slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:33

en mede daarom zijn onze paarden niet verzekerd.

Overigens, iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar ik maak zelf wel uit hoeveel waarde ik daaraan hecht, en iedereen die maar wat loopt te blaten zonder zich in de materie te hebben verdiept, neem ik in ieder geval niet serieus. Het getuigt ook van weinig fatsoen om maar wat te gaan roepen in een discussie zonder eerst even de moeite te nemen een en ander door te lezen.

/edit
typo
Laatst bijgewerkt door Lielle op 16-05-07 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:36

Ik heb mijn paarden bij een onderlinge verzekering zitten, daar kan ik ze altijd van terug kopen. Maar ik heb ze verzekerd voor het geval dat ze verongelukken of dood in de stal liggen.

Laat ik het zo zeggen: met mijn bejaardje ben ik er niet slechter op geworden Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:38

Dat zou ik inderdaad nog wel overwegen, maar niet de grote verzekeringen. Ik heb graag mijn keuzes in eigen hand.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:39

IKbenEllen schreef:
Ik heb mijn paarden bij een onderlinge verzekering zitten, daar kan ik ze altijd van terug kopen. Maar ik heb ze verzekerd voor het geval dat ze verongelukken of dood in de stal liggen.

Laat ik het zo zeggen: met mijn bejaardje ben ik er niet slechter op geworden Knipoog

De mijne zijn ook verzekerd bij een onderlinge....

En Ilse had ik net uit de verzekering gehaald, twee maanden later was het over.... Beetje jammer maar ja.... Knipoog

Onze verzekering vindt het geen probleem als je zelf je paard weg brengt naar de slager. Je moet dan ff bij de slager melden dat ie voor de verzekering is. Dus kun je hem zelf wegbrengen, en ervan overtuigd zijn dat ie niet meer op een manege opduikt Ja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:45

Dat heb ik dus ook in eigen hand. Ja

He, BW, ik heb dat ooit in een ander topic gevraagd, of mensen ze bij de onderlinge had, maar daar reageerde niemand.

Ja dat is jammer ja, met Ilse. Maar waarom had je haar er uit gehaald dan? Ik ken een aantal mensen die dat ook gedaan hebben met een oud paard, dat snap ik dan niet zo goed.
Denk dat ik ze bij onze verzekering ook wel zelf weg zou mogen brengen als ik dat wilde, maar ik wil dat spuitje he....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:52

Ach, ik heb ook nog een enter en een twenter IKbenEllen, die zijn ook verzekerd. Op een gegeven moment vond ik het onzin om Ilse nog langer verzekerd te houden. Als Ilse zou overlijden zou er toch geen nieuw paard voor in de plaats komen, ik had immers al twee opvolgers staan Haha!

Dus ik heb haar uit de verzekering gehaald..... Twee maanden daarna kon Ilse echt niet verder en moesten we een beslissing nemen. En precies toen kwam Daniek op mijn pad.... Gevolg, Ilse naar de slager, bracht nog geen 300 euro op, en Daniek gekocht voor een heeeeeel zacht prijsje.... En toen had ik er weer drie Clown

Daniek is niet verzekerd.... Ze is bijna 12, en hier geldt hetzelfde als eerst met Ilse. Als Daniek er niet meer is, komt er geen nieuwe voor in de plaats Knipoog
(ik hoop niet dat er tegen die tijd weer zo'n superknol te koop staat, anders kan ik me misschien weer niet beheersen Haha! Haha! )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:59

jawel bw komt draak trgen Ja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:01

De verzekering is er ook beter mee als je je paard terug koopt, ik heb in ieder geval meer betaald als ze ooit bij de slager zouden beuren.

d'Arcy is nou een jaar met pensioen, en ze doet het gelukkig nog prima, ik rij er alleen niet meer op dus. Ben voor mezelf blij dat ik het zo gedaan heb.

Ken inderdaad mensen die hun (duur commercieel verzekerde) paard af moesten laten maken en niets beurden, want dat wat hun paard had viel dan net buiten de verzekering.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:04

tita schreef:
jawel bw komt draak trgen Ja

Damn...... Hahahaha.....
Technisch gezien, als alles goed gaat en onze paardjes zullen braaf van ouderdom sterven, zou dat niet opgaan Tita, Draak is één keer zo oud als Daniek Knipoog

En Daniek heeft trouwens een verbod op ziektes en doodgaan in het algemeen. En Hummer en Flash ook... Dus ik vrees dat je Draak anders moet slijten Tita Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:08

BitchyWitchy schreef:
En Daniek heeft trouwens een verbod op ziektes en doodgaan in het algemeen.

Haha! Haha! Heeft Waldo ook, zowiezo de beste oplossing. Kan hem ook wel uit de verzekering knikkeren...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:09

IKbenEllen schreef:
BitchyWitchy schreef:
En Daniek heeft trouwens een verbod op ziektes en doodgaan in het algemeen.

Haha! Haha! Heeft Waldo ook, zowiezo de beste oplossing. Kan hem ook wel uit de verzekering knikkeren...

Tjah, wij zijn gewoon tegen doodgaan toch Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:14

Dat ze dat niet snappen daarboven.... Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:15

nou mag het niet zeggen maar Draak mag best wel Lips are sealed
Maar die pony gaat gewoon gezond 40 worden hij heeft tot nu toe enkel 1000 euro gekost aan veearts en nog nooit echt kreupel geweest

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:15

IKbenEllen schreef:
Dat ze dat niet snappen daarboven.... Haha!

Net zo hardleers als sommige mensen in dit topic Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:22

ROFL

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:24

Mijn verzorgpaard is 1,5 maand geleden ingeslapen en die was ook ziektekosten verzekerd.
Daar mocht de eigenaar gewoon kiezen wat hij met zijn paard deed, of hij hem wou laten slachten of inslapen. Hij wou hem laten inslapen, ik ook. De verzekering ging daar helemaal in mee. Echt een top verzekering, hij had ook al eerder een zenuwsnede gahad en dat werd ook helemaal vergoed en alle andere ingrepen ook.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:27

tita schreef:
Maar die pony gaat gewoon gezond 40 worden hij heeft tot nu toe enkel 1000 euro gekost aan veearts en nog nooit echt kreupel geweest

Die dikke van mij was al altijd een flinke dame, maar nu ze met pensioen is (en bijna geen brok meer krijgt) is ze echt enorm geworden... Ik denk wel eens dat ze nog eerder aan hoefbevangenheid bezwijkt als aan de artrose waar ze voor afgekeurd is...
Krijg wel een paar keer per maand de vraag wanneer het veulentje komt Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb haar 9 jaar, en heb denk ik hooguit 500,- aan veeartskosten met haar gehad. Wel 2 jaar rustig aan moeten doen door een peesklap.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:31

IKbenEllen schreef:
tita schreef:

Die dikke van mij was al altijd een flinke dame, maar nu ze met pensioen is (en bijna geen brok meer krijgt) is ze echt enorm geworden... Ik denk wel eens dat ze nog eerder aan hoefbevangenheid bezwijkt als aan de artrose waar ze voor afgekeurd is...
Krijg wel een paar keer per maand de vraag wanneer het veulentje komt Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb haar 9 jaar, en heb denk ik hooguit 500,- aan veeartskosten met haar gehad. Wel 2 jaar rustig aan moeten doen door een peesklap.

Heb jij net zo'n monster als mijn Daniek??? Foto onderaan in mijn profiel Haha!
Ben wel heel nieuwsgierig naar de jouwe IKbenEllen Ja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:41

Haha! Haha! Haha! Haha! d'Arcy wint het met gemak!

Ze is een 3/4 tuiger, ik heb haar gekocht toen ze sielug paard was, van een verhuurbedrijfje (mocht echt geen manege heten), en daar was ze al niet mager. Maar sinds dit jaar Bloos! , van de zijkant valt het niet zo heel erg op, maar als je haar van achter ziet........ Bloos! Bloos!

Mijn jonkie (morgen wordt ie 4 Go jij! Go jij! ) is juist een magere lange slungel in de groei en weet je wat nou zo grappig is? "ZE" vinden dat ik slanker oog op die magere Haha! Haha! Haha!
(ik lijk qua bouw wel wat op d'Arcy, ga nog maar niet met pensioen Haha! )

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:46

IKbenEllen schreef:
Haha! Haha! Haha! Haha! d'Arcy wint het met gemak!

Ze is een 3/4 tuiger, ik heb haar gekocht toen ze sielug paard was, van een verhuurbedrijfje (mocht echt geen manege heten), en daar was ze al niet mager. Maar sinds dit jaar Bloos! , van de zijkant valt het niet zo heel erg op, maar als je haar van achter ziet........ Bloos! Bloos!

Mijn jonkie (morgen wordt ie 4 Go jij! Go jij! ) is juist een magere lange slungel in de groei en weet je wat nou zo grappig is? "ZE" vinden dat ik slanker oog op die magere Haha! Haha! Haha!
(ik lijk qua bouw wel wat op d'Arcy, ga nog maar niet met pensioen :D )

Same here ROFL ROFL ROFL

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:49

Mager paard aanschaffen dus Haha! Misschien 1 uit de lange rij bij de slacht, die al 3 dagen staan te wachten?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:51

Is dit de HK geworden dames! Schijnheilig Koe

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:55

IKbenEllen schreef:
Mager paard aanschaffen dus Haha! Misschien 1 uit de lange rij bij de slacht, die al 3 dagen staan te wachten?

vergeet niet zonder eten en drinken hè Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:58

Jaja en met een gemene slager erbij en een gemene manegemeneer Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:58

Es79 schreef:
Is dit de HK geworden dames! Schijnheilig Koe

Whaaaaa heilig boontje is ook weer indahouse! Haha!