Equus veulenopfok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Equus veulenopfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 16:39

Die wond op het bovenbeen ziet er lelijk uit Mer. Hopelijk houden de hechtingen. Zijn de spierlagen eronder nog heel?

Ah, knappe Mikmakje, wat is ze braaf he?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:41

Twinklebel: het lijkt erop dat er geen vitale delen beschadigd zijn, maar de tijd zal het leren.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 16:55

Gelukkig Mer, hopelijk is dat ook echt zo. Er zitten een hoop spieren in het bovenbeen.

Nickeltje, zou heel fijn zijn als jij nog een rondje wil kijken vanavond :o...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:07

tijd zal het leren, feit is dat ik er goed ziek van ben....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 17:17

Dat snap ik absoluut. Dat zou ik ook zijn.
Heb ooit mijn eerste paard met een draad wond uit de wei gehaald. Had haar net 3 maanden en nog niet eens zadelmak. Midden in de nacht op de OK in Utrecht beland....

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:19

Mer1980 schreef:
tijd zal het leren, feit is dat ik er goed ziek van ben....
Denk dat iedereen dat wel begrijpt. Sterkte meid! Kan je er deze week nog een keertje naar toe? :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:44

We gaan er alles aan doen om haar zo goed mogelijk te laten herstellen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:14

Ik ga er zeker nog naar toe deze week. We gaan er zoals silly al zegt alles aan doen om haar erbovenop te krijgen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:15

Zo, ik ben net terug van stal. Wat een paniek moet er in die kudde geweest zijn om zo enorm aan de kletter te gaan, dit meerdere ( prikkeldraad) hekken en over sloten...

Ze staan nu rustig binnen, de gewonden apart, maar iedereen ziet een hoort elkaar dus nu is er wel rust.
Degenen die gehecht zijn, die wonden zien er eigenlijk wel netjes uit. Droge korsten, weinig zwelling, geen spanning op de hechting...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 23:25

Fijn dat jij ook een blik op ze geworpen hebt Nickeltje... Heb net Evita ook al even gesproken. Stelt me gerust om te horen dat ze er gezond bij staan voor het grootste deel. Hoop heel hard dat de gewonde paarden ook snel weer genezen.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:35

Ik was er gelijkertijd met Nickeltje. De meeste merries staan nu in de loopstal waar de hengsten van de winter in stonden. Ik ben verbaasd dat het meerendeel er zo goed van afgekomen is. De wonden van Lotje en Mia zagen er goed uit! Is niet dik geworden.

Ik moet helaas een ander plekje gaan zoeken voor Auryn, want ze heeft geen respect voor het draad. Hij zegt niet dat ze deze keer veroorzaakt heeft, maar afgelopen 2 jaar schijnt ze al behoorlijk wat geintjes uitgehaald te hebben. Ik stond daar wel even met mijn mond vol tanden... -O-

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 23:55

Ik weet eerlijk gezegd even niet wat ik van dit alles moet vinden.... Ga er eens over nadenken.

Was inderdaad graag ook op de hoogte gesteld, net als Timmie... Iedereen bellen hoeft echt niet, en hoeft ook niet direct, maar even een mailtje had ik fijn gevonden. Net als met die brand en de andere keren dat ze flink aan de wandel zijn geweest.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:02

Evita_3 schreef:
Ik was er gelijkertijd met Nickeltje. De meeste merries staan nu in de loopstal waar de hengsten van de winter in stonden. Ik ben verbaasd dat het meerendeel er zo goed van afgekomen is. De wonden van Lotje en Mia zagen er goed uit! Is niet dik geworden.

Ik moet helaas een ander plekje gaan zoeken voor Auryn, want ze heeft geen respect voor het draad. Hij zegt niet dat ze deze keer veroorzaakt heeft, maar afgelopen 2 jaar schijnt ze al behoorlijk wat geintjes uitgehaald te hebben. Ik stond daar wel even met mijn mond vol tanden... -O-

En eerder heb je daar nog nooit wat over gehoord? Dus je komt even bij je merrie kijken en vervolgens krijg je de vraag een andere plek te zoeken???

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:19

Wat een zorgen dames, kan me de onrust goed voorstellen.

Kan me foto's herinneren van eerder dit jaar dat Auryn in het draad had gehangen toch? Dacht dat je toen al zei dat het niet de eerste keer was? Hoe dan ook ontzettend vervelend natuurlijk en je kan er zo weinig aan doen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:30

Evita, wat vervelend dat dat de uitkomst volgens Andre is... Heftig zeg...
Enig idee wat je nu gaat doen?

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:57

Fijn dat er nog een paar mensen zijn wezen kijken gisteren! Het is wat met de dames..
Ik wil aankomend weekeind waarschijnlijk ook weer even kijken hoe het dan met Lotje gaat.

Pff Evita wat ontzettend balen! Dat verwacht je ook niet zomaar..

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:04

Ik ben nooit door André zelf op de hoogte gesteld dat ze door het draad zijn gegaan. Eerder dit jaar is ze inderdaad met verweiden ontsnapt. En vorig jaar had ik zelf gezien dat ze over het draad heen hing om aan de andere kant te grazen. Zijn verhaal is dat ze rustig voor het draad staat, er naar kijkt en vervolgens gewoon doorloopt totdat het knapt.

Ik ben hard opzoek naar iets anders. Baal er ontzettend van, vind maar eens iets voor een 2 jarige...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:09

Ja, beroerd...
Wat was je van plan volgend jaar met haar te doen? Had je daar al een stalling voor bedacht?
Als ik me niet vergis is het paard Meneer ook als tweejarige uit de groep gekomen (andere redenen dan jij) maar is die alvast naar de stalling gegaan waar hij toch heen zou gaan en is ze ook rustig aan begonnen met beetje spelenderwijs wat met hem te doen, aangezien hij toch ineens uit de kudde was...

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:19

De planning was om haar volgende zomer ergens op het land te zetten en in het najaar pas wat te gaan doen. Ik was wel voorzichtig aan het rondkijken, maar nog niks gevonden.

Het is gewoon rot, ook voor André. Dit doet ie niet om mij te pesten. Het komt alleen echt heel beroerd uit.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:21

Het zou me niks verbazen als hij hier ook een hele tijd tegenaan gehikt heeft omdat het op zich nog wel ging met de grapjes die er in deze kudde gebeurde...
Heeft hij je een termijn gegeven of krijg je wel de tijd om rustig een plan op te stellen?

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:39

Ze blijft voor nu daar in die box staan. Eventueel met uitloop zodra de rest weer het land op gaat. Ik heb nog even contact met hem over hoe en wat.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:16

Ach jee, wat ontzettend vervelend voor je Evita. Wat bijzonder dat Auryn zo met de draad omgaat. Lastig om je 2 jarige nu in een kudde te voegen inderdaad. Ik hoop dat je iets kunt vinden. Gelukkig kan ze tot die tijd op stal staan, maar dat is niet wat je wilt natuurlijk. Bleh, wat jammer dat dit nu zo gaat, voor zowel de getroffen paardjes/baasjes als André. :\

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:22

He wat balen Evita. Altijd lastig een ander plekje te zoeken.
En dat ze zo weinig respect heeft voor de draad. Dat maakt iets vinden toch lastiger.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:15

Wil niet advocaat van de duivel spelen, maar misschien is het juist goed om haar even bij je in de buurt op stal of weide te hebben.
Auryn is een vreselijk lief paard, maar ze heeft geen respect voor draad, maar ook niet voor de mens, misschien helemaal niet erg om bv beetje te gaan grondwerken, respect leren voor iemands eigen ruimte bv. Want wegsturen kan je haar echt niet, ze zit nog net niet op je nek :P

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 14:58

Moet eerlijk zeggen dat ik Auryn wel weggestuurd krijg. Je moet dan wel even duidelijk en doortastend naar haar zijn. Maar er lopen een paar in de groep die opdringerige zijn, en vasthoudender.
En juist dat aanleren van respect voor elkaars ruimte is de reden dat ik mijn jonge paard in de groep heb lopen. Paarden zijn daar veel minder subtiel in dan mensen, durven als er op kleine signalen niet gereageerd wordt gerust elkaar een keer een optater te geven....