[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:45

Of er gewoon overheenlezen .

Hoop, dat t alsnog allemaal goed komt

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 15:46

Odysseus schreef:
Ik lijk uit je berichten te begrijpen dat die broer niet wist dat dit paard verdwenen was, toch. Hij moest immers aan de (oud)eigenaar vragen of hij het paard nog in zijn bezit had of dat het verkocht was.
Dan is het ook niet onlogisch dat er destijds niet gezocht of gegoogeld is.

Met een beetje "gezond verstand" kunnen we wel concluderen dat wanneer iemand in een inrichting zit, hij niet meer zorgt voor het paard en dat mensen dan gaan afvragen wie dat dan wel doet en waar hij dan is.. Ik denk dat ze gewoon niet alles vertellen. En dat is ook prima zo. Als het zondag eindelijk zo ver is, kan ik nog wat vragen stellen en dan is het ook afgedaan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:50

LadyDii schreef:
Odysseus schreef:
Ik lijk uit je berichten te begrijpen dat die broer niet wist dat dit paard verdwenen was, toch. Hij moest immers aan de (oud)eigenaar vragen of hij het paard nog in zijn bezit had of dat het verkocht was.
Dan is het ook niet onlogisch dat er destijds niet gezocht of gegoogeld is.

Met een beetje "gezond verstand" kunnen we wel concluderen dat wanneer iemand in een inrichting zit, hij niet meer zorgt voor het paard en dat mensen dan gaan afvragen wie dat dan wel doet en waar hij dan is.. Ik denk dat ze gewoon niet alles vertellen. En dat is ook prima zo. Als het zondag eindelijk zo ver is, kan ik nog wat vragen stellen en dan is het ook afgedaan.

Die broers hadden al langere tijd geen contact meer toch?

Ik vraag me eerder af hoe deze "H" nog een paspoort heeft meegenomen de instelling in bij een crisisopname na een suïcidepoging (dan ga je over het algemeen niet nog even naar huis en rustig je spullen pakken) en waarom niemand van het personeel daar vragen over had.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 15:50

Odysseus schreef:
Die broers hadden al langere tijd geen contact meer toch?

Ik vraag me eerder af hoe deze "H" nog een paspoort heeft meegenomen de instelling in bij een crisisopname na een suïcidepoging (dan ga je over het algemeen niet nog even naar huis en rustig je spullen pakken) en waarom niemand van het personeel daar vragen over had.

Die vragen kan ik ook niet beantwoorden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:05

Ik weet niet hoe het in duitsland werkt natuurlijk. Maar hier blijf je niet voor altijd gesloten na een suicide poging of een depressie. Dan moet hij een chronische aandoening hebben en niet meer voor zichzelf kunnen zorgen, en zelfs dan nog nieteens altijd. Zeker als familie al een beetje afstand hebben gedaan (een aanname omdat je zei dat hij hem al lang niet had gezien) denk ik dat er wel meer aan de hand is geweest.

Wat niet weg neemt dat die man waarschijnlijk heel veel om dat paard heeft gegeven en misschien nog wel doet. Maar als iemand echt gewdongen opgenomen is en blijft, kan je iemand niet veel kwalijk nemen, behalve wellicht omstanders die niet tijdig aan de bel hebben getrokken. Ik heb je update niet gelezen btw

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:13

Ik was/ben een stille meelezer, maar wil nu toch even reageren. Je hebt veel over je heen gehad Diana, maar wat heb jij je eigen ingezet voor dit paard en wat doe je het fantastisch! Wat een verhaal ook wat er uit komt nu, word er echt een beetje emotioneel zelfs van. Echt triest en verdrietig eigenlijk. Fijn dat Misterio/Sunshine nu bij jou kan blijven en het vanaf zondag jouw paardje is. Je verdient hem oprecht! :knuffel:

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:31

Ik lees dat er blijkbaar dingen zijn weggehaald. Hier op Bokt? Of op SM? Ik kan het niet echt volgen vrees ik en dat vind ik jammer, want ik lees trouw mee. Wat was de update vd dierenarts dan? Of mag dat hier nu niet meer worden gedeeld of is het gedeeld op SM en niet hier?!? :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:40

Ts moet zelf weten wat ze delen wil alleen is en blijft het geen recht dat ze het paard krijgt en zou de eigenaar zich kunnen bedenken als die leest hij hier uitgemaakt wordt voor vanalles en nog wat.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:52

Spenk schreef:
Ts moet zelf weten wat ze delen wil alleen is en blijft het geen recht dat ze het paard krijgt en zou de eigenaar zich kunnen bedenken als die leest hij hier uitgemaakt wordt voor vanalles en nog wat.

En is de eigenaar wel in staat om zo'n beslissing te maken. Hij zit niet voor niks opgesloten.

Aangezien zijn broer al heel lang geen contact met hem heeft lijkt het mij dat die ook zulke dingen niet mag beslissen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:04

Dat iemand in een instelling zit wil niet meteen zeggen dat hij wilsonbekwaam is, losgezien van mentale toestand moet het op papier ook kloppen.

Broer heeft daar iig niets over te zeggen vrees ik, dan zou het balletje eerder bij de bewindvoerder liggen

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:07

Maar wat ik begrepen heb heeft die broer wel contact opgenomen met de eigenaar en heeft deze toe gezegd afstand te doen van het paard en gaan ze dit ook op papier zetten. Dus helemaal onbekwaam zal hij niet zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:24

Denk ook dat ze het liever zo doen en weten dat 'ie goed terecht komt dan dat ze zelf moeten opdraaien voor zorg en kosten.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:41

ikkedus schreef:
Ik lees dat er blijkbaar dingen zijn weggehaald. Hier op Bokt? Of op SM? Ik kan het niet echt volgen vrees ik en dat vind ik jammer, want ik lees trouw mee. Wat was de update vd dierenarts dan? Of mag dat hier nu niet meer worden gedeeld of is het gedeeld op SM en niet hier?!? :(

Ik ga met je mee. Volg het verhaal van Misterio vanaf dag 1, maar snap er nu niks meer van.
Begrijp wel dat er iets onaangenaams gebeurd is, maar tast in het duister. Jammer.
Voor jou heel veel sterkte met hem TS. Het verhaal leek een happy end te krijgen, maar is nu toch weer anders blijkbaar. Maar chapeau voor je inzet

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:50

Ts had een update geplaatst met zaken die ze van de DA had gehoord over het verleden van het paard en was daar in eerste instantie open over, maar heeft het weer verwijderd omdat het teveel vanuit emotie geschreven was en de officiële overdracht nog geen feit is (in mijn woorden de uitleg over waardoor topic nu verwarrend kan zijn).

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:54

Dank je Marigold.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:26

Dankje Mariegold,
Ik had de update ook gemist.
@ Diana : even doorbijten tot zondag.

Laat je even voor die tijd nog adviseren ( van een Duitse advocaat) wat handiger is - ook mbt tot de kosten die jij ondertussen gemaakt hebt en of H überhaupt nog zelfstandig kan beslissen ( of onder curatele staat bvb)
Een schenking of een koopcontract.
Dus echt indekken.
Want stel dat "H" overlijdt dan zou het niet de eerste keer zijn
dat erfgenamen op eens achteraf dwars gaan zitten...
Duim voor je, dat alles soepel gaat verlopen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:48

Altijd koopcontract. Iedereen kan een paspoort aanvragen in geval dat het kwijt is, dat is geen bewijs dat het paard jouw eigendom is. Een koopcontract is dat wel.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:09

Odysseus schreef:
Bijzonder verhaal. Mag een dierenarts dit AVG technisch eigenlijk allemaal zomaar vertellen over iemand?

En ingestort tijdens buitenrit door vermoeidheid, zou dat niet door benauwdheid kunnen zijn? Zoals hij bij jou bijna gevloerd raakte tijdens het losgooien?

Ik zou ook uitkijken met wat er precies geplaatst wordt. "Wat een klootzak, zondag papieren hier en de groeten" geeft ook een bepaalde indruk.

Dit inderdaad

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:09

Ik las graag mee, maar ik vind de speculaties die nu worden gepost over wat de eigenaar heeft gedaan icm zijn geestelijke gezondheid niet kunnen. Ook over of de man wel of niet onbekwaam is. Ik kan me voorstellen dat de familie ook googlet. Je zult hier terecht komen en allerlei aannames voorbij zien komen, terwijl het voor hen ook een moeilijke periode zal zijn.
TS heeft dingen verwijderd, zullen we hier dan niet steeds herhalen/quoten wat TS heeft verwijderd? En ook de speculaties over de eigenaar achterwege laten?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 14:17

Update:

"Überlassungs- und Abtretungserklärung"

Ja ja, het document is ondertekent! De eigenaar doet officieel afstand van Misterio en zondag worden definitief de papieren overhandigd.
Het getekende formulier (verkregen via SMS, zondag in handen) is al goedgekeurd door de Politie en is dus rechtvaardig.
YES! Het is toch echt bijna tijd voor een feestje. ❤

Wát een uitkomst....... Ik ben zo, zo, zo, blij!
Wie had dat verwacht... Wooooooooooooo-hooooooooo!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:20

Goed nieuws, gefeliciteerd! :)
Gaat het al wat beter met Misterio na de terugval van laatst?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 14:24

Ann schreef:
Goed nieuws, gefeliciteerd! :)
Gaat het al wat beter met Misterio na de terugval van laatst?

Gelukkig wel! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:26

Fijn!

Moet jij dit paard eigenlijk ook nog als schenking opgeven in Nederland? Of hoeft dat niet?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 14:26

Spenk schreef:
Fijn!

Moet jij dit paard eigenlijk ook nog als schenking opgeven in Nederland? Of hoeft dat niet?

Nee, dat hoeft niet. Dit formulier en het originele paspoort erbij is voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:31

Ja nee ik bedoel voor de belastingdienst. Heb dat ooit met iemand gezien kreeg een paard en dat was gewoon een goed van waarde dus mocht niet belastingvrij geschonken worden. Zou anders een vervelende verrassing nog zijn! Dan beter voor een symbolisch bedrag overnemen van 200 euro ofzo.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ng-betalen