Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:52

Whahaha die is cool! _O-
Eigenlijk kun je er gewoon wel een hangmat tussen spannen!

Hier lagen ze vanmorgen zo..

Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 19:58

Hahaha Granoek :+

Ow heerlijk MF! :Z

Vroeg iemand nou laatst hoe ik de spagaat aanleerde? Haha nou... Dat is nog niet zo makkelijk. Maar achterbenen achter een balk en dan voorbenen naar voren vragen. Iedere keer als er een voorbeen beweegd clicken. Desnoods been aantikken met stick. Totdat ze helemaal gespreid staan. Maar goed opletten, want het is lichamelijk best zwaar.

Haha Joy vindt het geweldig. Die wijkt geen centimeter van mijn zijde, behalve als ze dus moet zoeken. Of moet blijven. Het is helemaal schattig als ze moet wachten op een snoepje. Dan trekt ze een heel raar lipje :')

En targetten is ook hilarisch. Ik laat haar blijven en dan loop ik 5 meter weg. Dan laat ik haar targetten en komt ze op een drafje aan. Echt superschattig <3
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 08-04-19 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:59

Ik heb de spagaat zonder balk aangeleerd, hij bleef over die balk stappen en zonder ging het ineens wel hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:06

Wat een ontzettend leuke foto Granoek! Doordat mijn bijrijdster nu 3x per week op Joy rijdt, zit ik er zelf niet meer op. Maar afgelopen vrijdag kon ik het toch niet laten om er even zonder zadel op te klimmen voor een foto momentje.
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:44

fransje23: Het was heerlijk weer dit weekend! *\o/* Ik was ook van plan om de staart te wassen, maar ben het vergeten. :')
Joya kan ook al best wat kunstjes! :))

Isabel_k: Mag ik vragen waarom je zo min mogelijk kunstjes probeert te doen? :)) Grappig dat Joep het allemaal zelf aanbiedt! :P

Granoek: Slim om het inparkeren zo aan te leren! En de aanhouder wint zeker, succes met de volgende pogingen om op Dexter te geraken. :P Geweldige foto, maar je zal toch nog een flink stuk de hoogte in moeten als je erop wilt geraken. :))
Puur uit interesse, hoe hoog moet jouw krukje niet zijn om op te stappen? :')

linda2008: Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben haha. _O-

CubaLibre: Straks moet je je best nog doen om niet in slaap te vallen. }>

MirandaFuego schreef:
Jullie kunnen toch ff van paard ruilen, dan klopt het. :')
Ik dacht het niet nee. _-:(
No offence fransje23, Joya is ook een leukerd, maar ik ben nogal gehecht aan mijn knollie haha. <3 Aliaa is alles voor mij, dus die gaat lekker niet weg. >;) Maar jij denkt er vast ook zo over met Joya! :D

Ik ben heel benieuwd hoe die elastieken lip van Malik eruit ziet. :') Heb je toevallig beeldmateriaal? :D
Drie op een rij, zo schattig! <3

Orchidee14: Leuke foto! :D Even een leuk momentje! <3

Granoek schreef:
Ik heb de spagaat zonder balk aangeleerd, hij bleef over die balk stappen en zonder ging het ineens wel hahaha
_O- _O- _O-

goldenarrow

Berichten: 8676
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:09

Wij doen een iets ander soort spagaat met de showpaarden (1 been onder de massa, de andere ernaast en dan de voorbenen bijstappen tot ze gespreid staan), maar wij leren dat door ze achterwaarts te zetten als ze hun achterbeen verplaatsen en uitgebreid te belonen als ze bijstappen zonder de achterbenen te verplaatsen :)

Hier is de inrijder weer geweest voor mijn trainingspaardje. Ze vindt het stappen onder de man nog heel spannend, ze durft niet echt te lopen. Dus nu even een paar dagen achter elkaar, want dat moet ze eerst kennen voor we weer verder kunnen.

Met Brown de laatste tijd wat minder gedaan, helaas. Die was laatst nogal gespannen en heb geen hulp meer kunnen regelen om te rijden. Plus dat de zadelmaker ook nog niet is geweest en ik met dit zadel eigenlijk niet wil rijden. Dus daar baal ik wel van..

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:26

Retjet ik heb een lege bietkrat om op te stappen haha :D
Maar ik kan ook van de grond, moest ik er ooit af donderen waar geen boomstronken zijn

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:34

Granoek schreef:
Retjet ik heb een lege bietkrat om op te stappen haha :D
Maar ik kan ook van de grond, moest ik er ooit af donderen waar geen boomstronken zijn

Dan ben jij vast heel lenig. _/-\o_

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:42

Geniale foto, Granoek :j :D

Wat zijn ze lekker aan het chillen, MirandaFuego!


Ik vroeg om de spagaat inderdaad! Is misschien ook wel leuk in het "assortiment".

Waarom rijdt je bijrijdster alleen en jijzelf niet, Orchidee? Lijkt mij heerlijk, lekker op je eigen paard!

Citaat:
MirandaFuego schreef:
Jullie kunnen toch ff van paard ruilen, dan klopt het. :')
Ik dacht het niet nee. _-:(
No offence fransje23, Joya is ook een leukerd, maar ik ben nogal gehecht aan mijn knollie haha. <3 Aliaa is alles voor mij, dus die gaat lekker niet weg. >;) Maar jij denkt er vast ook zo over met Joya! :D


Ik heb wel interesse in een Akhal teke :') *D
:Y)

Nee hoor, ik blijf wel gewoon het personeel van Prinses Joya! Is mij eerste paard die altijd hinnik en in de wei altijd in galop naar mij toekomt. Ook als er eten is etc <3

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:46

Waarom rijdt je bijrijdster alleen en jijzelf niet, Orchidee? Lijkt mij heerlijk, lekker op je eigen paard!

Fransje23: ik ben er een paar keer opgestapt en heb hem in stap het sturen en stoppen geleerd. Ik zat er dan 10 à 15 minuten op of zo. Ik vind mezelf momenteel echter te zwaar om er echt intensief op te gaan rijden en daar is hij nu wel aan toe. Zij rijdt hem dus lekker door, beetje spieren en balans kweken en ik probeer de nodige kilo's eraf te krijgen. Ik loop er al 3,5 jaar naast dus die paar maandjes kan ik ook nog wel wachten :j

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:48

Orchidee14 schreef:
Waarom rijdt je bijrijdster alleen en jijzelf niet, Orchidee? Lijkt mij heerlijk, lekker op je eigen paard!

Fransje23: ik ben er een paar keer opgestapt en heb hem in stap het sturen en stoppen geleerd. Ik zat er dan 10 à 15 minuten op of zo. Ik vind mezelf momenteel echter te zwaar om er echt intensief op te gaan rijden en daar is hij nu wel aan toe. Zij rijdt hem dus lekker door, beetje spieren en balans kweken en ik probeer de nodige kilo's eraf te krijgen. Ik loop er al 3,5 jaar naast dus die paar maandjes kan ik ook nog wel wachten :j


Ik begrijp je! Goed van je en ook met een een goede motivatie/doel om af te vallen! +:)+

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:53

fransje23 schreef:
Citaat:
Ik dacht het niet nee. _-:(
No offence fransje23, Joya is ook een leukerd, maar ik ben nogal gehecht aan mijn knollie haha. <3 Aliaa is alles voor mij, dus die gaat lekker niet weg. >;) Maar jij denkt er vast ook zo over met Joya! :D


Ik heb wel interesse in een Akhal teke :') *D
:Y)

Nee hoor, ik blijf wel gewoon het personeel van Prinses Joya! Is mij eerste paard die altijd hinnik en in de wei altijd in galop naar mij toekomt. Ook als er eten is etc <3
Is het nodig dat ik Aliaa de komende nachten achter extra sloten en grendels stop? :') Moet ik mij zorgen maken? _O-
Leuk als je paard zo vrolijk op je af komt! Ik moet altijd lachen als stalgenoten problemen hebben om hun paard te vangen hihi. :D

Mooi en eerlijke keuze naar je Joy toe Orchidee14. Goede motivatie ook om die laatste kilootjes kwijt te spelen! :))

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 21:55

Orchidee14 schreef:
Waarom rijdt je bijrijdster alleen en jijzelf niet, Orchidee? Lijkt mij heerlijk, lekker op je eigen paard!

Fransje23: ik ben er een paar keer opgestapt en heb hem in stap het sturen en stoppen geleerd. Ik zat er dan 10 à 15 minuten op of zo. Ik vind mezelf momenteel echter te zwaar om er echt intensief op te gaan rijden en daar is hij nu wel aan toe. Zij rijdt hem dus lekker door, beetje spieren en balans kweken en ik probeer de nodige kilo's eraf te krijgen. Ik loop er al 3,5 jaar naast dus die paar maandjes kan ik ook nog wel wachten :j


Respect voor je zelfreflectie. Kunnen sommigen nog wat van leren _/-\o_ .

Ik ben ook erg op mijn gewicht aan het letten. Al is Joy zo'n tank dat ik me niet echt zorgen hoef te maken :o

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:59

Het zal een bijzondere gewaarwording zijn als er ipv van Alias ineens een Joya in de stal staat :D
Maar nee, wees niet bang ik heb niet al bijna 4 jaar gewacht, en betaald, om er uiteindelijk niet mee aan de slag te gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:08

[/quote]

Respect voor je zelfreflectie. Kunnen sommigen nog wat van leren _/-\o_ .

Ik ben ook erg op mijn gewicht aan het letten. Al is Joy zo'n tank dat ik me niet echt zorgen hoef te maken :o[/quote]


Dank je. Joy is ook fors genoeg om me te kunnen dragen maar de balans is er nog niet. Bovendien voel ik mezelf er gewoon niet prettig bij. Dus inderdaad een goede motivatie om af te vallen. Is alleen wel makkelijker gezegd dan gedaan op mijn leeftijd :o

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:17

fransje23 schreef:
Het zal een bijzondere gewaarwording zijn als er ipv van Alias ineens een Joya in de stal staat :D
Maar nee, wees niet bang ik heb niet al bijna 4 jaar gewacht, en betaald, om er uiteindelijk niet mee aan de slag te gaan :D
Ik kan het me voorstellen. Ik kan me mijn leven zonder Aliaa zelfs niet meer inbeelden. _O-
Het zou inderdaad best zonde zijn om na zo lang wachten niet met je eigen paardje aan de slag te kunnen. :P

En geef toe, dit wil je echt niet op stal hebben toch? >;)
Afbeelding

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:32

Retjethorse schreef:
En geef toe, dit wil je echt niet op stal hebben toch? >;)
[ [url=m/t8FV46.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh, dat is lekker vertrouwd! Zo was mijn eerste merrie ook!


Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:33

Merries... :D

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:37

Afbeelding


:o

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 22:48

Afbeelding

Joy doet graag af en toe de "Bitchy Teenager Look" afgekort als BTL. Ik heb hem ruinen nog nooit zien maken... :o

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 06:40

Orchidee, respect! Heel knap van je! Ik heb dit zelf ook gehad, pas weer op een paard stappen als ik 15 kilo was afgevallen (ik was ook wel echt véél te zwaar!) die zijn er nu gelukkig af (maar ik moet zeker nog wat kilo’s kwijt := )

Granoek, whahaha die foto!!! Ik zie het al voor me met die hangmat ertussen :))

CL, super braaf zeg!! Ik hoop dat die van mij het ook zo braaf op pakt :j ik zal haar alle beeldmateriaal van Gentle tonen om te laten zien hoe het moet :P

Zijn er eigenlijk ook mensen geweest waar het niet zo van een leien dakje is gegaan? Of juist die heel braaf waren met de beginselen, maar toch ontplofte bij de eerste keren er op zitten?

Die merrie-uitdrukkingen, heeeel herkenbaar hier met 6 merries :o

Spagaat leer ik dus nooit meer aan, 1 van mijn mini’s kent het trucje en gebruikte dat tegen me tijdens het opstellen bij een keuring, je kunt dan ook slecht corrigeren dus ik doe het maar niet meer :=

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:07

@retjet; ik vind het zelf gewoon niet leuk _O- Maar goed allebei mijn paarden wel, dus soms moet ik er aan geloven :))

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:17

fransje23 schreef:
[ [url=m/Um8K6g.jpg]Afbeelding[/url] ]


:o
Hahaha, zalig. _/-\o_
Mijn vorige merrie was gelukkig niet zo'n zuurpruim. :P Het gevolg is wel dat Aliaa heel erg wennen is.

linda2008: Hier tot nu toe nog geen problemen gehad met het beleren, en hopelijk blijft dit zo haha. :D

Isabel_k schreef:
@retjet; ik vind het zelf gewoon niet leuk _O- Maar goed allebei mijn paarden wel, dus soms moet ik er aan geloven :))
Ik dacht dat je er een specifieke reden voor had ofzo, iets met je opleiding, weet ik veel. :P

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:23

Nee hoor :))

Ik vind het aanleren wel leuk. Maar tot in den treuren herhalen, ben ik snel zat. Zeker mijn fjord kan best veel kunstjes

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:26

Oh maar dat blijven herhalen vind ik ook maar niets hoor. Aliaa vindt dat ook saai en dan gaat ze in slaapstand. :P