Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:09

ruitje schreef:
Ik zie het wel veel nog hoor, in de recreatie klasse. Verkeerd beleerde paardjes.

Of getruukt zadelmak, van die import beesten waar je dus wel 'op kunt zitten' maar eigenlijk geen zadel op kunt leggen als je niet eerst je linkervoet in lijn met saturnus zet en je arm op precies 50 graden houd terwijl je een liedje zingt :D

En daarnaast is er ook een nieuwe lichting die het ook echt prima vind om 5 jaar over zadelmak maken te doen.

Die klagen niet en vinden dat juist leuk, dus dan is het geen 'probleem' :)

_/-\o_ :')

MarjanB

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 14:26

Er was een app toch? Ik ben er al 1 qua oplichting aan het ontmaskeren.. dus mocht iemand info willen :+ dan wil ik wel in jullie app even mee kletsen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 15:54

Opbokken met die app,zo mis ik alle roddels :')

Damelza: heerlijk zeg!

Ons laatste koerspaard heeft na een bontkneuzing een peesblessure aan het andere been gekregen( ze zou net volgende week weer koersen na een jaar revalideren :o , liep toch niet 100% dus weer door de molen gehaald, lekker weer :o ) . Die word dus fokmerrie. Nu hebben we dus 2 fokmerries( waarvan 1 drachtig), een 2 jarige en een jaarling voor de sport.

Kan je dus precies niks mee, we gaan dus zoeken naar een koerspaard.

Daar kan niemand hier iets mee, maar dacht toch leuk om te delen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 16:16

Ow een appgroep lijkt me ook leuk ja
Ik heb zo vaak dat ik denk kon ik dit maar even met meer mensen overleggen :=

Toch fijn dat je dr als fokmerrie kan behouden ruitje

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 17:38

Als je in de groep wilt stuur even een pb. We hebben de groep omdat je in dit topic eigenlijk geen paarden mag bespreken en zo kunnen we toch alles delen onder degene die op zoek zijn.

Je moet wel tegen meningen kunnen, want we hebben weinig filter. Overigens wel het beste met elkaar voor _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:28

Er is nog een HK topic waarin alles mag qua bespreken, delen etc maar daar maakt al jaren niemand gebruik van :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 19:08

Fly_high schreef:
Er is nog een HK topic waarin alles mag qua bespreken, delen etc maar daar maakt al jaren niemand gebruik van :')

Nee maar dat is logisch want dat vinden nieuwe kopers natuurlijk niet want; HK. Maar die appgroep lijkt me heerlijk, lekker ongegeneerd zonder regels over paarden praten haha.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:29

ruitje schreef:
Opbokken met die app,zo mis ik alle roddels :')

Damelza: heerlijk zeg!

Ons laatste koerspaard heeft na een bontkneuzing een peesblessure aan het andere been gekregen( ze zou net volgende week weer koersen na een jaar revalideren :o , liep toch niet 100% dus weer door de molen gehaald, lekker weer :o ) . Die word dus fokmerrie. Nu hebben we dus 2 fokmerries( waarvan 1 drachtig), een 2 jarige en een jaarling voor de sport.

Kan je dus precies niks mee, we gaan dus zoeken naar een koerspaard.

Daar kan niemand hier iets mee, maar dacht toch leuk om te delen :D

Joh wat jammer! Waar gaan jullie op zoek naar een koerspaard, hoe werkt dat in de draverij? Ga je naar de yearling sale in Wolvega? En hoe doet de tweejarige het, ga je daar volgend jaar mee koersen?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:12

Ik meld me ook nog een keer!

Wij zoeken er nog een leuke PRE hengst bij, met het vooruitzicht om deze te laten keuren (of evt al gekeurd als dekhengst) en in te zetten voor in ieder geval onze eigen PRE merrie’s.
Budget weer een E20.000, voor een echt hele leuke zit hier zeker wat rek in. Ik heb er al een paar om te bezichtigen, maar wie weet dat jullie nog een leuk pareltje weten?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:25

Is de nieuwe trend om op een vreemde locatie te willen rijden? Heb ik 1x gedaan, ze had eigenlijk al 2x gezegd imo dat ze de pony wilden en dit was maar een formaliteit.

Ik ben 7 uur op pad geweest en dan erna zeggen jaaa ik ben bang dat mn dochter toch te groot wordt voor de pony…..

Nu kreeg ik voor een andere pony weer die vraag en nu twijfel ik enorm.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:31

Ik zou zeggen dat je wel mee wil werken maar tegen betaling oid.. gewoon uitleggen dat je de vorige keer zo veel tijd kwijt bent geweest

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:33

Ja, dat zou ik ook doen. Voor niks gaat de zon op en als ze echt belang erbij hebben snappen ze dat ook.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:45

Nou het geld is niet het probleem. Of bedoelen jullie dat het ze weerhoudt voor onzin?

Want de tijd en de moeite voor niks is wel het probleem. Ik moet een auto en trailer gaan halen dan ben ik al een uur kwijt en dan de pony naar een locatie brengen rijden en terug en dan weer een uur auto en trailer terugbrengen. En dan moet ik nog de auto afspreken en afstemmen.

En ze zeggen uiteraard altijd dat het serieus is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:47

Ja idd maakt de drempel iets hoger voor onzin, zeg je gewoon dan haal ik het er af als je hem koopt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:07

Is dat nieuw, dat mensen op een vreemde locatie willen rijden? Ik ken het niet.

@beegee, wij gaan altijd naar de yearling sales :D . We kopen er soms 0, soms 2. Gewoon beetje random je hand opsteken :') .

Koerspaarden staan soms op internet, maar dan zijn het vooral import uit Frankrijk en dat is niet zo ons ding, die mankeren vaak wat.

Dus is vooral een kwestie van tegen iedereen zeggen dat je wat zoekt en dan op de koers iets aangeboden krijgen of vragen of wat te koop is. Vooral een die bijvoorbeeld al een paar koersen tegen valt kun je op bieden. En dan laad je 'm op en neem je 'm mee naar huis( zonder proefrijden, keuren of zo :') )

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:11

Ik zou ook wat vragen en dat kun je dan van de uiteindelijke prijs eventueel aftrekken. Of niet.
En nee is ook een antwoord.
Het gaat steeds verder. Voor de normale prijsklasse zou ik het denk ik niet zo snel doen, tenzij je toevallig vraag krijgt op een concour terrein oid.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:20

Het is voor een volwassen persoon die recreatief wil rijden en ik heb mezelf ook al heeeel erg aangepast aan hun budget omdat het verhaal goed voelde.

Ze overvielen me. Mn ruiter zei ook gewoon nee zeggen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:23

Als het recreatief is kan ze dan niet gewoon een rondje bij je naar buiten?

Als ik interesse heb in een dier en ik ga bezichtigingen dan ga ik naar het proefrijden ook graag even buiten uitstappen
Vaak heb je dan wel al een beeld hoe het paard op dingen reageert

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:30

Alja schreef:
Als het recreatief is kan ze dan niet gewoon een rondje bij je naar buiten?

Als ik interesse heb in een dier en ik ga bezichtigingen dan ga ik naar het proefrijden ook graag even buiten uitstappen
Vaak heb je dan wel al een beeld hoe het paard op dingen reageert

Ja dat leek me ook genoeg.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:33

Zonnetje81 schreef:
Nou het geld is niet het probleem. Of bedoelen jullie dat het ze weerhoudt voor onzin?

Want de tijd en de moeite voor niks is wel het probleem. Ik moet een auto en trailer gaan halen dan ben ik al een uur kwijt en dan de pony naar een locatie brengen rijden en terug en dan weer een uur auto en trailer terugbrengen. En dan moet ik nog de auto afspreken en afstemmen.

En ze zeggen uiteraard altijd dat het serieus is.

Als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik zeggen afkappen. Maar je zegt wel een goed gevoel te hebben. Waarom stel je niet voor dat zezelf met auto en trailer komen en jij met hun meerijd naar de locatie? Geef je ze de kans om te proberen maar zit je niet met het gedoe van het regelen van auto en trailer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:37

Dat zou ik helmaal niet doen. Als je gaat, je eigen spullen en zelf rijden.

Heel eerlijk bij dit geval zou ik ook een stukje naar buiten bij jou doen en verder niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:55

Zonnetje81 schreef:
Het is voor een volwassen persoon die recreatief wil rijden en ik heb mezelf ook al heeeel erg aangepast aan hun budget omdat het verhaal goed voelde.

Ze overvielen me. Mn ruiter zei ook gewoon nee zeggen.

Ja en dan mag je ermee buiten gaan (proef)rijden, Tante Taart, en dan thuis de eerste de beste buitenrit komt er opeens een grote hond naar een hek gevlogen en gaat als een malloot te keer (die hond had ik ook nog nooit gezien, stond daar al 10 jaar). Ja, toen zette Tante Taart het op een lopen en heeft ze nadien nog wel een maand scheel naar die heg geloerd......

Dat iemand die graag en veel buiten rijdt wil proberen hoe ze buiten zijn, lijkt me niet raar. Maar wat "ander terrein" nou echt toe voegt, dat vraag ik me af. Als je een klein beetje beeld hebt waar je op moet letten, kun je wel beoordelen hoe braaf ze echt zijn.

Mijn checkvraag bij Tante Taart: ik gooi m'n bagage erop en rij naar huis, gaat dat lukken? Toen keek de verkoopster even benauwd _O- maar achteraf had dat prima gekund. Het is geen dapper paard maar ze doet het wel.

Dus nee, ik denk niet dat ik daarin mee zou gaan. Ik zou niet graag m'n paarden verkopen aan iemand die een paard zo slecht kan lezen.... Wat gaat die nog meer over het hoofd zien?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:07

En vooropgesteld dat ie echt top braaf is. We zijn over straat naar de wei gelopen. Ze zijn meegelopen en kwam er ineens een blaffende hond en ze keek er letterlijk niet naar. Nog niet eens van oh jij blaft. Dus ik vind het misschien alleen een toegevoegde waarde als je een heel bloederig duuuuur dressuurpaard koopt. Er was ook niks wat ook maar enige twijfel moet geven. Ik heb filmpjes met de ruiter erop achterstevoren etc en buitenrijden op straat zonder zadel met storm/code geel.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:17

Waren het niet van die ‘gratis paar keer rijden ‘ types Zonnetje? Ik zou de volgende keer gewoon een vergoeding vragen voor je tijd en moeite of gewoon nee zeggen.
Heel zuur, maar misschien is t maar goed dat je pony niet bij deze sneuneuzen terecht is gekomen…

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:21

Zonnetje81 schreef:
En vooropgesteld dat ie echt top braaf is. We zijn over straat naar de wei gelopen. Ze zijn meegelopen en kwam er ineens een blaffende hond en ze keek er letterlijk niet naar. Nog niet eens van oh jij blaft. Dus ik vind het misschien alleen een toegevoegde waarde als je een heel bloederig duuuuur dressuurpaard koopt. Er was ook niks wat ook maar enige twijfel moet geven. Ik heb filmpjes met de ruiter erop achterstevoren etc en buitenrijden op straat zonder zadel met storm/code geel.

Tja, het is jouw beslissing maar ik zou toch nog een keer achter m'n oor krabben.

Vanuit mijn visie: ik zou wel graag een buitenrit maken om voor mezelf vast te stellen dat hij/ze een prettig / veilig gevoel geeft maar als jij zegt: we gaan hier altijd links en ik kan gewoon rechtsaf slaan zonder dat er verblikt of verbloost wordt, weet ik eigenlijk al genoeg.
Kortom, niet in mee gaan; er zijn vast meer liefhebbers voor zo'n betrouwbaar paard.

Maar goed, ik ben blijkbaar ook de enige die aan een paard vraagt of ie wel met mij mee wil.....