Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:26

Welkom! Foto's zijn idd altijd leuk :D
Dan was wel ff schrikken! Logisch dat je daar angst aan over hebt gehouden. Super dat je toen wel hulp ingeschakeld hebt +:)+

Hoe gaat het nu? Heb je er daarna nog opgezeten?

@Elina straks loopt hij vast weer als een zonnetje :j

Hier gister weer wat kinderen (o.a. mijn eigen dochter van bijna 7) erop laten klimmen via het krukje. Al klimmend en springend kwam ze er op. Hij stond gewoon zn hooi te eten en vondt het wel best. Daarna zelf nog even geprobeerd (dat vindt hij vaak wel raar) en over hem heen gehangen met mn voeten nog wel op het krukje. Wel het "gewicht" van mn bovenlijf op zn rug laten rusten en dat vondt hij nu ook wel prima.
Ik denk dat het wel scheelde dat hij eerst die meiden al omstebeurt op zn rug had gehad :D

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:38

Leedebee schreef:
Welkom! Foto's zijn idd altijd leuk :D
Dan was wel ff schrikken! Logisch dat je daar angst aan over hebt gehouden. Super dat je toen wel hulp ingeschakeld hebt +:)+

Hoe gaat het nu? Heb je er daarna nog opgezeten?

@Elina straks loopt hij vast weer als een zonnetje :j

Hier gister weer wat kinderen (o.a. mijn eigen dochter van bijna 7) erop laten klimmen via het krukje. Al klimmend en springend kwam ze er op. Hij stond gewoon zn hooi te eten en vondt het wel best. Daarna zelf nog even geprobeerd (dat vindt hij vaak wel raar) en over hem heen gehangen met mn voeten nog wel op het krukje. Wel het "gewicht" van mn bovenlijf op zn rug laten rusten en dat vondt hij nu ook wel prima.
Ik denk dat het wel scheelde dat hij eerst die meiden al omstebeurt op zn rug had gehad :D

Jazeker ik ben na onze zomervakantie serieuzer aan het rijden. Zometeen om 19.30 uur een half uurtje les. Rij meestal 3x per werk, of 2x rijden en dan 1x longeren. Rijden ongeveer een half uurtje. Na het rijden soms even stukje buitenrit, hebben waterpoel naast de stal en bos vlakbij. Dus breiden dat steeds meer uit, ik ga alleen want wil dat ik ook alleen met hem op pad kan

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:58

Wat goed! Leuk ook dat je een waterpoel in de buurt hebt :D

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 14:53

Orlando 29-04-2019 KWPN gefokt
Afstamming: Jarville x Trento B

Als veulen
Afbeelding

Toen ik hem gekocht had
Afbeelding

Puppy op de poetsplaats
Afbeelding

Longeren met dekje en singel
Afbeelding

1e keer dat ik erop zit eind mei 2023
Afbeelding

In het bos bij stal zomer 2023
Afbeelding

Fotoshoot begin deze maand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 16:16

Leuk paard heb je :j

Ik ben wel weer klaar met die regen. Rijbak is zeiknat. Vandaag maar kaplaarzen aangetrokken en wat aan de hand gekeuteld.
Maar werkt gewoon niet fijn in zo'n natte bak. :o
Gup was wel heel erg braaf. Vriend was met zijn paard bezig met stukjes wegdraven van ons of inhalen in draf. Dat vond Sheri dan weer helemaal prima.

En zo leert ie spelenderwijs ook de rijbaan kennen.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 17:42

Sherivey schreef:

Ik ben wel weer klaar met die regen. Rijbak is zeiknat. Vandaag maar kaplaarzen aangetrokken en wat aan de hand gekeuteld.
Gup was wel heel erg braaf. Vriend was met zijn paard bezig met stukjes wegdraven van ons of inhalen in draf. Dat vond Sheri dan weer helemaal prima.

Dank je!

Dit weer is echt gruwelijk saai, wij hebben gelukkig ook een binnenbak. Maar nadeel daarvan is dat als iemand les heeft, er maar 3 anderen bij mogen. Normaal geen probleem want dan is er ook nog een buitenbak, maar die is nu aardig verzopen. En ik rij overdag in de buitenbak, maar avond toch binnen als het donker is. Was laatst niet echt een succes buiten in het donker :+

Handig dat je vriend mee kan helpen met opleiden van jouw paard.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:31

Welkom!

Ik ben ook alweer helemaal klaar met die zeikregen. Winterseizoen ingeluid, paarden kunnen niet meer het land op (echt te nat op veengrond) dus alleen maar paddocks en dan is het toch wel behelpen als je verder alleen kan longeren…

Dus vandaag paard voor het eerst in de molen geduwd met een betrouwbaar ervaren paard en…. Tsja ze deed alsof ze het spelletje al kende. Het draaiden vond ze even lastig en soms nog wel ff sprintje maar zou wel fijn zijn als ze zo nu en dan ook de molen in kan.

Aankomende week gaan we het zadelmak maken weer oppakken en dan hopelijk gelijk even doorzetten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:47

Nienketje ziet er goed uit jullie als combinatie!

Ik ben het zeikweer ook beu. Wij hebben geen zand geen bak helemaal niets. De weides zijn dicht en ze staan inmiddels op hun verharde paddock met inloopstallen. Vanmiddag na schoonmaken begon het urenlang te regenen. We hebben heel stoer nog 15/20 minuten in de polder gelopen zodat Gibbs lekker gras kon eten. Daarna doorweekt naar huis de douche in. Hopelijk morgen een lang droog moment dan gaan we er lekker op uit. Waarschijnlijk onder het zadel en anders 2span mennen. Daarna 4 volle dagen werken. De saaie wintertijd is weer aangebroken voor ze.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:15

@Nienketje leuk paard!

Die regen is echt waardeloos! Gelukkig is het bij ons op de paddock geen probleem. Geen blubber en zo. De bak wordt wel flink nat nu wat logisch is, maar na een dag is hij dan ook weer goed. Heel fijn is dat.

Al doe ik niks met die regen hoor, ben die Penny tijd wel voorbij :')
Ik ga Stip dan ook gewoon met een paraplu uit de paddock halen. De rest van de kudde is daar inmiddels ook wel aan gewend haha!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:29

@leedebee wat heerlijk deze stap ook makkelijk lijkt te gaan.

@nienketje leuk al die foto's, jullie zijn al aardig op weg zo te zien

En inderdaad al die regen, vreselijk. Doe mij maar gewoon zonnetje en dan steeds wat frisser de winter in ipv al dat water. :+

Ik twijfel overigens heel erg of ik zal scheren dit jaar, ze staat 24/7 buiten met schuilmogelijkheden. Maar wil wel 3x per week wat serieuzer aan het werk om de spieren op de rug wat te versterken. Ze heeft het nogal snel warm, daarentegen bij schijt weer wel echt een regendeken nodig....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:44

Vandaag weer heerlijk gereden op onze oudste
Afbeelding

En nog een foto van paar weken geleden op mijn eigen draak

Afbeelding

Zo blij met deze kanjers

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:26

manic schreef:
Welkom!

Ik ben ook alweer helemaal klaar met die zeikregen. Winterseizoen ingeluid, paarden kunnen niet meer het land op (echt te nat op veengrond) dus alleen maar paddocks en dan is het toch wel behelpen als je verder alleen kan longeren…

Dus vandaag paard voor het eerst in de molen geduwd met een betrouwbaar ervaren paard en…. Tsja ze deed alsof ze het spelletje al kende. Het draaiden vond ze even lastig en soms nog wel ff sprintje maar zou wel fijn zijn als ze zo nu en dan ook de molen in kan.

Aankomende week gaan we het zadelmak maken weer oppakken en dan hopelijk gelijk even doorzetten.

Het is wel fijn hoor. Als ze ohz zijn heb je net wat meer mogelijkheden om wat te doen

Je gelooft t niet maar die van ons is helemaal dol op de molen. Hij vindt t ge-wel-dig. Als hij uit de stal wordt gehaald en door heeft dat ie naar de molen gaat is ie niet te houden _O- . Hij vindt t nog leuker dan de wei. T is gewoon lachwekkend, echt.
We zitten nu met Polletje op ca een half uurtje met uitstappen (instappen doen we meestal in de molen). 3 x pr week. Longeren van tevoren hoeft eigenlijk niet meer. Hij kan inmiddels ook met meer paarden in de bak lopen. Schrikt natuurlijk best nog wel eens, maar is daarin heel betrouwbaar. Hij gaat niet aan de kletter. Vorige week met onstuimig weer ook niet. Dus de slof kan er nu ook wel af. Die hing trouwens ook altijd al wel los erbij in case of noodrem. Maar dat is echt niet meer nodig. Binnenkort maar weer eens oefenen met de trailer. Hij heeft er al wel eens opgestaan, maar nog niet echt gereden. Een wagentje kent ie wel.

@Dierenfan: ziet er heerlijk uit zo.
@Elina: Hoop ook niet te hoeven scheren. Ze staan hier al wel met dekentje op.
@Nienketje: leuk paard zo om te zien. Wat springbloed in de lijn is ook niet verkeerd. Kunnen vaak dan wel goed galopperen. Goed dat jullie elkaar weer hebben gevonden.
@Wiwabalia: heerljk zo je eigen plekje.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:28

Dierenfan, knappe paarden! :D

ElinaSK, over scheren kan ik je geen advies geven. Laatste keer dat ik een paard geschoren heb ivm wintervacht is 10 jaar geleden :+

Babootje, super dat het zo goed gaat +:)+

Wij gingen vandaag wandelen. Voor het eerst op touwhalster ipv trainingshalster. We waren net 5 meter het terrein af, of er kwam iemand achterop draven over het asfalt, paard met ijzers. Dat vond onze brave Matt al wat teveel van het goede, maar Sheri wist ff niet waar ie het zoeken moest. Staart op zn rug, stuiteren, snurken... := had ineens een paard van een halve meter groter. :o

Even omgekeerd, zodat we richting het andere paard liepen. Die ging ook niet echt terug naar stap en direct nadat ze ons voorbij was, draafde ze ook weer verder. Duurde dus ff voordat ik Sheri weer rustig had. :=

Zaten gelukkig ook verder hele goede stukken tussen, maar merk wel dat er nog een hoop werk aan de winkel is qua vertrouwen tussen mij en hem.
Aan de andere kant, we zijn nog een paar spannende dingen tegen gekomen en hij is niet bovenop me gesprongen en is er niet vandoor gegaan, dus dat is al iets. :o

Afbeelding

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:51

manic schreef:
Zo jullie zijn rustig geweest :D

Ik ben net terug van een heerlijke vakantie, was echt top. Merrie ook top verzorgd en heel veel knuffels gehad, maar nu dus weer aan de bak.

In die 10 dagen dat ik weg ben geweest is ze ineens gaan verharen, wintervachten aangemaakt en natuurlijk redelijk fris want niks gedaan en ook het weiland is nog te nat om er nog op te kunnen dus een stuk minder buiten geweest…. Maar toch pakte ze het longeren best braaf weer op. Paar bokjes en sprongetjes maar niet extreem rennerig of gek doen.

Heb net voor de vakantie ook nog toch maar een Wintec gekocht. Leuk ding maar kortere stoten dus nu past de singel niet meer := Wel een mooi ding verder! (Maar het blijft plastic en het eerste schilfertje zit er al in)

Wintervacht kunnen ze idd snel aanmaken! Parker zit echt nog mega strak in zijn vacht! Ideaal! Van de week voor het eerst een regendekentje op gedaan.
Wintec is ook makkelijk in onderhoud! Prima zadels!

Sherivey schreef:
Hier gedraagt de gup zich relatief goed. Staan ook minder buiten nu. Nog maar even afwachten hoe dat gaat als we verder in het winterseizoen zitten. :=

Wel is mijn zadel bekeken door de zadelpasser. Ligt nu goed, maar kreeg de tip mee het goed in de gaten te houden, omdat het ineens hard kan gaan als ie wat meer gaat werken.

Fijn dat het zo goed gaat! Zo’n jonkie kan idd snel veranderen en uit het zadel groeien!

Wiwabalia schreef:
Ik heb lang niet meer gereageerd, paarden zijn verhuist naar een plek in eigen beheer. 24/7 buiten met schuilstal, onbeperkt hooi. In de zomer nog een weiland wat open kan.

Omdat er heel veel moest gebeuren op de locatie heeft Pien vrij gehad, nu vooral bezig met grondwerk enz.

Het verbaasde mij dat ze juist aanhankelijker zijn geworden nu ze hier staan. Ze zijn beide zoveel liever. <3

Maandag weer eventjes gelongeerd met singel om. Ze blijft het aansingelen nog wat spannend vinden maar het longeren deed ze alsof we al jaren zo bezig waren.

Ben wel op zoek naar een andere instructrice, de huidige is fijn maar verhuist naar Belgïe en doet dan het “groepje” hier op 1 dag, vaak valt het zo dat het mij totaal niet uitkomt, en ze kan niet ‘s avonds of een keer op zaterdag ochtend ofzo.

Heeft iemand tips regio Leerdam/Culemborg? Wil wel iemand die weet hoe hij/zij vriendelijk zadelmak kan maken en mij hierin kan begeleiden.

Fijn een eigen plekje!! Ik heb een fijne instructrice maar helaas niet in jou omgeving.

Leedebee schreef:
Hihi hier een foto van "tijdens de opnames" _O-

[ [url=m/EmSe72.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') _O- _O- _O-

Nienketje17 schreef:
Hoi allemaal,

Ik wil mij hier ook graag melden :) Sinds april is mijn nu 4,5 jarige Orlando onder het zadel. Ik ken hem bijna vanaf zijn geboorte (ze hadden nog gebeld maar ik was in sportschool), was toen bijrijder van zijn moeder . Heb toen gezegd dat als ze hem ooit wilden verkopen, ik het graag zou horen. Rond de zomer van 2020 kwam dat bericht, half september 2020 was hij van mij. Orlando is geboren 29 april 2019. Dus bijna 1,5 jaar toen hij van mij was, hij is mijn eerste eigen paard. Van kinds af aan verzorgpony's gehad en later bijrijdpaarden. December 2020 heb ik hem op een pensionstal gezet, en ben langzaam begonnen met aan alles wennen. We hebben wat meters gemaakt met wandelen, alleen kwam er in het voorjaar van 2021 een kleine kink in de kabel. Hij is een hele erge spiegel van mij, nam mijn spanning over. Dat escaleerde uiteindelijk een keer, met van mij aflopen op cirkel haalde hij uit. Puur vanwege zijn eigen spanning, helaas stond ik er nog en kreeg hoef tegen mij aan. Kon klap met arm opvangen, schade lichamelijk viel mee. Maar mentaal was ik echt gebroken en had ik angst ontwikkeld. Besloten er hulp bij te halen, dat heeft ons allebei zo erg geholpen. We vonden elkaar weer, konden weer rustig genieten van alles wat we aan het ontdekken waren.

Voorjaar 2022 begonnen met wat serieuzer te werken aan de hand. Die zomer heb ik voor het eerst zadel erop gelegd, maar ik had al vrij vroeg besloten dat er pas echt iemand in voorjaar 2023 op zou gaan. Hij is een laatbloeier, ik ben in de tussentijd nog moeder geworden dus dat kwam allemaal mooi uit. April dit jaar is hij door degene die mij begeleid heeft met grondwerk ingereden. Hii heeft 2,5 maand bij haar op stap gestaan. Ik ben daar ook goed bij betrokken, en begin juni er zelf voor het eerst opgegaan. Intussen zijn we gewisseld van instructrice, mijn oude instructrice helpt mij nu. Ik reed bij haar in de verenigingsles met Orlando zijn moeder.

Sorry voor het lange verhaal := , als jullie het leuk vinden dan kan ik nog wel wat foto's plaatsen.

Wat een knap dier! Kan me voorstellen dat je even mentaal gebroken was na zoiets! Gelukkig elkaar weer gevonden! Fijn dat het zo goed gaat nu!!

ElinaSK schreef:
Hier even een kleine terugval. Pim werd steeds chagrijniger met werk. Dus de osteopaat is weer geweest. Waarschijnlijk ligt het zadel niet meer optimaal, het is een beetje prinses op de erwt. Ik rij amper en toch blijkbaar zoveel impact, arm dier. Dus zadelmaker komt binnenkort weer. Nu eerst sterker maken voor ik er weer op ga. Dus voorlopig alleen wat longeerweek ipv verder met inrijden. 'Gelukkig' is het ook schijt weer dus echt rijden wil ook niet meer.

Jammer van de terugval! Hopelijk gaat het weer beter als je zadel goed is!

Sherivey schreef:

Een natte bak is niet fijn idd! Gelukkig is die van ons bijna nooit nat!

manic schreef:
Welkom!

Fijn dat het zo goed ging met de molen!
En leuk dat je het zadelmak maken verder oppakt!

dierenfan schreef:
Vandaag weer heerlijk gereden op onze oudste
[ [url=m/u79SG6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een foto van paar weken geleden op mijn eigen draak

[ [url=m/YtZZBP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo blij met deze kanjers

Heerlijk!

Babootje schreef:
Je gelooft t niet maar die van ons is helemaal dol op de molen. Hij vindt t ge-wel-dig. Als hij uit de stal wordt gehaald en door heeft dat ie naar de molen gaat is ie niet te houden _O- . Hij vindt t nog leuker dan de wei. T is gewoon lachwekkend, echt.
We zitten nu met Polletje op ca een half uurtje met uitstappen (instappen doen we meestal in de molen). 3 x pr week. Longeren van tevoren hoeft eigenlijk niet meer. Hij kan inmiddels ook met meer paarden in de bak lopen. Schrikt natuurlijk best nog wel eens, maar is daarin heel betrouwbaar. Hij gaat niet aan de kletter. Vorige week met onstuimig weer ook niet. Dus de slof kan er nu ook wel af. Die hing trouwens ook altijd al wel los erbij in case of noodrem. Maar dat is echt niet meer nodig. Binnenkort maar weer eens oefenen met de trailer. Hij heeft er al wel eens opgestaan, maar nog niet echt gereden. Een wagentje kent ie wel.

Fijn dat Polletje zo goed gaat!!

Sherivey schreef:
Wij gingen vandaag wandelen. Voor het eerst op touwhalster ipv trainingshalster. We waren net 5 meter het terrein af, of er kwam iemand achterop draven over het asfalt, paard met ijzers. Dat vond onze brave Matt al wat teveel van het goede, maar Sheri wist ff niet waar ie het zoeken moest. Staart op zn rug, stuiteren, snurken... := had ineens een paard van een halve meter groter. :o

Even omgekeerd, zodat we richting het andere paard liepen. Die ging ook niet echt terug naar stap en direct nadat ze ons voorbij was, draafde ze ook weer verder. Duurde dus ff voordat ik Sheri weer rustig had. :=

Zaten gelukkig ook verder hele goede stukken tussen, maar merk wel dat er nog een hoop werk aan de winkel is qua vertrouwen tussen mij en hem.
Aan de andere kant, we zijn nog een paar spannende dingen tegen gekomen en hij is niet bovenop me gesprongen en is er niet vandoor gegaan, dus dat is al iets. :o

[ [url=m/MERCXl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer dat andere ruiters geen rekening met je houden! Ik stap altijd als ik een ander paard tegenkom. Vind het een beetje aso om hard aan te komen draven. Zeker als je ziet dat ze over de zeik gaan! Gelukkig is het wel goed gegaan!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:54

Afgelopen dinsdag had ik een fotoshoot met Parker :D zo onwijs trots op hem <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:15

Prachtige foto's <3
Stoer paard ook, met een mooi kleurtje :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:15

Wat ontwikkelt Parker zich goed. Hij heeft nog wel heel wat te groeien zo te zien, En hij is al zo groot.
Enig idee over de te verwachten eindmaat?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:17

Gave foto’s! En wat doet hij het allemaal al goed zeg!!

Bij mij begint het ook nu echt wel een beetje te kriebelen om erop te stappen, maar nog even geduld. Kon haar gisteren bij het longeren wel achter het behang plakken (beetje overstuur rondjes rennen terwijl ze echt alleen maar een paar rondjes rustig hoefde te draven… slingerende beugels blijven eng)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:52

Die dagen kunnen echt heel frustrerend zijn idd :=

Sheri is net naar de smid geweest. Was vorige keer drama (echt, pluspunten voor het geduld van mijn smid). Dit keer besloten om zn mattie ook mee te nemen (die moest toch ook bekapt worden). Ging al zoveel beter en hij was dan ook zo klaar. :)

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:32

Hi eigenaren met jonkies :wave:

Mijn 3 jarige puppy quarter is dit jaar beleerd. Dat heeft hij super gedaan, dus hij mag genieten van een welverdiende vakantie. Hij loopt 24/7 op de wei samen met een ander paard. Nu moet ik hem gaan verplaatsen naar een andere wei. Normaal gesproken gebeurd dit dmv transport, echter is degene die dit voor mij (ons) doet even uit de running.

De afstand is te voet te overbruggen. Het gaat om 10 tot 12 kilometer, allemaal redelijk vlak en over normaal terrein. Deels over een verharde weg, deels door het bos.

Ik zou hem hiermee een trailerrit besparen + een hoop uitzoek werk voor mezelf om iemand anders te vinden. Ik vraag me alleen af of deze afstand niet te ver is voor hem om te wandelen. Wat vinden jullie?

Tot zo ver zijn vakantie :')

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:41

Als jij dat kan wandelen kan je paard dat ook wel denk ik :D

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:45

manic schreef:
Als jij dat kan wandelen kan je paard dat ook wel denk ik :D

Met een pauze of 2 :') :')

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:30

Hoe gaat het nu met Ellie Koekie?

Wat een leuk filmpje Leedebee!

Fijn dat je nu ook zelf op je eigen jonkie hebt gezeten Dierenfan!

Dat inparkeren moet ik Owen ook een keer leren, misschien deze boxrust periode eens gebruiken want bij het krukje stilstaan was meneer nog niet zo van (gelukkig heb ik heel veel geduld dus uiteindelijk gaf ie alijd wel een keer op met wegstappen, maar dit kun je natuurlijk gewoon oefenen nu hij weinig tot niets mag).

Welkom Magootie. En wat een knapperd is Parker! Echt een prachtdier en rijden ziet er al fijn uit!
Dat vlechten moet ik ook maar eens gaan oefenen met Owen voor een mooie shoot. Hij mag dan wel niets doen, maar poetsen en toiletteren kan natuurlijk helemaal geen kwaad...en poseren moet ook wel lukken.

Hoe is het met Pilexa Fokfanaat? Geen last meer gehad? Is dat een nakomeling van jouw Hemmingway merrie? (ik heb zelf ook een Hemmingway merrie, vandaar dat de Hemmingwaytjes mij opvallen. Helaas wou die van mij vorig jaar niet drachtig worden en besloten dat dit jaar niet meer te proberen)

Welkom Nienketje72. Leuk paard. Idd beetje springbloed kan geen kwaad (ha ha....ik ben gek op springbloed. Mijn gup is een Justice HL x Nummero Uno x Voltaire dus ik ben niet vies van springbloed).

Ik ben helemaal blij. Owen zijn genezing gaat zeer voorspoedig! Hij staat nog steeds in het verband en op volledige boxrust, maar het einde daarvan komt in zicht (wond moet eerst volledig dicht zijn).
2 weken geleden gestart om bij de wekelijkse verbandwissel ook te laseren en hij staat sinds 2 weken nu ook dagelijks een half uur op de Vitafloor voor goede doorbloeding (en naast goed voor de genezing, sowieso goed voor het hele lijf een beetje doorbloed en de spieren en pezen een beetje in shape te houden tijdens de boxrust periode). Nu gaat de genezing echt supersnel! Vandaag was de DA er weer voor verbandwissel, controle en laseren en die was zeer tevreden. Wond is nu nog maar een wondje. Ik moet nog vaart gaan maken met die 5 kilo afvallen (heb zelf in de tussentijd nog mijn ribben gekneusd dus van sporten is weinig gekomen de afgelopen maand). Ik had gedacht dat ik er dit jaar zeker niet weer op zou zitten, maar wie weet gaat dat toch nog lukken. Maar geen haast hoor, het duurt zo lang het duurt, alleen het eindresultaat telt!
Dit was de wond vandaag bij de verbandwissel. Zo blij met hoe mooi het er nu uitziet!
Afbeelding
En gelukkig is Owen nog steeds een vrolijke Frans ondanks al zijn pech. Wat een heerlijk paard is het toch, vrolijk, aanhankelijk maar oh zo makkelijk te hanteren ondanks dat hij toch al bijna 2 maanden op boxrust staat met zijn 4 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:33

Babootje schreef:
Wat ontwikkelt Parker zich goed. Hij heeft nog wel heel wat te groeien zo te zien, En hij is al zo groot.
Enig idee over de te verwachten eindmaat?

Hij doet het echt geweldig!! Zo’n fijn paard!! <3
Moeder is 1.62 en vader 1.70. Parker is nu 1.72/73 dus hoop eigenlijk dat hij nu meer de breedte in gaat. Hij is hoog zat nu! :P

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:38

Fijn dat de genezing van Owen zo goed gaat!! De Vitafloor hoor ik veel goede dingen over, fijn dat hij zo toch een beetje in beweging blijft!