Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Zoals ik puppy's schattig vind bij honden vind ik dat zeker ook bij wolven
Maar een grommende hond die zijn tanden laat zien of mij achtervolgd vind ik ook niet meer schattig.
Een herder die mijn paarden aan zou vallen ook niet.
Alleen dan word er wel gehandeld, al dan niet gedwongen als de baas het zelf niet doet.
Dát maakt wel het verschil.
Zo werd er schande gesproken over de loslopende honden die de schotse hooglander in het water hadden gedreven en verdronk.
En ja, dat is ook schande, had voorkomen kunnen worden.
Maar diezelfde dag heeft een wolf hetzelfde gedaan.
Achter een schapenraster...en dan is het stil in de media...
[ [url=m/darOVf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Aanval, Wapserveen, 11-11-2023.
Afgelopen nacht zijn in Wapserveen 2 schapen gedood. 1 schaap is aan de keel en achterkant gewond.
Het raster waarachter de schapen liepen was afgelopen donderdag nog gecontroleerd door een wolvenconsulent en na de aanval nogmaals door de taxateur.
Het raster voldoet aan de BIJ12 norm met 6000volt stroom.
DuoPenotti schreef:Waar lees je dat?
In de comments eronder lees ik dat als speculatie.
Maar misschien heb jij het elders gelezen met betere info
DuoPenotti schreef:Is dat dezelfde buurt ja?
Dat zou dan ook wel logisch zijn.
Dan hoop ik toch dat hij snel is gestorven want dat vind ik dan echt zielig als hij nog een tijd heeft liggen creperen....
Dreamboy schreef:DuoPenotti schreef:Is dat dezelfde buurt ja?
Dan hoop ik toch dat hij snel is gestorven want dat vind ik dan echt zielig als hij nog een tijd heeft liggen creperen....
Ja dat was daar in de omgeving. Ik hoop ook dat het dier niet te lang heeft geleden, wat de doodsoorzaak ook is.
Em_ schreef:Dreamboy schreef:
Is dat dezelfde buurt ja?
Ja dat was daar in de omgeving. Ik hoop ook dat het dier niet te lang heeft geleden, wat de doodsoorzaak ook is.
SusanH schreef:Heel erg om je geliefde dier(en) zo aan te treffen.
In Elspeet die wolf wordt onderzocht door politie schijnt verdacht te zijn, mensen zagen bloed op het filmpje van de dode wolf ( ik vind dat lastig te zien) maar dan, welk mens kan dat gedaan hebben en zou het dan zo open en bloot laten liggen? Keelbeet van andere wolf is ook een optie. Ik vond het dier er trouwens slecht uit zien. Leek wel schurftig.
En Zwitserland, daar mogen 12 van de 13 roedels geschoten worden als ik het goed begrepen heb. En dat heeft niks met berg toerisme te maken. Maar alles met de alpenweiden en de variatie aan kruiden/planten plus begrazing door kuddes. Er lopen daar trouwens ook kuddebeschermingshonden maar toch veel aanvallen op vee. En omdat Zwitserland niet in de EU zit mogen ze dat zelf bepalen.
DuoPenotti schreef:Ik las een reactie op fb.
Het doden van een wolf kan je 3 jaar celstraf opleveren.
Het gericht schieten op een tractor met een 16 jarige erin is 80 uur taakstraf.
wat maakt die wolf dan zoveel meer waard dan een mensen leven?