Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:04

ja idd dat is wel moeilijk te voorspellen natuurlijk...
mss kan je eens vragen bij fokkers, die verkopen nu hun 2 a 3 jarigen. Bij Anicare stonden er verschillende te koop dacht ik.
Heb je een max prijs?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:05

S_Halley schreef:
Ik ben nog niet heel lang lid op bokt. En ik weet niet of dat dit voor bokkers de normale gang van zaken is, als je op zoek bent naar een paard.

Maar ik heb verschillende paarden te koop staan. En ondanks dat ik best graag verkoop. Heb ik ze toch liever nog een jaar lang opstal dan dat ik zaken moet doen met iemand uit dit toppic.

oei? en wat is de reden?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:11

S_Halley schreef:
Ik ben nog niet heel lang lid op bokt. En ik weet niet of dat dit voor bokkers de normale gang van zaken is, als je op zoek bent naar een paard.

Maar ik heb verschillende paarden te koop staan. En ondanks dat ik best graag verkoop. Heb ik ze toch liever nog een jaar lang opstal dan dat ik zaken moet doen met iemand uit dit toppic.

da's dan jammer.
lijkt me nergens op gebaseerd en als je alleen maar dit soort opmerkingen komt maken mag je van mij wel weer uit dit topic vertrekken.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:12

ingetje en adin

zie net een leuke 3 jarige jetset d op marktplaats
moet nog wel doorgereden worden

kost niet veel dus heb je nog ruimte in budget om te keuren en eventueel te laten doorrijden

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:14

Dit toppic zit vol met kopers die nooit tevreden zijn.

Ze moeten klinisch en rontgelogisch 100% in orde zijn en ze moeten ook nog groot zijn. Dit is al een combinatie die gruwelijk lastig te vinden is. Dan moeten ze ook nog correct kunnen bewegen. En eigenlijk moeten ze ook nog mooi zijn.

Daarbij zijn de meeste hier nog niet bereid om er een uur voor te rijden.
En laten we niet vergeten dat het ook niet meer mag kosten dan 7000E

De eisen los van elkaar zijn helemaal niet zo gek. Maar de combinatie waar jullie naar opzoek zijn is veel meer waard dan dat jullie willen geven.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:15

is miss wat voor ingetje ik ben beter af met een doorgereden paard

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:17

ik snap ook niet echt wat het probleem is...
we zien opzoek naar een leuk maar vooral GEZOND paard. Hier zijn Adin en ik al zo'n 4 maanden niet in geslaagd en dat wordt hier besproken. Wat is daar verkeerd aan?

en ik lees ge post juist:
ik zoek een 3 jarige ONBELEERD paard dat gekeurd is voor 6000 euro. En dat vind je dan ook teveel????
Ik snap niet dat sommige verkopers 8000-10000 euro vragen voor een niet bijzonder en niet zadelmak paard.
(en nee dan heb ik het niet over de TOPafstammingen maar over een gewoon leuk dressuurpaard)

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:18

Adin schreef:
S_Halley schreef:

da's dan jammer.
lijkt me nergens op gebaseerd en als je alleen maar dit soort opmerkingen komt maken mag je van mij wel weer uit dit topic vertrekken.

Jammer genoeg voor jou bepaal ik zelf waar ik vertrek. :)

Kijk deze reactie zegt al heel veel....

De meeste mensen die al maanden opzoek zijn naar een paard en niks kunnen vinden in een tijd dat paarden bijna weg gegeven worden, en de slachthuizen overuren draaien. Gaan eens bij zichzelf te raden. Misschien zijn mijn eisen wel onrealistisch...

Maar nee in dit toppic niet. Kritisch naar ons zelf kijken dat doen we niet :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:20

Dag Halley,

wat je beschrijft komt inderdaad veel voor bij kopers, maar ga er niet gelijk vanuit dat iedereen op dit topic er zo over denkt. Ik weet zelf ook dat als je een goed paard wilt hebben, je daar veel geld voor neer moet leggen en het perfecte paard bestaat niet. Daarentegen zijn er ook soms mensen die heel veel geld voor hun paard vragen terwijl het een heel 'normaal' paard is. Maar dat zal altijd wel zo blijven denk ik.

@nathe; ik vind dat er soms te hoge bedragen worden gevraagd voor de normale paarden die nog niet zadelmak zijn.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:22

S_Halley schreef:
Dit toppic zit vol met kopers die nooit tevreden zijn.

Ze moeten klinisch en rontgelogisch 100% in orde zijn en ze moeten ook nog groot zijn. Dit is al een combinatie die gruwelijk lastig te vinden is. Dan moeten ze ook nog correct kunnen bewegen. En eigenlijk moeten ze ook nog mooi zijn.

Daarbij zijn de meeste hier nog niet bereid om er een uur voor te rijden.
En laten we niet vergeten dat het ook niet meer mag kosten dan 7000E

De eisen los van elkaar zijn helemaal niet zo gek. Maar de combinatie waar jullie naar opzoek zijn is veel meer waard dan dat jullie willen geven.

Weet je, ik ben daarnaar op zoek.. en hij mag ook wat kosten, kwaliteit kost geld en je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Maar zelfs dan is het lastig, op grote stallen is het nog makkelijker dan bij particulieren want die vinden elke ezel een goed paard met drie goede gangen. ''Goed'' is echt een heel ruim begrip blijkt haha. Ik weet dat ik een aantal eisen stel en dat daar een bepaald prijskaartje aan hangt, het is nog niet bij 1 paard vastgelopen op de prijs, maar slechts op correctheid en kwaliteit. Misschien zijn goede jonge gezonde paarden met kwaliteit en een fijn karakter wel schaars, en zit daar de kneep?
Laatst bijgewerkt door Floortje_89 op 07-11-11 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:22

S_Halley

vindt het een beetje jammer dat het zo aanvallend moet

tuurlijk hebben mensen hun eisen lijstje waarom niet
dat ze teveel verwachten voor hun geld mischien mischien niet

ik vind het niet raar hoor dat je een paard wil dat 100% oke is
ook grote paarden moet je toch gezond kunnen vinden
in de realiteit valt dit tegen

en een bewegingswonder hoeft het volgens mij niet te zijn.
en het oog wil ook wat

en dat mensen na de zo veelste terleurstelling niet meer dan een uur willen rijden
kan ik best begrijpen

waar maak jij je druk om jou paarden worden waarschijnlijk gewoon aan de 'perfecte'
mensen verkocht die er alles voor over hebben

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:23

ik spreek me niet uit over anderen hun eisen en verlangens maar ik weet dat die van mij zeker niet onoverkomelijk zijn!
Ik heb mijn eisen ook al heel hard bijgesteld en heb mijn budget verdubbeld! (ben dan ook nog maar enkele weken opzoek naar een onbeleerde 3 jarige)
Ik ben ervan overtuigd dat ik zeker iets moet vinden voor 6000 euro!

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:26

Adin schreef:
is miss wat voor ingetje ik ben beter af met een doorgereden paard

niet zo doemdenkend zijn mischien verbaas je jezelf nog ;)

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:28

nathe schreef:
ik spreek me niet uit over anderen hun eisen en verlangens maar ik weet dat die van mij zeker niet onoverkomelijk zijn!
Ik heb mijn eisen ook al heel hard bijgesteld en heb mijn budget verdubbeld! (ben dan ook nog maar enkele weken opzoek naar een onbeleerde 3 jarige)
Ik ben ervan overtuigd dat ik zeker iets moet vinden voor 6000 euro!

voordat geld moet je zeker iets kunnen vinden

er staan honderden paarden tekoop maar jij moet een paard vinden dat bij je past
en dat is niet makkelijk gebleken voor vele onder ons

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:29

R_ali_R schreef:
S_Halley

en het oog wil ook wat

en dat mensen na de zo veelste terleurstelling niet meer dan een uur willen rijden
kan ik best begrijpen

waar maak jij je druk om jou paarden worden waarschijnlijk gewoon aan de 'perfecte'

Aanvallend? Beetje jammer dat jij dat zo oppakt. Waar ik me druk om maak. Ik maak me juist helemaal nergens druk om :)
En ik kan het ook allemaal best begrijpen. Alleen vind je dan geen paard :)

nathe

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:31

je kan beter kieskeurig zijn dan een paard kopen dat niet helemaal je goesting is...
En hetgene wat mij het meest frustreerd is dat ik al 4 heel toffe paarden gevonden had maar dat die dan ofwel klinisch ofwel röntgenologisch afgekeurd worden (waarvan 2 onbeleerde paarden die vers uit de weide komen)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:32

Hey Floortje, wat zoek je eigenlijk precies (heb je vast al eens gezegd, maar ik ben "hier" nog maar net en om nu in 75 pagina's te gaan zitten zoeken.. :\ + wat is je budget?

Ik rijd namelijk een paar keer per week op een handelsstal. :)

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:38

S_Halley schreef:
R_ali_R schreef:
S_Halley

en het oog wil ook wat

kan ik best begrijpen

Aanvallend? Beetje jammer dat jij dat zo oppakt. Waar ik me druk om maak. Ik maak me juist helemaal nergens druk om :)
En ik kan het ook allemaal best begrijpen. Alleen vind je dan geen paard :)

het is moeilijk te beordelen hoe iemand het op een scherm bedoeld. Ik praat veel liever met mensen face to face :+

of ze hun paard zullen vinden kan nog beiden kanten opgaan
ik denk van wel.
Maar je zal hem niet onder de eerste beste steen vinden

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:48

connepon85 schreef:
Hey Floortje, wat zoek je eigenlijk precies (heb je vast al eens gezegd, maar ik ben "hier" nog maar net en om nu in 75 pagina's te gaan zitten zoeken.. :\ + wat is je budget?

Ik rijd namelijk een paar keer per week op een handelsstal. :)

Haha, een 3/4 jarige, vanaf 1.69, goed stappen en galopperen, draf mag iets gewoner zijn, paard met een zeer goed achterbeen, echt een ''achterbeentje er in'', geen duikboot qua romprichting, gewoon een paard met talent, makkelijk schakelen (hoeven ze nog niet te kunnen, maar dat je merkt dat ze makkelijk op het achterbeen terug komen), liefst wat sensibel. Budget zet ik liever niet op internet :o

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:50

Ik vindt het een beetje raar dat iemand zo het topic komt binnen walsen zonder 75 pagina's te lezen met de mededeling het paard liever een jaar langer op stal te laten staan dan aan iemand hier in het topic te verkopen. Zal wel aan mij liggen.

Ik weet er wel een paar voor je floortje maar dan moet ik wel je budget weten anders kan ik niets aan je doorsturen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:53

Aah oke. Die staat er op dit moment niet, althans, eentje is net verkocht. 3-jarige Wynton; onwijs leuk dier! Als je daar met de longeerzweep iets tegen zn achterbeen aan kwam, trok hij zijn been razendsnel omhoog. Ook een heel mooi paard om te zien. Maar goed daar betaal je ook wel wat voor.

Ik heb trouwens nog twee jaarlingen (Zhivago + Vivaldi); is daar nog interesse voor bij mensen? Of ligt die markt op z'n gat? Op zich wil ik ze wel houden, maar ik heb ook nog twee paarden op pension staan en het wordt allemaal wat te gek qua kosten.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:56

Ik wordt via pb als raar bestempeld door deze persoon, beetje banketstaaf omdat niet openbaar te doen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:58

en hij antwoord niet op mijn vraag?

Halley vind jij mijn eisen onmogelijk voor mijn budget?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:59

grauwman schreef:
Ik wordt via pb als raar bestempeld door deze persoon, beetje banketstaaf omdat niet openbaar te doen.

Dan zijn er veel mensen raar op Bokt, zoveel mensen, zoveel meningen :D

Ik heb ook gezegd dat sommige mensen te kritisch zijn met een misschien iets te beperkt budget, maar wel respectvol....

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:59

Vindt ik niet Nathe en als iemand alle pagina's had gelezen zou deze persoon ook snappen waarom je er zo over denkt

Maar jij loopt hier al een tijdje rond LL en deze persoon pas sinds kort vandaar ook meer mijn strekking ;)
Laatst bijgewerkt door grauwman op 07-11-11 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt