De paarden van 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindamusters

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:08

Ontspannen is inderdaad nog best wel eens lastig, dus was hier blij mee! En dankje!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:06

Zo net besloten dat ik Siebert laat castreren. Het is een fijne hengst in de omgang maar mijn andere paarden ondervinden vaak last van hem op de weide, en hem als hengst zijnde alleen te moeten zetten zie ik helemaal niet zitten. Dus dan gaan de balletjes er maar af ! :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:17

Wat fijn dat het ontspannen ging lindamusters :)

En jammer dat hij gecastreerd moet, maar wel begrijpelijk!

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:52

Ik haak ook even in in dit onderwerp. Onze fries is in April 3 jaar geworden. Het eerste half jaar dat hij in ons bezit was is hij met een even oud veulen samen op stal geweest en veel door de hand geweest. Poetsen, aan halster lopen, hoefsmid etc. Met 1 jaar en een paar maand geruind. Toen door verhuizing andere stal moeten vinden voor de paarden dus ook voor Peter de Fries.
Gekozen voor opfok. Dus als ruin in een hengsten groep van zo'n 25 hengsten. Daar ook in de winter in de groepsstalling. Nu besloten dat ik nog lekker even wacht met werken met hem. Wel gepoetst etc de afgelopen tijd. Hij mag nog fijn een half jaar genieten van een weide periode. Nu in de groep met twenters samen met nog een stalgenoot hengst van 3 jaar. Omdat ik vind dat ik niet te vroeg wil gaan werken met hem. De keuze om hem vroeg te ruinen heeft niets afgedaan aan zijn bouw of positie in de hengstengroep nu. Laat zich het kaas niet van het brood eten. Wil gewoon zuinig zijn op het paard vandaar dat ik hem later pas ga beleren.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:56

Heb toch nog maar even goed nagedacht en besproken wat we gaan doen met Siebert ... Hij laat mijn Draver al veel vaker gerust dan een tijd geleden heb ik gemerkt , en voor mijn Shetlander heb ik een ontsnappingsroute voorzien zodat die weg kan , dus dat is opgelost.
Even gepraat met de mensen die hem keuringsklaar gaan maken, en hebben dan besloten om nog even te wachten hoe hij zich onder het zadel gaat laten zien. Als hij braaf is onder het zadel mag ie hengst blijven, maar als hij lelijk gaat doen word ie meteen gecastreerd :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 05:55

Hiephiep hoera Irocco 3 jaar!! Met zijn mooie nieuwe halster! En geïnvesteerd in een nieuwe vliegenfrontriem aangezien de andere wat touwtjes miste en dus geen nut had :') Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:38

Hoi ik kom ook weer meepraten, als ik mag tenminste? Ben namelijk een tijd weg gebleven omdat ik me niet meer goed voelde en eerder genegeerd werd. (Niet alleen hier hoor)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:38

Art_Ificious schreef:
Hoi ik kom ook weer meepraten, als ik mag tenminste? Ben namelijk een tijd weg gebleven omdat ik me niet meer goed voelde en eerder genegeerd werd. (Niet alleen hier hoor)

Ik vroeg me al af waar je gebleven was, hoe is het met Harley?

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:50

Ik haak hier ook even in! :)

Anderhalve week geleden hebben we een ruin van Bordeaux gekocht, eind maart 2013 geboren. Hij heet I am Special, maar omdat hij nu nog grijzig is is de bijnaam muis geworden :+ . Hij is nu net 4 maanden zadelmak en bijna 2 maanden gecastreerd.

Ik ben heel benieuwd hoe die het gaat doen in de toekomst! :j

Afbeelding

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:55

maudx7 schreef:

Anderhalve week geleden hebben we een ruin van Bordeaux gekocht, eind maart 2013 geboren. Hij heet I am Special, maar omdat hij nu nog grijzig is is de bijnaam muis geworden :+ . Hij is nu net 4 maanden zadelmak en bijna 2 maanden gecastreerd.

[ [url=m/zk6WVk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/COTRo6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een knapperd <3 Gefeliciteerd en heel veel plezier met elkaar

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:21

F_inley schreef:
maudx7 schreef:

[ [url=m/zk6WVk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/COTRo6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een knapperd <3 Gefeliciteerd en heel veel plezier met elkaar

Dankjewel!! Ik ben er enorm blij mee *\o/*

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:32

Gefeliciteerd! Veel plezier samen :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:00

Azmay schreef:
Art_Ificious schreef:

Ik vroeg me al af waar je gebleven was, hoe is het met Harley?

Ja voelde mij even slecht op Bokt omdat er zoveel in mijn oude topics gegraven werd. :(

Maar ik ben terug en beter dan ervoor.
Harley is in voorbereiding op zadelmak maken. Ik kan zonder problemen opstappen en afstappen langs beide kanten. Heb ook al 1 rondje in stap gedaan door de piste.
Geen enkel moment heeft hij aan de longe of halstertouw gehangen, hij stond altijd los. Ook het rondje in stap was helemaal los en ging perfect.
Deze maand gaan we dus over op wat meer rondjes in stap en vooral in groep buitenritjes van max 30 minuten maken. Als dat goed gaat zal er ook een drafje worden geïntroduceerd.
Wel is mij aangeraden om niet meer dan 2x per week op zijn rug te gaan zitten. En minstens 1 dag rust ertussen te houden.
Ook als we verder gaan met opleren.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:02

Ja art, hoe gaat het met Harley?
Wauw maud, ontzettend mooie schimmel! Nu eindelijk een schimpiegenoot voor Irocco.

Deze week een beetje de brokkenpiloot aan het uithangen, maandag stond hij op mijn voet en viel ik er hard af met rijden. Vandaag weer gevallen. Toch een beetje bangigheid want hij schrok en toen maakte ik hem onzeker omdat ik zelf bang werd en heel mn houding veranderde, toen lag ik er weer naast dus :+

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:05

Dankjulliewel!

Nog gefeliciteerd met zijn verjaardag Linda! :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:22

Oja Harley staat terug in de paarden gang ipv ponygang. De ponies terroriseerden Harley. Hij voelde zich duidelijk niet goed in die groep want er waren dagen dat hij de stal niet uit wou als ze buiten mochten.
Hij stond geregeld vol bijtplekken. En hij heeft een grote plek door een stamp tegen zijn borst van 3 weken geleden.
Lijkt niet van een stamp maar een stalgenoot heeft het zien gebeuren.
Afbeelding

Nu staat hij bij de paarden op de paddocks. Hij staat samen met het paard van een vriendin en dat paard is 10dagen ouder dan Harley dus ze zijn quasi leeftijdsgenoten.

Op de poetsplaats die eerst een stal was
Afbeelding

Met zadel en nieuw dekje (nog iets te groot)

Afbeelding

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:41

Ah arme Harley! Gelukkig staat hij nu weer tussen de paarden, hopelijk gaat dat zo beter. Leuk dekje heb je!

Gefeliciteerd Maudx7, mooi paardje!

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:52

Mijn lieve vriend heeft gisteren een hindernis voor layan gemaakt en deze hebben we natuurlijk ook even uitgetest. :) Springpaard in spe....

Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:26

Leuk gemaakt maar kan die balk ook gemakkelijk eruit rollen als hij ertegen springt?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:16

Peppel01 schreef:
Mijn lieve vriend heeft gisteren een hindernis voor layan gemaakt en deze hebben we natuurlijk ook even uitgetest. :) Springpaard in spe....

[ [url=m/BE1OFs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j9vHJb.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!
Springtechniek is ook niet belabberd zo te zien ;)

Ik zou inderdaad nog wel wat van de kom van de lepel vijlen voor de zekerheid maar ziet er degelijk uit voor zelf bouw. :j

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:20

Azmay schreef:
Peppel01 schreef:

Gaaf!
Springtechniek is ook niet belabberd zo te zien ;)

Ik zou inderdaad nog wel wat van de kom van de lepel vijlen voor de zekerheid maar ziet er degelijk uit voor zelf bouw. :j

Ja daar wilde we inderdaad ook nog een paar cm vanaf halen. Hij rolt er wel uit maar naar mijn idee niet soepel genoeg.

Voor een eerste keer verbaasde het me hoe makkelijk hij de hindernis nam en sprong!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:36

Peppel01 schreef:

Wat leuk en creatief! En hij springt goed zo te zien.

Linda doe je wel voorzichtig niet te vaak vallen he ;)

Hier woensdag weer les gehad na lange tijd we hebben weer een hoop geleerd en Fin heeft laten zien dat hij heel boos kan worden en dat er dan toch echt wel pit in zit _O-

Vanavond weer lekker een rondje nara buiten :D

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:34

AfbeeldingRecente foto van mijn aapjes in de opfok.
Ik lees aandachtig mee,maar ben zo fout met reageren.
Wat zit er toch veel verschil hè tussen alle jonkies..sommige zijn al zo 'af',terwijl anderen nog meer puppy zijn.
Ik heb mijn mannen nog steeds in de opfok staan en daar blijven ze voorlopig nog...De basis is er goed ingebracht..dat raken ze niet kwijt.
Maar als ik zie 'hoeveel' jullie kunnen doen met je maatjes,vind ik het best een gemis.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:39

Tyleysmiley. Maak u geen zorgen. Een Fries als ik het goed zie? Met zo'n groot paard zou ik ook langer wachten.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:00

tyleysmiley schreef:
[ [url=m/5Ug4z0.jpg]Afbeelding[/url] ]Recente foto van mijn aapjes in de opfok.
Ik lees aandachtig mee,maar ben zo fout met reageren.
Wat zit er toch veel verschil hè tussen alle jonkies..sommige zijn al zo 'af',terwijl anderen nog meer puppy zijn.
Ik heb mijn mannen nog steeds in de opfok staan en daar blijven ze voorlopig nog...De basis is er goed ingebracht..dat raken ze niet kwijt.
Maar als ik zie 'hoeveel' jullie kunnen doen met je maatjes,vind ik het best een gemis.

Hoe oud is je fries en hoe groot ? Hij is mooi hoor ! :)
Mijn Friese hengst is een heel ander gebouwd type met zijn 3 jaar meer robuust eigelijk :)