak, geen zomerexceem, sociaal gedrag in groep (zowel in paddock/wei als op buitenrit), stalgedrag.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:25

@ Adin : wat is de afstamming!? Ben benieuwd! Hoe groot is ie?

@ Paroescha : En en en!???

@ Elyina; Succes! Fijn dat er een plekje vrijkwam zeg!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:50

Nou helaas! Weer pech |(

Baal zo enorm! Echt bleh!

We hadden alle foto's gemaakt. En op de laatste was 't mis!

Hij moest met zo'n voorhoef op zo'n verhoging en toen zag je een ocd'tje vlak bij zijn kroonrand zeg maar. Beetje lastig uit te leggen.

Hij hoeft hier niet kreupel m te worden, maar de kans is wel aanwezig dat het gaat gebeuren

En opereren is zo wat onmogelijk, word een hele klus om dat te doen, gezien er allemaal pezen enz voor zitten.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:52

Wat ontzettend k*t voor je! Ik hield het topic goed in de gaten met de hoop op een onwijs goede update, maar helaas...