Hoi allemaal,
Ik wil mij hier ook graag melden

Sinds april is mijn nu 4,5 jarige Orlando onder het zadel. Ik ken hem bijna vanaf zijn geboorte (ze hadden nog gebeld maar ik was in sportschool), was toen bijrijder van zijn moeder . Heb toen gezegd dat als ze hem ooit wilden verkopen, ik het graag zou horen. Rond de zomer van 2020 kwam dat bericht, half september 2020 was hij van mij. Orlando is geboren 29 april 2019. Dus bijna 1,5 jaar toen hij van mij was, hij is mijn eerste eigen paard. Van kinds af aan verzorgpony's gehad en later bijrijdpaarden. December 2020 heb ik hem op een pensionstal gezet, en ben langzaam begonnen met aan alles wennen. We hebben wat meters gemaakt met wandelen, alleen kwam er in het voorjaar van 2021 een kleine kink in de kabel. Hij is een hele erge spiegel van mij, nam mijn spanning over. Dat escaleerde uiteindelijk een keer, met van mij aflopen op cirkel haalde hij uit. Puur vanwege zijn eigen spanning, helaas stond ik er nog en kreeg hoef tegen mij aan. Kon klap met arm opvangen, schade lichamelijk viel mee. Maar mentaal was ik echt gebroken en had ik angst ontwikkeld. Besloten er hulp bij te halen, dat heeft ons allebei zo erg geholpen. We vonden elkaar weer, konden weer rustig genieten van alles wat we aan het ontdekken waren.
Voorjaar 2022 begonnen met wat serieuzer te werken aan de hand. Die zomer heb ik voor het eerst zadel erop gelegd, maar ik had al vrij vroeg besloten dat er pas echt iemand in voorjaar 2023 op zou gaan. Hij is een laatbloeier, ik ben in de tussentijd nog moeder geworden dus dat kwam allemaal mooi uit. April dit jaar is hij door degene die mij begeleid heeft met grondwerk ingereden. Hii heeft 2,5 maand bij haar op stap gestaan. Ik ben daar ook goed bij betrokken, en begin juni er zelf voor het eerst opgegaan. Intussen zijn we gewisseld van instructrice, mijn oude instructrice helpt mij nu. Ik reed bij haar in de verenigingsles met Orlando zijn moeder.
Sorry voor het lange verhaal

, als jullie het leuk vinden dan kan ik nog wel wat foto's plaatsen.