Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:14

Goedemorgen!
Ik ben heel erg benieuwd Jasmijn! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:14

@ Jotoma
Had een heel bericht getypt via mobiel, verstuurd ie 'm niet.. Maargoed, dan nu maar even!
Vanaf Assen is het best ver, ze zitten in NH, ik weet niet of ze ook naar je toe komen, omdat ze de apparatuur daar hebben staan. Ik vond het wel een hele goede manier, speciale pad die de druk meet onder het zadel nadat ik even wat rondgereden had en dan gingen ze met de laptop in de kantine zitten met het raam open en dan filmde ze mij op en dat ging dan meteen naar de laptop en dan konden zij zien hoe de drukverdeling was.
Dit idee dus: (heb een heel gaaf pasje met een usb stukje meegekregen, was even sleutelen hoe ik dat in m'n pc ging krijgen, maar is gelukt :D )
Afbeelding Dit is de druk van het zadel in draf.

Ook hebben ze van dit zadel een 17.8 inch, normaal gaat het van 17.5 naar 18, nu dus nog een er tussen! Die heb ik haha! En ik heb extra lange zweetbladen. Over 20 rij uren moet ik terugkomen, dan gaan ze kijkenhoe het zadel naar Courage en mij gevormd is en dan kunnen ze het nog wat aanpassen en de voorkant wat hoger laten komen en de achterkant wat laten zakken.
Courage was verder echt super, iedereen daar vond hem erg leuk! :D Hij maakte nergens een punt van en stond er rustig bij, rijdens het rijden kijkt hij alleen naar dingen en voor de rest doet hij niets! Echt ideaal! Hij is lekker voorwaarts en reageert goed op m'n hulpen. Het is net alsof hij er al jaren staat :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:41

Wat leuk Jasmijn!! :D

Lauste, vind jij het nu niet heel irritant dat je niet meteen zelf kan kijken? :P Ik zou dan juist meteen zo snel mogelijk heen willen :P

Balen dat het niets was elynia! Maar je vind vast wel wat!

Wij zitten nu in de auto richting Courage, ik moet even meerijden straks als hij gebracht wordt. Als hij er is mag hij even los in de bak en daarna op een stukje land waar hij de komende 2 weken even nog alleen staat om het grazen op te bouwen. Morgen ga ik er weer op, instructrice is er dan ook even bij. :) Heb mn zadel en hoofdstel gister even een vetje gegeven en mn kast gevuld, mn vader geloofde niet dat het zou gaan passen, maar past allemaal :P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:42

Wow, wat innovatief! Daar heb ik nog nooit van gehoord! Het is inderdaad een eindje van Assen, maar ze hebben hier iets dichter in de buurt vast ook wel een goede zadelmaker ;). Wel heel interessant zeg, klinkt wel heel goed die zadelmaker.

En wat spannend met Courage! Slim dat je hem laat wennen aan gras!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:58

Ja denk het ook wel hoor! Maar ik vond dit inderdaad wel top!
Ben ook helemaal weg van mn hoofdstel! :P

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:49

@Lioony wat technisch geavanceerd zeg!! (Wil ik ook!!!)

Mijn dame had gisteren al een wondje..(een ander paard had haar gebeten..althans dat idee had ik toen ik het wondje zag...vond het niet leuk maar misschien had madame het er zelf wel naar gemaakt).

Opstappen ging gisteren niet zo goed (ze bleef niet stil staan en ik durf dan niet als ze wegloopt toch mijn been over het zadel te gooien...ben dan bang dat ik op een 1 of andere gekke manier in de beugel zou kunnen blijven hangen :o ..) Gelukkig was er iemand op stal aanwezig om haar even vast te houden :Y)

Ik zou dat ook wel willen :o , maar ik wil eerst ons geld weer een beetje opbouwen. Vandaag de rekening binnen van het stal geld

Ik ga sowieso dinsdag naar zadelmaker om het zadel te laten nakijken + opvullen (is nodig namelijk) en eventueel wat aanpassingen aan het zadel te maken zodat ik weer een tijd vooruit kan. Ik rij nu op een stubben scandica DL, en die zou van voren iets hoger mogen liggen heb ik het idee, dus hopelijk kunnen ze dit aanpassen. (Kan ik in de tussen tijd alvast mooi sparen voor een nieuw of 2de hands zadel (hoef niet perse een nieuwe namelijk..als er 1 model goed past en ik kan hem 2de handskrijgen van 3 jaar oud ofzo dan vind ik dat ook goed...scheelt namelijk stukken in prijs )

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:44

@studiemiep: ah, maar dat met opstappen komt wel goed. Je moet nu aan elkaar wennen en je hebt vanzelf het vertrouwen dat er niets geks gebeurd wanneer je opstapt. En als iemand je nu even helpt, prima toch?

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:49

Ik heb iemand nodig om een keuze te maken naar welk paard ik het beste het eerst zou gaan kijken :o
Heb wat paarden gevonden maar steeds ver weg dus moet een keuze maken..
Kan ze via pb even doorsturen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:56

Ja doe maar:-) :D :Y)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 15:07

ik wil ook wel even kijken :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:46

Ja opzich vind ik het wel jammer dat ik er de eerste keer niet bij ben, maar aan de andere kant is het eigenlijk maar beter ook.
Want anders raak ik direct verliefd op het paard en dan gaat het ineens niet meer door ofzo, nu wordt mij die teleurstelling bespaard.
En als ik nu bij een paard ga kijken, weet ik meteen al dat hij/zij heel geschikt & leuk is en dat mijn instructeur ook heel enthousiast is.
Ideaal dus! :) Maar ik ben echt superzenuwachtig over wat hij van de Hannoveraan vond! Krijg zo wel een keer bericht!

@Lioony: Ah leuk dat Courage het zo goed doet! Echt super! :D
@Elynia: Mag ik ook een pb?
@Studiemiep: Mijn pony liep in het begin ook weg bij het opstappen, maar dat viel dan nog mee, bij vreemden ging ze steigeren met opstappen. :+ Dat dier is echt énorm eenkennig.. Maar bij jou komt opstappen vast wel goed joh!

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:25

@jotoma, hun hebben nog geen vraagprijs gesteld, maar mijn budget en hun aankoopbedrag scheelt 4.000 euro :o

verder vandaag paard gekeken, het klikte niet dus nu weer verder kijken,
heb verder dus nog 3 paarden in gedachten, per pb

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:29

Oh mag ik zien Twilight? :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:02

Ok, 4000 is wel een iets ander bedrag :o. Ik heb nog 1 paard als optie en ga nog bij twee kijken. Ik hoop bij 1 vd laatste twee te slagen. Een 4-jarig groen popje met bijzonder kleurtje en een 8-jarige vos die nu m2 loopt. Ik ben benieuwd! Hoop ook dat ik hierna geslaagd ben!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:05

Ah vast wel! Komt helemaal goed. :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:12

Ja, vast wel! Veel succes hè!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:15

Jasmijn heb je nog foto's van je toekomstige paardje? :D

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:46

Zoo ik ben er ook weer!
Lioony, wat voor zadel heb jij gekozen?
En ben nog steeds erg nieuwschierig jasmijn! :D
En als het nog nodig is wil ik ook voor je meekijken Twilight!

Ik ben alweer aan het aftellen naar dinsdag, weer naar m'n alles toe! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:15

Mac Rider :j

Ik heb zo een filmpje :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:21

Oeeeh, zien! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:23

Moet nog even uploaden bij Youtube, gaat nog een kwartier duren :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:42

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:45

wat een heerlijk gevoel he je eigen paard daar zo zien staan

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:46

Ja echt wel! Hij is ook gewoon heerlijk braaf. Als ik in de bak naar 'm toe loop komt ie gelijk aandraven :P

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:32

Wat een leuk paard hebj e Lioony! Hoe groot is ie eigenlijk?

@ Twilight 1 ; ben je al bij van hout geweest? zat niks tussen?

Vandaag heb ik die man gebelt dat ik toch die 5 jarige wel op proef wil proberen! Wil toch kijken wat voor vlees daar in de kuip zit hahah!
Iemand vroeg om foto's die heb ik niet eens gemaakt.. hahah!
Hij komt wss zondag of maandag naar stal, dan zal ik wel even foto;s maken (Moeten jullie niet schrikken, want zn ribbetjes zijn te tellen waar je prachtig piano op kan spelen;)!)
Verder is hij erg koel en nuchter, liepen kippen door de bak en hij taalde er niet eesn naar.
Zn opa is een Hannoveraan, en zn opa opa is Nimmerdor. Zn eigen papa ben ik al weer vergeten.. al die hengsten namen ook! Het begon met Don ..... :P
Iig dressuur + springbloed, het is een NRPS :)