Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 16:23

Ja grandioos :D
En nu dus met een brok in mijn keel om Flash |( rustig aan op zoek naar een nieuw paard /3
Ik was uiteraard wel al een beetje aan het kijken maar nu is het dus echt zeker dat er september/oktober een nieuw maatje voor me komt :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:28

brenda,gefeliciteerd!
goed nieuws en een taart waard. :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 16:36

Dank je :D
En nee helaas geen taart ben al veelste dik aan het worden.
Ben sinds twee en een halve maand gestopt met roken en ben al teveel kilo´s aangekomen. :')

merrieveulen

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:40

wat een onzin! er is ALTIJD reden voor taart. dan eet je de rest van het weekend gewoon niks.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 17:39

Hahahah ja en dat kan ik dus niet _O-

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:00

muilkorf...

ik ga zo pannenkoeken eten (pannekoek of pannenkoek?), zoveel mogelijk. en morgen ga ik patat eten. en onderweg naar huis straks haal ik bij het tankstation drie vette magnums, voor mij en mijn zussen (we eten met ons drietjes, leuk!), die we dan na de panne(n)koeken lekker soldaat gaan maken...

nee echt serieus ik heb ook uitzonderlijk weinig discipline als het om eten gaat, het is gewoon te lekker om door te snaaien. ik kan ook echt heel veel eten. voordeel is dat het nu ook nog kan, ik ben 27, 1,63 meter en 55 kilo max.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 18:36

Zo dat klinkt gezellig en lekker :9 , fijne avond dat gaat vast lukken :D
Ik kon normaal ook alles eten zodar aan te komen maar nu moet ik echt opletten.
Een muilkorf is een goed idee :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:35

Gefeliciteerd met Ernesto zijn goede uitslag Bren! :(:) Ben heel blij voor jullie!

Foto's van het nieuwe paard wanneer het er is? ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 20:23

Dank je Mar <3
Tuurlijk komen er fotos en topics zodra mijn nieuwe maatje er is :j .
Maar nog even geduld zoals eerder gezegt pas september/oktober.
We moeten nog een hoop informatie inwinnen over stalling, voerlevering, dierenarts, hoefsmid ect.
Heb wel een hele leuke op het oog, dus afwachten of hij tegen die tijd nog te koop staat en of het klikt natuurlijk.
Zo spoedig als mogelijk gaan we deze fokker opzoeken.
Het gaat om deze <3
http://www.ganadoschando.com/PERLA1.htm

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:24

Wauw, wat een beest! Wil je wel een hengst dan? Kan soms lastig zijn met stalling.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:34

Wow Brenda wat ben ik vreselijk blij voor jou en Ernesto.
Nu fijn kijken naar de toekomst en op zoek naar een nieuw maatje, meid de toekomst lacht je tegemoet!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 20:38

Dank je Es :D
Met jou ook alles goed vrouwtje?

Waarschijnlijk gaan we op zoek naar een eigen stuk grond, we hebben al een stuk grond gezien wat toevallig te koop staat op zo´n 20 minuten lopen van mijn huis met drie stallen een bak een klein weitje, kantine en opslagplaats voor hooi en stro.
Direct aan de rivier gelegen dus geen water tekort.
Het stuk grond is van mensen die gescheiden zijn en ze willen het nu verkopen omdat ze terug gaan naar frankrijk.
Ernesto heeft al gebeld maar het was nog niet getaxeerd en zodra ze dat gedaan hebben worden we terug gebeld.
Hier is het anders dan in Nederland hier worden hengsten gewoon gehouden en vaak ook zo opgevoed dat ze rustig bij andere paarden kunnen staan.
Ik heb natuurlijk geen idee hoe dit beestje is maar gelukkig zouden we altijd kunnen castreren mocht het nodig zijn.
Maar het allerliefste zou ik hem hengst laten netzo als de Lusi (Galiano) van mijn vriend (foto staat in mijn profiel) :j

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:41

@ Brenda: Ik ben deze dagen druk met Animal Event, ben al een aantal jaren de coordinator van het dartmoorpromotieteam en we zijn heerlijk met de ponies en hondjes daar aanwezig. Voor mij een soort vakantie al ben ik wel helamaal stuk hoor na die dagen :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:47

Cool zeg!
Hier doen sommige stallen inderdaad vrij panisch over hengsten. Mijn manegebaas heeft een tijdje hengsten toegestaan maar er is hier geen weiland en een hengst op stal werd blijkbaar toch minder grappig dus... Hoewel er wel gewoon een klophengst staat hier en die gedraagt zich niet minder mans. Zelfs meer omdat ie slecht opgevoed is. _O-

Dus ik denk dat die andere mensen met hengsten zelf weer weggegaan zijn. :j

Maar ja daar tegenover staat een hele zooi stalhouders die liever geen hengsten zien...

Esje: DARTMOORS? :D
Heb ik er twee van verzorgd op de kinderboerderij! Leuke beestjes.
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:02

@merrieveulen en blensink:ik kan ook niks laten liggen wat lekker is.ben niet voor niks te zwaar.ach ja een tinker kan normaal gesproken veel hebben.ik val toch voor de breede paarden.

@blensink:leuk paardje wat je op het oog hebt.Ik hoop dat ie nog zo bevalt als je hem in het echt ziet en meemaakt.

Ik heb vanmiddag contact gehad met de dierenarts.ik wil ruana eerst flink trainen zodat ze weer wat spieren krijgt.daar is hij het volledig mee eens.Ik mail hem nu 1 keer per week door wat ik gedaan heb en dan kan hij het programma nog eventueel bijsturen.zo ben ik verstandig bezig en doen we wat het beste is voor ruana.

tjonge,zat ik me toch met tranen in de ogen net.treintje oosterhuis die een lied zong van gordon;kon ik maar even bij je zijn.pfff die waterlanders zaten erg hoog.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 22:34

Oh wat leuk Es bij animal event maar kan me voorstellen dat dat vermoeiend is. Leuk dartmoorpromotie team ben benieuwd vertel daar eens wat over als je zin hebt. Hoe promoot je een dartmoor.Pas wel goed op jezelf!
Grappig dat jij op brede paarden valt omdat je zelf ook stevig bent, ik val juist voor de slankere paarden maar dan moet ik wel op gaan passen.
Ja het is een leuk paard en helemaal mijn type maar het moet wel klikken en vooral te rijden zijn.
Een paard wat hoog opgeeft kan ik niet mee.
Heb een rugprobleem en moet dus lekkere ganbare paarden zoeken.
Wat goed dat je een weekschema doormailt met je da. Ben benieuwd of je training gaat helpen maar vast wel ook zij komt er weer helemaal bovenop binnenkort.
Oh mooi nummer is dat inderdaad

Leuk Mar die foto had hem zo´n twee jaar geleden al eens gezien leuk diertje.
Grappig dat het bij jullie op stal ook kon.
Hier is het een hele andere cultuur wat hengsten aangaat.
Hahahha kan best zijn dat de hengstenhouders daarom weer weggaan prachtig.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:38

Ja ze heeft vorige maand ofzo haar debuut gehad in het tweespan. :j Gaat goed hoor ik. Ik heb er zelf verder niets meer mee te maken.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:43

dartmoors zijn mijn grote liefde als ik daarover ga vertellen............ Echt geweldige ponies met een heerlijk karakter voor groot en klein. mijn shows zijn al van alles geweest,een smurfenverhaal, 1001 dalmatiers maar wat voorop staat is lol met je knol!
En dat hebben we, elke dag opnieuw!
Zit ook te kijken naar kroonjuwelen, heerlijk programma. de jeugd is van ellende naar bed gegaan, ze vinden me dan echt oud, zeker omdat ik veel antwoorden weet :D :+

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:16

Goed nieuws Blensink en wat een prachtig paard ...
Maar mij een beetje te druk ... geef me maar een shetlander haha

Niettemin was Yoob vandaag ook erg goed in het laten zien dat hij toch nog altijd hengst is in zijn hoofd. Wat een aansteller kan het toch ook zijn.
En dan is 250 kg wel veel als dat aan je arm loopt te stuiteren.
Hij vond het leuk om bij het minste of geringste te ontploffen en met 4 benen omhoog te veren (buiten op straat).
Op de wei wilde hij in volle vaart Isabella voorbij. Die legt even de oren in de nek en Yoob in sliding stop ... is toch leuk hoe makkelijk zij hem kan stoppen (en hoeveel moeite ik soms dus voor hetzelfde moet doen :o)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 23:20

Leuk hoor Es ik hoor nu al uit het stukje dat je inderdaad helemaal verzot bent op deze pony´s :D
Je laatste zin snap ik niet kroonjuwelen??

Wat leuk dat jouw oude verzorgpony nu in een tweespan loopt zeg!

Dank je Isa :D
Hahhah Yoob was vrolijk vandaag prachtig had die actie wel willen zien van die twee, Isa oren in nek en Yoob in de sliding :')
Hoe ze zo kunnen gebaren he geweldig om te zien :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:39

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:43

Hahahaha... L'Oreal! Omdat ie het waard is!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 23:44

Whahhhahhah gekke foto _O-

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:15

gekke yoob. :+

hier is het maar eng stil hoor,paarden zijn uit logeren.
mijn vader komt niet door zijn gras heen dus zijn ze daar even grasmaaier aan het spelen.
ik kan ze thuis nog steeds zien staan aangezien het maar een paarhonderd meter verder is maar toch is het stil. :P

lonniejj,gaat het een beetje met je? :(:)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:02

Ik heb niet bijgelezen dames, sorry daarvoor :o

Met mij gaat het redelijk, het gaat in momenten. Het ene moment gaat het goed, het andere minder. Ik zit heel veel op stal, het is prettig om op stal te komen, ookal zitten er best moeilijke momenten tussen.. ;(

Morgen ga ik weer een week op stage, dus dan weten jullie dat ik er een weekje niet ben.

Met Romy gaat het redelijk. Die loopt nog steeds niet lekker en had vandaag en gister ook weer last van een warme kogel.. We kijken het maar weer aan, ze is gelukkig lekker opgewekt. Loopt in iedergeval niet slechter dan eerst, maar ook nog niet veel beter. :)