Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:12

Ik ben ook net terug van de ruitershop, was al 20% korting dus heb al wat leuke spulletjes gekocht (ook al heb ik nog geen paard :') )
Betaal trouwens ook alles zelf, maar maandelijkse onderhoud sponseren mijn ouders nog tot ik ga werken!

Marvel

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:25

Komt van rijs ook in Assen? Ik snuffel ondertussen even bij de tweedehandszadels. Die hebben ze zat!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:34

Ik kom tijdens het snuffelen de euroridig diamont en jade tegen. Zegt dit merk en/of type jullie iets?

Edit: helaas, ze gaan maar 40km vanaf zevenhuizen. Dat ligt bij zoetemeer? Ik dacht Groningen :s
Laatst bijgewerkt door Marvel op 30-06-11 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:37

Jotoma schreef:
Ik kom tijdens het snuffelen de euroridig diamont en jade tegen. Zegt dit merk en/of type jullie iets?

Euroriding is wel een goed merk, het model Diamant dan :) ik geloof dat de Jade een goedkoper model is en weet niet hoe die kwaliteit is.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:18

Ja van Rijs zit in Zevenhuizen Z-Holland, niet Zevenhuizen Groningen ;); kwamen wij vroeger vaak toen we daar nog woonden. Ik heb tegenwoordig Kootstra uit Groningen, maar die doet eigenlijk bijna alleen Stübben geloof ik. M'n zus heeft Hulsebos laten komen. Verder weet ik hier in regio Drenthe/Groningen ook niet echt wie er goed zijn..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:33

Nou ja, stubben is ook geen vervelend merk. Kootstra ken ik, hoorde dat de laatste jaren wat minder is geworden.
Goh, een stal reageerde op mijn advertentie. Ik was daar al geweest, stuurde terug dat ik niet zo enthousiast was en zij wilden graag weten waarom. Die vraag werd me vanmorgen om 9 uur gesteld, kreeg ik zojuist een bericht van ze (ik had dus nog niet gereageerd), compleet in de verdediging over hoe geweldig hun stal is. Dat ze misschien wat prestatiegericht zijn, maarja wedstrijden zijn duur blabla.
Echt gek, ik heb alleem gezegd dat ik niet zo enthousiast was, maar dat zit ze schijmbaar hoog.
Het resultaat is dat ik nog minder te spreken ben over de stal.

Lekker offtopic, maar dat wou ik even delen :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:29

Zo ik ben weer thuis van de 2 ruinen.
De vos was bijna 180 hoog! Echt veeslte groot haha, maar wel super gebouwd en super lief, 7 jaar.
Die andere zwartbruine is 5 jaar.. is wel ohz geweest en kan ook voor de kar maar is nu erg schraal.. die mensen konden hem niet meer betalen, maar hij's alweer aardig bijgetrokken. Bespiering zit wel goed. Volgens mij kan dit echt een prachtig paardje worden, dus die neem ik wss op proef.
Morge nog even contact met die man :)! Prijs was overigens wel eruuug gunstig !!!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:41

Oke, ik heb m'n droompony gevonden!! :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:49

@Siddieqje: Aaah, wat een lief koppie heeft je paard zeg!
@Jotoma: Oeh klinkt leuk die vos! :D
@Lioony: Ah wat leuk dat het zo goed gaat met Courage! :) Hoe vaak heb je hem gereden voordat je hem kocht?
@Romanoff: Oké leuk dat het zo goed ging bij de paarden. :)
@Jasmijn: Oeeeh vertel! :D

Oké, ik loop nu als enige heel erg achter geloof ik. Balen, ik had eigenlijk al mn perfecte paard gevonden..
Maargoed, waarschijnlijk wel binnen een paar weken. :)

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:53

xJasmijn schreef:
Oke, ik heb m'n droompony gevonden!! :D

Vertel!! :D

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:04

Zooo weer helemaal bijgelezen!! :D
Jasmijn ik ben ook benieuwd!! :D
Romanoff: heb je een foto? :D

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:09

lioony gefeliciteerd
xJasmijn vertel vertel enne foto's????

ik heb gebeld naar een 6 jarige ruin moet echt lief en verkeersmak zijn.
hoop dat het wat is.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:37

@lauste, wij blijven samen achter :P
ik heb morgen wel een paardje om te kijken maar dan 2 weken niet,
ik hoop zo dat ik morgen gebeld word door de eigenaar van dat paard dat bij ons op stal staat,
en dat die zegt ja jullie mogen haar wel voor die prijs hebben als het klikt maarja ik twijfel of dat gaat gebeuren..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:14

zoo wat gaat iedereen snel!!! Leuk al die verhalen er is dus weer flink geshopt bij verschillende mensen (leuk hoor, maar mijn geld is even "op")

Ik betaal overigens alles aan mijn paard zelf :) (ouders hebben vroeger wel alles betaald voor mij, maar ze vinden mij nu oud genoeg). Stiekum wel jammer hoor maar ik heb nooit iets te klagen gehad...) Ach er ik verwacht dat ze nog wel wat zullen betalen at least I hope

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:32

Studiemiep: ik betaal ook alles zelf ;). Was vroeger ook anders. Maar ik ben blij dat ik op eigen pootjes sta.

@lauste: ga je nu met vakantie? Moeilijk om de zoektocht los te laten, of niet?

@jasmijn: hou ons niet langer in spanning!

@twilight: verschillen jullie erg in prijs? Je weet niet hoe doorslaggevend een goed tehuis kan zijn! Daarvoor wouden ze bij mij ook al 1500eu zakken! Ik hoop dat je slaagt!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:34

@Jotoma: Nee, dat niet! Maar ik bedoel dat ik wel denk dat ik binnen nu en een paar weken een paard gevonden heb. :) Morgen gaat instructeur dus bij de Hannoveraan kijken (spannend!) en dan krijg ik een nieuwe update van hem. Maar ik sprak hem dinsdag en toen zei hij dat hij wss volgende week samen met mij bij een gribaldi wou kijken, die was superleuk zei hij. Maar hij wou eerst een stuk of 2/3 paarden gezien hebben om te vergelijken, dus de Hannoveraan kan hij daar mooi voor gebruiken. En wie weet is die Hannoveraan ook superleuk! Dan kan ik bij allebei kijken en zelf kiezen. :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:58

Je gaat die eerste keer nog niet zelf mee kijken, Lauste :)?

Ik betaal alles samen met mijn vriend :D Mijn vader vindt paarden maar niets en gaat daar ook écht niet meer aan meebetalen (vroeger betaalde hij wel mijn lessen en bijrijdpaard). Maargoed, mag absoluut niet klagen, want woon al bijna twee jaar samen en mijn studie wordt nog betaald en ik krijg nog kleedgeld, haha :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:51

Het was echt een pony die aan al mijn eisen voldeed! Haha. Het is een ruin van 5 jaar, en gelukkig is hij erg groot voor een fjord namelijk 1.52 omdat ik ook al 1.74 ben... Dus daar was ik al erg blij mee. Ook was hij super braaf met rijden, moet nog wel veel bijleren, maar dat vind ik niet erg. Ook is hij verkeersmak en kan voor de kar. Dus hopelijk komt hij zo snel mogelijk bij ons te staan. Ons mam gaat de dierenarts nog bellen voor de keuring en dan hopen dat hij word goedgekeurd :D
Dus ben helemaal blij!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:07

@Lauste: aahh op die manier. Ik ben ook enthousiast over Hannoveranen en als de paarden van Gribaldi niet té pittig zijn, zijn die natuurlijk ook fantastisch! Dus het zou leuk zijn als je kan kiezen tussen twee goede paarden om te kijken waar je het beste mee klikt! Een luxeposititie ;)

@Jasmijn: klikte je voor jou gevoel goed met de fjord? En weet je al wanneer hij gekeurd wordt? Spannend hoor!! Succes!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:36

Ja er was echt een klik, toen wij de stal uitliep dachtik, wwaaauuww! Was meteen verliefd! <3
in de tussentijd stond er een hengst te brullen en mijn moeder schrok zich kapot :')

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:54

De 4jarige was niets voor mij, nog te jong.. (enkele maanden onder het zadel)
Dus zoektocht gaat weer verder! Als iemand iets vindt voor mij: dressuurpaard tot max. 10/11j, tot €5000, super braaf, in regio NB, ZE, LI, ZH eventueel of in België

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:57

@Elyna: ik kom er zat tegen, juist in jou omgeving! Zowel op bokt als mp. Kan je daar niet slagen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 10:02

Ik heb er ook veel gezien in Noord Brabant en ZuidHolland, maar vanaf de Belgische kust vond ik dat toch te ver.. Je vindt vast wel een leuk paard!

Spannend Jasmijnx, heb je al een keuring gepland?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:08

Vanaf Assen (drenthe) vind ik het ook te ver :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:19

Jotoma schreef:
@Elyna: ik kom er zat tegen, juist in jou omgeving! Zowel op bokt als mp. Kan je daar niet slagen?

Ik ben er nu ook wel weer wat tegengekomen maar vaak nog net iets te ver (150km), en dat wil ik mijn ouders niet aandoen.. (we zijn al naar 7 paarden gaan kijken)
Vandaag toch even overleggen want zo gaat het nog lang duren.. maar misschien heb ik sommige niet gezien dus je mag
altijd links doorsturen (pb)