Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:41

jessie84 schreef:
Nou wat ik nu weer meegemaakt heb
Ik ben 2 x bij dezelfde haflinger wezen kijken de 1e x toen ik kwam kon ik niet rijden want de bak was een zwembad oke jammer dan kom ik nog een x terug een week later terug lekker gereden en gefilmd.
Filmpjes thuis gekeken maar hij liep niet helemaal goed niet kreupel maar ook niet goed.Er was een logische verklaring voor want hij had een ijzer afgetrapt en precies met dat been was het .Ik zou gebeld worden als het ijzer eraan zit en dan zou ik terug gaan om tekijken of hij nu wel goed liep.Hoorde maar niets dus zelf gebeld voicemail ingesproken werd terug gebeld alles was weer goed en zondag had ik een afspraak.Krijg ik gisteren een email ''verkocht''.
Ik baal hier zo van zo ga je toch niet met mensen om had gezegd dat ik serieus intresse had en anders kom je toch geen 3x kijken maar hij moet wel goed zijn.
Had hem wel laten keuren maar als je van tevoren al iets ziet is dat ook zonde geld.

Ik heb ook nog een leuke 2,5jr haflinger ruin te koop misschien een schrale troost :(:)
Kan je nog geheel naar eigen hand zetten!
Voor meer info PB me maar ;)

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:47

stalkes

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:06

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:10

Evelien, foto's zijn op gruwelijke momenten genomen. Kan er zo geen zinnig woord van zeggen.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:30

Sterkte Needje!

Ik heb mijn fjord wel met zadel verkocht. Of tenminste, het zadel konden ze los overnemen. En dat hebben ze gedaan want er paste niet zoveel op. Aan de ene kant wel balen want moet voor een nieuw paard ook weer op zoek naar een zadel. Al denk ik niet dat het had gepast op een kwpner :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:33

Wat verdrietig Needje, veel sterkte!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 19:00

Even offtopic: wat gaat dit topic hard!! :oo Nog maar net een nieuwe en nu alweer op 3/4e!

Evelien: foto's zijn steeds op het verkeerde moment gemaakt lijkt het wel dus of zijn draf slecht is kun je niets van zeggen.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:33

Jezus, ik voel me echt even heel slecht. Ben dit weekend uitgekomen bij een 23-jarige oerbraaf paard bij een handelsstal. Dit was echt een superbeest, hartstikke lief en superverkeersmak. Heb een bod uitgebracht tot 850 euro, maar de handelsstal wilde er per se 1.000 euro voorhebben, maar dit wilde ik niet geven voor een bejaard paard. Bel ik vandaag of ze nog over mijn bod hebben nagedacht, blijkt dat ze hem vandaag naar de slacht hebben gestuurd ;( . Ik weet dat dit handel is, maar vind het echt verschrikkelijk van dit mooie paard ;( . Waarom? Ze hadden een koper die 850 euro wilde geven, een bedrag dat ze bij de slacht nooit zullen krijgen. Ze hadden m'n telefoonnummer. Ze hadden kunnen bellen. Nu baal ik dat niet meer heb geboden, nu is het te laat |( . Ik zit hier gewoon met tranen in m'n ogen. Het spijt me, paard ;( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:36

En 1000 euro heeft hij bij de slager ook zeker niet opgeleverd!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:37

Gek verhaal.. een handelaar wil de hoogste prijs. Waarom voor de slachtprijs gaan als je em voor meer kunt verkopen? Was er niet iets mis met het dier?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:37

Misschien werd het paard vanmorgen onwel?
Sneu voor jou. Je moet weten, als het ze om het geld te doen was, had jij hem mogen ophalen voor 850 euro hoor, de slager heeft echt minder betaald. Maar als hij niet goed was, kan ik me voorstellen dat ze hem niet meer hebben willen verkopen.

Als ze hem aan een ander hebben verkocht voor 1.000 euro, dan kunnen ze ook wel eens om je te narren hebben gezegd dat hij naar de slacht is gegaan... Niet aardig, maar het gebeurt. Zeker als jij niet helemaal serieus werd genomen door ze...
Laatst bijgewerkt door Dees op 13-08-12 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:38

rare beslissing van die handelaar. Meestal gaan die toch wel voor het geld.
Zou er dan niet iets anders aan de hand zijn geweest?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:39

Of misschien was het een spelletje en is hij er nog gewoon?? maar dan verkocht én ook voor €850..?? Het paard kan natuurlijk altijd wat gekregen hebben, maar toch..

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:40

Er was (uiterlijk) niets mis met het dier. Ze wilden er eerst 1.500 euro voor hebben en toen zijn ze gezakt naar uiteindelijk 1.000 euro, maar zover wilde ik niet gaan. Ze zeiden al dat die maandag naar de slacht zou gaan, als ik hem niet wilde kopen. Ze chanteerden me gewoon. En dat ze het echt zouden doen had ik niet verwacht omdat er gewoon een heel goed bod voor een 23-jarige lag.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:43

Flauw spelletje.. daar zou ik niet meer heen gaan en ik vraag me af of hij daadwerkelijk weg gebracht is...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 19:44

Hm.. raar verhaal! Bij de slacht krijgt ie nooit een keer 850 euro ervoor.
Ben benieuwd of het paard daar daadwerkelijk naar toe is gegaan of dat ze je aan het naaien zijn.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:44

Jemig.. Dan ben je toch in mijn ogen toch echt een harde man/tante.. Je houdt er zelf nog wat meer aan over én je gunt iemand anders een paard voor een leuk bedrag. Kan me het haast niet voorstellen! Maar zo gaan sommige dingen soms wel. Is de advertentie ook van internet afgehaald? En wat voor een mensen waren het? Handelaren, particulieren meerdere paarden..?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:44

Dees schreef:
Misschien werd het paard vanmorgen onwel?
Sneu voor jou. Je moet weten, als het ze om het geld te doen was, had jij hem mogen ophalen voor 850 euro hoor, de slager heeft echt minder betaald. Maar als hij niet goed was, kan ik me voorstellen dat ze hem niet meer hebben willen verkopen.

Als ze hem aan een ander hebben verkocht voor 1.000 euro, dan kunnen ze ook wel eens om je te narren hebben gezegd dat hij naar de slacht is gegaan... Niet aardig, maar het gebeurt. Zeker als jij niet helemaal serieus werd genomen door ze...

Jij zegt het.......

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:52

Ramzi schreef:
Jemig.. Dan ben je toch in mijn ogen toch echt een harde man/tante.. Je houdt er zelf nog wat meer aan over én je gunt iemand anders een paard voor een leuk bedrag. Kan me het haast niet voorstellen! Maar zo gaan sommige dingen soms wel. Is de advertentie ook van internet afgehaald? En wat voor een mensen waren het? Handelaren, particulieren meerdere paarden..?

Het was een handelaar, maar ik ga geen namen noemen. We hebben een half uur staan discussieren over de prijs, maar waarschijnlijk vonden ze het leuk om me te naaien omdat ik er geen 150 euro meer voor wilde geven. Ik hoop dat het paard wellicht wel aan een goed tehuis is verkocht en dat ze puur hebben gezegd dat die naar de slacht is gegaan om mij een gemene loer te draaien ;( . Nu baal ik er gewoon van dat ik toch niet 1.000 euro heb geboden ;( . Het was echt zo'n leukerd. Nooit gedacht dat ik nog eens voor zo'n paard zou vallen ;(
Laatst bijgewerkt door Roozzy op 13-08-12 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:00

Kan me niet voorstellen dat ze hem dan hebben geslacht voor een mager slachtprijsje ipv die 850 euro dan..
Mss om jou een schuldgevoel te geven, ik zou iig niet weer naar zulke mensen gaan.
Beetje chanteren met slacht zodat je iets alsnog koopt.. hoezo op gevoelens spelen..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:50

Een still van gisteravond :):)

Afbeelding

De Tuschinski dus :D

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 20:54

Gaaf pletje! :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:09

Dankjewel! Ben ook erg tevreden :D Paard is nog zo groen, maar pakt het goed op. Vrijdag is het zover.. dan komt ze thuis te staan! Woehoe!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 21:10

Zal een stuk fijner zijn om het paard op stal te hebben! Kun je ook wat een band met der opbouwen :) Ben erg benieuwd hoe het uit gaat pakken met jullie :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:12

Ja dat scheelt denk ik ook wel :j :) Ben benieuwd wat ze doet. Ze staat al 6 jaar op het huidige adres.