Equus veulenopfok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:12

Mia is er veel slechter aan toe slechtste van allemaal, de lappen hingen erbij. Ze is gehecht moet voorlopig op stal, prognose is redelijk mits het maar niet teveel gaat zwellen en de hechtingen eruit knallen. Ben er doodziek van. Afhankelijk van hoe het loopt haal ik haar wellicht binnenkort al naar mijn eigen stal.... zal jullie de foto's besparen....

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:27

Neeeee, wat erg. ;( Weten jullie wat er precies gebeurd is?
Sterkte voor Mia! En hoop dat het met Lotje (en de anderen) mee valt. :(:)

Mer1980

Re: Equus veulenopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:32

Nou wat ik van André hoorde is dat ze door de draad zij gegaan en met de hele groep het bos in zij gejakkerd, daar hebben ze een prikkeldraad meegepakt en uiteindelijk is er nog een grote door een ander draad gegaan de rest er achteraan. Paarden lopen alleen niet recht achter elkaar aan, dus dat waaiert uit in de breedte.... en Mia zal wel aan de buitenkant een hek hebben gepakt of het prikkeldraad. Wat er exact is gebeurd zullen we nooit weten. Kijk ik neem niemand wat kwalijk, dit soort dingen gebeuren met dieren en dit gun je niemand.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:36

Och jeetje. Wat naar.

Hopelijk knappen ze allemaal snel weer op! :(:) :(:)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:46

Wat heftig om te lezen zeg.
Ik ben altijd al een meelezer hier om jullie te volgen met het jonge spul, maar moest nu toch even reageren.

Sterkte allemaal en duimen op een voorspoedig herstel voor jullie paarden!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 21:55

Jeetje, wat heftig om te horen.... En vreselijk dat Mia er zo slecht aan toe is. Potver, heb de neiging nu in mijn auto te stappen en Nijn ook te gaan controleren, maar ga er vanuit dat dat heus wel goed gedaan is. Wat een drama....
Veel beterschap voor Mia en Lotje.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:13

Ja ik weet niet wat het is met deze groep, 2e x al terwijl er voorgaande jaren (zover ik weet) nooit zoiets gebeurd is, is nou niet zo dat er een krakkemikkige omheining staat.
Maar hoop echt dat ze snel herstellen.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:14

Ohh, wat een ramp! De nachtmerrie van iedere paardenhouder dit. Hopelijk komen ze er helemaal boven op. Zijn Lotje, Mia en de andere grote de enige die in de lappenmand zitten of nog meer?

Sterkte meiden! :(:)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:25

Wat onwijs rot bericht als je kleintje er zo aan toe is..... waardeloos

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:29

we kunnen ons wel afvragen hoe het komt dat deze groep nu al ( voor zover ik weet) 2x door de draden zijn gegaan? Is er dan paniek? En prikkeldraad..omg...baal er van dit te lezen. Nogmaals heel veel beterschap voor de getroffen meisjes

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:49

Het gekke was dat ze aan de boskant door het draad zijn gegaan. Recht het bos in ipv naar de open vlakte. De paarden waren helemaal van streek. Het lijkt alsof ze ergens heel erg van geschrokken zijn.

Ze zijn inderdaad door meerdere draden en naar landen van buren gegaan. Daar uiteindelijk in het prikkeldraad terecht gekomen.

Lotje en Mia moesten als enige gehecht worden. Mia was er inderdaad iets slechter aan toe. Maar ze stond er op stal wel aardig goed bij vond ik hoor! Ben jij vandaag nog langs geweest Mer?

André en Melissa zijn de hele dag druk geweest alle paarden te verzorgen. Ze hebben alle merries naar binnen gehaald en allemaal nagekeken en kleine wondjes ontsmet en gekoeld. Bij de rest is er niks ergs aan de hand alleen oppervlakkige plekjes.

Lotje en Mia moeten de komende tijd inderdaad op stal blijven en krijgen antibiotica en pijnstillers.
Lotje had een flinke jaap op haar voorbeen die gehecht is en verder nog wat schrammen. En ze liep kreupel zeiden ze. Maar kan ook allemaal spierpijn zijn dus daar is nog weinig over te zeggen.

Lotje stond er wel sneu bij vond ik.. ze was duidelijk niet zichzelf.
De rest van de groep was ook nog wat van streek en blijven nu een dag binnen. André wilde ze daarna weer gewoon naast de paddocks in het land doen, zodat ze meer zicht hebben en niet meer naar dat land aan de achterkant.

Het is super vervelend dat dit gebeurd is en ik hoop van harte dat onze paardjes er allemaal goed vanaf komen! Maar ik heb wel echt het gevoel dat ze in goede handen zijn en ze deden er vanochtend alles aan om iedereen te controleren en behandelen. Dus daar wordt goed op gelet.

Nog een paar foto’s van Lotje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 23:04

Dat is fijn om te horen, dat alles uitgebreid is nagekeken, dat stelt weer gerust... Had de neiging in mijn auto te stappen morgen...

Ach, arme Lotje... Ze ziet er sneu uit.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 23:33

Wat rot voor je meisje Rubi, nare wond bij haar oksel links voor. Gelukkig niet iets waar ze blijvend last van zal hebben voor zover ik kan beoordelen van de foto’s.

Knap dat ze alles weer te pakken hebben gekregen, en een wonder dat er niet meer getroffen zijn.

Bedankt voor de update, stelt toch weer wat gerust.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:47

Stelt mij idd ook gerust. Ben super blij met deze plek maar vind het persoonlijk zelf beetje jammer dat ik in dit forum moet lezen van bijv. Een brand, 2 x uitgebroken enz.. en dat we vanuit equus dus helemaal niks horen terwijl mijn paardje daar ook tussen staat. Ze zorgen er goed voor dat staat voor mij bovenaan maar iets beter je klanten informeren mag best.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:48

Ik ben inderdaad even geweest, had eigenlijk geen tijd ivm ons eigen bedrijf, maar heb vanalles om gezet om even te gaan. Mia staat in een box apart want mag niet zoveel bewegen want dan schieten de hechtingen eruit en dan krijg je een open staande wond. Het is heel zuur ook voor André.

Hier hoe ze er nu bij staat:

Afbeelding
Afbeelding

Hier hoe het was voor de hechtingen. Dus niet klikken als je niet tegen open wonden kan....

Spoiler:
Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:57

Jeetje dames wat een ellende, en wat moet het ontzettend heftig geweest zijn voor de familie. De chaos en zorgen, je staat erbij en bent zo machteloos als ze eenmaal gaan... Gelukkig lijkt het bij oppervlakkige schade gebleven en komen de meisjes er hopelijk snel bovenop: ze zijn veerkrachtig!

Ik duim dat de wondgenezing gewoon voorspoedig gaat.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:06

Oei, nare wond Mer.
Na hechten ziet het er wel weer super netjes uit gelukkig.

En Lotje ook helemaal zielig.

Hopelijk knappen ze snel weer op!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:23

Ik heb ook ervaring met mijn vorige paard met hele ( echt extreem diep) heftige prikkeldraad wonden en dat is echt allemaal helemaal goed gekomen. Je ziet er niets meer van. ( moeder van ibbeltje)

Waar zijn ze met zn alle zo enorm van geschrokken vraag ik me af?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:30

Jemig, wat heftig.
Wij zijn een paar dagen in Limburg geweest en dit heb ik echt totaal gemist... Ben benieuwd hoe de boel er vanavond uit ziet als ik een rondje langs iedereen kan doen...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:35

Zal ik er, ter afleiding, dan ook even een leuk berichtje tussen door doen?

MM dag 2 van het zadelmak maken *D *\o/*

Afbeelding

Vandaag verder (dag 3)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:42

Leuk Kelan!!!!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:19

Timmie06 schreef:
Stelt mij idd ook gerust. Ben super blij met deze plek maar vind het persoonlijk zelf beetje jammer dat ik in dit forum moet lezen van bijv. Een brand, 2 x uitgebroken enz.. en dat we vanuit equus dus helemaal niks horen terwijl mijn paardje daar ook tussen staat. Ze zorgen er goed voor dat staat voor mij bovenaan maar iets beter je klanten informeren mag best.

Maar als jouw paard niets heeft hoeft hij je toch niet te perse te informeren?
Ik moet er nket aanndenken dat ik steeds iedereen moet gaan bellen terwijl er verder met die paarden niets is.
Ik snap je bezorgdheid wel, maar je moet ook even indenken in de kant van de ondernemer.

Ahh wat leuk Kelan!!
Ze ziet er goed uit

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:55

Ach wat een arme dametjes :(:), maar zoals eerder gezegd lijkt het redelijk oppervlakkig en is het mooi gehecht. Nu gedeisd houden! Hoop dat ze gauw opknappen en ze weer de oude zijn.

Super leuk Kelan! :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:11

Kelan: die is gewoon zadelmak geboren :D super hoor <3

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:20

Wat super tof Kelan!! Knappe dame <3 en dat met vlaggetjes in de bak :D