Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:14

cijsalover schreef:
Ik ga zo weer bij een paard kijken! Een 4-jarige Friese merrie, goed aan de maat. Ik ben heel benieuwd, ze is al wel onder het zadel en wordt momenteel goed doorgereden. Heb er zin in! :-)

Hoe was het?[/quote]
Goed! Wij zijn geslaagd indien goedgekeurd! *\o/* Het is een heel lief, groot paard. Precies wat ik zocht! Nog wel groen maar ik heb er op gereden en ze was erg braaf, geen stap verkeerd gezet. Gewoon het fijne gevoel wat je zoekt als je op een paard gaat zitten. Dat je denkt, dit voelt vertrouwd. Ze zal nog 1 a 2 maanden op de betreffende stal blijven staan om wat meer doorgereden te worden en ik kan daar dan onder begeleiding op haar rijden, dat vind ik wel erg fijn. Wij moeten in de tussentijd nog een bak aanleggen thuis dus het komt eigenlijk allemaal precies uit. <3[/quote]

Klinkt goed!!! Ben je voor je zwarte parel geslaagd bij een handelstal, fokker of particulier?

En succes ik zal voor je duimen....

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:16

Ketly schreef:
Superleuk paard Upendo! <3

Leuk dat er hier zoveel mensen al geslaagd zijn! Zijn er nog zoekers of zijn de meeste inmiddels voorzien?

Ik zit zelf een beetje met een dilemma, zijn er mensen die ik een pb kan sturen?

Nog zoekende maar heb de zoektocht op een lager pitje gezet. Eigenlijk weinig zin om in deze bizarre tijd handel te doen. Mijzelf de vraag gesteld ga in hierin mee of ga ik wachten en hopen dat er straks meer aanbod zal zijn.
Het laatste

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:23

Ketly schreef:
Superleuk paard Upendo! <3

Leuk dat er hier zoveel mensen al geslaagd zijn! Zijn er nog zoekers of zijn de meeste inmiddels voorzien?

Ik zit zelf een beetje met een dilemma, zijn er mensen die ik een pb kan sturen?

Mocht het nog nodig zijn dan is je dilemma welkom hoor

mamabird

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:23

@Marus erg herkenbaar gevoel idd

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:25

Marus schreef:
cijsalover schreef:
Ik ga zo weer bij een paard kijken! Een 4-jarige Friese merrie, goed aan de maat. Ik ben heel benieuwd, ze is al wel onder het zadel en wordt momenteel goed doorgereden. Heb er zin in! :-)

Hoe was het?

Goed! Wij zijn geslaagd indien goedgekeurd! *\o/* Het is een heel lief, groot paard. Precies wat ik zocht! Nog wel groen maar ik heb er op gereden en ze was erg braaf, geen stap verkeerd gezet. Gewoon het fijne gevoel wat je zoekt als je op een paard gaat zitten. Dat je denkt, dit voelt vertrouwd. Ze zal nog 1 a 2 maanden op de betreffende stal blijven staan om wat meer doorgereden te worden en ik kan daar dan onder begeleiding op haar rijden, dat vind ik wel erg fijn. Wij moeten in de tussentijd nog een bak aanleggen thuis dus het komt eigenlijk allemaal precies uit. <3[/quote]

Klinkt goed!!! Ben je voor je zwarte parel geslaagd bij een handelstal, fokker of particulier?

En succes ik zal voor je duimen....[/quote]
Dankje! Bij een stal, normaal verkoopt hij niet aan particulieren, maar ik had net geluk met m'n zoekopdracht en dit paard dat daar goed bij past <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:32

Wat fijn Cijsalover! Hopelijk snel goedgekeurd.

Hier gister ook maar weer wat zitten zoeken, maar prijzen lijken wel verdubbeld en mijn portemonnee verdubbeld dan niet automatisch mee :=

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:34

Wat leuk dat een aantal mensen al een paard hebben gevonden! Gefeliciteerd allen!
Ik ben nog steeds opzoek, afgelopen zaterdag een paard bekeken maar die was toch nog erg groen, opzich niet heel erg maar het gevoel was niet goed... dus onze zoektocht gaat verder

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:38

Hier ook nog steeds zoekende naar een haf, fjord, quarter of paint of een andere leuke pony. Maar ze zijn of veel te jong.. of net iets te jong of kapot..

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:43

Ik ben nog niet echt zoekende, ik hoop in April/Mei definitief te kunnen starten met zoeken en ook wat paarden te gaan proberen. Nu laat mijn portemonnee het niet toe, nog even geduld! Wel een hele leuke gezien maar financieel gezien nu echt nog te vroeg

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:46

Selina schreef:
Wat fijn Cijsalover! Hopelijk snel goedgekeurd.

Hier gister ook maar weer wat zitten zoeken, maar prijzen lijken wel verdubbeld en mijn portemonnee verdubbeld dan niet automatisch mee :=

:D :D

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:57

Gisteren voor het eerst een paard bekeken. Spaanse merrie van 3.5. Super lief en braaf voor haar leeftijd. Helaas is het haar niet geworden omdat ik anders met haast moest beslissen en ikzelf nog wel een tweede keer wou kijken. Zou voor mij voor het eerst zijn zo'n jong dier en heb geen ervaring met het doorrijden van een jong paard.

Komen vandaag mensen met de trailer kijken namelijk en die nemen haar waarschijnlijk mee :(

Dus de zoektocht gaat weer verder!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 11:05

Dan was het ook niet jouw paard. :)

Superkut, maar de rust en ruimte om te kunnen beslissen is zo belangrijk. Het is niet een broodje van de bakker. :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:12

upendo schreef:
Dan was het ook niet jouw paard. :)

Superkut, maar de rust en ruimte om te kunnen beslissen is zo belangrijk. Het is niet een broodje van de bakker. :)

Nee precies. Vind het ook belangrijk dat je, indien je dit nodig hebt, de tijd krijgt om je beslissing te nemen.

Maar het moet momenteel allemaal snel. Zie vaak advertenties op MP die op de dag van plaatsen al direct op gereserveerd staan :=

Of advertenties met 'alleen dit weekend meenemen voor €xxxx'

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:28

Luusje_Kviek schreef:
Gisteren voor het eerst een paard bekeken. Spaanse merrie van 3.5. Super lief en braaf voor haar leeftijd. Helaas is het haar niet geworden omdat ik anders met haast moest beslissen en ikzelf nog wel een tweede keer wou kijken. Zou voor mij voor het eerst zijn zo'n jong dier en heb geen ervaring met het doorrijden van een jong paard.

Komen vandaag mensen met de trailer kijken namelijk en die nemen haar waarschijnlijk mee :(

Dus de zoektocht gaat weer verder!

Zo jammer dat het tegenwoordig zo gaat...
Ik had een tijdje terug ook een paard gezien, woensdag stond de advertentie er op, donderdag kwamen er mensen kijken en die hebben het paard vrijdag gekocht. Ik kan alleen in het weekend komen kijken vanwege mijn baan maar ik vind het wel erg jammer dat er vaak zo veel haast achter zit...

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:23

Ik ga dit weekend bij een onbeleerde 3-jarige kijken. Ik neem ook iemand mee die er verstand van heeft. Hebben jullie nog tips waar op te letten, dingen die je altijd doet of probeert met het paard of vragen die jullie stellen bij een eerste bezichtiging? Alle adviezen zijn welkom!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:31

Gefeliciteerd allen!

Ziet er goed uit Upendo. Leuk!

Ik ben ook geslaagd! *\o/* 5 jarige merrie is goed gekeurd.
Afbeelding
Maak kennis met Dua Lipa!

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:51

Gefeliciteerd Levita, mooi paard! En wat een leuke naam ook!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:51

Luna02 schreef:
Gefeliciteerd Levita, mooi paard! En wat een leuke naam ook!

Dankjewel! :D

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:11

Leuk, gefeliciteerd *\o/*

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:14

Gefeliciteerd! <3 wat een superknappe!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:14

Wat leuk, gefeliciteerd!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 16:13

Gaaf!! Het is je ook gegund na al de pech met afkeuringen!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:18

Gefeliciteerd!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:28

Gefeliciteerd weer met alle nieuwe aanwinsten!
Ik ook nog steeds op zoek maar op een laag pitje. Weer heel enthousiast begonnen maar vanwege de haast die er steeds achter zit en de prijzen wordt het enthousiasme een beetje getemperd..

Ketly je mag mij ook een PB sturen als je nog behoefte hebt aan iemand :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:29

Wat leuk gefeliciteerd!

@Kelty, hoop dat alles goed gaat met je knappe paard?

Ik heb volgende week woensdag de keuring staan. Ben bloed nerveus. Heel stom, maar de 'nieuwe' periode met een paard vind ik zo eng. Bij mijn vorige 2 paarden ging het daar mis qua mijn onzekerheid. En deze is wel echt dood nuchter en een goedzak. Tegenovergestelde van mijn 2 vorige hysterische merries :') . Is wel goed voor de lijn. Inmiddels al 1.5 kilo kwijt omdat ik geen hap door mijn keel krijg :')