Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:30

Ik heb er ook 1 gehad met een opstap probleem. Geen aanrader, met z'n 2en ging iets makkelijker. Maar het is er nooit helemaal uit gegaan. Alleen stond ik wel eens 45 min te kloten voor ik er op kon komen.

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:31

Heb eindelijk weer een paard gevonden! Voldoet alle eisen, heeft een leuk koppie en geen hoge prijsklasse! Gaat wel al vandaag iemand naar kijken dus dat wordt duimen!

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:34

Lindipre schreef:
Heb eindelijk weer een paard gevonden! Voldoet alle eisen, heeft een leuk koppie en geen hoge prijsklasse! Gaat wel al vandaag iemand naar kijken dus dat wordt duimen!

Succes! Hopelijk wordt het met die andere kijkers niets :P

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:05

Wat leuk Lindipre, wat voor een is het?

Bedankt voor alle reacties via pb :D Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt om hem nog eens te bekijken!

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:09

Een donker bruine merrie van 1.60! Ze is 7!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:12

Klinkt goed, ben benieuwd :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:31

Volgens mij heb ik die ook voorbij zien komen, leuk dier!

Hier ineens een andere ontwikkeling. Ik had vier jaar geleden 2 paarden en een shet. Toen m'n relatie uit ging ben ik met één paard naar de veluwe vertrokken, is de shet naar een vriendin gegaan (inmiddels overleden) en de haflinger naar m'n beste vriendin, met de afspraak dat mocht ze ooit niet meer voor hem kunnen zorgen, hij terug naar mij komt.
Super toevallig kreeg ik vandaag een bericht met de melding dat ze niet weet of ze het lichamelijk nog lang gaat redden om de verzorging op zich te nemen. Zou dit een teken zijn? :oo

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:46

Wat een hoop ontwikkelingen dit weekend! Super leuk dat je de merrie kon gaan ophalen dit weekend MISTRAL94. Gelukkig toch nog een goede afloop. Heel veel plezier met haar!

Het is intussen al wat pagina’s terug, maar je ezeltjes zijn echt geweldig Spaansepony! <3 En Gerrit heeft ook een erg leuke uitstraling. Jammer dat je dit weekend in Duitsland niets gevonden hebt. Ik was al benieuwd of je nog ‘gewoon’ de grens met Duitsland over kunt. Maar dat is dus niet vanzelfsprekend. Ben je vandaag bij die 4e kennis geweest? Ik ben benieuwd of hij iets interessants heeft staan!

Ik kan me goed voorstellen dat je heel wat stof tot nadenken hebt na het weekend Autumn. Heel herkenbaar hoe gevoel en verstand elkaar tegen kunnen spreken... Succes met je afwegingen!

Spannend Lindipre! Hopelijk kun je snel gaan kijken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:51

Autumnn schreef:
Zo, ik ben ook terug van de bezichtiging. Flink stof tot nadenken!

Enorm gaaf dier, grote reus van 1.72. Alleen het opstapprobleem is ietsje erger dan ze had verteld. Eigenaresse durft er al niet meer op, want ze is er een paar x vanaf gevallen en ik heb nu ook niet gereden want we hadden geen hulp. Paard stond flink op spanning als je er alleen al naast stond.
Daarnaast stond hij voor op ijzers (want: slechte hoeven). Mijn hart zegt ja! Mijn gevoel nee.
Dit is een paard waar je vanaf de basis moet beginnen en met z’n tweeën moet tegenhouden. Ik heb wel een filmpje wat hij doet, als je dat wilt zien stuur maar een PB. Qua karakter is hij super lief

Bij dit paard gaan de hoeven je minste probleem zijn.
Ik verwacht dat dit opstap probleem er echt wel uit te krijgen is maar zoals zij er mee omgaan zijn ze hard de verkeerde kant op aan het werken.

Lekker laten staan dit paard...

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:24

Lindipre schreef:
Hard duimen! ;) Ik heb hier al een paar keer mee te maken gehad. Leuk paard voor een normale prijs gaat met de eerste (de beste?) mee en ik vis steeds achter het net -O-

Delaja, zou je met je Haflinger dan ook (zo) kunnen rijden als je met je nieuwe paard zou willen doen? Met andere woorden, zou je dan geen nieuw paard meer 'nodig' hebben?

_shauniheyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:50

Ik meld me ook even! *\o/*
Mijn zoektocht verloopt ook hopeloos!
Ik ben van september 2019 ook intensief aan het zoeken naar een leuk nieuw paard.

Ik heb er nu in totaal 3 paarden bezocht en heel veel gemaild en gebeld maar helaas nog niets gevonden. :(
Ik vind de prijzen ook zo maf , er loopt werkelijk niets in mijn prijsklasse rond dat gezond is.

Na een tijd ben ik zelfs naar veulens gaan kijken maar deze worden NOG duurder aangeprezen 8)7

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:51

Als de haf terugkomt kan ik nagenoeg alles wat ik zou willen. Het enige dat ik echt zou moeten oefenen is het met de trailer op stap gaan. En we zullen de paddock en wei wat aan moeten passen, aangezien meneer teveel stress heeft van 24/7 zijn plekje delen, hij heeft echt een eigen stukje nodig waar hij een groot deel van de dag kan staan.
Maar allemaal niks onoverkomelijks dus!

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:56

Dan is je zoektocht misschien al geëindigd voordat hij goed en wel is begonnen ;)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:05

Maghreb schreef:
Wat een hoop ontwikkelingen dit weekend! Super leuk dat je de merrie kon gaan ophalen dit weekend MISTRAL94. Gelukkig toch nog een goede afloop. Heel veel plezier met haar!

Het is intussen al wat pagina’s terug, maar je ezeltjes zijn echt geweldig Spaansepony! <3 En Gerrit heeft ook een erg leuke uitstraling. Jammer dat je dit weekend in Duitsland niets gevonden hebt. Ik was al benieuwd of je nog ‘gewoon’ de grens met Duitsland over kunt. Maar dat is dus niet vanzelfsprekend. Ben je vandaag bij die 4e kennis geweest? Ik ben benieuwd of hij iets interessants heeft staan!

Ik kan me goed voorstellen dat je heel wat stof tot nadenken hebt na het weekend Autumn. Heel herkenbaar hoe gevoel en verstand elkaar tegen kunnen spreken... Succes met je afwegingen!

Spannend Lindipre! Hopelijk kun je snel gaan kijken.

De aantal keren dat ik de grens over geweest ben zonder problemen naar Duitsland.
Ik ben helaas niet geweest, kwam wat tussen en daarna stond de paarden tandarts eerder op de stoep dan verwacht. Gerrit moest nodig naar de tandarts.

_shauniheyse schreef:
Ik meld me ook even! *\o/*
Mijn zoektocht verloopt ook hopeloos!
Ik ben van september 2019 ook intensief aan het zoeken naar een leuk nieuw paard.

Ik heb er nu in totaal 3 paarden bezocht en heel veel gemaild en gebeld maar helaas nog niets gevonden. :(
Ik vind de prijzen ook zo maf , er loopt werkelijk niets in mijn prijsklasse rond dat gezond is.

Na een tijd ben ik zelfs naar veulens gaan kijken maar deze worden NOG duurder aangeprezen 8)7

Het is lastig, prijzen stijgen behoorlijk! Alles wat ik vind en leuk vind vinden 100 andere mensen ook leuk.
En als ik dat adverteer met iets meer geld dan wat ik gekocht heb is binnen no time ook weer verkocht. Denk dat je snel moet kunnen handelen nu.

Wat zoek je precies?

Delaja schreef:
Volgens mij heb ik die ook voorbij zien komen, leuk dier!

Hier ineens een andere ontwikkeling. Ik had vier jaar geleden 2 paarden en een shet. Toen m'n relatie uit ging ben ik met één paard naar de veluwe vertrokken, is de shet naar een vriendin gegaan (inmiddels overleden) en de haflinger naar m'n beste vriendin, met de afspraak dat mocht ze ooit niet meer voor hem kunnen zorgen, hij terug naar mij komt.
Super toevallig kreeg ik vandaag een bericht met de melding dat ze niet weet of ze het lichamelijk nog lang gaat redden om de verzorging op zich te nemen. Zou dit een teken zijn? :oo

Oh voor gaan! Je oude maatje is altijd prettig, plus je weet wat je hebt!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:08

Grens met Duitsland is nog gewoon open, ze willen vaak even weten waar je heen gaat. Wij rijden nu ook de grens over naar de SEH in Duitsland.

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:11

StonedRomy schreef:
Grens met Duitsland is nog gewoon open, ze willen vaak even weten waar je heen gaat. Wij rijden nu ook de grens over naar de SEH in Duitsland.

Ik wou het net zeggen, je haalt me de woorden uit de mond :P
Ik woon 5 minuten van de grens af en je komt er zonder problemen door heen.

Wel vervelend om te horen dat je onderweg bent naar de SEH :(

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:13

Dacht ik ook hoor dat de grens open was. Maar we werden staande gehouden en paard kopen is privé dus dat mag niet. Alleen voor boodschappen en werk.
En paard kopen was geen werk.

België wist ik. Nou we hebben weer wat geleerd. HAha!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:13

StonedRomy schreef:

Ik hoop niks ernstigs

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:15

Ik denk dat het er dan ook vanaf ligt welke grens. Ik neem nooit de autobaan ( is langer ). Ben echt voor de meest debiele dingen de grens over geweest afgelopen weken. Waren wel ergens nodig, maar echt niet werk of boodschap gerelateerd.

Mijn moeder ligt er niet goed bij. In Nederland mag ze ziekenhuis niet in, want ze is niet getest op Corona en er zijn geen Corona testen. Daarom dus maar naar Duitsland gebeld en we zijn gewoon welkom.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:19

Spaansepony schreef:
Dacht ik ook hoor dat de grens open was. Maar we werden staande gehouden en paard kopen is privé dus dat mag niet. Alleen voor boodschappen en werk.
En paard kopen was geen werk.

België wist ik. Nou we hebben weer wat geleerd. HAha!

Ik ging zondag ook per ongeluk de grens over naar België “wat is uw noodzakelijke verplaatsing mevrouw? Uh niet meneer, ik wil ook helemaal niet naar België (sorry :D ) maar ik reed verkeerd. “ Toen moest hij een beetje grinniken (geef hem ongelijk, blond meisje met een rood gezicht in haar bruine Ford Ka) en mocht ik zonder boete omkeren :D

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:23

StonedRomy schreef:
Ik denk dat het er dan ook vanaf ligt welke grens. Ik neem nooit de autobaan ( is langer ). Ben echt voor de meest debiele dingen de grens over geweest afgelopen weken. Waren wel ergens nodig, maar echt niet werk of boodschap gerelateerd.

Mijn moeder ligt er niet goed bij. In Nederland mag ze ziekenhuis niet in, want ze is niet getest op Corona en er zijn geen Corona testen. Daarom dus maar naar Duitsland gebeld en we zijn gewoon welkom.

Oh jeetje.. Vervelend zeg, sterkte gewenst!!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:23

Sterkte zeg!

Ik heb een leuk paard gezien alleen hij weeft, dat houdt me toch een klein beetje tegen om te gaan kijken. Weet niet zo goed hoe schadelijk dat voor een paard kan zijn.

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:33

Super veel sterkte zeg!!

Hier iets positiever nieuws want het is hem toch niet geworden met de kijkers van vandaag! Hoeraa!! Hopen dat verder alles goed gaat!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:44

Lindipre schreef:
Super veel sterkte zeg!!

Hier iets positiever nieuws want het is hem toch niet geworden met de kijkers van vandaag! Hoeraa!! Hopen dat verder alles goed gaat!

Spannend!! *\o/*

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:52

Linsey1998 schreef:
Sterkte zeg!

Ik heb een leuk paard gezien alleen hij weeft, dat houdt me toch een klein beetje tegen om te gaan kijken. Weet niet zo goed hoe schadelijk dat voor een paard kan zijn.

Lastig. Ik heb een paard gekend, maar hoe het daarmee is gegaan weet ik niet. Komt vaak vanuit verveling en een stofje in de hersenen heb ik ooit begrepen.

Stalgebrek zou er nooit afgaan, maar je hebt heel veel paarden met een stalgebrek (lucht zuigen bijvoorbeeld) wat toch de beste paarden zijn. Laat een paard daarom niet meteen afschrijven. Want geloof me, ik ken 2 paarden die het allebei gedaan hebben (lucht zuigen in dit geval) of doen (1 is er overleden aan een peesblessure, kon niet meer lopen door de pijn)

Maar het zijn allebei toppaarden geweest, L springen, B cross. Dus er is echt niet per definitie iets mis mee, laat je gewoon goed adviseren. :) En niet echt de top paarden als in Olympische spelen, haha. Maar wel voor de eigenaar hele goede paarden waarmee je echt verder kwam.
Laatst bijgewerkt door xkusjeirene op 04-05-20 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt