Citaat:
naranja1[/b] Wat leuk dat jij je paard ook bitloos heb opgeleid (gek genoeg heb ik nooit interesse gehad in bitloos werken vond het altijd onzin tot ik het ineens zelf ga doen hahaha) maar ben heel benieuwd waarom jij voor bitloos hebt gekozen. En hoe dat is bevallen. Ben je van plan uiteindelijk wel met bit te gaan rijden? En vindt je het bitloos net zo veilig als met bit?
Gevoelsmatig is het voor mij echt levensgevaarlijk om bijvoorbeeld bitloos het bos in te gaan geen idee of dat ook echt zo is. Maar is misschien ook gewoon mijn onervarenheid met bitloos rijden.
De korte en simpele versie van waarom ik voor bitloos heb gekozen is eigenlijk omdat ik geen reden zie om een bit en te doen als het ook zonder kan.
Nee ik heb haar beloofd dat ze nooit een bit in hoeft.
Ik vind het zeker net zo veilig als met bit. De controle/veiligheid van een bit zit vaak in je hoofd. Ik denk altijd maar zo: een bit is niet voor de veiligheid, een cap wel.
Ik heb haar vanaf de grond de one rein stop aangeleerd. Dat is een soort 'noodstop'. googel maar eens. Misschien is dat wat voor je om te leren, want dan heb je misschien ook minder snel de gedachte van controle verliezen.
Ik heb ook een paar dat schrok van haar eigen schaduw. En mega veel comentaar gehad dat ik haar bitloos ging rijden omdat ze 'gevaarlijk' daarvoor zal zijn. Dus het is echt niet gevaarlijk