Pinda_Dipje schreef:De advertentie op marktplaats dateert van 14 juni.... het topic op bokt van 19 juni uit mijn hoofd gezegt, dus ik denk dat de advertentie van marktplaats gewoon niet meer geldig is en de pony allang en breed gelukkig is bij zijn of haar nieuwe eigenaar
Babootje schreef:Ha, dat had ik niet gezien. Dan is ie dus wel heeel snel verkocht. Eigenlijk te snel om te laten keuren. En met prijs notk zal ie niet goedkoop zijn geweest. Ook typisch dat de foto's van marktplaats in het topic zijn geplaatst. Misschien plak en knipwerk van een penny en staat de pony gewoon nog te koop. Tis tenslotte vakantie.
Sorry, dat vind ik beredenatie van lik-me-versje. Te snel verkocht om te laten keuren?

Daarnaast zegt N.O.T.K. natuurlijk helemaal niets over de prijs die betaald is/word. Ik weet uit ervaring dat het voor velen een manier is om bij potentiele kopers het kaft van het koren te scheiden, daar serieuze geinteresseerde er vaak direct een belletje aan wagen om te ontdekken wat de vraagprijs is die men in gedachten heeft. Geeft verkoper direct te tijd om te ontdekken welk vlees hij in de kuip heeft. Ook een methode die door redelijk wat handelaren wordt gehanteert; Op deze wijze speelt gunningswijze en onderhandelingsruimte een grote rol. Als binnen handelaarskringen bekent is dat een bepaalde rijke particulier op paardenjacht is, zal altijd worden getracht een hogere vp te noemen. Terwijl een goede collega het paard weg gekaapt krijgt tegen minimale winstmarge. Andersom werkt dat hetzelfde; In principe zijn mijn paarden niet te koop voor handelaren, maar het is wel eens voorgekomen dat een verdubbeling van de vraagprijs een handelaar niet eens afschrok, en ik in principe dankzij N.O.T.K. mijn paard had kunnen verkopen met dubbele winst, terwijl ik voor een particulier (hogere gunningsfactor) gewoon een marktconforme handelsprijs hanteerde.