Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:24

Mijn vriendin heeft een rhino geloof ik. Iig dat type Amerk deken! En hij was duur, maar hij blijft super! Haar merrie staat bijna altijd dag en nacht op de wei! Ik kan die dan ook echt aanraden. Divoza heeft vaak oude modellen die voor de helft gaan, hier ga ik voor dit winter ook op asen! :D

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:32

Hoe gaat het keuren eigenlijk in zijn werk bij bijvoorbeeld enters/twenters?
Worden er dan ook foto's gemaakt waar al duidelijkheid vanaf te halen is?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:36

Normaal kan je OCD enzo zien vanaf 18 maand heb ik me laten vertellen..
Toen ik mijn jaarling heb laten keuren was dat gewoon een algemene klinische keuring, foto's hadden toen nog geen zin (hij was 11 maand).

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:17

Ze doen sowieso een röntgenologische keuring wel! Klinisch hangt van het paard af, hoeveel ze kan. Bijvoorbeeld op de volte wordt niet gedaan omdat ze dat niet kent, en aan de staart zitten dat soort dingen zijn ze voorzichtiger mee!
Maar na woensdag kan ik jullie daar vast meer over vertellen!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:26

superlise schreef:
Ik ben aan het wachten op een telefoontje van mijn instructrice, zij heeft een leuk paard gezien in duitsland, deze wordt morgen gekeurd en als ze goed wordt gekeurd komt ze dus naar nederland en dan ga ik er kijken of het inderdaad wat voor mij is. Mijn instructrice en instructeur hebben ook een handelstal vandaar dat ik pas ga kijken als hij in nederland is.

Zit wel in een deken-dubio, op de stal waar paard komt te staan staan ze elke dag overdag buiten, dus ook als er sneeuw ligt en het vriest. Nu vind ik het zelf een slim plan om dan maar meteen een vrij dure rambo of rhino deken te kopen, waarvan je ook wat kan spelen met vulling qua onderdekens máár als ik een 4 jarige heb is de kans toch wel aanwezig dat ie volgend jaar niet meer goed in zijn dekens past..

Zekers te weken een rambo, rhino of bucas deken hier! :j
Mijn bijrijdpaarden staan allebei al 10 jaar onder dezelfde dekens en zijn nog mooi waterdicht.
Ik ken ook nog wel een adresje waar je voor veel minder je rhino/rambo/amigo dekens aan kunt schaffen. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:55

JulieDR schreef:
Normaal kan je OCD enzo zien vanaf 18 maand heb ik me laten vertellen..
Toen ik mijn jaarling heb laten keuren was dat gewoon een algemene klinische keuring, foto's hadden toen nog geen zin (hij was 11 maand).

Yep, om er dan bij 4 jaar achter te komen dat het verdwenen is! Been there, seen it en het staat hier nog op de wei ook!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:02

Ja ik denk ook niet dat je alles altijd uit kunt zoeken of uitschakelen bij een keuring. Maar ik denk wel (helemaal als je er iets minder verstand van hebt) dat het geen overbodige luxe is. Ik zit nu niet te wachten op een paard dat ik na 1 of 2 jaar niet meer kan rijden door een aandoening die erg voorde hand lag etc.
Mijn vriendin heeft vorig jaar (een ouder) paard gekocht, geen foto's laten maken. En naar een jaar onregelmatig gebruik stok kreupel, gewoon door slijtage. Van de buitenkant kan je dat niet zien. Ze had het paard gekocht om af en toe te rijden. Maar dat zit er dus niet in. Ze moet haar elke dag rijden anders raakt ze uit haar doen en balans en is ze binnen knowtime weer kreupel. Ook staat ze nu op mega dure ijzers met kunststof en silicone ter demping!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:12

Alice13 schreef:
Ja ik denk ook niet dat je alles altijd uit kunt zoeken of uitschakelen bij een keuring. Maar ik denk wel (helemaal als je er iets minder verstand van hebt) dat het geen overbodige luxe is. Ik zit nu niet te wachten op een paard dat ik na 1 of 2 jaar niet meer kan rijden door een aandoening die erg voorde hand lag etc.
Mijn vriendin heeft vorig jaar (een ouder) paard gekocht, geen foto's laten maken. En naar een jaar onregelmatig gebruik stok kreupel, gewoon door slijtage. Van de buitenkant kan je dat niet zien. Ze had het paard gekocht om af en toe te rijden. Maar dat zit er dus niet in. Ze moet haar elke dag rijden anders raakt ze uit haar doen en balans en is ze binnen knowtime weer kreupel. Ook staat ze nu op mega dure ijzers met kunststof en silicone ter demping!

Oudere paarden is een punt, of beter, het kan een punt zijn.
Keuren moet je altijd doen (sprak hij die nooit een paard heeft laten keuren), zolang je je realiseert dat de garantie tot de deur geldt en dat je zelf heel veel kunt doen om de situatie te verergeren of te verbeteren. Rust roest.

Ik kan mijn paard rustig twee maanden stil zetten en er vervolgens opstappen en wegrijden alsof er niks is gebeurt; echter, dan blijft ze niet zo mooi strak in d'r velletje zitten als ze nu doet.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:11

Ag je moet je eigenlijf ook onder houden dus raar om er dan van uit te gaan dat het bij paarden anders is:D
Ja garantie is maar tot de deur helemaal mee eens. Ik hoop dan ook maar dat de keuring woensdag goed gaat! ;k heb een beetje een dubbel gevoel. De eigenaar is nogal moeilijk bereikbaar! :S

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:29

Dat is echt vervelend alice. Als je je paard erkoopt vondt ik dat je daar wel de tijd voor vrij moet maken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 11:01

Nou ik ben eruit, ik ga modena kopen!!! :D
Ikke je had verdorie helemaal gelijk, dat witte sprookjespaard zit gewoon als een huis en dan is er nog iets maar dat krijg ik niet in woorden uitgelegd....

Dit weekend was even moeilijk, in Meppel hebben de eigenaren van Lucky het namelijk voor elkaar gekregen om mijn mening over dravers 180 graden te draaien. Wat een fantastisch beest! Bood een stukje tolt aan, zat lekker, zodra de eigenaar opstapte stapte hij als een gek het erf af, keek niet op of om naar de rest. En hard draven dat ie kon, had nog gekoerst ooit, een echte vuurfreter. Potverdorrie zeg als hij er nou over een paar maanden nog staat dan weet ik het wel. :P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:50

Haha gaaf. Dan mogen ze mijn menig over dravers ook maar es veranderen. Alles wat ik weet over dravers en wat ik gezien heb. Zijn iellig paardjes die geen normale galop kunnen neerzetten en echt dunne iellig nekjes hebben. Maar ik zit natuurlijk helemaal naast :-P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 11:55

Hahaha nou hij bood uit zichzelf galop aan hoor.
Echt een gaaf ding, aan een lange teugel te rijden na een poosje stilstaan, en wel hard willen maar niet doen. Ook bitloos prima te rijden.
Maar affffblijven van die. Ik ga ze verzamelen. Ik meen het als 'ie er over een paar maandjes nog staat. XD

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:02

Ow ik kom niet aan dravers :P ik hou van barocke paarden :) en heb er al 1. Maar hoop voor je dat hij er dan nog is. Wassie wit? Of las ik dat verkeerd?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 12:07

Een schimmel, nu nog behoorlijk zwart.
Hihi ik weet niet, stel hij is er nog en de kosten van het houden van 1 paard vallen niet tegen.
Ik heb nu een plek gevonden, 45 euro in de maand. :oo Oké dan heb je geen hooi ofzo, maar ze staan altijd buiten met schuilstal, volgens die mensen voldoende gras. Ik ga iig even kijken, het zou toch ideaal zijn.
Kun je in de winter altijd iets anders zoeken, of met mensen die daar ook staan regelen om samen hooi te kopen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:09

Ik hoop voor je dat het gaat lukken. Kijk dattie schimmel is geeft voor mij wel +1 :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:34

Nou hier gaat het hele feest niet door de eigenaar heeft het afgeblazen!
Ik zou nooit weer een gekoerste draver kopen! Spreek uit ervaring lees het woordtje weer!
Maar zal er verder niet over uitwijken!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:51

He? Jullie hadden alles toch al rond? Waarom heeft hij het nou weer afgeblazen?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 17:09

Hé en wat is er mis met dravers?
(Ja ik ben sinds dit weekend om.)
Maar wat erg zeg!!!

Mijn tante zei nog zo, cis koop geen schimmel. :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:48

Ja om een heel lang verhaal , super kort te maken! IK BEN OPGELICHT!

Dit had ik Lioony gestuurd:
Hij heeft een heel vies spelletje gespeeld! Ik had woensdag akkoord gegeven op de koop en vrijdag heeft hij andere kopers laten komen, die waarschijnlijk een hoger bod hebben gedaan. En het paard direct hebben laten keuren. Hier kwam ze niet doorheen!
Ze heeft een 3 voor straalbeen dit fokt ze ook door dus ze is niks waard!
Het poedersuiker is dat als ik zelf vandaag niet had gebeld! Zou ik morgen gezellig alleen bij de dierenarts hebben staan kijken!
Nou een ding! Koop geen paard bij de fam. Merwijk uit Ewijk!

Er is niks mis met een ongekoersde draver. Eentje die wel heeft gekoerst heeft loopt vanaf 2 jaar op de baan! Doen ze het niet goed stoppen ze al met een jaar of 2, Doen ze het goed draven ze tot ze op zijn waar naar ze zoveel hebben op gebracht dat ze mogen blijven met pensioen (dus de goede komen niet te koop) koop je een oud uitgekoerst paard is het een rotbeest (zo een had ik)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:54

Wat erg zeg, Alice13 :oo!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:19

hallo
ik wil graag meedoen ik ben ook op zoek naar een paard.
we hebben al drie grote pony´s en 7 trekpaarden maar geen 1 waar ik buitenritten op kan maken. :o
dit klinkt wel erg verwend maar de trekpaarden zijn bedoeld om mee te werken (doet m'n man)en de pony's zijn of te klein of te druk voor mij.
mijn dochter en een vriendin van haar rijden op de pony's (op ons oudje vn 20 kan ik ook wel rijden maar dan alleen in de bak en ik vindt het eigenlijk zielig om met mijn gewicht op dat arme dier te gaan zitten ze is net te klein voor me vindt ik). en nu wil ik ook een paard om buitenritten op te maken ik zie iedereen leuk rijden (of werken met de paarden) maar sta zelf maar te kijken.
Ik weet niet of het hier al besproken is en heb wel wat berichten gelezen maar 75 pagina's daar was ik te lui voor, maar wat vinden jullie de maximale leeftijd van een paard/pony om te kopen?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:36

Voor mij 6, maar dat is natuurlijk heel verschillend. Ik ben wel echt specifiek op zoek naar een jong paard voor de wedstrijdsport.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 21:40

Wat een afschuwelijk verhaal zeg!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:52

Lioony het zou voor mij vooral voor recreatie gaan en heel misschien start m'n dochter er dan heel af en toe een proefje op rijden.
is 15 dan te oud?