Het was wel heel dichtbij, als die op 2 uur reistijd zou hebben gestaan zou het never nooit zo kunnen lukken. Met verder reizen heb ik vaker gehad dat ze dan al verkocht waren voordat ik (meestal eerstvolgend weekend) langs kon komen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Plop1997 schreef:Na lang overleggen en nadenken wat we nu eigenlijk zoeken in een paard gaan we nu echt actief op zoek!
Het is een beetje anders als wat we in eerste instantie dachten dat we zochten maar dit is het zoekertje:
- Grote maat shetlander
- Merrie (liefst stamboek)
- tussen de 4-9 jaar
- apart kleurtje: bijv. schimmel, palomino of bont
Doel: knuffelen, fokken, mennen, vrijheidsdressuur en horse agility.
Hoeft niet beleerd te zijn!
Budget max. €2.000 maar dit ligt volledig aan de premie, zeldzaamheid kleur en of de shet al wat kan. Omdat we ook willen mennen met de shet willen we wel een klinische keuring doen.
StalNollie schreef:Plop1997 schreef:Na lang overleggen en nadenken wat we nu eigenlijk zoeken in een paard gaan we nu echt actief op zoek!
Het is een beetje anders als wat we in eerste instantie dachten dat we zochten maar dit is het zoekertje:
- Grote maat shetlander
- Merrie (liefst stamboek)
- tussen de 4-9 jaar
- apart kleurtje: bijv. schimmel, palomino of bont
Doel: knuffelen, fokken, mennen, vrijheidsdressuur en horse agility.
Hoeft niet beleerd te zijn!
Budget max. €2.000 maar dit ligt volledig aan de premie, zeldzaamheid kleur en of de shet al wat kan. Omdat we ook willen mennen met de shet willen we wel een klinische keuring doen.
Welke regio?
Dilan93 schreef:marley93 schreef:Het hangt er denk ik ook heel erg vanaf bij welk type persoon het paard te koop staat. Ik ben zo'n 3 jaar terug (na voor de zoveelste keer achter het net te hebben gevist) ook degene geweest die het paard voor de neuzen van andere bezichtigers heeft weggekaapt. Advertentie stond online, ik ging toevallig al die richting uit, en heb gelijk gebeld of ik dezelfde middag langs kon komen. Dat kon. Paard bekeken, gereden, en de knoop doorgehakt. Dat was wel bij een handelstal. Bij sommige particuliren kan ik me voorstellen dat zij nog meer interesse hebben in waar hun paard terecht komt, en misschien nog wat andere mensen laten kijken alvorens een beslissing te maken.
Maar misschien ben ik daar zelf teveel een gevoelsmens in
Ik was een van die personen die jouw paard toen heel leuk vondwas idd net weg voor ik reageerde
Al kreeg ik Titane vlak daarna. Dus had zo moeten zijn, denk ik dan
Evamarie schreef:Padoertje schreef:
Leuk en spannend! Wat voor eentje is het?
Een stevige zwarte D pony merrie met een wit kolletje. Type Dressuurpony. Ze is heel gehoorzaam en goed gereden.
Hopelijk komt ze erdoor maandag. Heb er een vrolijk en goed gevoel bij. Dan wordt ze mijn iets verlate verjaardagskado. Ben morgen jarig
Plop1997 schreef:StalNollie schreef:Plop je zou v driel in liessel eens kunnen bellen grote fokker met connecties en fokt ook kleur.
Inderdaad prachtige kleuren! Helaas allemaal in mini formaat maar ik zal de website wel in de gaten houden mocht er een grote maat in de verkoop komen.
Anita158 schreef:Ik ga heel rustig opzoek wil in het najaar serieuzer opzoek. Het budget is er wat ik eraan wil uitgeven maar vindt het nogal spannend om de stap daadwerkelijk te gaan zetten.
Ik zoek een braaf/ nuchter paard maar wat wel voorwaarts is en graag wil werken. Ik ben niet bang aangelegd maar veel gekkigheid hoeft van mij niet. Ben opzoek naar een allrounder, hoeft geen bewegingstopper te zijn. Liefst al uitgebracht op wedstrijd wil geen groen paard. Mogelijkheid tot alleen en in de groep op buitenrit.
- Ruin of merrie
- Tussen de 5-14
- Geen koudbloed, pre, schimmel
- Tussen de 150-175
- Mogelijkheid om te laten keuren
- Liefst binnen 1 uur rijden afstand vanaf Den-Bosch tenzij ik heel enthousiast ben
Hoe doen jullie dat met stalling pas daadwerkelijk regelen wanneer je heel serieus bezig bent met een koop?
Earth schreef:Anita158 schreef:Ik ga heel rustig opzoek wil in het najaar serieuzer opzoek. Het budget is er wat ik eraan wil uitgeven maar vindt het nogal spannend om de stap daadwerkelijk te gaan zetten.
Ik zoek een braaf/ nuchter paard maar wat wel voorwaarts is en graag wil werken. Ik ben niet bang aangelegd maar veel gekkigheid hoeft van mij niet. Ben opzoek naar een allrounder, hoeft geen bewegingstopper te zijn. Liefst al uitgebracht op wedstrijd wil geen groen paard. Mogelijkheid tot alleen en in de groep op buitenrit.
- Ruin of merrie
- Tussen de 5-14
- Geen koudbloed, pre, schimmel
- Tussen de 150-175
- Mogelijkheid om te laten keuren
- Liefst binnen 1 uur rijden afstand vanaf Den-Bosch tenzij ik heel enthousiast ben
Hoe doen jullie dat met stalling pas daadwerkelijk regelen wanneer je heel serieus bezig bent met een koop?
Dit is wel een poel waar het grootste gros van de zoekers in vist, dus ik zou je afstand wat loslaten
jansenjap schreef:Heeft iemand nog namen van betrouwbare handelsstallen die dressuurpaarden verkopen voor de particuliere markt in een normale prijsklasse (rond 15000). Ik kan op sporthorses en marktplaats toch niet veel in deze prijsklasse vinden.
jansenjap schreef:Heeft iemand nog namen van betrouwbare handelsstallen die dressuurpaarden verkopen voor de particuliere markt in een normale prijsklasse (rond 15000). Ik kan op sporthorses en marktplaats toch niet veel in deze prijsklasse vinden.
Kendra schreef:jansenjap schreef:Heeft iemand nog namen van betrouwbare handelsstallen die dressuurpaarden verkopen voor de particuliere markt in een normale prijsklasse (rond 15000). Ik kan op sporthorses en marktplaats toch niet veel in deze prijsklasse vinden.
Veel ruiters met een eigen (trainings)stal hebben wel iets te koop of weten wel iets.
Adverteren doen ze vaak net omdat dat niet nodig is.
Ik zou dus gewoon gaan bellen.
Heb wel wat tips, maar die zitten in het noorden - en ik weet niet of dat jouw regio is.