Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LadyDii schreef:Update:
"Überlassungs- und Abtretungserklärung"
Ja ja, het document is ondertekent! De eigenaar doet officieel afstand van Misterio en zondag worden definitief de papieren overhandigd.
Het getekende formulier (verkregen via SMS, zondag in handen) is al goedgekeurd door de Politie en is dus rechtvaardig.
YES! Het is toch echt bijna tijd voor een feestje. ❤
Wát een uitkomst....... Ik ben zo, zo, zo, blij!
Wie had dat verwacht... Wooooooooooooo-hooooooooo!
Dreamboy schreef:Maar hoe kan de belastingdienst weten dat ze een paard heeft? Dan moet ze al verraden worden. Ik heb ook wel eens een pony gekregen, nooit iets over gehoord.
Spenk schreef:Ja nee ik bedoel voor de belastingdienst. Heb dat ooit met iemand gezien kreeg een paard en dat was gewoon een goed van waarde dus mocht niet belastingvrij geschonken worden. Zou anders een vervelende verrassing nog zijn! Dan beter voor een symbolisch bedrag overnemen van 200 euro ofzo.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ng-betalen
LadyDii schreef:Heb het even nagevraagd aan mijn CP bij de Politie: "Waarde van paard (helaas) is geen €5000,- wegens 'aandoening'". Je mag tot €5000 belastingvrij schenken. Dus moet me hier niet druk over maken.
Elfin, jullie dus al helemaal niet!
LadyDii schreef:Heb het even nagevraagd aan mijn CP bij de Politie: "Waarde van paard (helaas) is geen €5000,- wegens 'aandoening'". Je mag tot €5000 belastingvrij schenken. Dus moet me hier niet druk over maken.
Elfin, jullie dus al helemaal niet!
Dreamboy schreef:chevax schreef:Plus dat een ziek paard geen waarde vertegenwoordigt. Daar zou ik allemaal niet zo bang voor zijn.
En wie zegt dat ze er niets voor betaald heeft? Ik heb de mijne contant betaald en geen koopovereenkomst. Zou hem dus ook gekregen kunnen hebben.
tamary schreef:Sec gezien is paard de vleesprijs waard. En dan praat je heel simplistisch rekenend over 1 euro/kg levend gewicht.
Of je moet kritischer doorrekenen naar tot 2 euro slachtgewicht (ong. 60% levendgewicht) min slachtkosten (75-150 euro).
Maar dan kom je als nog netjes onder die bedragen uit rekenend met een gemiddeld gewicht voor een paard van zo'n 500-600kg. Belastingdienst is geheel geen probleem. En anders ga je uit van een goed (wat paard is voor de nederlandse wet) en zijnde 2e hands (want niet gekocht van groothandel/producent fokker in dit geval) praat je al niet meer over btw, etc. die betaal je ook niet over een goed als een 2e hands stoel. Al met al is dat dus geen onderwerp in deze zaak.
tamary schreef:Slacht is net zo goed economisch verkeer. Rest is verwachting en subjectieve waarde die afhankelijk is van wat de koper er mee wil kunnen doen. En om terug te grijpen op de stoel, of die nu van ikea was of een dure designer beide hebben dezelfde basisfunctie. Of en hoeveel waarde er aan de rest gehecht wordt hangt af van wie stoel hebben wil, er op zitten kan echter bij beide even goed.
sasja0705 schreef:Jeeetje... nu is het eindelijk rond en dan moet er over de belasting gezeurd worden.
Maar om het even recht te zetten: eine Überlassungs - und Abtrittserklärung is geen Schenking...
Dus allemaal :
Gewoon blij zijn voor Diane !
Dus bij deze ook hier nog eens : gefeliciteerd!