Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:03

Mwah, het is te doen. Oog is mooi blauw, heb ook nog wel hoofdpijn en ben ook steeds heel moe. Zal dus wel iets van een lichte hersenschudding zijn. Gelukkig hoef ik donderdag pas te werken, hoop toch dat het tegen die tijd wel weer weg is :=

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:12

Wat naar van het oog en de hersenpudding!
Verder allemaal knappe grote en dappere paarden voorbij zien komen!

Hier gaat het redelijk, Jolijn lijkt langzaam wat bij te trekken qua eten. Hopelijk blijft dat zo. Donderdag gaan we haar weer wegen en kunnen we zitten wat ze echt heeft gedaan.

Verder Maylinn voor de 2de keer gelongeerd met bitje in. En wat deed ze het goed, zocht ook langzaam wat lengte op in de hals en liep gewoon ontspannen haar rondjes! Blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:53

Lekker bezig Phuddle, mooi kleurtje heeft je merrie!

Wat een heerlijke foto ook Miranda!

Wat balen van je zadel Vientje! Hoop dat de zadelmaker wat bruikbare tips voor je heeft of wat eerder langs kan komen. :)

Oh, wat een rust op die ligfoto's Kruimellover! Ziet er echt heerlijk uit <3 Fijn dat het beter gaan met zn mondhoek!

Wij hebben vandaag het "tuig" maar weer eens onder het stof weggehaald. Even kijken of de voortgang van vorig jaar er nog in zat. Zadel erop was geen probleem, alsof hij het al jaren doet. Eerst wat gelongeerd zonder de beugels eraan, en toen hij lekker liep en het zadeltje ook lekker bleef liggen de beugels eraan geknoopt. Eerst zo kort mogelijk, zodat ze alleen tegen het zadel aanklepperen tijdens het longeren, daarna langer, zodat ze onder het zadel uitkomen. Nou, hij gaf er geen kik om, zelfs niet in de galop toen de beugels alle kanten op klapperden. :')

Alles voelde zo goed en ontspannen, dat ik zn hoofdstel erbij gepakt heb en het opstappen wat ben gaan oefenen. Ook geen punt. Alsof het doodnormaal was en het niet al bijna 10 maanden geleden is dat ik er voor het laatst op zat. Nouja, prima toch, dan gaan we ook wel even wat rondjes hobbelen. Ook geen probleem, dus ik vond het helemaal geslaagd. Afgezadeld en nog even aan de hand een stukje wezen wandelen. De laatste tijd gaat weer erg fijn vind ik, en merk dat in vergelijking met vorig jaar mijn eigen energie ook echt zoveel beter is. Dat geeft hoop, want toen ik in het diepste punt van mijn burn-out zat vroeg ik mij wel eens af of ik ooit weer de oude zou worden. Maar dagen zoals vandaag, waarop we van alles doen en heerlijk genieten zijn exact de momenten die ik zo miste en zo naar uitkeek. <3

Afbeelding

Afbeelding

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:58

Serenity350 schreef:

Wat balen van je zadel Vientje! Hoop dat de zadelmaker wat bruikbare tips voor je heeft of wat eerder langs kan komen. :)

Oh, wat een rust op die ligfoto's Kruimellover! Ziet er echt heerlijk uit <3 Fijn dat het beter gaan met zn mondhoek!

Wij hebben vandaag het "tuig" maar weer eens onder het stof weggehaald. Even kijken of de voortgang van vorig jaar er nog in zat. Zadel erop was geen probleem, alsof hij het al jaren doet. Eerst wat gelongeerd zonder de beugels eraan, en toen hij lekker liep en het zadeltje ook lekker bleef liggen de beugels eraan geknoopt. Eerst zo kort mogelijk, zodat ze alleen tegen het zadel aanklepperen tijdens het longeren, daarna langer, zodat ze onder het zadel uitkomen. Nou, hij gaf er geen kik om, zelfs niet in de galop toen de beugels alle kanten op klapperden. :')

Alles voelde zo goed en ontspannen, dat ik zn hoofdstel erbij gepakt heb en het opstappen wat ben gaan oefenen. Ook geen punt. Alsof het doodnormaal was en het niet al bijna 10 maanden geleden is dat ik er voor het laatst op zat. Nouja, prima toch, dan gaan we ook wel even wat rondjes hobbelen. Ook geen probleem, dus ik vond het helemaal geslaagd. Afgezadeld en nog even aan de hand een stukje wezen wandelen. De laatste tijd gaat weer erg fijn vind ik, en merk dat in vergelijking met vorig jaar mijn eigen energie ook echt zoveel beter is. Dat geeft hoop, want toen ik in het diepste punt van mijn burn-out zat vroeg ik mij wel eens af of ik ooit weer de oude zou worden. Maar dagen zoals vandaag, waarop we van alles doen en heerlijk genieten zijn exact de momenten die ik zo miste en zo naar uitkeek. <3

[ [url=m/kXtaYn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wCW75e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn zeg! En wat goed dat hij na zolang zo braaf is! Zo zie je maar ze vergeten het niet. Maar wel heel erg fijn voor jou dat geeft vertrouwen denk ik!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:58

Serenity350 schreef:

[ [url=m/kXtaYn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wCW75e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat knap! En fijn dat voor jou de zon ook weer scheen :D
Zit je al lang met een burn-out als ik vragen mag?

Titane en Mattvey hadden vrij gisteren. Zijn een klein stukje wezen wandelen, even gegraast ook. Mattvey schrikt in elk geval niet echt van vreemde voorwerpen zoals een vuilnisbak of bankje. Titane vind vooral bankjes altijd doodeng. Geen idee waarom :') en als ie net aan een bepaald bankje gewend is, zit er ineens iemand op. En dan is het weer eng :))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:58

Inderdaad enorm fijn zeg, dat je weer zo hebt kunnen genieten. Wat een gouden paardje heb jij :+:

Hopelijk is het met Jolijn de goeie kant op gegaan!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:12

Dankjulliewel! En ja, van alle paarden die ik onder mn hoede heb gehad, heb ik nog noit zo'n bijzondere band gehad als met deze kerel. Natuurlijk gaat lang niet altijd alles helemaal volgens het plaatje, maar dat hoeft ook niet. En hij heeft ook zo zn kuren. Maar in de basis zit het gewoon zo hartstikke goed, en dat vind ik heel bijzonder voelen.

Dilan93 schreef:
Titane en Mattvey hadden vrij gisteren. Zijn een klein stukje wezen wandelen, even gegraast ook. Mattvey schrikt in elk geval niet echt van vreemde voorwerpen zoals een vuilnisbak of bankje. Titane vind vooral bankjes altijd doodeng. Geen idee waarom :') en als ie net aan een bepaald bankje gewend is, zit er ineens iemand op. En dan is het weer eng :))

Haha, dat bankjes verhaal. :') Dat herken ik wel. Hier is het ook zo met de aanhanger, als die ineens op een andere plek staat of er staan ineens spullen in. Dan is het ook een nieuwe ding dat even uitgebreid bekeken moet worden. :')

En ja hoor, dat mag je wel vragen. ;) 3 jaar geleden ben ik minder gaan werken, omdat ik merkte dat ik steeds vermoeider werd maar niet meer leek te kunnen opladen. Na een jaar ging het beter, en ging ik weer langzaam meer dingen oppakken. Echter, een paar maanden later overleed mijn moeder. Zij was mijn beste maatje en mijn veilige haven, dus dat was een enorme klap. Daar stond ik er zo goed als alleen voor mbt alles regelen en doen, want we hebben een nogal gebroken familie zeg maar. Nu kan ik wel wat hebben, dus schouders eronder en hoppa, doorgaan. Ik was echter vlak daarvoor uit elkaar gegaan en om dat kort te omschrijven; dat mondde uit in maandenlang geestelijk en fysiek geweld vanuit mn ex. Dat is nu dik een jaar echt over, alleen mn burn-out was daardoor wel dubbel zo hard terug. Daar heb ik dus vorig jaar heel erg de tijd voor moeten nemen. Dat alles had natuurlijk een enorme impact op wat ik nog wel en niet kon doen met mijn paarden, maar desondanks zijn het ook de paarden (en een paar heel goede vrienden) geweest die me steeds erdoorheen gesleept hebben. Nu kan ik er ook steeds opener over zijn, omdat het inmiddels echt achter ons ligt. :)
Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 21-04-20 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:16

Jeetje wat een heftige tijd heb jij gehad zeg!! :(:) En wat mooi dat je nu weer de mooie dingen in het leven meemaakt :+:

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:18

Wat een verhalen weer :')

Badjas met laarzen en ‘kom voor’ _O-

Goldenarrow een blauw oog, pijnlijk!
Viertje, baken van je zadel, blijft lastig
Serenity, wat ontzettend knap! Heerlijk

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:33

@Jodym: Heel eerlijk, ik loop bijna elke ochtend in mn badjas met mn werklaarzen eronder over het terrein. Kippenhok openen, paarden hoi zeggen en dan koffie maken en wakker worden. :') En ondanks dat ik niet van kleurtjes en tierelantijntjes ben, is mijn badjas KNAL roze met gekleurde stippen. Waarom weet ik eigenlijk ook niet, maar heb dat ding al 15 jaar en hij zit gewoon zo lekker. :+

@xXutopiaXx: ik ben ervan overtuigd dat het leven heel mooi kan zijn als je het toe kunt laten dat het mooi is. Maar daarvoor moeten we ook de andere zijde toe kunnen laten. En eerlijk is eerlijk, als je er middenin zit is het soms moeilijk voor te stellen dat het ook weer zo goed kan voelen als het ooit deed. Maar ook dat is belangrijk om te kunnen en te durven voelen. En dat dat oke is. Toen dit jaar ineens de lente aanbrak na die lange natte winter was dat voor mij ook letterlijk het omslagpunt. En ik gok dat iedereen zo zijn rugzak meedraagt en thema's tegenkomt die je soms compleet lijken te verlammen en stil te zetten. Juist dan zijn (in ieder geval voor mij) paarden (en dieren in het algemeen) zulke fijne wezens, want die leven in het nu. Nu zoals het is, niet straks, later of vroeger. En dat geeft heel veel rust.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:50

Serenity, zo, dan heb je een hele heftige tijd gehad :oo
Maar wel heel fijn dat het nu weer de goede kant op gaat :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:54

Deze wordt nog lang niet beleerd, maar wilde hem even met jullie delen omdat hij zo ontzettend schattig is <3
Afbeelding

Sorry trouwens dat ik niet zo reageer op iedereen, merk dat ik nog wel wat moeilijk vasthou allemaal.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:55

Serenity350 schreef:
Juist dan zijn (in ieder geval voor mij) paarden (en dieren in het algemeen) zulke fijne wezens, want die leven in het nu. Nu zoals het is, niet straks, later of vroeger. En dat geeft heel veel rust.

Hier heb je zo'n gelijk in!! _/-\o_ Als ze 5 minuten geleden doodongelukkig leken, omdat ze in de regen stonden, maar nu de zon weer schijnt, zie je daar gelijk helemaal niets meer van! Hoe meer 'in het nu' kun je leven.. Kan ik ook altijd zoveel van leren. En het aanbreken van deze lente was voor mij, zonder burn-out, ook zo'n verademing!!! Ik was die eeuwige herfst zó zat!! Dus kan me heel goed voorstellen hoe zo'n effect het op jou moet hebben gehad, heerlijk van genieten nu dan <3

Ahhhh goldenarrow!! <3 <3 <3 Die wil je toch opvreten!! :+:

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:47

Wat een leuke foto MirandaFuego, Malik lijkt echt groot zo! :)

Hopelijk trekt het inderdaad gauw weg Goldenarrow :(:) En wat een snuitje <3

Goed bezig Phuddle, fijn dat ze zo ontspant! Mooi dat de kleine ook bij lijkt te trekken :)

Heerlijk om zo relaxed bezig the kunnen gaan Serenity, dat is inderdaad echt een enorme meerwaarde in/na zulke moeilijke tijden :) Wat is hij braaf!

Bankjes zijn dan ook evil Dilan, Miep is daar ook altijd schijtbenauwd voor :)) En waarom, geeeeeen idee :roll:

Mijn zadel is aangemeten door een zadelmaker inderdaad, maar dat was toen ze nog op de trainingsstal stond. Ze staat nu thuis, en in het gras....en verandert dus op zijn zachtst gezegd van vorm := *kuch, ballonvormige plofkip, kuch* Dus tja, nou past ie natuurlijk niet meer...moet nu even gaan kijken of ik tijdelijk wat kan fiksen met een prolite pad tot volgende week woensdag. En had geregeld dat ik morgen in de ochtend voordat ze op gras gaan kon rijden, maar nou blijkt dat ze naast de bak het veld gaan poten dus dat kan ik alvast vergeten. Zucht. Nou ja, dan zaterdag pas maar weer met les, ga wel een keer longeren tussendoor...ook niet verkeerd even een weekje rustig aan, ze werkt hard zat.

Melige bui gisteren, uiteindelijk selfies staan oefenen met Pinda. Dat is niet een van onze talenten, dat moge duidelijk zijn _O- Ik heb me echt een breuk gelachen _O-

Binnenkant paard in gezicht :+
Afbeelding

Paard in foon :+
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:58

:') Topfoto's haha

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 14:16

Hahaha echt meesterwerkjes ja _O-

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:01

Hahahaha, oh heerlijk lachen die foto's Vientje! _O- Hier had ik er ook zo eentje in de weide staan, ik wilde mooie foto's maken van hun tweetjes maar daar dacht de shetlander anders over.......

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:33

Haha blijven oefenen Vientje, wordt het steeds beter! :D
Het blijft natuurlijk lastig die grote knar erop te krijgen.. :+
Bij ons begon het ook zo..

Afbeelding

Maar nu gaat het beter!

Afbeelding

Malik lijkt groot of ik klein. :')

Lastig he met het zadel dat ze zo veranderen als ze ook weer wat dikker worden of bespierder..

Lekker close up Serenity! :D
Idd is het altijd fijn om met de dieren bezig te zijn, die hebben mij ook al vaak opgevrolijkt. <3
Lekker bezig geweest zeg, super zo braaf!

Golden Arrow wat een schatje!
Balen dat je best wel last hebt, hopelijk snel wat beter!

Mattvey doet het dus best wel goed!
Malik vond een bankje onderweg ook wel spannend maar dan ga ik er gewoon op zitten. En als hij dan gras kan eten is het allemaal allang vergeten. :D

Puddle fijn dat Jolijn wat beter gaat, ze heeft natuurlijk wat achterstand, hopelijk snel een dikkerdje! :))
Maylinn lekker ontspannen, super!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:56

Even korte ego-post, want ik moet werken en heb even geen tijd om overal op te reageren. Maar vanmiddag zijn we voor het eerst een stukje het erg af geweest. Onze trainster was er om me weer wat tips en tricks te geven en hij voelde zo goed. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zijn we even een stukje richting het bos gestapt met haar erbij.

Afbeelding
Mijn gezicht laat wel zien hoe ik hiervan genoten heb he! :D <3

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:13

Wat gaaf Kruimellover!! +:)+ Je gezicht spreekt boekdelen inderdaad, Gezicht van paardje trouwens ook! :))

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:27

kruimellover schreef:
Even korte ego-post, want ik moet werken en heb even geen tijd om overal op te reageren. Maar vanmiddag zijn we voor het eerst een stukje het erg af geweest. Onze trainster was er om me weer wat tips en tricks te geven en hij voelde zo goed. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zijn we even een stukje richting het bos gestapt met haar erbij.

[ [url=m/a5qWAU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat heerlijk zeg! Was er ook echt weer voor!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:27

+:)+ +:)+ +:)+ :D Te leuk!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:36

kruimellover schreef:

[ [url=m/a5qWAU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:38

Kruimellover wat gaaf!!! *\o/*

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:23

Wat zijn jullie lief! Jullie leven allemaal zo mee :)
Ik was al blij, maar dit maakt me nog blijer, Hihi.