[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:40

JAAAAAA wat SUUUPER gaaf! Het is je zo gegund! Ziet er ook gewoon netjes uit op de foto dus misschien wordt het tijd om er wat meer vertrouwen in te krijgen?
Geniet ervan!

Getup

Berichten: 8408
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:44

Goed zeg! Ziet er ook ( zoals altijd) super uit.

diditje97
Berichten: 201
Geregistreerd: 28-07-11

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:00

Wauw wat gaaf zeg! Ik ben vanaf het begin al stille meelezer geweest, maar vind frummel altijd al een leuk paard. Onwijs knap dat jullie dit samen hebben bereikt.

Gulpje

Berichten: 8094
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:36

_Lorette_ schreef:
Ben je een paard en krijg je een emmer of ander speelgoed aangeboden door Frum, dan hoor je erbij. Dan ben je cool. Moet je wel doen alsof er niets mooiers bestaat in de wereld dan de emmer, bezem, tuinslang of fietsband die je te zien krijgt. Bonuspunten als je er een beetje mee gaat touwtrekken.


:') :') :') Heerlijk dier!

En SUPERVET van je winstpunt! Ik zat hardop te lachen toen ik je 205 berichtje las net *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Susie_Anneke
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-05-06

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:12

Hier ook kippenvel, geweldig dat je in de Z gewoon een winstpunt pakt met Frum. Dankzij jouw liefde en geduld, ik denk dat menig ander paard met ataxie allang in de eeuwige groene weides had gelopen!

overzee2

Berichten: 668
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:40

Zie het nu pas, van harte met deze wereldprestatie!

Heb Frum pas irl gezien en grappig genoeg herken je hem meteen van je verhalen. Zag niet dat hij atactisch was, wel aan de berg speelgoed in de paddock dacht ik direct dat moet m zijn hahahaha

_Lorette_

Berichten: 12140
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 17:30

Afbeelding

Mijn obese ginger baby is jarig. 8 jaar alweer. <3

Jet

Berichten: 12133
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:09

Geweldig! Van harte gefeliciteerd! Hij boft toch maar dat hij bij jou geboren is, jullie zijn zo'n prachtig stel met elkaar en jij weet hem zo mooi zichzelf te laten zijn en toch stiekemweg hem te laten groeien zoals niemand had verwacht!

Prachtige foto trouwens!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:57

Gefeliciteerd met Frum!!!
Hele mooie foto!!

senna21

Berichten: 11999
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:58

Gefeliciteerd. Goed gedaan, samen met je bijzondere paard.

overzee2

Berichten: 668
Geregistreerd: 13-04-09

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:05

Van harte Lorette, prachtfoto van een mooi en lief dier!!!!!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:49

Kippenvel! Het is jullie ZO gegund <3!

cam
Berichten: 3020
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:46

Lekker ding <3
Gefeliciteerd.

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:16

Nog van harte proficiat met Frum. Inderdaad een schitterende foto eem wat kijkt Frum wijs.

Hij is het typische voorbeeld dat je je aan moet passen aan je paard. En dat je daarmee ook heel ver kunt komen.

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:26

Oh wat een topic is dit. Prachtig en ontroerend. Van paard dat snel achteruit zou gaan naar een paard dat gewoon Z loopt! Heb je je doel toch nog behaald. Weliswaar op een manier waarvan je niet gehoopt had dat het zou gaan, maar het is jullie dan toch gelukt!

Superknap van jullie <3

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je knappe paard!

Hevonen

Berichten: 5658
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:38

Hoe gaat het nu met Frummel? Hopelijk nog steeds goed...

Hikje
Berichten: 32
Geregistreerd: 01-03-15

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:10

Ik heb vandaag je hele topic gelezen en het heeft me echt geraakt. Je weet en voelt precies wat Frum nodig heeft en geeft hem dat ook. Frum boft enorm met jou! En ook nog "even" een winstpunt in Z.

Anoniem

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:23

hoe is het intussen met frumm en hoe is het afgelopen met zijn bult in zijn hals?

_Lorette_

Berichten: 12140
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 12:57

Hoi bokkers :)

Eigenlijk deel ik te weinig in dit topic. Het was voor mij een handig logboek. Ik kon bijhouden wanneer hij slecht was, wat niet lukte, wat wel ging, hoe hij zicht ontwikkelde, etc. Maar het was begonnen als afscheidstopic. Ik ging hem laten euthanaseren. Tegen de verwachtingen in doet hij het nog en is hij alweer ruim 8 jaar oud. Het is minder spannend dan de beginjaren, maar ik heb nog steeds van die bezorgde momenten. Het wordt alleen wat eentonig voor jullie en ik zag er steeds minder ‘nieuwswaarde’ in om van alles te delen. Toch zal ik proberen om af en toe wat te schrijven of te laten zien.

Gisteren heb ik mijn spekje weer gezien na een week griep. Voor het eerst weer zelf paarden afvoeren. Ik ken hem langer dan vandaag en had uit voorzorg eerst hooi en voer in zijn stal gelegd, zodat ik daarna met mijn niet zo fitte lijf wat gemakkelijker (zonder stalker) de mest uit zijn stal kon scheppen voor de nacht. Leuk bedacht. Ik werd meteen overenthousiast in de houdgreep genomen. Of ik wel wist dat hij een ENORME kriebelachterstand had opgelopen... Nou, als ik dat vermoeden nog niet had, dan wist ik het nu. :roll: Het is zo'n druif.

Door het droge weer staat hij nog in de wei (klei en veen), waardoor zijn vakantie hopelijk net wat minder erg is dan tijdens paddockdagen. Ik zag hem laatst vanuit mijn raam wel helemaal naar de paddock lopen om de fietsband op te halen, want die ging hij heel trots aan de pony laten zien. :') Super koddig. Frum is dan 'kijk hoe cool dit ding is' op repeat en er is geen paard dat niet even meedoet, al is het maar voor de vorm. Het betekent overigens ook dat de pony nu echt deel uitmaakt van zijn squad, anders krijg je geen speeltje aangeboden.

Voordat ik griep kreeg, werden de paarden geënt. Tenminste, dat was het idee. Frum stond rechtop in de stal en ging uiteindelijk zelfs spastisch reageren op zijn deken, dus de dierenarts liep even weg, zodat ik hem kon uitkleden en wat kon kalmeren. Uiteindelijk heeft de arts er met zijn handigheid nog een enting in weten te drukken. Vervolgens kwam de hoefsmid (hoefsmeden moet ik zeggen, het zijn er twee) en die hadden er een beste klus aan, want meneer was de spanning nog niet kwijt. En probeer dan maar eens een atactisch, spastisch, kramperig paard te bekappen. Hij deed overigens wel enorm zijn best, maar zijn benen komen dan even niet meer uit de kramp en er moet één smid aan de andere kant gaan staan om tegendruk te geven, zodat hij niet omvalt. Gelukkig heb ik een setje smeden dat ontzettend veel begrip heeft voor hem.

De bult in zijn hals, dat is al even geleden. Ik moest de kliniek weer bellen als hij er last van kreeg of als ik geen verbetering zag, maar hij was fit en de bult trok langzaam weg. Ik weet nog niet wat het was.

Frum lijkt in het algemeen meer volwassen. Met 5 jaar had ik nog regelmatig drama, nu is dat beperkt tot incidenten.
Bijvoorbeeld als ik de bak heb gesleept na iets natter weer en er nog wat sporen in staan. Hij weigert/staakt voor elk streepje. Ja, ik vind dat onzin en ja, ik probeer wel om hem er doorheen te drukken. Maar uiteindelijk was het rijden niet te doen, want de bak stond vol met strepen en hij werd zo wiebelig dat ik maar ben gestopt. Steigeren kan hij heel goed, daar vertrouw ik ook op, maar dan moet ik hem niet over zijn grenzen laten gaan, want dan valt hij wel een keer om. Hij doet het ook niet om te kloten. Hij is gewoon raar. De hoefslag was goed (kon precies tussen twee sporen rijden) en dat doet hij top. Je kan dan alleen niet van hand veranderen of een figuur rijden.
In het najaar wordt de clubbak gehuurd voor een pluimveetentoonstelling. De clubles is dan buiten. De trailers stonden op een andere plek dan normaal om ruimte te maken voor bezoekers. Eén paard stond te schrapen in de trailer. Ik heb doodsangsten uitgestaan. :o De instructrice is veel gewend en wordt niet snel ergens warm of koud van, maar die wist van ellende ook niet meer wat ze tegen me moest zeggen. Frum was compleet over de zeik en stond in het midden van de bak te slaan met zijn voorbenen, te springen, steigeren en pirouettes te draaien, zo ongeveer allemaal tegelijk. Hij raakte door de stress teveel uit balans. Ik wilde eraf, want hij voelde ontzettend onstabiel en ik had het gevoel dat hij de controle totaal verloor, maar ik kreeg geen geschikt moment om af te stappen. Ik was ook bang dat ik met hem zou vallen als ik er idioot af zou springen. Dus ik hing maar een beetje al aaiend en murmelend om zijn hals, voor zover dat ging met hartslag 220. Er werd gelukkig geschreeuwd dat het schrapende paard weg moest. Dat gebeurde en Frum kalmeerde. De rest van de les ging moeizaam, maar hij liep. De instructrice had het hart nog in de keel. :=

Maar buiten die momentjes doet hij het heel knap en blijft het een ontzettend fijn paard om mee te werken.

Frum met barebackpad (tegen zweetkont, anders zit ik op blote rug) van de zomer:
Afbeelding

Ik heb bitloos ook geprobeerd, maar daar werd hij gek genoeg heel onzeker van, wat ik niet had verwacht, want ik snap het verschil voor hem niet zo. Toch voelde het niet goed. Als hij een bit in heeft, dan hoef ik verder geen teugels vast te hebben. Zonder bit in zijn mond wordt hij raar.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:50

Wat fijn om weer 's een verslagje te lezen over Frum, echt zo knap hoe je hem door het leven heen loodst. En Z gestart! Van harte gefeliciteerd *\o/*

cam
Berichten: 3020
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:01

Fijn om weer wat te lezen over Frummel en zo fijn dat het meestal best goed gaat. :D
Wat een mooi dier is het toch.
En wat een geweldig baasje ben je toch voor hem.

jokari

Berichten: 8783
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:17

Wat fijn om een update over Frum te lezen !
Fantastisch dat hij het voor zijn doen, zo goed doet.

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:35

Hier ook altijd blij met een update. Maakt voor mij niet uit als er lange tijd tussen de updates ziet, vind het gewoon heel erg leuk zo nu en dan iets over hem te horen !

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:40

Ik lees ook altijd een update. Ben ook blij met foto's :j

Blijft super mooi paard om te zien en je schrijft gewoon leuk over hem. :D

Jet

Berichten: 12133
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:50

En nog een blije lezer! Geeft niet als er wat langer tijd tussen zit hoor, maar het blijft geweldig om jullie wel en wee te lezen, ook als het wee wat minder vaak voorkomt. Zeker omdat niemand had verwacht toen je dit topic opende dat het zo zou lopen en dat hij nu nog steeds zou leven en hoe!
Hopelijk knap je snel weer goed genoeg op om weer meer op stal te zijn en je met de paarden bezig te houden!