Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
superlise schreef:Ik ben aan het wachten op een telefoontje van mijn instructrice, zij heeft een leuk paard gezien in duitsland, deze wordt morgen gekeurd en als ze goed wordt gekeurd komt ze dus naar nederland en dan ga ik er kijken of het inderdaad wat voor mij is. Mijn instructrice en instructeur hebben ook een handelstal vandaar dat ik pas ga kijken als hij in nederland is.
Zit wel in een deken-dubio, op de stal waar paard komt te staan staan ze elke dag overdag buiten, dus ook als er sneeuw ligt en het vriest. Nu vind ik het zelf een slim plan om dan maar meteen een vrij dure rambo of rhino deken te kopen, waarvan je ook wat kan spelen met vulling qua onderdekens máár als ik een 4 jarige heb is de kans toch wel aanwezig dat ie volgend jaar niet meer goed in zijn dekens past..

JulieDR schreef:Normaal kan je OCD enzo zien vanaf 18 maand heb ik me laten vertellen..
Toen ik mijn jaarling heb laten keuren was dat gewoon een algemene klinische keuring, foto's hadden toen nog geen zin (hij was 11 maand).
Alice13 schreef:Ja ik denk ook niet dat je alles altijd uit kunt zoeken of uitschakelen bij een keuring. Maar ik denk wel (helemaal als je er iets minder verstand van hebt) dat het geen overbodige luxe is. Ik zit nu niet te wachten op een paard dat ik na 1 of 2 jaar niet meer kan rijden door een aandoening die erg voorde hand lag etc.
Mijn vriendin heeft vorig jaar (een ouder) paard gekocht, geen foto's laten maken. En naar een jaar onregelmatig gebruik stok kreupel, gewoon door slijtage. Van de buitenkant kan je dat niet zien. Ze had het paard gekocht om af en toe te rijden. Maar dat zit er dus niet in. Ze moet haar elke dag rijden anders raakt ze uit haar doen en balans en is ze binnen knowtime weer kreupel. Ook staat ze nu op mega dure ijzers met kunststof en silicone ter demping!

ik hou van barocke paarden
en heb er al 1. Maar hoop voor je dat hij er dan nog is. Wassie wit? Of las ik dat verkeerd?
Oké dan heb je geen hooi ofzo, maar ze staan altijd buiten met schuilstal, volgens die mensen voldoende gras. Ik ga iig even kijken, het zou toch ideaal zijn.
!