Ik ben op zoek naar een fokmerrie. Ze zijn er genoeg maar ik wil wel graag predicaten (keur/elite) en tot een jaar of 12. Daar word het al moeilijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSCWx schreef:@vinnie een wijze paardenvrouw zei van de week nog tegen me, mensen hebben door Corona ingezien dat ze hun leven ook anders kunnen inrichten dus de prijzen zullen niet meer zakken. Dat klonk voor mij wel logisch.
Lieser schreef:StalNollie schreef:Corona heeft niks met de prijs stijging te maken. Het heeft het doen versnellen maar de prijzen gingen al omhoog
Door corona en de verplichte sluiting van maneges hebben meer mensen een eigen paard gekocht. Dat heeft de prijzen echt wel verhoogd.
anjali schreef:xSCWx schreef:Leuk filmpje hoor Clairtje, mooie pony.
Bedankt voor jullie antwoorden op mijn “hoe mooi moet je paard zijn” vraag. Ik ga aankomend weekend kijken bij een paard die qua omschrijving perfect is maar me niet direct aanspreekt op de foto’s (maar ook niet lelijk is). Al moet ik zeggen dat mijn gevoel voor hem wel groeit, sowieso mis ik het het heel erg om een paard te hebben. Maar ik wil ook geen overhaaste beslissing maken want ik wil er eentje die nooit meer weg hoeft. Ik merk wel dat paarden erg goed zijn voor mijn stemming, ik probeer nu te genieten van de rust maar dat voelt toch een beetje nutteloos
Misschien is dat paard gewoon niet zo fotogeniek.En het ligt er ook aan voor welk doel je een paard wilt.Wil je hem om fotosessies mee te maken bijv. of om prettig en veilig mee te rijden of om hoge hindernissen te springen etc. In de wedstrijd-dressuursport kan een fraai uiterlijk wel extra punten opleveren.Ga nu eerst maar eens kijken.
MyWishMax schreef:Nee een fraai uiterlijk levert geen extra punten op?Het is geen schoonheidswedstrijd. Een goed passende combinatie, een vriendelijke ruiter enzovoorts kan wel extra punten opleveren. Een goed verzorgde pony in de b ook. Maar een knappe pony die slecht gereden wordt of slecht loopt krijgt niks extras.
Sky_As schreef:marley93 schreef:Ik lees al een tijdje stil mee, maar meld me toch maar 'vast' aan... Komende zomer/najaar moet ik waarschijnlijk mijn paard in laten slapen. En hoewel ik er heel verdrietig om ben, oriënteer ik me ook alvast op de huidige markt.
Ik schrok me kapot, wat een prijzen tegenwoordig! Mijn budget is rond de €6000,- maar daar vind je maar erg weinig voor, zie ik al. Ik hoef er absoluut niet mee de sport in, maar het moet wel een betrouwbaar dier zijn. En niet bang zijn voor koeien. Want dat beperkt hier nogal in buitenrij mogelijkheden, heb ik al gemerkt met mijn huidige paard(Terwijl hij er wel rustig naast op stal staat
)
Mocht je straks iets nieuws gevonden hebben, kun je natuurlijk altijd een koeienclinic volgen bij Wendy van Osch, worden ze vanzelf makkelijker met koeien
Anita158 schreef:Hoe doen jullie dat met stalling pas daadwerkelijk regelen wanneer je heel serieus bezig bent met een koop?
Lieser schreef:Anita158 schreef:Hoe doen jullie dat met stalling pas daadwerkelijk regelen wanneer je heel serieus bezig bent met een koop?
Wij staan bij een paar stallen op de wachtlijst. Wel hoog inmiddels, dus als we een paard daadwerkelijk kopen verwacht ik dat de eerstvolgende plek die dan vrijkomt, voor ons is.
Seni schreef:Zou ook proberen de regel los te laten van binnen een uur vanuit Den Bosch. Je beperkt jezelf er wel flink in.
Romy1234 schreef:Ben ik het wel eens met mywishmax, ik kan mij nog die meid herinneren die met haar Shetlander (bonfire dacht ik dat die heette) in het Z mee reed bij de paarden en ook goed in de punten liep elke keer.
Al zijn er ook echt wel jury’s die wel vooroordelen hebben op bepaalde combinaties of rassen.
marley93 schreef:Het hangt er denk ik ook heel erg vanaf bij welk type persoon het paard te koop staat. Ik ben zo'n 3 jaar terug (na voor de zoveelste keer achter het net te hebben gevist) ook degene geweest die het paard voor de neuzen van andere bezichtigers heeft weggekaapt. Advertentie stond online, ik ging toevallig al die richting uit, en heb gelijk gebeld of ik dezelfde middag langs kon komen. Dat kon. Paard bekeken, gereden, en de knoop doorgehakt. Dat was wel bij een handelstal. Bij sommige particuliren kan ik me voorstellen dat zij nog meer interesse hebben in waar hun paard terecht komt, en misschien nog wat andere mensen laten kijken alvorens een beslissing te maken.
Maar misschien ben ik daar zelf teveel een gevoelsmens in