Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:36

Retjethorse, ik heb niet echt hele duidelijke foto's, vooral met nieuwe trucjes geen handen vrij.. :D

Afbeelding

Hier kreeg hij een nieuw smaakje snoep..die ogen... :D

Afbeelding

GoldenArrow, hopelijk wordt ze snel ontspannen en kunnen jullie verder. :)
Jammer dat je even niet op Brown kan, maar meestal kun je daarna gewoon weer verder alsof er niks gebeurd is.

Granoek, knap dat je zo hoog kan springen.
Ik ben blij als ik met zadel op een peerd kom van nog geen 1.50! :')
Maarja, vroeger ging dat makkelijker, toen galopeeerde mijn paard wel eens weg als ik ging opstappen en dan moest ik wel snel zijn. :D

Fransje, zo leuk dat ze blij naar je toekomt!
Malik ook, maar wel op zijn gemakkie, hij moet nog bedenken dat hij wat harder kan. :')

Orchidee, same here, alleen hoef ik er nog niet op, ben wel al wat kilootjes kwijt.
Met zo'n doel gaat het wel makkelijker vind ik. :j

Gimme_Joy ja hebt idd een spierbonk!
Die merkt niks van dat gewicht!

Retjethorse en fransje, wat een lieve merries!
Jammer dat ze geen oren hebben.. _O-

Linda, mijn vorige paard was wel gaan bokken met eerste keer zadel erop maar verder met inrijden niet.
Hij bleef alleen wel rodeopaard op buitenrit. ~~}>

Mijn schimmels daarnet! :+:

Afbeelding

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:05

Volgens mij vroeg er hier iemand om n oortjesfoto....

Ik kan die nu posten maar ik heb nog iets VEEL beters <3

*\o/* *\o/* *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:10

Haha Gentle is echt heel rustig, wat goed! :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:16

Wauw zo braaf!

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:17

Stille meelezer. Wat zijn Gentle en Joy braaf zeg! Ik heb duidelijk het verkeerde ras gekozen. :+ Genieten om jullie brave baby's zo te zien staan. *\o/*

edit; als ik dan toch eindelijk een berichtje post.
Hier zijn we bezig met mijn 3 jarige valkie. Staat nog lang niet zo netjes stil als die van jullie. :=
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:31

Gentle die denkt: :Z :D
Wauw super zeg hoe relax hij is! Gaat lekker snel zo. :)) Ik dacht dat de mijne relax was, maar Gentle doet het nog beter haha. :o

absque_dubio: Knap valkje! <3

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:40

:D

Gentle is wel echt n uitzondering hoor, heb er nog niet eerder een gehad die zo ontzettend cool is!

Maar de oortjesfoto heb ik ook gemaakt, deze foto is gemaakt toen ik net helemaal alleen was en echt voor de 1e keer ging hangen.... filmpje is dus de 2e keer hangen maar goed ;)

Afbeelding

Wauw wat n mooi valkje!!! <3

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:59

Cubalibre dan zal het voor jou ook enorm genieten zijn, dat is straks werkelijk opstappen en wegrijden na de boxrust!
Ik vind het wel altijd heel bijzonder dat de 'westernmensen' (ik stop jullie even in hokjes ;) ) hun paarden altijd zo netjes stil leren staan. Ho is ho. En daar luisteren ze ook naar. Daar ben ik wel jaloers op. :+ In een ver ver verleden wel eens grondwerklessen van 'westernmensen' gehad, daar heb ik toen enorm veel aan gehad. Misschien toch eens kijken hier in het midden van het land of ik iets soortgelijks kan vinden.

Bedankt, ben ook erg blij met mijn valkje! Hoofdstel, longeersingel, dekje, bijzet heeft ze inmiddels gehad. In principe is ze echt mega braaf en vloeit spanning makkelijk af, dat is erg fijn! Ze heeft alleen heeeeel veeel GO en is heel vlug (oh en ook heel slim, weet heel goed waar de uitgang van de longeerbak of buitenbak zit, en is van mening dat als je er via die manier in komt, je ook zelfstandig door/over weer uit kan }:0 ). Had ik nooit verwacht, dus is even wennen. Maar ach, ze staat pas sinds maart op stal, dus eigenlijk mag ik ook niet klagen.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:14

Als ze braaf is en spanning goed af kan vloeien ben je al op 3/4e! Netjes hoor!

Gentle staat al vanaf dag 1 los en stil op de poetsplaats.... gewoon opletten en zacht corrigeren en dan kan elk paard dat ;)

De nrps ruin die ik gefokt en opgevoed heb staat ook los en stil op de poetsplaats (overigens staat die overal stil, ook midden in de gang enz).

Ho is gewoon ho! Geen discussie over mogelijk maar nou moet ik wel zeggen dat er bij ons op stal veel mensen raar gekeken hebben toen ze Gentle zo zagen staan en nog steeds staan die ervan versteld hoe ontzettend snel hij leert en dingen oppikt :D

Ik geniet met volle teugen en ben ook heel erg trots op mijn mannetje, heb hem toch op deze wereld gezet en ik sta soms ook wel degelijk raar te kijken... was toen straks ook even flink emotioneel want had dit echt niet verwacht! Hij is voor mij ook mn 1e paint die ik zadelmak ga maken, hiervoor alleen kwpn'ers, nrps'ers enz gedaan dus moet zo af en toe wel even n stap achteruit zetten en goed kijken want Gentle slaat echt alles!

Ik had makkelijk kunnen gaan zitten en wegstappen vandaag maar dat doe ik nog niet zolang hij alleen maar mag stappen en ook niet op het hard! Daarnaast gaat er dan ook echt wel even n cap op mijn hoofd want t is en blijft n 3 jarige en dat moet ik wel in mn gedachte blijven houden, soms vergeet ik dat wel eens ;)

Heerlijk om te doen dat absoluut wel... ik heb gewoon n goudmijntje op stal staan en voorlopig blijft hij lekker :D

Manlief zal t er mss niet mee eens zijn maar dat is zijn probleem want ik ga Gentle niet zomaar opgeven ;)

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:21

Heel mooi om te lezen dat je zelf ook bewust bent van je goudmijntje! Zulke paarden zijn hun gewicht echt in goud waard. Kan me goed voorstellen dat je straks moet oppassen dat je niet te snel gaat, als het zo makkelijk gaat. Vooral lekker van genieten. :D

Moeder van valkie is wat lastiger met spanning afvloeien. Die wordt dit jaar 11 jaar en we zijn nu 2 jaar aan het oefenen met vast staan aan een touwtje, als het rustig is gaat dat heel fijn. Dus dat valkje in principe gewoon al kan vast staan is al een hele vooruitgang. := Nu de rest nog. Van de week begonnen met benen afspuiten. Alleen de tuinslang op haar hoef was eigenlijk al te veel. Dat moeten we duidelijk nog even oefenen. _O- Het stomme is, dat ze als veulen zoooo makkelijk was met dat soort dingen.

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:39

Oh wauw heerlijk zo CL!! Knap hoor :j

Ho is hier ook altijd gewoon HO! Maar ze moeten dat wel leren begrijpen. Dus nu ben ik nog geduldig ;)

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:41

Gaaf hoor zo een relaxt type! Gentle is een topper! *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:47

Absque, leuk paardje!
Je hebt er wel uitdaging aan, dan is het extra leuk als het lukt!
Malik lijkt denk ik wel wat op jouwe qua karakter, al vind ik hem een stuk kalmer dan mijn vorige arabier.
Paarden vinden het prettiger om vanaf de schouder afgespoten te worden, moet je maar eens proberen.

Cubalibre wel heerlijk hoor zo'n paardje!
Eerste oortjesfoto is een feit! :))
Het idd bij zulke paarden lastiger om rustig aan te doen, maar komt vast goed bij jou. :j

Malik heeft daarnet nog ff gespeeld, mijn telefoon was leeg dus kort filmpje.

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:50

Joya vindt netjes stilstaan, wel lastig. Ze blijft meestal wel staan althans haar benen maar haar hoofd is continu "aan". Ze houdt alles in de gaten, frummelt weer ergens aan met haar lip, checkt de inhoud van de poetskist etc. etc.

Nu hebben wij geen poetsplaats om ze vast te zetten en staat ze dus, aan een enkel touw, op de gang dus ook veel afleiding.

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:56

Die shets houden hem goed in de gaten, MirandaFuego Misschien zijn ze bang dat hij straks met hun gaat gooien? := :D
Grappig filmpje!

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:24

WoW die gentle! Wat braaf zeg! Ik heb met verbazing je filmpje bekeken. Wat zal dat een ontzettend goed gevoel hebben gegeven.

En Malik lekker aan het spelen, wat grappig zo.

En leuk zeg nog een 3 jarige valk in dit topic!!
Zou het aan de kleur liggen?? Onze Mattie is wel heel nuchter vergeleken mijn vorige NWR pony’s, maar stilstaan is nog steeds een uitdaging. En wassen is nog drama. Ik ben het nu aan het opbouwen met een spons en een emmer water. Voorzichtig het zweet weg wassen na het Longeren.
Maar het nuchtere zie ik meer terug in zijn relaxte houding bij nieuwe dingen en wat hij spannend vind daar gaat hij op af ipv wegvluchten.

Ik vind het super om al jullie (grote en kleine) stappen te volgen!! Mattie doet op dit moment niet zoveel behalve eten en stoeien met zijn vriendje Haha. 1x per week beetje Longeren en 4x per week oefenen met vaststaan tijdens het borstelen. Zo maken wij kleine stapjes vooruit.

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:25

MirandaFuego schreef:
Malik heeft daarnet nog ff gespeeld, mijn telefoon was leeg dus kort filmpje.
[ Video ]

_O- Ge-wel-dig!

Cubalibre, echt super braaf! Mag je trots op zijn!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:32

Die Malik, geweldig filmpje!

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:47

Wat fijn dat gentle, zo braaf is. Daar heb je straks alleen maar profijt van.

Absque, wat een knappe valk, hopelijk wordt zij net zo braaf als gentle

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:10

fransje23 schreef:
Die shets houden hem goed in de gaten, MirandaFuego Misschien zijn ze bang dat hij straks met hun gaat gooien? := :D
Grappig filmpje!

De ene kleine is wel bang want Malik is met hem wel ruig.. ~~}> de andere is de leider dus Malik wordt door hem op zijn nummer gezet, vooral als hij achter de kleine aangaat. (die is bijna twee jr)
Malik gooide zijn opblaaspop wel heel hoog weg elke keer dus ze konden wel gebombardeerd worden. _O-

Malik kan ook niet lang rustig staan, das echt zo'n kleuter en loopt altijd te klooien.
Maar ik vind ook dat ze niet te 'doods' hoeven te worden, alleen niet lastig.

Sumic, gave actiefoto! :))

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:58

Malik :+

Vandaag heb ik een beetje op Joep gestapt. Verder niet zo heel veel bijzonders gedaan. Behalve dat ik balkjes ging lopen met het oog op Equiday en hij tot drie keer toe op alle balkjes (4 in totaal) ging staan. Echt hoe dan. :')

Verder staat hij op de track met zijn vrienden en speelt hij zo nu en dan in de bak met zijn beste maatje. Gisteren stonden ze om de haverklap elkaars haar uit te spugen. Iets met verharen |o :Y)
Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:15

Wilde Joep!
Ooh zo lekker onhandig, op de balkjes en dan zo eraf rollen..hoe krijgen ze het voor elkaar vraag je je af soms :+

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:30

MirandaFuego bedankt voor de tip mbt afspuiten, gaan we van de week eens proberen. En het is inderdaad heel leuk als het dan wel lukt!
Nou is ze dan wel weer heel makkelijk met dekjes op dr hoofd etc
Afbeelding
Afbeelding

Ohh heerlijk dat filmpje van Malik, wat een wijsneus zeg. _O-

fransje23 dat heeft Pretsel ook ja, constant alles in de gaten houden, alles in dr mond stoppen. Net grote kleuters. :=

sumic leuk, een mede-valk-bezitter. :D Ik lees veel overeenkomsten. Wat voor papier zit er bij Mattie achter? En heerlijk toch, alles op zn gemakkie, het echte werk komt vanzelf wel.

Isabel_k hij ziet er wel heel ruig uit zo op de foto's. 8-)

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:37

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! :D
Ik moest even een flink stuk terug lezen, jullie gaan hard haha.

Granoek: geniale foto _O- Ze staan er ook beide bij als of het de normaalste zaak van de wereld is... haha

Orchidee: leuke foto! En heel veel respect voor je zelfreflectie! Gelukkig zijn ze nog jong zat, geen haast toch :o

MF: leuke foto’s!

CL: wauw wat is gentle relaxt zeg!!! Gefeliciteerd!! *\%/*

Absque_dubio: wat een gaaf, een valk!!! :+: daar was ik naar opzoek, maar kwam met iets anders thuis _O-

MF: wat een heerlijke filmpje van Malik! Flynn kan hier ook zo leuk spelen; alleen aan dat paard vond hij niet zoveel. Flynn gebruikt een bal :')

Isabel: leuke fotos!

Wel al ouder filmpje, maar te leuk om niet te delen.


Verder alles rustig hier. Na mijn operatie van 22 maart nog niet naar Flynn gekund helaas. Hoop volgende week even te kunnen.

Nog wel een leuke foto van mijn western knollie <3
Van afgelopen nazomer.

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:13

Absque, dingen op zijn rug vond Malik ook niks, maar het begint te wennen.
Maar het is wel grappig hoe verschillend ze allemaal reageren op dingen.
Want Malik is dan weer nauwelijks onder de indruk van verkeer, dat vond hij helemaal niet zo spannend. :=

Paint_Girl, mooie foto in westernstyle!
Flynn lekker spelen met de bal, haha, hij gaat er ook mee rollen. _O-
Malik vindt de bal ook leuk. :))
Eerst vond hij het opblaaspaard ook niet zo leuk, hij moet elke keer wennen aan wat nieuws, ook met apporteren.

Malik gaat met wandelen niet zo lekker, hij probeert een beetje weg te rennen en maakt zich sterk.
In de bak gaat het goed, maar dan heeft hij minder drive als buiten.
Ik neem al een zweepje mee om hem achter me te houden maar af en toe schiet hij er toch vandoor.
Misschien te veel energie, maar even kijken hoe het gaat als ik eerst longeer.
En ik denk dat ik er een bit in ga hangen, dan heb ik iets meer te vertellen als hij wegschiet.