Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:54

Lindipre schreef:
Super veel sterkte zeg!!

Hier iets positiever nieuws want het is hem toch niet geworden met de kijkers van vandaag! Hoeraa!! Hopen dat verder alles goed gaat!

YES! Wat goed nieuws. Nou hup gaan kijken en dat paard mee naar huis :P Nee grapje natuurlijk. Maar ik hoop wel dat het wat voor je is!!

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:35

Sterkte Romy! Nare tijd voor jullie!

Lindipre: spannend zeg! Wat voor een paardje is het? :D

Linsey; ik zou ook gaan twijfelen of ik dan zou kijken, lastig he!

Net terug uit Friesland. Bij een 11 jarige e pony wezen kijken. Maar helaas ook niets geworden. Pony werd door de eigenaar al naar beneden "gezaagd". Was ook niet aan het been en best wel sterk omdat hij zo hard in zijn mond is gemaakt denk ik. Lastige zoektocht :(

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:40

Lindipre schreef:
Hier iets positiever nieuws want het is hem toch niet geworden met de kijkers van vandaag! Hoeraa!! Hopen dat verder alles goed gaat!
Spannend! Heb jij al een afspraak staan om te gaan kijken?

Linsey1998

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:50

Ik heb besloten niet te gaan kijken bij het wevende paard..

Ja de zoektocht is heel lastig, ik vind ook bijna niks leuk... en als het leuk is vragen ze er absurde bedragen voor :')

Spannend Lindipre, ik vraag me dan altijd weer af waarom zouden die andere mensen hem niet willen :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 00:26

Maghreb schreef:
Wat een hoop ontwikkelingen dit weekend! Super leuk dat je de merrie kon gaan ophalen dit weekend MISTRAL94. Gelukkig toch nog een goede afloop. Heel veel plezier met haar!

Het is intussen al wat pagina’s terug, maar je ezeltjes zijn echt geweldig Spaansepony! <3 En Gerrit heeft ook een erg leuke uitstraling. Jammer dat je dit weekend in Duitsland niets gevonden hebt. Ik was al benieuwd of je nog ‘gewoon’ de grens met Duitsland over kunt. Maar dat is dus niet vanzelfsprekend. Ben je vandaag bij die 4e kennis geweest? Ik ben benieuwd of hij iets interessants heeft staan!

Ik kan me goed voorstellen dat je heel wat stof tot nadenken hebt na het weekend Autumn. Heel herkenbaar hoe gevoel en verstand elkaar tegen kunnen spreken... Succes met je afwegingen!

Spannend Lindipre! Hopelijk kun je snel gaan kijken.

Dank je wel :) Hoe is het met jouw zoektocht? Al iets op het oog?

Spannend lindipre wanneer ga je kijken?

Stonedromy wat schandalig dat je moeder naar Duitsland moet omdat hier geen testen zijn. Zou denken dat ze iemand op z'n minst kunnen opnemen en desnoods behandelen als "besmet" dit is verre van patiënt vriendelijk. Hopelijk is je moeder stabiel. Veel sterkte voor jullie!

Jammer Amber heb je al iets anders op het oog?

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:57

[/quote]

Jammer Amber heb je al iets anders op het oog?[/quote]

Nee helaas!

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:46

Zaterdag ga ik kijken! Eerder kon helaas niet. Ben echt benieuwd! Ga wel met een goed gevoel!

Linsey1998 jaa dat heb ik ook, vraag me altijd af waarom hun hem dan niet wilde.. maarja kan ook door klik komen natuurlijk

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:13

Spannend!

Hier nog niks leuks tegengekomen. Staat ook weinig te koop vind ik eigenlijk.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:17

Het kan zijn dat mijn merrie nog weer beschikbaar komt, maar dat weet ik denk ik pas over enkele weken. Mochten er mensen zoiets zoeken. :D

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:28

Hier op zoek naar een brave en betrouwbare grote D of E.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:38

Een vriendin van me heeft een leuke 12 jarige friese ruin te koop.
Is vooral mee buiten gereden. Dat doet hij dan ook erg braaf ook groot verkeer doet hem niets.

In de bak moet het wel weer opgepakt worden, dat heeft ie al even niet meer gedaan. Hij is braaf, maar niet voor onzekere ruiters of beginners.

Voor meer info mag je me altijd een pb'tje sturen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:47

Nemen jullie altijd iemand mee tijdens de 1e bezichtiging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:56

De eerste twee paarden die ik heb gekeken wel. Derde paard ben ik twee maal alleen wezen kijken. Met de keuring is mijn moeder mee geweest. Dat was eerder door gezondheidsredenen niet mogelijk. Ze vindt hem helemaal geweldig. <3 Gelukkig maar!

Wat wellicht ook meespeelt is dat ik er vanaf het begin al een goed gevoel bij had. Het was geen particulier maar een stal die goed aangeschreven staat en het contact via telefoon en whatsapp was prettig. Was dit niet het geval geweest, dan zou ik ook niet alleen gaan kijken denk ik.

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:25

Spannend Lindipre! Hopelijk wordt je gevoel zaterdag bevestigd! :)

Linsey1998, ik neem mijn vriend mee naar een bezichtiging en vraag hem om foto's te maken van het paard in stand en om de bewegingen te filmen. Dit leg ik dan voor aan mijn instructrice en dierenarts. Pas na hun goedkeuring laat ik keuren en dan neem ik een vriendin mee die zelf ook een heel goed oog heeft en kritische vragen durft te stellen.

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:08

Linsey1998 schreef:

Ik heb nog geen eerste bezichtiging gehad. Maar ik ben van plan om mijn oom/ nicht mee te nemen. Zij zitten al jaren in de paardenwereld en weten waar ze op moeten letten. En daarnaast natuurlijk een van mijn ouders. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:42

Linsey1998 schreef:

Meestal ging ik de eerste keer zelf alleen kijken omdat het meestal toch geen klik is en dat ik dan andermans tijd niet in beslag hoef te nemen. Als ik hem dan wel leuk vind vraag ik er iemand anders bij.Tegenwoordig gaat het allemaal wel steeds sneller en krijg je minder tijd om te beslissen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:51

Oeioeioei ik heb gisteren iets gedaan waarvan ik achteraf niet weet of het het beste of het slechtste is wat ik kon doen.
Vóór ik het berichtje van m'n vriendin kreeg dat de haf misschien terugkomt, had ik met de mevrouw die mijn eerste paard heeft omgeschoold tot rijpaard afgesproken om gezellig een dagje mee te kijken bij het omscholingsproces. Toen ik m'n eerste paard kocht zaten we aan de andere kant van het land, maar nu woon ik 10 minuten bij haar stal vandaan.
Eenmaal daar een super middag gehad. Leuke, complexe paarden gezien waar een hoop mee te bereiken is als je het op de juiste manier aanpakt.
En toen kwam het laatste paard. Een nagenoeg exacte kopie van m'n eerste meisje, zowel qua uiterlijk als qua karakter. Iets meer zoekende nog naar wat haar rol is in de omgang met mensen (niet zo leuk behandeld voordat ze op deze stal kwam) maar lekker nieuwsgierig. Ik heb staan janken toen ik haar zag...
Ik ben me er heel goed van bewust dat ik geen nieuwe Vanou moet zoeken, maar oei, wat is dit een dilemma. In eerste instantie met die mevrouw afgesproken dat ik voorlopig volgens plan gewoon iedere week blijf komen om lekker vrijblijvend met een aantal van de omscholers aan de slag te gaan. Toen ik zei dat ik het spannend vond om met dit laatste paardje te gaan werken, omdat ik bang ben een band op te bouwen en als de haf dan terugkomt weer afscheid te moeten nemen omdat de merrie aan een ander verkocht wordt, zei ze dat er met mij altijd wat te regelen valt. Flink slikken en verwerken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:15

@Delaja: Je hebt toch nog niets vast afgesproken.Kijk gewoon hoe alles zich ontwikkelt.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:11

Ik neem bij eerste bezichtiging gelijk trailer mee hahaha! Oké straks dan niet want het is bij kennissen waar ik even buurt en hadden nog een leuk dier staan.
Ben benieuwd, als wat ik reken ik meteen af en haal
Ik morgen wel op ofso.

Delaja, gewoon kijken hoe het loopt, niet te druk maken.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:27

Hallo, ik meld me hier ook voorzichtig. Misschien ga ik in de loop van dit jaar ook op zoek naar een paard of pony. Van de week een goed gesprek met manlief gehad over de paarden. Ik woon buitenaf en heb mijn paarden aan huis. Op dit moment heb ik mijn oude rijpaard van 27 jaar (KWPN) bij ons en een Welsh A met veulen. Alle 3 zijn van mij sinds de mede-eigenaar van de Welsh vorig jaar overleed. Ik heb de KWPN al vanaf haar 6e, ook wedstrijden mee gereden e zo. Een echt buitenrijpaard is ze nooit geweest, te kijkerig alleen buiten en geen maatje in de buurt om samen mee te rijden. Dus relaxed buitenritten lukt niet; ze loopt nu wel elke week met een jong meisje uit de buurt in de bak. Ikzelf haal geen voldoening uit het rijden op het paard, omdat ik altijd nog denk dat ik haar netjes rond moet rijden enz. en dat kan ik natuurlijk niet meer vragen als ik 1-2x per week zou rijden. Door werk en kinderen kan ik wel 2x per week rijden als ik zou willen, maar dat doe ik dus niet meer. De Welsh heeft net een veulentje gekregen maar is maar 1,20 m dus te klein voor mij om echt te rijden. Ik mag best een 3e (eigenlijk 4e als ik het veulen meetel) paard erbij van manlief als ik er ook echt wat mee ga doen. Maar wat wil ik dan? Mijn eisen:
- een paard of grote pony die ik mee kan nemen op buitenrit
- die normaal te rijden is als ik 2-3 keer per week rij
- braaf op stal en in de wei, mijn kinderen moeten er veilig bij kunnen (niet alleen uiteraard)
- de grootte: ik ben maar 1,63m en niet dik, dus ik denk dat ik prima op een pony pas.

Of zou ik eerst eens weer wat rijlessen nemen op de manege in de buurt? WIe heeft goede ideeën voor mij? (of moet ik in een ander topic zijn?!)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:25

@LaDonna: Ik denk dat jij meer dan genoeg ervaring hebt.En kunt ze nog aan huis zetten ook! Wat heerlijk. Een paard om relaxed in je eentje mee te kunnen buitenrijden is een zeldzame parel,veel gezocht! Goed zoeken maar en geen overhaaste beslissing nemen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:05

anjali schreef:
@LaDonna: Ik denk dat jij meer dan genoeg ervaring hebt.En kunt ze nog aan huis zetten ook! Wat heerlijk. Een paard om relaxed in je eentje mee te kunnen buitenrijden is een zeldzame parel,veel gezocht! Goed zoeken maar en geen overhaaste beslissing nemen.

O ja, ervaring is het probleem niet, maar het is wel even geleden dat ik "echt" gereden heb op iets anders dan mijn oudje ;) Ik heb ook geen haast, eerst moet de nieuwe stal nog gebouwd :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:14

Qua bezichtigingen vind ik het wel prettig om samen met iemand te gaan. 2 zien meer dan 1. En helemaal als je iemand mee neemt die weet wat je zoekt. De andere kant blijf je zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt. Iemand kan tegen je zeggen dit is niet waar je naar op zoek bent. Maar gevoel bij een dier hebben is zo belangrijk..

Ladonna ik ben in maart vlak voor de lockdown op een manege wezen kijken. Ik ben mij wezenloos geschrokken van het niveau. Het lijkt alsof de tijd daar stil gestaan heeft. Terwijl ik altijd gedacht heb dat maneges ook met de tijd mee zouden gaan. Paardrijden verleer je niet je moet er alleen weer inkomen.

Delaja: Hoe sta je er ondertussen in? Zijn je emoties wat gezakt?

Spaansepony wel foto's maken he?

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:31

Ik ben erg aan het twijfelen wat ik doe en volg jullie discussies graag even als dat mag.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:42

CarolineCF schreef:
Ik ben erg aan het twijfelen wat ik doe en volg jullie discussies graag even als dat mag.

Waar twijfel je aan?