Fika schreef:Van het feit dat ze andermans paard heeft mishandeld met een zweep plus de vele vergelijkbare eigen ervaringen van bokkers.
Hier heb jij geen bewijs van gezien?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nevica schreef:Lees even terug.Fika schreef:Van het feit dat ze andermans paard heeft mishandeld met een zweep plus de vele vergelijkbare eigen ervaringen van bokkers.
Hier heb jij geen bewijs van gezien?
Change3x schreef:
CD mag volop zwart gemaakt worden, het maakt mensen zelfs niet uit als haar leven geruïneerd wordt, én er wordt ook heel erg veel gespeculeerd over allerlei bijzaken , maar oh oh je zult maar uit een betrouwbare bron meegekregen hebben hoe het bij een specifieke ruiter op stal, die op concours al niet bekend staat om zijn meest zachtzinnige manier van rijden, aan toe gaat om bepaalde resultaten te bereiken. Bewust niet in detail tredend. Daar mag niks over worden gezegd? Laten we niet zo hypocriet doen met z’n allen. De dressuur wereld is gemiddeld gewoon niet zo gezellig en ik heb hier eerder ook al een voorbeeld benoemd waar ik mijn eigen fok product die ik recent had verkocht, gebarreerd (springpaard) terugzag op een bekende veilingsite. Dat is niet leuk om te zien want ik zou zelf nooit zo met mijn paarden omgaan, maar waarom oogkleppen ophouden met z’n allen? Om de sport te beschermen? Paarden zouden in het algemeen beschermd moeten worden tegen zulke praktijken, ongeacht bij wie het gebeurt, bekend of onbekend en amateur of prof.
Het is ook vrij logisch dat er van de belangrijkste zaken geen direct bewijs is, want pak je camera er maar eens bij als je ergens werkt of misschien wel stage loopt, dat kun je gemiddeld niet zomaar doen áls je het al durft.
Babootje schreef:Change3x schreef:Ik zou inderdaad nooit iets delen wat niet uit een betrouwbare bron komt, en de meeste verhalen hou ik ook lekker voor mezelf. Ik treed ook nu niet op in details omdat dit niet aan mij is, maar er mag best gezegd worden, na aanleiding van het artikel, dat deze beste man niet zo traint met zijn paarden als dat iedereen natuurlijk denkt en/of hoopt.
ik vind het not done om zomaar zoiets te roepen terwijl het niet te controleren valt en ik hoop dat mensen hier een heleboel scheppen zout bij doen.
Elisa2 schreef:Of dat je ergens anonieme meldingen kunt doen en stallen/ ruiters dan gecontroleerd gaan worden oid. Het lijkt me sowieso goed als er een aparte organisatie komt die gaat controleren.
germie schreef:Change3x schreef:Die wil je thuis niet zien trainen hoor..
Heb je het gezien? Ben je bij hem thuis geweest?
Ik niet. Dus meer dan een vermoeden uitspreken over wat iemand thuis doet kun je dan niet.
Kinke schreef:maar dit is dan een goed voorbeeld, je weet wat zich daar afspeelt, dus dan zullen er meer mensen zijn die dat weten. Waarom wordt dat dan niet naar buiten gebracht marliez?
xmarliez schreef:Kinke schreef:maar dit is dan een goed voorbeeld, je weet wat zich daar afspeelt, dus dan zullen er meer mensen zijn die dat weten. Waarom wordt dat dan niet naar buiten gebracht marliez?
Omdat er geen beeld materiaal is en mensen je dan niet serieus nemen. Net zoals diegene van het filmpje van CD beschreef. In de paardensport wordt het niet gewaardeerd om dit soort dingen openbaar te maken en ze zorgen over het algemeen heel goed dat er niks 'blijvends' te zien is (foto/video).
MyWishMax schreef:xmarliez schreef:
Omdat er geen beeld materiaal is en mensen je dan niet serieus nemen. Net zoals diegene van het filmpje van CD beschreef. In de paardensport wordt het niet gewaardeerd om dit soort dingen openbaar te maken en ze zorgen over het algemeen heel goed dat er niks 'blijvends' te zien is (foto/video).
Aan de andere kant ook goed, want de wereld of sommige mensen iig zijn ook zo rot dat ze mensen vals zouden beschuldigingen.
Alleen ik zou dus meer openheid willen en niet dat verzet en beschuldigen van mensen die met bewijs dingen aankaarten bij de bonden. Zorg dat er niks is om te melden en niet door alles achter gesloten deuren te doen met de dreiging van carrière verpesten als iemand iets zou melden.