Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:36

Zie op mp een leuke bonte..... Maar heeft cornage en gevoelig voor knutten dus kans op schuren.
Dan vind ik 4450 nog wel een prijs.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:37

Wat een prachtige paarden komen er alweer voorbij! :D Gefeliciteerd allemaal!

N0a:
Afbeelding

Ketly: Als het nog nodig is, mag je mij ook een PB sturen. :)

Ik heb inmiddels wel al een lijstje met potentiële paarden wier trainers ik wil benaderen (om me vervolgens heel erg schuldig te voelen tegenover de rest :o ). Desondanks heb ik gisteren toch de stoute schoenen aangetrokken en wat advertenties geplaatst op Spaanse websites in een poging om toch Bernie terug te vinden. :o

Joltsje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:16

hi allemaal.

ik kom ook meelezen.
ik heb een heel lief paard die dit jaar 3 wordt.
hij is tot dusver perfect, behalve 1 puntje en dat is zijn stokmaat. hij zit nu rond de 1.60 en ik ben bang dat hij blijft hangen.

me voorgenomen er eerst op te willen zitten zodat ik het plaatje kan zien.
aan de andere kant blijft het wat knagen.
en rondneuzen op internet is altijd leuk natuurlijk.

mocht ik mijn paard verkopen dan ben ik op zoek naar"
- een allround dressuurpaard, die dus ook een sprongetje en een buitenrit kan doen
- ik heb nu onbeleerd, maar beleerd is toch ook wel lekker
- nuchter karakter, ik heb ervaring, maar ben geen held
- geen dooie, want dan ga ik al het werk doen en het paard doet dan niks, werkt niet perfect
- het liefst met 4 witte benen en een bles, maar ik ga voor de uitstraling.
- minimaal 1.70

vroeger was ik echt anti fries, maar ik draai wat bij. al gaat mijn voorkeur naar een KPWN, Gelders of ander warmbloedpaard (een grote sportgerichte fries reken ik hier dus ook onder)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:20

Joltsje schreef:
hi allemaal.

ik kom ook meelezen.
ik heb een heel lief paard die dit jaar 3 wordt.
hij is tot dusver perfect, behalve 1 puntje en dat is zijn stokmaat. hij zit nu rond de 1.60 en ik ben bang dat hij blijft hangen.

me voorgenomen er eerst op te willen zitten zodat ik het plaatje kan zien.
aan de andere kant blijft het wat knagen.
en rondneuzen op internet is altijd leuk natuurlijk.

mocht ik mijn paard verkopen dan ben ik op zoek naar"
- een allround dressuurpaard, die dus ook een sprongetje en een buitenrit kan doen
- ik heb nu onbeleerd, maar beleerd is toch ook wel lekker
- nuchter karakter, ik heb ervaring, maar ben geen held
- geen dooie, want dan ga ik al het werk doen en het paard doet dan niks, werkt niet perfect
- het liefst met 4 witte benen en een bles, maar ik ga voor de uitstraling.
- minimaal 1.70

vroeger was ik echt anti fries, maar ik draai wat bij. al gaat mijn voorkeur naar een KPWN, Gelders of ander warmbloedpaard (een grote sportgerichte fries reken ik hier dus ook onder)

Joh, een paard groeit tot ie 8 is. Hij is dus nog niet eens halverwege en jij gaat al zeuren over een paar cm?
Hij zal de eerste niet zijn die er op z'n vierde nog een paar cm bij plakt. Fatsoenlijke ruiter rijdt er ook nog een paar cm bij en je bent als bijna aan de 1,70.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:21

Mkango schreef:
Wat een prachtige paarden komen er alweer voorbij! :D Gefeliciteerd allemaal!

N0a:
[ Afbeelding ]

Haha lief. Dankje :))

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:22

Grappig, als
Mijn pony verkocht is zou ik juist het leuk vinden een maatje rond de 1.50-1.60...
Zo persoonlijk is het...
Ben zelf ook niet lang; scheelt ook.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:23

ikke schreef:
Joh, een paard groeit tot ie 8 is. Hij is dus nog niet eens halverwege en jij gaat al zeuren over een paar cm?
Hij zal de eerste niet zijn die er op z'n vierde nog een paar cm bij plakt. Fatsoenlijke ruiter rijdt er ook nog een paar cm bij en je bent als bijna aan de 1,70.

dat blijft ook nog steeds mijn hoop en daarom gaat hij van het zomer ook nog lekker even de wei op zodat hij zijn energie daar in kan steken :) en dan na de zomer beleren.

ik ben zelf alleen 1.80 en niet dun, dus wil niet dat t slecht is voor t paardje

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:23

Zag net een leuke jonge gelderse merrie op aanbod van kwpn marktplaats staan voor een nette prijs. Misschien is het wat voor iemand hier.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:29

Joltsje schreef:
ikke schreef:

dat blijft ook nog steeds mijn hoop en daarom gaat hij van het zomer ook nog lekker even de wei op zodat hij zijn energie daar in kan steken :) en dan na de zomer beleren.

ik ben zelf alleen 1.80 en niet dun, dus wil niet dat t slecht is voor t paardje

Mijn kwpn ging ook ineens nog de lucht in op zn 4e :)

Weet niet hoe breed ie is qua bouw? Scheelt nogal of je type arabier/volbloed van 1.60 hebt of een wat breder type

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:30

klopt.. hij is niet smal,maar heeft geen brede botten / benen.
zal ff foto op snorren

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:41

@joltsje: volgens mij houden wij wel van hetzelfde type paard :D
Wat een leukerd!
Maar ik begrijp je twijfel wel. Ik ben dan zelf 1.72 en geen maatje S meer maar ik voel mij ook niet happy op een maatje 1.60 normale bouw. Meer IK als paard gevoel krijg ik dan >;)

Je zou kunnen wachten wat hij nog gaat doen qua groei, er komen sws nog wat cm bij. En Je hebt er laatbloeiers bij....

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:47

tanx Marus,

en daarom ook nog niet actief op zoek of actief in de verkoop.
druk zat met werk en gezin,dus heeft geen haast en anders weer een paard van een ander rijden.
maar een eigen is toch wel zo leuk en speciaal. ik ga dus ook echt ff wachten tot hij meer is uitgegroeid en beleerd is en dan kijken hoe het plaatje is.

maar mocht dit nou het perfecte paard voor iemand zijn en ik zie een 5 sterrenhuisje. wie weet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:54

Hier hopelijk morgenavond bij een schimmel kijken. Wilde absoluut geen schimmel, maar gaat uiteindelijk om het karakter. :Y)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:04

Joltsje schreef:
klopt.. hij is niet smal,maar heeft geen brede botten / benen.
zal ff foto op snorren

[ [url=m/Cek7O9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bdUXtD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xVRNXO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb om dezelfde reden mijn jonge paard verkocht. Was in een jaar tijd vrijwel niet gegroeid. Ik heb geen maatje 36 en het voelde gewoon niet goed

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:34

Selina schreef:
Hier hopelijk morgenavond bij een schimmel kijken. Wilde absoluut geen schimmel, maar gaat uiteindelijk om het karakter. :Y)

Schimmel *\o/*
Succes!

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:36

Ik ga morgen voor de 2e keer kijken bij een prachtig paard :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:43

Selina schreef:

Ik kwam ook (nouja bijna) thuis met iets wat ik absoluut niet zocht :+

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:49

Dank jullie wel allemaal!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:19

N0a schreef:
Selina schreef:

Ik kwam ook (nouja bijna) thuis met iets wat ik absoluut niet zocht :+

Haha. Vorig jaar kwam ik echt thuis met m’n exacte lijstje qua uiterlijk en karakter.
Dus nu maar iets totaal anders een kans geven :Y) Misschien heb ik dan wel meer geluk.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:07

Gaan mensen hier bewust ook voor bepaald geslacht?( merrie/ ruin).
Ik ben eigenlijk een ruinen “ mens”, althans... ik rijd de laatste 20 jaar alleen ruinen..
Maar zie ook wel leuke merries.. ben alleen zo bang voor die hengstigheid en geMiep. De laatste merrie die ik reed had dit heel erg. Daardoor wat afgeknapt toen..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:08

Bedankt iedereen die ik een PB mocht sturen, ik ben weer een stuk wijzer :D Erg lieve reacties allemaal gehad.

Ah wat jammer Joline! Nakagami is zo leuk maar ik snap je wel. Ik weet nog wel een leuk paard in de buurt staan voor je :D Maar ik hoop natuurlijk dat hij uiteindelijk zoveel groeit dat je er zelf wat mee kan.

Er staat een hele leuke springvos op Sporthorses, ondanks dat ik totaal geen springer ben zou ik daar sowieso gaan kijken! Ziet er heel leuk en koel uit en kan denk ik ook best leuk in de dressuur meekomen.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:14

Muze schreef:
Gaan mensen hier bewust ook voor bepaald geslacht?( merrie/ ruin).
Ik ben eigenlijk een ruinen “ mens”, althans... ik rijd de laatste 20 jaar alleen ruinen..
Maar zie ook wel leuke merries.. ben alleen zo bang voor die hengstigheid en geMiep. De laatste merrie die ik reed had dit heel erg. Daardoor wat afgeknapt toen..

Nooit meer een merrie riep ik, nu heb ik een hengst, een ruin en jawel sinds kort een merrie. Dit gaat echter wel echt, echt me laatste merrie worden. Geef mij maar kerels daar kan ik toch beter mee opschieten dan een hengstige merrie :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:23

Ik vraag me altijd af of nou toevallig altijd makkelijke/ mannelijke merries te rijden heb gehad, want hoe prachtig hengstig ze ook konden zijn, ze waren niet vervelend in de omgang en ik merkte ook geen verschil met rijden. Doorgaans wel iets meer uitgesproken dan ruinen, maar ze waren ook dapperder van zichzelf.

Op groei zou ik nooit rekenen. Alleen uitgaan van wat er al is. Er zijn paarden die op latere leeftijd nog flink groeien, maar ze kunnen net zo goed hun eindmaat al hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:30

Hier 1 enorme pis merrie gehad, de andere 2 echt 0 problemen. Daarvan merkte ik alleen dat ze hengstig waren als ze op het land naar ander paard gilden. Nooit tijdens de omgang of rijden. Maar goed, ik had ook 2 ruinen die minder ongecompliceerd waren. Dat hele vragen en eisen verschil tussen merries en ruinen heeft bij mij nooit geklopt. :')

Ook van alle merries die ik gereden heb waren de meeste geen pis merries.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:33

Sta ook zeker open voor een leuke merrie maar t zal best even even wennen zijn na zolang kerels te hebben gehad haha.