[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:32

Van harte gefeliciteerd! Nu officieel eigenaar van een golden boy! Nu kan iedereen ophouden met zeuren! Misterio is gewoon van jou!! Je hart had hij al maar nu heb jij hem op papier. We zien je nieuwe berichtjes wel verschijnen (hoop ik)! Maak er een fantastisch feestje van!!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:33

LadyDii schreef:
Update:

"Überlassungs- und Abtretungserklärung"

Ja ja, het document is ondertekent! De eigenaar doet officieel afstand van Misterio en zondag worden definitief de papieren overhandigd.
Het getekende formulier (verkregen via SMS, zondag in handen) is al goedgekeurd door de Politie en is dus rechtvaardig.
YES! Het is toch echt bijna tijd voor een feestje. ❤

Wát een uitkomst....... Ik ben zo, zo, zo, blij!
Wie had dat verwacht... Wooooooooooooo-hooooooooo!

Het is je gegund! Veel plezier met elkaar <3

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:34

Maar hoe kan de belastingdienst weten dat ze een paard heeft? Dan moet ze al verraden worden. Ik heb ook wel eens een pony gekregen, nooit iets over gehoord.

chevax

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:36

Plus dat een ziek paard geen waarde vertegenwoordigt. Daar zou ik allemaal niet zo bang voor zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:36

Dreamboy schreef:
Maar hoe kan de belastingdienst weten dat ze een paard heeft? Dan moet ze al verraden worden. Ik heb ook wel eens een pony gekregen, nooit iets over gehoord.

Tegenwoordig moeten paarden wel geregistreerd staan kan best zijn dat het inmiddels wel meer gecontroleerd wordt omdat ze meer gegevens hebben.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:38

chevax schreef:
Plus dat een ziek paard geen waarde vertegenwoordigt. Daar zou ik allemaal niet zo bang voor zijn.

En wie zegt dat ze er niets voor betaald heeft? Ik heb de mijne contant betaald en geen koopovereenkomst. Zou hem dus ook gekregen kunnen hebben.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 14:39

Spenk schreef:
Ja nee ik bedoel voor de belastingdienst. Heb dat ooit met iemand gezien kreeg een paard en dat was gewoon een goed van waarde dus mocht niet belastingvrij geschonken worden. Zou anders een vervelende verrassing nog zijn! Dan beter voor een symbolisch bedrag overnemen van 200 euro ofzo.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ng-betalen

Dan heb ik hem bij deze zondag contant betaald ;-)

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 14:40

Nee ik vraag dit nog wel even na. No panico in die disco!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:41

LadyDii schreef:
Nee ik vraag dit nog wel even na. No panico in die disco!

Geen slapende honden wakker maken.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 14:44

Heb het even nagevraagd aan mijn CP bij de Politie: "Waarde van paard (helaas) is geen €5000,- wegens 'aandoening'". Je mag tot €5000 belastingvrij schenken. Dus moet me hier niet druk over maken.

Elfin, jullie dus al helemaal niet! ;-)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:02

Woop woop ! Gefeliciteerd, het is jou maar vooral Misterio gegund !

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:25

LadyDii schreef:
Heb het even nagevraagd aan mijn CP bij de Politie: "Waarde van paard (helaas) is geen €5000,- wegens 'aandoening'". Je mag tot €5000 belastingvrij schenken. Dus moet me hier niet druk over maken.

Zou het kennisniveau van je CP in twijfel trekken...

Schenking van ouder aan kind is max. 5.677 euro.
Aan iemand anders is dit 2.274 euro.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:25

LadyDii schreef:

Als hij bij een bepaalde paardenopvang zou staan was hij wel 8000 euro waard, ondanks zijn aandoening. Maar dat is weer een heel ander topic.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:29

Dreamboy schreef:
chevax schreef:

En wie zegt dat ze er niets voor betaald heeft? Ik heb de mijne contant betaald en geen koopovereenkomst. Zou hem dus ook gekregen kunnen hebben.

Daar heeft de belastingdienst geen boodschap aan. Als zij iets onderzoeken, gaan ze er vanuit dat je altijd kunt aantonen hoe je iets in je bezit kreeg.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:29

het is niet helemaal een schenking maar TS heeft onkosten gemaakt en dit is betaling daarvoor. En ik
Zou er ook niet te zwaar aan tillen. Is allemaal erg ver gezocht.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:09

Buiten wat candalisa hierboven zegt, alsof de belastingdienst zich daarmee bezig houdt. _O- Wat een onzin. En ja, ik kan het weten, ben belastingadviseur.

Overigens zijn schenkingen van een schenker die langer dan 10 jaar niet in NL woont (of nooit gewoond heeft dus), ook vrij van schenkbelasting.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:12

Sec gezien is paard de vleesprijs waard. En dan praat je heel simplistisch rekenend over 1 euro/kg levend gewicht.
Of je moet kritischer doorrekenen naar tot 2 euro slachtgewicht (ong. 60% levendgewicht) min slachtkosten (75-150 euro).
Maar dan kom je als nog netjes onder die bedragen uit rekenend met een gemiddeld gewicht voor een paard van zo'n 500-600kg. Belastingdienst is geheel geen probleem. En anders ga je uit van een goed (wat paard is voor de nederlandse wet) en zijnde 2e hands (want niet gekocht van groothandel/producent fokker in dit geval) praat je al niet meer over btw, etc. die betaal je ook niet over een goed als een 2e hands stoel. Al met al is dat dus geen onderwerp in deze zaak.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:14

tamary schreef:
Sec gezien is paard de vleesprijs waard. En dan praat je heel simplistisch rekenend over 1 euro/kg levend gewicht.
Of je moet kritischer doorrekenen naar tot 2 euro slachtgewicht (ong. 60% levendgewicht) min slachtkosten (75-150 euro).
Maar dan kom je als nog netjes onder die bedragen uit rekenend met een gemiddeld gewicht voor een paard van zo'n 500-600kg. Belastingdienst is geheel geen probleem. En anders ga je uit van een goed (wat paard is voor de nederlandse wet) en zijnde 2e hands (want niet gekocht van groothandel/producent fokker in dit geval) praat je al niet meer over btw, etc. die betaal je ook niet over een goed als een 2e hands stoel. Al met al is dat dus geen onderwerp in deze zaak.

Wat een onzin weer. Als de waarde van belang zou zijn (wat het dus niet is, zie het bovenstaande), dan zou in dit geval altijd uitgegaan worden van de waarde in het economisch verkeer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:25

Slacht is net zo goed economisch verkeer. Rest is verwachting en subjectieve waarde die afhankelijk is van wat de koper er mee wil kunnen doen. En om terug te grijpen op de stoel, of die nu van ikea was of een dure designer beide hebben dezelfde basisfunctie. Of en hoeveel waarde er aan de rest gehecht wordt hangt af van wie stoel hebben wil, er op zitten kan echter bij beide even goed.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:27

tamary schreef:
Slacht is net zo goed economisch verkeer. Rest is verwachting en subjectieve waarde die afhankelijk is van wat de koper er mee wil kunnen doen. En om terug te grijpen op de stoel, of die nu van ikea was of een dure designer beide hebben dezelfde basisfunctie. Of en hoeveel waarde er aan de rest gehecht wordt hangt af van wie stoel hebben wil, er op zitten kan echter bij beide even goed.

_O- Ow... je maakt je verhaal steeds erger. Zo werkt het dus niet.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:28

Sjef Janssen zei ooit, "de waarde van een paard is de slachtprijs, de rest is emotie."
De economische waarde van een vermagerd, ziek paard, is zeer gering, worden bijvoorbeeld vaak gratis aangeboden als weidemaatje.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:32

Jeeetje... nu is het eindelijk rond en dan moet er over de belasting gezeurd worden.

Maar om het even recht te zetten: eine Überlassungs - und Abtrittserklärung is geen Schenking...

Dus allemaal :
Gewoon blij zijn voor Diane !
Dus bij deze ook hier nog eens : gefeliciteerd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:36

Bij het UWV wilden ze ooit de waarde van mijn paard weten.. Eerste telefoontje: 'voor welk bedrag is hij verzekerd?' 'Hij is niet verzekerd' 'Oké, ik ga het overleggen'.. Tweede telefoontje: 'Stuur de factuur met het aankoopbedrag door.' 'Heb ik niet, was particuliere verkoop.'.. Derde telefoontje: 'Wil het rekeningafschrift zien'. 'Paard is contant betaald'.. Laatste telefoontje: 'Laat maar zitten, waarde niet te bepalen' :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:03

Wel eraan denken dat paard nog ingevoerd moet worden officieel :) maar gefeliciteerd.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:17

sasja0705 schreef:
Jeeetje... nu is het eindelijk rond en dan moet er over de belasting gezeurd worden.

Maar om het even recht te zetten: eine Überlassungs - und Abtrittserklärung is geen Schenking...

Dus allemaal :
Gewoon blij zijn voor Diane !
Dus bij deze ook hier nog eens : gefeliciteerd!

Nou, dit dus. Elke keer als Diana een positieve update geeft komen er gelijk weer berichten van doemdenkers. Wat als, ja maar, enz. Waarom kunnen mensen niet gewoon blij zijn voor een ander. Een simpel gefeliciteerd of ik ben blij voor je is ook genoeg. Ondanks het pennyverhaal is Diana geen klein kind meer en kan ze dus ook heel goed zelf dingen bedenken lijkt mij.