Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:02

Ik kwam die merrie die daaronder staat op sporthorses tegen (en zo dus ook op die site) en die valt in de prijsklasse 6000-8000.

Oh zie nu in de omschrijving op sporthorses dat ze voor de merrie 6750 vragen. :j
Laatst bijgewerkt door xBibi op 20-02-12 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nellekeee

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:04

@evelijn, ik zoek iets chiquers het type spreekt me niet zo aan.. Bedankt voor t meedenken!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:05

xBibi schreef:
Ik lees hier ook een beetje mee, vind het leuk om jullie zoektochten te volgen :)

Is het tweede paard (Dubai) niks voor jou Snoekiej? : http://www.paardenfokkerijpleunis.nl/tekoop.html

Hahaha, dat paard stond naast mijn oude paard op stal ;)
Daar heb ik op stal gestaan! Als ik het goed heb begrepen is Dubai verkocht! Cacharel (de merrie) hebben ze nog wel!
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 20-02-12 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:05

Nellekeee schreef:
Ben rustig opzoek, had een maand geleden een paard gekocht maar dat klikt niet goed dus die gaat weer weg. Kan pas wat anders als hij een ander huis heeft. Ik zoek een BRAAF dressuur paard met potentie voor het Z. Mag best af en toe een vreugdebokje geven of even schrikken maar absoluut niet steigeren. Tot 8 jaar ongeveer. Maar vind vrij weinig leuks op internet staan. Mijn budget is nu max 5000.. Was net als vele van jullie weg van die Oscar, maar als die niet goed is houdt het natuurlijk op. Wacht je pb af!

Ik ken dat paard, komt hier uit de buurt. Is een fijn en vrolijk voorwaarts dier, maar inderdaad nog niet geheel bevestigd. Er zit echter wel potentie in, heeft hele fijne gangen. Hij viel mij op tijdens dressuur cc.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:06

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:06

Die Dubai maait behoorlijk met het voorbeen in draf. Verder wel een mooi dier om te zien.

Die Tygo en die Unistar van hierboven zijn leuk :D .

edit

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:12

Duijfje, de derde vind ik ook leuk die jij hebt gemaild, maar vind hem op de 2e foto een beetje raar springen. Of het een moment opname is weet ik niet(zou best eens kunnen hoor).
ik vond hem in ieder geval ook erg mooi!!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:12

Dat is fijn om te horen Sannnn.Rij ik iig niet voor niets die kant op.
Het voordeel van een ouder paard is dat je lekker direct aan de slag kunt en snel kunt promoveren.
In principe zoek ik iets wat weer lt kan lopen,maar als dat er niet in zit dan hopelijk wat winst pakken met de verkoop en weer wat anders kopen.
Met een 7 jarige moet je dan wel opschieten,op een 12 jarig z paard valt ook niet veel meer te verdienen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 5 jarige,maar deze vond ik wel knap voor dat geld.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:17

donders.. jullie kiezen wel erg aansprekende dieren uit steeds zeg :D

hier gaat de zoektoch nog steeds door zonder succes. Pony die mijn intresse had, bleek al verkocht te zijn.

heb nu op speurders enkele leuke dieren gevonden,maar 3 advertenties bleek het om dezelfde pony te gaan :+
dit flink in dubio.
op papier klinkt de pony goed, 11 jaar oud, grote maat, ingereden en braaf.
maar feit dat het dier er 3X opstaat ( vanaf september tot nu), de vraagprijs fanatiek wisselt, en ik m'n twijfels heb of de pony wel/niet zomereczeem heeft vanwege de foto's en het laatste verhaal die ze erbij hebben gezet, weet ik nog niet of het wat is

verder nog een leuke grote maat fokmerrie gevonden die erg braaf schijnt te zijn ( nou ja.. inrijden kunnen we zelf wel :j ) en nog een andere die potentie leek te hebben,maar waarvan ik ook niet weet hoe die verder reageert op kinderen

maar geef eerlijk toe.. er is werkelijk op geen enkele site haast te vinden wat ik zoek, echt bizar :=

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:18

@Lowara

op gegeven moment zie je hem wel :)

*heb er ook last van*

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:19

Met tijd komt raad....o sorry,paard

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:20

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:22

die 2de is leuk :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:23

ik kan ook maar niet "het" paard vinden *zucht*

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:39

Duijfje, die Dayano vind ik echt superleuk. Maar dan twijfel ik weer of ik er wel kundig genoeg voor ben. Spreekt in ieder geval erg aan! Een tygo ben ik na de bokt verhalen toch niet meer zo weg van, schijnen die zo makkelijk te zijn? En die andere zijn echte springers denk ik. Zoek jij iets allrounds?

En sporthorses doet t nu niet bij mij.. stom

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:53

@nellekeee

jep ik zoek iets allround :)

ik ben ook op een paard gestapt dit weekend en ben er zelf ook weer afgestapt...voelde meteen al dat het niks werd.. dus ik zal er heengaan en rijden dan weet je het meestal wel, misschien is die wel braaf en luistert hij goed. *andere paard was ook braaf, maar echt te jong*

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:13

Vandaag een interessant paard gezien.. en het leuke is dat 'ie op 5 minuutjes afstand staat, dus ik kan makkelijk een paar keren komen kijken. :D
Laatst bijgewerkt door XladyX op 21-02-12 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:32

Ben echt al een tijd aan het zoeken maar ben ook nog niet 'het' paard tegen gekomen.

Echter zoek ik wel een PRE en daar zijn er een stuk minder van in Nederland. Wat de zoektocht ook beperkt natuurlijk..
Marktplaats, SH en al vele andere sites al bekeken maar er staat niets tussen wat ik zoek..

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:14

Cath16: ik hoorde gister dat er een PRE (volgens mij) te koop staat bij mij op stal. Ik ken hier ook iemand die helemaal in de PRE, anda's etc. zit. Ik zal eens voor je informeren.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:43

Duijfje schreef:
@nellekeee

jep ik zoek iets allround :)

ik ben ook op een paard gestapt dit weekend en ben er zelf ook weer afgestapt...voelde meteen al dat het niks werd.. dus ik zal er heengaan en rijden dan weet je het meestal wel, misschien is die wel braaf en luistert hij goed. *andere paard was ook braaf, maar echt te jong*

Ik had voor de Dayano gemaild met mijn verhaal en ze zegt dat hij dan niet geschikt is. Jammer.. En inderdaad als je al snel voelt dit is niks dan is het toch alleen tijdverspilling

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:15

Foutje, moest PB zijn

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:29

@duijfje: de Dayano ben ik afgelopen zondag bij wezen kijken! Geweldig dier in de omgang, maar onder het zadel echt een hele berg werk nog, echt voor iemand die tijd en energie genoeg heeft om het helemaal in hem te stoppen.

@mobart: de 1e vragen ze (vind ik) veel te veel voor, de 2e is erg mooi (ben al een keer daar geweest en hem in het echt gezien) alleen de cornage houdt me heel erg tegen.

Vanmiddag paard kijken bij iemand van bokt (de merrie van pullaar), ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Het klinkt in ieder geval goed, dus we gaan het zien!
Verder nog wat paarden aangeboden via pb, even kijken of daar nog wat tussen zit. En nog een leuke gezien op SH (een dreamcatcher). Eerst vanmiddag maar eens afwachten.

Gaan er nog meer mensen kijken vandaag?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:01

http://link.marktplaats.nl/526901265 deze vind ik ook leuk.. iemand hier al geweest?

@linda_hans, dan is ze dus wel heel eerlijk in de mail door te zeggen dat hij niet geschikt was voor mij. Wel echt een plaatje.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:02

@nelleke vind ik ook erg mooi en die foto's zijn gemaakt bij iemand bij mij in het dorp en die is normaal vrij prijzig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:45

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt