Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fijn dat het beter gaan met zn mondhoek!

Serenity350 schreef:Lekker bezig Phuddle, mooi kleurtje heeft je merrie!
Wat een heerlijke foto ook Miranda!
Wat balen van je zadel Vientje! Hoop dat de zadelmaker wat bruikbare tips voor je heeft of wat eerder langs kan komen.
Oh, wat een rust op die ligfoto's Kruimellover! Ziet er echt heerlijk uitFijn dat het beter gaan met zn mondhoek!
Wij hebben vandaag het "tuig" maar weer eens onder het stof weggehaald. Even kijken of de voortgang van vorig jaar er nog in zat. Zadel erop was geen probleem, alsof hij het al jaren doet. Eerst wat gelongeerd zonder de beugels eraan, en toen hij lekker liep en het zadeltje ook lekker bleef liggen de beugels eraan geknoopt. Eerst zo kort mogelijk, zodat ze alleen tegen het zadel aanklepperen tijdens het longeren, daarna langer, zodat ze onder het zadel uitkomen. Nou, hij gaf er geen kik om, zelfs niet in de galop toen de beugels alle kanten op klapperden.![]()
Alles voelde zo goed en ontspannen, dat ik zn hoofdstel erbij gepakt heb en het opstappen wat ben gaan oefenen. Ook geen punt. Alsof het doodnormaal was en het niet al bijna 10 maanden geleden is dat ik er voor het laatst op zat. Nouja, prima toch, dan gaan we ook wel even wat rondjes hobbelen. Ook geen probleem, dus ik vond het helemaal geslaagd. Afgezadeld en nog even aan de hand een stukje wezen wandelen. De laatste tijd gaat weer erg fijn vind ik, en merk dat in vergelijking met vorig jaar mijn eigen energie ook echt zoveel beter is. Dat geeft hoop, want toen ik in het diepste punt van mijn burn-out zat vroeg ik mij wel eens af of ik ooit weer de oude zou worden. Maar dagen zoals vandaag, waarop we van alles doen en heerlijk genieten zijn exact de momenten die ik zo miste en zo naar uitkeek.![]()
[ [url=m/kXtaYn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wCW75e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Serenity350 schreef:Lekker bezig Phuddle, mooi kleurtje heeft je merrie!
Wat een heerlijke foto ook Miranda!
Wat balen van je zadel Vientje! Hoop dat de zadelmaker wat bruikbare tips voor je heeft of wat eerder langs kan komen.
Oh, wat een rust op die ligfoto's Kruimellover! Ziet er echt heerlijk uitFijn dat het beter gaan met zn mondhoek!
Wij hebben vandaag het "tuig" maar weer eens onder het stof weggehaald. Even kijken of de voortgang van vorig jaar er nog in zat. Zadel erop was geen probleem, alsof hij het al jaren doet. Eerst wat gelongeerd zonder de beugels eraan, en toen hij lekker liep en het zadeltje ook lekker bleef liggen de beugels eraan geknoopt. Eerst zo kort mogelijk, zodat ze alleen tegen het zadel aanklepperen tijdens het longeren, daarna langer, zodat ze onder het zadel uitkomen. Nou, hij gaf er geen kik om, zelfs niet in de galop toen de beugels alle kanten op klapperden.![]()
Alles voelde zo goed en ontspannen, dat ik zn hoofdstel erbij gepakt heb en het opstappen wat ben gaan oefenen. Ook geen punt. Alsof het doodnormaal was en het niet al bijna 10 maanden geleden is dat ik er voor het laatst op zat. Nouja, prima toch, dan gaan we ook wel even wat rondjes hobbelen. Ook geen probleem, dus ik vond het helemaal geslaagd. Afgezadeld en nog even aan de hand een stukje wezen wandelen. De laatste tijd gaat weer erg fijn vind ik, en merk dat in vergelijking met vorig jaar mijn eigen energie ook echt zoveel beter is. Dat geeft hoop, want toen ik in het diepste punt van mijn burn-out zat vroeg ik mij wel eens af of ik ooit weer de oude zou worden. Maar dagen zoals vandaag, waarop we van alles doen en heerlijk genieten zijn exact de momenten die ik zo miste en zo naar uitkeek.![]()
[ [url=m/kXtaYn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wCW75e.jpg]Afbeelding[/url] ]

en als ie net aan een bepaald bankje gewend is, zit er ineens iemand op. En dan is het weer eng

Dilan93 schreef:Titane en Mattvey hadden vrij gisteren. Zijn een klein stukje wezen wandelen, even gegraast ook. Mattvey schrikt in elk geval niet echt van vreemde voorwerpen zoals een vuilnisbak of bankje. Titane vind vooral bankjes altijd doodeng. Geen idee waaromen als ie net aan een bepaald bankje gewend is, zit er ineens iemand op. En dan is het weer eng
Dat herken ik wel. Hier is het ook zo met de aanhanger, als die ineens op een andere plek staat of er staan ineens spullen in. Dan is het ook een nieuwe ding dat even uitgebreid bekeken moet worden. 
3 jaar geleden ben ik minder gaan werken, omdat ik merkte dat ik steeds vermoeider werd maar niet meer leek te kunnen opladen. Na een jaar ging het beter, en ging ik weer langzaam meer dingen oppakken. Echter, een paar maanden later overleed mijn moeder. Zij was mijn beste maatje en mijn veilige haven, dus dat was een enorme klap. Daar stond ik er zo goed als alleen voor mbt alles regelen en doen, want we hebben een nogal gebroken familie zeg maar. Nu kan ik wel wat hebben, dus schouders eronder en hoppa, doorgaan. Ik was echter vlak daarvoor uit elkaar gegaan en om dat kort te omschrijven; dat mondde uit in maandenlang geestelijk en fysiek geweld vanuit mn ex. Dat is nu dik een jaar echt over, alleen mn burn-out was daardoor wel dubbel zo hard terug. Daar heb ik dus vorig jaar heel erg de tijd voor moeten nemen. Dat alles had natuurlijk een enorme impact op wat ik nog wel en niet kon doen met mijn paarden, maar desondanks zijn het ook de paarden (en een paar heel goede vrienden) geweest die me steeds erdoorheen gesleept hebben. Nu kan ik er ook steeds opener over zijn, omdat het inmiddels echt achter ons ligt.
En wat mooi dat je nu weer de mooie dingen in het leven meemaakt
En ondanks dat ik niet van kleurtjes en tierelantijntjes ben, is mijn badjas KNAL roze met gekleurde stippen. Waarom weet ik eigenlijk ook niet, maar heb dat ding al 15 jaar en hij zit gewoon zo lekker.

Serenity350 schreef:Juist dan zijn (in ieder geval voor mij) paarden (en dieren in het algemeen) zulke fijne wezens, want die leven in het nu. Nu zoals het is, niet straks, later of vroeger. En dat geeft heel veel rust.
Als ze 5 minuten geleden doodongelukkig leken, omdat ze in de regen stonden, maar nu de zon weer schijnt, zie je daar gelijk helemaal niets meer van! Hoe meer 'in het nu' kun je leven.. Kan ik ook altijd zoveel van leren. En het aanbreken van deze lente was voor mij, zonder burn-out, ook zo'n verademing!!! Ik was die eeuwige herfst zó zat!! Dus kan me heel goed voorstellen hoe zo'n effect het op jou moet hebben gehad, heerlijk van genieten nu dan 
Die wil je toch opvreten!!

En wat een snuitje

Wat is hij braaf!
En waarom, geeeeeen idee 
*kuch, ballonvormige plofkip, kuch* Dus tja, nou past ie natuurlijk niet meer...moet nu even gaan kijken of ik tijdelijk wat kan fiksen met een prolite pad tot volgende week woensdag. En had geregeld dat ik morgen in de ochtend voordat ze op gras gaan kon rijden, maar nou blijkt dat ze naast de bak het veld gaan poten dus dat kan ik alvast vergeten. Zucht. Nou ja, dan zaterdag pas maar weer met les, ga wel een keer longeren tussendoor...ook niet verkeerd even een weekje rustig aan, ze werkt hard zat.
Ik heb me echt een breuk gelachen 

Topfoto's haha

kruimellover schreef:Even korte ego-post, want ik moet werken en heb even geen tijd om overal op te reageren. Maar vanmiddag zijn we voor het eerst een stukje het erg af geweest. Onze trainster was er om me weer wat tips en tricks te geven en hij voelde zo goed. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zijn we even een stukje richting het bos gestapt met haar erbij.
[ [url=m/a5qWAU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn gezicht laat wel zien hoe ik hiervan genoten heb he!![]()
kruimellover schreef:Even korte ego-post, want ik moet werken en heb even geen tijd om overal op te reageren. Maar vanmiddag zijn we voor het eerst een stukje het erg af geweest. Onze trainster was er om me weer wat tips en tricks te geven en hij voelde zo goed. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zijn we even een stukje richting het bos gestapt met haar erbij.
[ [url=m/a5qWAU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn gezicht laat wel zien hoe ik hiervan genoten heb he!![]()