Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 01:30

kobuss1 schreef:
ben inderdaad zelf niet bij de keuring geweest omdat ik a: moest werken en b: ik daar weer dik 2 uur voor zou moeten rijden heen, en nog een keer terug ook natuurlijk. Ik heb wel zelf een da uitgekozen en deze met de verkoper een afspraak laten maken, en duidelijk aangegeven waarvoor en hoe en wat. De verkopers had ik natuurlijk al eerder ontmoet en dat waren aardige mensen, dat zegt natuurlijk niet altijd wat maar ik heb er een goed gevoel bij hoor.
Als je tegenwoordig niemand meer kan vertrouwen.....

je hebt het gewoon goed gedaan hoor! en ik weet zeker dat je er een superpaardje aan gaat krijgen!
heeeeeeeeeeeel veel plezier met haar!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:19

lotte23 schreef:
Ik meld me ook even. Mijn zoektocht verloopt nog nirt echt voorspoedig.
Nu drie paarden wezen bekijken, maar die waren het niet; te onstabiel, onregelmatig en te heftig. Zie geen leuke advertenties; behalve heel leuk ogende 3 jarigen! Maar goed, dat is geen optie; heb geen ervaring met jonge paarden, en ben nogal angstig aangelegd en moet het rijden weer helemaal oppakken.
Mocht iemand een suggestie hebben, graag!

Het liefst een merrie of ruin, tussen de 9 en 11 jaar, 166 - 171 cm, superbraaf, minimaal m2 geklasseerd, vraagprijs tot 5000 euro. Een vos zou helemaal super zijn!

Dat is een moeilijke, de meeste paarden die m2 zijn in die leeftijd zijn toch een stuk duurder, succes!

farahmunda

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:00

hey Lotte een vriendin van mij heeft nog een leuke brave merrie die Z1 is en M springen. Volgens mij 11jaar. (Tiffany heeft het paard geloof ik) Ze is van Burggraaf) een bruine met zwarte manen. Is rond de 1.70. Staat in provincie Groningen. Heeft een aantal maanden terug op MP gestaan maar staat er niet meer op. Echter is het paard nog niet verkocht volgens mij. (ze zit bij me op springles)
Mocht je geinteresseerd zijn stuur even pb!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:08

lotte23 schreef:
Ik meld me ook even. Mijn zoektocht verloopt nog nirt echt voorspoedig.
Nu drie paarden wezen bekijken, maar die waren het niet; te onstabiel, onregelmatig en te heftig. Zie geen leuke advertenties; behalve heel leuk ogende 3 jarigen! Maar goed, dat is geen optie; heb geen ervaring met jonge paarden, en ben nogal angstig aangelegd en moet het rijden weer helemaal oppakken.
Mocht iemand een suggestie hebben, graag!

Het liefst een merrie of ruin, tussen de 9 en 11 jaar, 166 - 171 cm, superbraaf, minimaal m2 geklasseerd, vraagprijs tot 5000 euro. Een vos zou helemaal super zijn!

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... g=1&foto=3
Deze misschien?

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 3233&pag=1

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 3832&pag=1
Deze is wel een jaar boven je eis.

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:12

Alledrie de paarden inderdaad voorbij zien komen op sporthorses. Nummer 2 vind ik te gek, maar over het voorbeengebruik twijfel ik nog. Erg opwaarts (heet dat zo) met name in galop - te zien op het filmpje.
Zou kunnen gaan kijken. Wellicht.
Nummer 1 staat al heel lang te koop, maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen en nummer 3 spreekt me niet aan.

Dank voor het meedenken!
Laatst bijgewerkt door lotte23 op 26-08-11 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:12

Die vos is wel gaaf :j rest niet zo...

Watte is er mis met opwaarts?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:22

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:24

Kruis is hoger ze moet nog groeien niks mis mee

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:34

tita schreef:
Kruis is hoger ze moet nog groeien niks mis mee

Ah oké. Heb jij nu een paard op het oog waar je van plan bent te gaan kijken, of nog niets concreets gezien?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:50

die vond ik ook leuk maar kost 6500 en wilde niets zakken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:50

ik ga morgen weer voor de 3x kijken bij een merrie pagina 58 heb ik een linkje van haar geplaatst.

Verder nog met bokker in onderhandeling als merrie niks wordt ga ik het pokke-eind daar naar toe karren.. advertentie staat op bokt bij te koop montecristo ofzoiets ook hier geplaatst

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:51

Adin schreef:
die vond ik ook leuk maar kost 6500 en wilde niets zakken.

welke adin

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:53

tita schreef:
ik ga morgen weer voor de 3x kijken bij een merrie pagina 58 heb ik een linkje van haar geplaatst.

Verder nog met bokker in onderhandeling als merrie niks wordt ga ik het pokke-eind daar naar toe karren.. advertentie staat op bokt bij te koop montecristo ofzoiets ook hier geplaatst

Mij persoonlijk spreekt de tweede meer aan, ook omdat die al meer 'paard' is en verder in opleiding, de eerste merrie doet nog wat meer
puppyachtig aan. Wel een aansprekend hoofd :j en een leuk paardje om zelf verder door te rijden! Ik ben benieuwd!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:10

tita schreef:
Die vos is wel gaaf :j rest niet zo...

Watte is er mis met opwaarts?

Het is een potenzwaaier, zonder achterbeengebruik.
Op zich terecht om daar wat van te vinden maar absoluut GEEN reden om niet te gaan kijken.
Met een betere ruiter zou dat dier best eens veel meer sterren van de hemel kunnen lopen!

Sunrise_ schreef:
http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... g=3&foto=2
Ik vind dit een leuk, aansprekend dier, alleen lijkt het voorbeen nou zo kort of kijk ik er raar tegenaan?
Ik kan er nog niet echt een typisch dressuurpaard inzien. Maargoed, foto's blijft lastig natuurlijk.

Klopt, zit ook wat springbloed achter, maar wel degelijk.
Lijkt iets steil in de schouder, maar kan het perspectief van de foto zijn. Lijkt een wakker paard, maar absoluut de moeite waard om te bekijken, naar mijn idee.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:17

deze.
later bood die stal nme een 4 jarige merrie aan van 1.77 die af en toe weefde, vast dezelfde maar weet het niet zeker.

Sunrise_ schreef:
http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... g=3&foto=2
Ik vind dit een leuk, aansprekend dier, alleen lijkt het voorbeen nou zo kort of kijk ik er raar tegenaan?
Ik kan er nog niet echt een typisch dressuurpaard inzien. Maargoed, foto's blijft lastig natuurlijk.

had nog een leuke gevonden, 6 jaar, zangersheide, niet geklasseer vraagprijs min. 7500 en wil niet zakken.
ik kan niet stijgenen vind het ook gewoon te duur.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:31

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:31

@tita is dat die vijfjarige montecristo, bruine manen met bles? Prachtig dier!! Ik zou zeker gaan kijken.

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:45

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:00

lotte23 schreef:
@ikke; ben het wel met je eens.. maar.... ik ben juist nou net niet die betere ruiter. Hier kun je het filmpje bekijken! http://www.youtube.com/watch?v=5Vkhdl-eWQY

Wat een gebruik van der sporen.. kan ook zo ogen omdat ze niet echt stil met der benen eraan ligt maar lijkt net alsof die om de 2 stappen weer een por krijgt :n

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:03

Ikke geef je visie eens weer van merrie op pagina58.
Die ik gepost heb

Ja die montecristo geen koopje

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:29

Geweldig.. hier de eerste tegenslag al nog voor een keuring. |o
Kreeg een mailtje dat we zondag niet hoeven komen te kijken omdat met het slechte weer van vandaag de paarden op de wei zijn gaan rennen/dollen en ze kwamen er vanavond achter dat de ruin onregelmatig loopt op het moment.. |( Balen dus, ze houden me wel op de hoogte of het echt alleen een verstapping is en het weer beter gaat en zo niet dan word het door zoeken.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:03

Ah wat balen!

Waar moest je ook alweer heen om te kijken? Friesland toch, of was dat iemand anders :o

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:44

Ja friesland haha maar wel vanuit gelderland dus door de weeks is het al lastiger om te gaan en der zijn meer geintresseerde dus is even balen, maaaar we zien wel hoe het gaat! :Y)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:03

Hoi! Het paard wat ik op het oog had en al een paar keer was wezen kijken is goed gekeurd! Dat betekent dat hij volgende week al bij mij komt, zo leuk!! Kan het haast niet bevatten!

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:01

@britt Wat voor een heb je gekocht?