Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Dus daarom toch de keuze gemaakt voor een eigen paard. Maar dat wordt iets jongs omdat we met ons budget dan een kwalitatief goed paard kunnen kopen. 
We zullen zien wat er op mijn pad komt. Lioony ik ga je wel achterna me al die pech! Hopelijk werkt dit forum niet aanstekelijk. Straks krijgt niemand hier nog een paard:S hahaha

superlise schreef:Mijn maximale leeftijd is 4 jaar, wil eigenlijk ook echt alleen een 4 jarige al mag een super leuke van 3 jaar ook wel van mij maar als je puur een paard koopt voor buitenritten etc dan zou ik gewoon tussen de 10 en 15 jaar kijken.
Lioony schreef:Waarom zou je als je alleen recreatief wilt rijden en vooral buiten aan een jong paard beginnen? Die zijn vaak niet tot weinig verkeersmak. Nee dan zou ik écht voor wat ouders gaan. Het lijkt me dat je ook niet een al te hoog budget hebt voor die doeleinden. Dan zitten er héél veel rotte appels tussen die jonge beesten (nee niet allemaal, maar wel veel) en dan zal er ook nog wel niet zoveel tijd aan training inzitten.
Heb je er ooit weleens aan gedacht dat mensen kinderen krijgen? Misschien is wat krapper bij kas komen te zitten? Of gewoon eens wat meer tijd aan andere dingen willen gaan besteden? Of misschien gewoon de wedstrijdsport vaarwel willen zeggen en recreatief willen gaan rijden of zelfs helemaal niet meer?! Het is pas klinklare onzin om over het type die hun paarden kapot rijd en daarna als recreatief rijpaard aanbied, te beginnen!
En veel van die paarden die als recreatiepaarden worden aangeboden hebben inderdaad wat, waardoor ze niet meer geschikt zijn voor de wedstrijdsport, tja zo gaat dat gewoon, niets aan te doen. En dat heeft helemaal niets met kapot rijden te maken vaak.. Als jou paard nou kissing spines heeft en hij is nog erg jong, dan kán hij niet kapot gereden zijn, dan heb je dus gewoon PECH!! En dan zou ik ook m'n paardje aanbieden als recreatiepaard ja, in de hoop dat hij nog van z'n leven mag genieten en lekker door de bossen rijden!
Pff.. lekker hoor om zo even te generaliseren!
ikke schreef:superlise schreef:Mijn maximale leeftijd is 4 jaar, wil eigenlijk ook echt alleen een 4 jarige al mag een super leuke van 3 jaar ook wel van mij maar als je puur een paard koopt voor buitenritten etc dan zou ik gewoon tussen de 10 en 15 jaar kijken.
Sorry, maar dat is dus klinklare onzin!
Ten eerste: waarom zou je met een jong paard niet uitgebreid buitenritten kunnen/mogen maken?
Ten tweede: waarom is zo'n oudje goed genoeg voor de recreatie?
Ten derde: waarom zou je eigenlijk een leeftijdsgrens hebben? Ik denk dat een passend karakter nog altijd ver te prefereren valt boven elke andere eis!
Of ben jij van het type: eerst die bok kapot rijden voor het plaatje en als ie dan net niet stuk is, mag een ander er nog een paar jaar recreatief mee door het bos sturen?! (niet te vaak, anders wordt ie kreupel) De advertentiesites staan er vol mee, als je goed tussen de regels door leest.........