Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:18

Ik ben zowel bij Fly als Henkie de eerste kijker geweest, bij Henkie ook eigenlijk de enige die is wezen kijken, wel 2 keer kort achter elkaar :) en na 2de keer ter plekke meteen afgestemd dat ik hem ging kopen.

Het was wel heel dichtbij, als die op 2 uur reistijd zou hebben gestaan zou het never nooit zo kunnen lukken. Met verder reizen heb ik vaker gehad dat ze dan al verkocht waren voordat ik (meestal eerstvolgend weekend) langs kon komen.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:45

Na lang overleggen en nadenken wat we nu eigenlijk zoeken in een paard gaan we nu echt actief op zoek!
Het is een beetje anders als wat we in eerste instantie dachten dat we zochten maar dit is het zoekertje:

- Grote maat shetlander
- Merrie (liefst stamboek)
- tussen de 4-9 jaar
- apart kleurtje: bijv. schimmel, palomino of bont
Doel: knuffelen, fokken, mennen, vrijheidsdressuur en horse agility.
Hoeft niet beleerd te zijn!
Budget max. €2.000 maar dit ligt volledig aan de premie, zeldzaamheid kleur en of de shet al wat kan. Omdat we ook willen mennen met de shet willen we wel een klinische keuring doen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:54

Plop1997 schreef:
Na lang overleggen en nadenken wat we nu eigenlijk zoeken in een paard gaan we nu echt actief op zoek!
Het is een beetje anders als wat we in eerste instantie dachten dat we zochten maar dit is het zoekertje:

- Grote maat shetlander
- tussen de 4-9 jaar
Budget max. €2.000 maar dit ligt volledig aan de premie, zeldzaamheid kleur en of de shet al wat kan. Omdat we ook willen mennen met de shet willen we wel een klinische keuring doen.

Welke regio?

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:01

StalNollie schreef:
Plop1997 schreef:

- Grote maat shetlander
- tussen de 4-9 jaar

Welke regio?

Limburg, maar we hebben een trailer ter beschikking dus iets verder weg maakt niet uit. M’n vriend ging alleen niet meer helemaal naar Friesland om een paard te halen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:20

Dilan93 schreef:
marley93 schreef:
Het hangt er denk ik ook heel erg vanaf bij welk type persoon het paard te koop staat. Ik ben zo'n 3 jaar terug (na voor de zoveelste keer achter het net te hebben gevist) ook degene geweest die het paard voor de neuzen van andere bezichtigers heeft weggekaapt. Advertentie stond online, ik ging toevallig al die richting uit, en heb gelijk gebeld of ik dezelfde middag langs kon komen. Dat kon. Paard bekeken, gereden, en de knoop doorgehakt. Dat was wel bij een handelstal. Bij sommige particuliren kan ik me voorstellen dat zij nog meer interesse hebben in waar hun paard terecht komt, en misschien nog wat andere mensen laten kijken alvorens een beslissing te maken.
Maar misschien ben ik daar zelf teveel een gevoelsmens in :')

Ik was een van die personen die jouw paard toen heel leuk vond :)) was idd net weg voor ik reageerde :+

Al kreeg ik Titane vlak daarna. Dus had zo moeten zijn, denk ik dan :)

Oh serieus? Dat wist ik helemaal niet, haha! Ik voelde me een beetje aso destijds, vooral toen Edith vertelde dat ze zoveel mensen had moeten afzeggen. Maar inderdaad, het heeft zo moeten zijn, ik vond jou met Titane altijd zo'n leuke combi om te volgen :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:32

Ach, niet aso hoor.
En toen stonden er nog vrij veel paarden te koop die aan mijn 'eisen' voldeden voor betaalbare bedragen. :j

Nu is het veel lastiger heb ik het idee.
Toen ik naar Sheridan ging kijken, liep daar ook een andere jaarling die ik heel leuk vond. Maar die was al verkocht toen ik vroeg of ik een tweede keer kon komen kijken. Sheridan was er nog en ik vond hem nog steeds zo leuk.

Maar momenteel is het wel heel heftig, als ik hier zo lees. Ik heb met geen van de paarden die ik kocht zo veel haast moeten maken. Al ben ik ook niet iemand die per se meerdere keren wil gaan kijken. Zeker als ik voor 1 bepaald paard ga kijken, dan voel ik die keer wel aan of het wel of niet een match is.

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:03

Evamarie schreef:
Padoertje schreef:

Leuk en spannend! Wat voor eentje is het?

Een stevige zwarte D pony merrie met een wit kolletje. Type Dressuurpony. Ze is heel gehoorzaam en goed gereden.

Hopelijk komt ze erdoor maandag. Heb er een vrolijk en goed gevoel bij. Dan wordt ze mijn iets verlate verjaardagskado. Ben morgen jarig :)

Alvast gefeliciteerd! *\o/* Y)(^)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:58

Zijn er wat professionele verkopers hier in het topic die ik via PB een vraag mag stellen over prijsbepaling?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:07

Kennen jullie horzeplaza al? Zag dat dit een nieuwe site was. Toevallig op uit gekomen met zoeken. Er staat nog niet veel op maar misschien toevallig wel iets voor mensen hier ?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:43

Plop je zou v driel in liessel eens kunnen bellen grote fokker met connecties en fokt ook kleur.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 07:56

Kent iemand Stoeterij van Haastert in Leiden? Daar staat een paard te koop, maar ik kan niets vinden over het bedrijf.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:51

StalNollie schreef:
Plop je zou v driel in liessel eens kunnen bellen grote fokker met connecties en fokt ook kleur.

Inderdaad prachtige kleuren! Helaas allemaal in mini formaat maar ik zal de website wel in de gaten houden mocht er een grote maat in de verkoop komen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 11:28

Plop1997 schreef:
StalNollie schreef:

Inderdaad prachtige kleuren! Helaas allemaal in mini formaat maar ik zal de website wel in de gaten houden mocht er een grote maat in de verkoop komen.

Je moet ze bellen. Op de site komt weinig. Gaan er geregeld naar de handel vanuit hem

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:23

Anita158 schreef:
Ik ga heel rustig opzoek wil in het najaar serieuzer opzoek. Het budget is er wat ik eraan wil uitgeven maar vindt het nogal spannend om de stap daadwerkelijk te gaan zetten.

Ik zoek een braaf/ nuchter paard maar wat wel voorwaarts is en graag wil werken. Ik ben niet bang aangelegd maar veel gekkigheid hoeft van mij niet. Ben opzoek naar een allrounder, hoeft geen bewegingstopper te zijn. Liefst al uitgebracht op wedstrijd wil geen groen paard. Mogelijkheid tot alleen en in de groep op buitenrit.
- Ruin of merrie
- Tussen de 5-14
- Geen koudbloed, pre, schimmel
- Tussen de 150-175
- Mogelijkheid om te laten keuren
- Liefst binnen 1 uur rijden afstand vanaf Den-Bosch tenzij ik heel enthousiast ben

Hoe doen jullie dat met stalling pas daadwerkelijk regelen wanneer je heel serieus bezig bent met een koop?

Dit is wel een poel waar het grootste gros van de zoekers in vist, dus ik zou je afstand wat loslaten :P

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:53

Earth schreef:
Anita158 schreef:
Ik ga heel rustig opzoek wil in het najaar serieuzer opzoek. Het budget is er wat ik eraan wil uitgeven maar vindt het nogal spannend om de stap daadwerkelijk te gaan zetten.

Ik zoek een braaf/ nuchter paard maar wat wel voorwaarts is en graag wil werken. Ik ben niet bang aangelegd maar veel gekkigheid hoeft van mij niet. Ben opzoek naar een allrounder, hoeft geen bewegingstopper te zijn. Liefst al uitgebracht op wedstrijd wil geen groen paard. Mogelijkheid tot alleen en in de groep op buitenrit.
- Ruin of merrie
- Tussen de 5-14
- Geen koudbloed, pre, schimmel
- Tussen de 150-175
- Mogelijkheid om te laten keuren
- Liefst binnen 1 uur rijden afstand vanaf Den-Bosch tenzij ik heel enthousiast ben

Hoe doen jullie dat met stalling pas daadwerkelijk regelen wanneer je heel serieus bezig bent met een koop?

Dit is wel een poel waar het grootste gros van de zoekers in vist, dus ik zou je afstand wat loslaten :P

Ik zie geen budget genoemd.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:20

Wat is je budget? Mag ook in pb. En zoek je een dressuur of springpaard?

jansenjap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:38

Heeft iemand nog namen van betrouwbare handelsstallen die dressuurpaarden verkopen voor de particuliere markt in een normale prijsklasse (rond 15000). Ik kan op sporthorses en marktplaats toch niet veel in deze prijsklasse vinden.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:44

Lieser schreef:
Kent iemand Stoeterij van Haastert in Leiden? Daar staat een paard te koop, maar ik kan niets vinden over het bedrijf.

Blijf maar weg daar. Allemaal import en zooi.
Doen veel zaken met handelaar uit almkerk en Rotterdam.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:47

jansenjap schreef:
Heeft iemand nog namen van betrouwbare handelsstallen die dressuurpaarden verkopen voor de particuliere markt in een normale prijsklasse (rond 15000). Ik kan op sporthorses en marktplaats toch niet veel in deze prijsklasse vinden.

Heb je die uit Purmerend al eens gebeld? Hebben van alles niet zo zeer alleen dressuur maar ze gaan wel voor kwaliteit.
En Boonzaaijer die had ook altijd dieren met meer kwaliteit staan.
Van der Haar ook vaak uit Lunteren. Al zijn ze niet allemaal alleen dressuur, ze hebben van alles.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:58

jansenjap schreef:

Veel ruiters met een eigen (trainings)stal hebben wel iets te koop of weten wel iets.
Adverteren doen ze vaak net omdat dat niet nodig is.
Ik zou dus gewoon gaan bellen.
Heb wel wat tips, maar die zitten in het noorden - en ik weet niet of dat jouw regio is.

jansenjap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:00

Kendra schreef:
jansenjap schreef:

Veel ruiters met een eigen (trainings)stal hebben wel iets te koop of weten wel iets.
Adverteren doen ze vaak net omdat dat niet nodig is.
Ik zou dus gewoon gaan bellen.
Heb wel wat tips, maar die zitten in het noorden - en ik weet niet of dat jouw regio is.

Ik zou wel graag de tips ontvangen, zit zelf in het midden van het land dus het Noorden is geen probleem, mag ook via PB

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:09

L. v Doorn? Of kriel hier van bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:27

Helaas heb ik vanmorgen vroeg afscheid moeten nemen van de prachtige pony waar ik over verteld heb hier op bokt. Ze is weer terug gegaan naar de vorige eigenaar. De details houdt ik privé, mijn zoektocht gaat dus gewoon weer verder.

Voor mij is het goed zo.
Dit betekend dat ik er helemaal vrede mee heb en de pony maar ook zeker de eigenaresse alle geluk toe wens en het allerbeste.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:35

Die ene was al weg toch?
Of bedoel je het jonge beestje wat je daarna had?

En kleine tip als je de details privé wil houden, heeft het ook weinig zin om een dergelijk bericht te plaatsen imo. ;)

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:44

Aan haar profiel te zien gaat ze voorlopig niet reageren op je bericht... :D