Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:50

@ Berdien: Wat een lekkere beer heb je daar naast je staan. En oei, kan me best voorstellen dat ze het je soms flink lastig kan maken met een lijf als het hare. Wel heel fijn dat het wandelen zo lekker ging ondanks dat ze zo enthousiast werd. ;)

@ Dilan: Dat zijn de betere berichten. Ik twijfel nu steeds hoe ik zn naam moet lezen sinds we het daarover hadden gehad haha. Als ik zn naam dan lees, spreek ik hem eerst in mn hoofd op een aantal manier uit voordat ik verder lees. :')

goldenarrow schreef:
Jep, wij knippen/scheren het altijd wat verder weg trouwens, ivm shows. Nu loopt Prazani geen shows, maar normaal doen we echt wel dik een handbreedte en nog liever zelfs een handlengte. Zo komt de hals goed uit als ze opgesteld staan.

Grappig, jullie doen precies het omgekeerde als wat ik doe. Ik heb vorige herfst zn manen eraf gehaald omdat ze door het schuren zo ongelijk waren geworden en ik hem ook niet goed in kon smeren op zn jeukplekken doordat ze zo dik waren. Maar vond het wel heel zonde, dus heb een beetje gesmokkeld en stiekem wat manen die achter de oren hingen bij zn voorpluk gedaan. Op een foto van vandaag is dat wel goed te zien.

Afbeelding

Vandaag hebben wij hier ook weer even heerlijk in het zonnetje gewerkt. Ditmaal aan tempo in de gangen, dus sneller/langzamer in dezelfde gang. Ging heerlijk en merk dat we er echt wel veel plezier in hebben. Vandaag ook gebruikt gemaakt van de longeersingel en een band om zn achterhand. Dit doe ik vooral omdat hij zn achterbenen nog wel eens wil "vergeten". Maar ook omdat ik het belangrijk vind dat hij gewend is aan dingen rondom zn lijf. Snel nog even een fotootje gemaakt van hem toen alles erom en erop zat, voordat we aan het werk gingen.

Afbeelding

xXutopiaXx

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:23

Knap paard <3

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:00

xXutopiaXx schreef:
Knap paard <3

Dankjewel! Vind ik ook. :o

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:09

Snap ik haha, lekker van genieten :D

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:14

Haha, echt wel, en ik ben nu ook handig met de camera aan het worden lijkt het, dus zal wel wat vaker gaan spammen als dat mag.. :j

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:42

M’n pony is vanmiddag gereden door een ander die hem (als t goed is), ook even net wat meer doorrijd. Bedoeling is eens in de 2 weken.

En nu toch wel weer trots! <3
Hij was erg braaf, helemaal niet geschrokken.
Werd goed voorwaarts gereden door haar en dat deed hij ook gewoon braaf.
Ze heeft ook aardig wat galop meegepakt, wat ik af en toe een rondje deed. Vind ik wel even spannend, maar hij heeft goed aan z’n conditie gewerkt :') .

Helemaal niet geschrokken en amper gestruikeld dus daar wel heel blij mee! <3

Denk dat ik zelf donderdag weer opstap in de binnenbak, even vertrouwen krijgen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:46

Prachtige voorpluk zo! Spammen mag gerust :j
Stoere bink!

Wij hebben vandaag ook lekker gewerkt. Onze training bestaat meestal uit twee delen. Eerst werk ik Joya aan de hand. Begin met stelling en buiging op de volte, daarna wat schouder voor/schouder binnenwaarts en travers. Meestal ga ik daarna meer in de longeerpositie om haar te laten draven en galopperen.
Als dat allemaal goed gaat weet ik dat haar gemoedstoestand ook in orde is. Dan gaan de teugels aan het kaptoom, leadrope eraf en laat ik haar inparkeren om op te stappen.
Ben erg blij dat ik tijd heb geïnvesteerd in het opstappen. Zodra ik op krukje of bankje sta en zeg "Joya kom voor" ( net als bij een hond :D) gaat ze vrijwel meteen op de goede plek staan. Ze staat ook keurig stil tot ik zeg dat ze aan mag stappen. Zo relaxed :j

Daarna lekker over het hele terrein gereden. Ook nog een beetje het sturen geoefend, we kunnen een acht maken.

Op de weg terug van de verenigingsbak naar stal heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Ben bij een picknickplek opgestapt en heb het laatste stuk naar stal gereden over het fietspad.
Heb mazzel dat we in een recrestiegebied staan dus geen verkeer op die route.
Ging ook weer gewoon goed! Het lijkt allemaal zo makkelijk nu *\o/*

Ready for take off!
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:04

Serenity, lekker bezig!
Ik heb ook een shet die heel goed springt en het erg leuk vindt!

Geryon, hopelijk valt het dan gewoon mee en kun je lekker verder zo, zou wel super zijn!

Berdien wat een knoert, als dat gaat lopen heb je idd niet veel te vertellen als ze niet luisteren.. Maarja onze shet ging ook wel eens met mijn man aan de wandel dus sterk zijn ze sowieso. :D
Wel goed dat ze zo moedig is. :j

En wat vond Prazani van de bijzet?

Dilan, dat klinkt goed met Mattvey!

Sizzle wat een leukerd!
Fijn dat het allemaal goed is en het beleren braaf gaat.
Erg mooi bij jullie!

Kruimellover handschoenen is idd wel prettig, ik had laatst ook geen profiel meer op mijn handen.
Maar wat gaat het goed!

CubaLibre ziet er gaaf uit!

Ahh Granoek leuk zo lekker gezellig bezig.

Phuddle hopelijk wordt je dochter snel wat zwaarder en wil het een beetje vlotten,
Het is wel een schatje!
Met het paard bezig gaat wel lekker, fijn!

Joelle, super zeg, al bijna erop!
Wel balen dat het nu stil ligt..

Pro de wilde hengst..
Misschien hengstige merries in de buurt?

Jodym idd zelf vooral de leiding nemen.
Als je dat niet lukt is het ook niet erg maar dan kun je misschien even een tijdje niet rijden daar maar aan de hand ofzo, misschien is hij dan later wel rustiger buiten.
Oh, ik lees net dat iemand meehelpt met rijden, fijn!

Golden Arrow pfff mijne zijn nog nooit op afstand gebleven van iets eetbaars. :')

Haha Fransje ik zeg ook' kom voor' tegen Malik! :D
Jullie gaan lekker zo, super relaxed!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:08

Serenity350 schreef:
Haha, echt wel, en ik ben nu ook handig met de camera aan het worden lijkt het, dus zal wel wat vaker gaan spammen als dat mag.. :j

Jaa graag :D

Lekker dagje voor jullie ook :D Zo fijn, zulke dagen!! Geeft de burger moed :P

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:26

Ik heb de bijzet uiteindelijk niet geprobeerd (of überhaupt gelongeerd) want was even wat hout kappen en toen sprong er een stuk weg, recht tegen mijn oogkas aan. Dus nu heb ik een blauw oog en ik denk een lichte hersenschudding. Leek me een minder ideale situatie om een jong paard te trainen :') :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:30

goldenarrow schreef:
Ik heb de bijzet uiteindelijk niet geprobeerd (of überhaupt gelongeerd) want was even wat hout kappen en toen sprong er een stuk weg, recht tegen mijn oogkas aan. Dus nu heb ik een blauw oog en ik denk een lichte hersenschudding. Leek me een minder ideale situatie om een jong paard te trainen :') :=

Ahhh pijnlijk! :oo
Beterschap. Is idd niet ideaal om dan met je paard aan de slag te gaan. Niks in je oog hoop ik?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:31

O djeez, en dan zeggen ze dat paardrijden gevaarlijk is :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:32

MirandaFuego schreef:
Haha Fransje ik zeg ook' kom voor' tegen Malik! :D
Jullie gaan lekker zo, super relaxed!

_O-

Is gewoon het meest logische commando!
Zal een keer een filmpje plaatsen als ik iemand kan vinden om te filmen.. Ben meestal alleen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:33

Oh jeetje, GA! Hopelijk trekt het snel weg! :(:)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:33

Sizzle schreef:
O djeez, en dan zeggen ze dat paardrijden gevaarlijk is :')

Hahaha valt zo te zien best mee :+

Denken mensen wel altijd als je als paardenliefhebber wat mankeert. Dat mijn gipsarm een poos geleden door honden kwam, vond mijn omgeving best hilarisch :')

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:37

@Goldenarrow: Jeetje, en ik vond mezelf laatst al zielig met een stukje hout dat tijdens het maaien in mn oog schoot. Maar jij doet het nog eens dunnetjes over. Hoop dat een beetje goede nachtrust je morgen beter laat voelen. :(:)

@Miranda: Kunnen we die twee misschien nog eens synchroon laten springen.. ~~}>

@Fransje: Dat durft! Maar gaaf hoor, klinkt als een heerlijke ontspannen training met ook een boel ruimte om te genieten. En wat heeft ze een heerlijke blik in der ogen op foto! <3

@Jodym: Klinkt goed hoor. +:)+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:45

Nee, niks in mijn oog gekregen gelukkig! Maar doet wel flink zeer := Gelukkig is het redelijk uit te houden met paracetamol en ibuprofen.

Alleen wilde uiteraard vandaag mijn veulen niet mee naar binnen. Vriend en ik hebben er denk ik een half uur over gedaan om hem te pakken te krijgen, terwijl hij zich juist de laatste tijd supergoed liet pakken :=

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:49

goldenarrow schreef:
Nee, niks in mijn oog gekregen gelukkig! Maar doet wel flink zeer := Gelukkig is het redelijk uit te houden met paracetamol en ibuprofen.

Alleen wilde uiteraard vandaag mijn veulen niet mee naar binnen. Vriend en ik hebben er denk ik een half uur over gedaan om hem te pakken te krijgen, terwijl hij zich juist de laatste tijd supergoed liet pakken :=

Zul je altijd net zien. -O-

Ik heb op een zieke dag ook wel eens boos in de wei gestaan roepend naar de shetlander dat "VANDAAG NIET DE DAG VOOR GEINTJES IS!". -:(- Sta je daar in je badjas met je werklaarzen eronder. En de buurvrouw die zich dan rot moet lachen omdat ze natuurlijk toevallig net langsliep om de post te halen. :')

Mijn hoornvlies was toen een beetje beschadigd, maar geen hersenschudding oid aan over gehouden. 3 dagen een tranend oog en dat was het. Pas wel op hoor, na zo'n tik moet je hoofd echt even wat rust krijgen, anders kun je nog lang last van hoofdpijnen houden bijvoorbeeld.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:29

Oh wat vervelend van je oog! Hopelijk valt het Idd mee en ben je er snel van af, GA. Prazani ziet er goed uit met losse manen!

Wat is Feyre groot, knap en dapper zeg! Wel onhandig als zo’n grote, zware geen zin meer heeft. Heb ik met Guinness ook weleens last van.

En Serenity, ik vind die voorpluk echt geweldig! En die shet.. gek springmonster :’)

Wat is Joya toch al braaf en wat kun je er al veel mee, echt genieten denk ik! :)

Sizzle wat een gaaf dier zeg! Ik vind haar erg mooi en ze kijkt ook zo vriendelijk op de foto dat je erop zit. <3

Wat fijn dat het zo goed gaat met Mattvey Dilan +:)+

Ik ben gisteren met Guinness gaan wandelen met z’n buurman erbij als steun. Dat is echt een schijterd, maar met een ander paard erbij doet hij wel zijn best. Gelukkig is Guinness niet snel van dingen onder de indruk die om hem heen gebeuren. Alleen heeft hij wat last van verlatingsangst en als we dan alleen zijn en andere paarden tegenkomen, gaat ie liever met hen mee. Dus ik dacht we gaan nieuwe rondjes maar eerst samen met iemand doen. Ging erg goed, al moest ik wel flink hard lopen met de grote stappen van die twee Haha. Ik had zelf echt groter moeten zijn _O-
Toen we terug kwamen mocht ie lekker met z’n buurman buiten blijven, dus dat was wel erg fijn.

Ook is z’n mondhoek een heel eind aan de beterende hand, dus ik ben benieuwd of ie vandaag misschien zijn bit weer in kan. We gaan het zien.

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:35

Jee wat is het hier hard gegaan :D

Wat vervelend van je hulp Joelle! Hopelijk gauw een andere oplossing :j

Haha, ogen op steeltjes goldenarrow :))

Toch hardstikke goed bezig Kruimellover, niks mis mee! Lekker voorwaarts rijden en hij ziet er ontspannen en blij uit :) Zo gaan wij na 2 maanden ook nog regelmatig de bak door, en in het begin wat het altijd net zo bij mij. Knappe tandpastasmile :P En lekker zo in de zon buiten!

Oeh ja, brandblaren van de lijn %) Vreselijk altijd! Hier ook overal handschoenen inmiddels inderdaad.

Welkom Sizzle, leuk een heel ander ras!

Interessant jullie filmpjes Serenity :j Filmen en lowerken tegelijk is inderdaad echt vet lastig... vind het nog aardig goed gelukt hoor :D Die shet :wow: Ontsnapmonster!!

Fijn dat jullie toch vooruit kunnen nu dan Geryon, mooi :)

Feyre het kanon :)) Blije foto's! Fijn dat de smid de opstandige dame toch voor mekaar kon krijgen.

Prazani heeft permanent :D

Hier zijn er 3 miezerige sprietjes voorpluk :(:) Maar ze maakt het goed met een beste bos manen en een enorme staart dus ach ja, je kunt niet alles hebben :Y)

Knappe Dije!

Dat gaat hard met Joya, al lekker buiten zelf rijden :)

Die onzekerheid is wel herkenbaar Jodym, hier is dat ook een probleem. Ik rij nu in verhouding wat meer onder begeleiding, bij mij werkt het als iemand vanaf de grond streng voor me is en me vertelt dat ik moet ríjden ipv afwachten :Y) Hoe kordater ik aan het werk ben hoe minder Pinda zelf moet uitkijken naar krokodillen overal, ik vertel haar dan immers dat ik het voor het zeggen heb en dat ik besloten heb dat het veilig is. Maar dat is best een knop die even om moet... Fijn dat jullie iig ook hulp hebben nu :)

Au Goldenarrow, dat klinkt pijnlijk! Beterschap :(:)

Wij hebben gisteren weer les gehad, en het lijkt alsof het knopje "rijden ipv iehhh eng afwachten" omgezet is hoor :D Ging als een tierelier als vanouds bij beleeradres maar dan met meer kracht/balans/uithoudingsvermogen, ook de hele les stalgenootje er bij in de bak gehad te rijden om te oefenen met andere paarden in de bak. Pinda deed echt zo goed haar best <3
Wel een probleempje nu, ze staat sinds vrijdag weer in het gras (opbouwend) en daardoor is ze enorm buikig. Wat zorgt dat mijn zadel van goed (iets gezakt door inzakken vulling dus moet wel weer iets bijgevuld worden), naar zwaar beroerd tegen de schouder/schoft aan liggend is gegaan -O- Ze had zelfs een beste bult ervan op de schoft, arm dier. Vandaag de zadelmaker maar meteen even bellen, ze komt sowieso de 29e maar maar even overleggen of ze eerder kan of dat ik iets kan/moet doen ermee voor de tussentijd.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:56

goldenarrow schreef:

Oehh!! :oo Klinkt erg pijnlijk... doe rustig aan met herstellen!! Je hoofd is zo kwetsbaar :(:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:56

Wat fijn dat het rijden nu weer zo goed ging, Vientje! Mooi op tijd de hulptroepen ingeschakeld zodat je nu al weer kunt genieten.
Wel balen van je zadel, was toch pas nagekeken?

Hoe is je oog en hoofdpijn vandaag, GA?

Hoe gaat het met je dochtertje, Phuddle?

Wat betreft het buiten rijden met Joya. Ik ben echt geen held maar we hebben al zoveel kilometers buiten gewandeld dat ik haar buiten wel vertrouw. Nou ja, net zoveel vertrouw als op het terrein bij de rijvereniging. Daar heeft ze ook meer dan genoeg ruimte om flink vaart te maken als ze dat zou willen.
Tot nu toe onder het zadel twee schrikacties met een verklaarbare oorzaak. Een keer 180 graden omgedraaid omdat ze takken gingen snipperen achter de binnenbak. Toen stond ze na een pas of vier stil. Gisteren de tweede, eend vloog op uit de sloot. Ze sprong opzij en stond al snel stil.

Juist omdat ze snel weer relaxed is geeft het vertrouwen. Een paard kan en mag schrikken, het gaat om de reactie daarna.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:58

fransje23 schreef:
Juist omdat ze snel weer relaxed is geeft het vertrouwen. Een paard kan en mag schrikken, het gaat om de reactie daarna.

Kan ik het alleen maar helemaal eens mee zijn! :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:10

Yep! :j Ik schrik zelf ook wel 's :') Opvliegende fazanten enzo! :oo Maar ze moeten daarna niet debiel gaan doen :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:32

Owjee Golden Arrow hopelijk valt het mee! :(:)
Zal je net zien dat er een dwarsligger is. >;)

Fransje, ik doe vaak de hondencomando's, ook zit en af voor de pony, is wel zo makkelijk. :D
Je hebt idd gelijk, een paard wat nooit schrikt bestaat denk ik ook niet maar het moet handelbaar zijn.

Serenity haha ja mijne kon ook altijd mooi tussen de draden door springen op de wei, als je dan aankwam omdat hij weer eens buiten de wei was sprong hij snel terug. _O-
Haha badjas met laarzen, ik heb soms een zomerjurk met laarzen, ook zo charmant.

Guinness lekker snelgewandeld en geluierd.

Vientje wel fijn dat het is opgelost met rijden maar balen van je zadel, hopelijk snel weer in orde.

Malikie en ik daarnet toen ik hem van de wei haalde.. :+:

Afbeelding