de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:25

spannend hoor, ik kijk er toch wel tegenop hoe de mijne OHZ zal zijn, en dan hoef ik er niet eens zelf op ahahah, echt een spannende periode

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:57

Gistermiddag weer even gelongeerd met slof, ze gaat er erg lekker op. Ik wissel hem veel af qua lengte en dat pakt ze goed op. Gelukkig is de bak weer een beetje aan het opdrogen, de longeercirkel was erg nat bij ons. vanavond ga ik even wat balkjes met dr lopen aan de hand, dat vindt ze ontzettend leuk!
Hier een foto van gister:

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:58

Ga je er helemaal niet zelf op Fokfanaat?

@Batlow: longeren doe ik ook voor ik erop ga hoor, ik vind dat alleen maar verstandig.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:59

Dat ziet er al heel goed uit, Yeentll.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:00

nee mijn zus rijdt de paarden bij ons thuis, ik moet eerst 25 kilo kwijt voordat ik wer te paard ga en dan zeker niet direct op een jonkie.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:48

Aha, vandaar :-). Leuk dat jullie dat zo samen kunnen doen. Succes met afvallen, 25 kilo is niet niets.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:55

fokfanaat schreef:
nee mijn zus rijdt de paarden bij ons thuis, ik moet eerst 25 kilo kwijt voordat ik wer te paard ga en dan zeker niet direct op een jonkie.

Hahaha dat heb ik nou ook (nou ja geen 25 maar 15 maar da's ook genoeg om niet comfortabel op een jonkie te zitten). Dus laat ik het lekker mijn dochter oplossen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:02

Echt een gaaf paard hoor Yentl. Hier zijn we nog niet echt begonnen. Afgezien van een paar xtjes aan het halstertje te hebben gelongeerd (waarvan hij overigens best snel het idee doorheeft). Het is te nat, longeerbak is een zwembad. Dus even wachten op betere tijden. Op zich geen probleem: we hebben de tijd.

Maar goed, tijd voor een paar foto's:
Meet History (johnson x ferro). We hebben dr zin in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:06

Oehh wat een leukerd!
Wij hebben hier in de buurt een bak die eindeloos water kan hebben. Zal nooit nat worden haha, vergeleken bij andere bakken waar op dit moment niet te rijden is.
Ziet er goed uit yeentll! Ging ze gelijk over de balkjes heen? Het heeft met Gio wel een uur geduurd voordat hij over een balkje heen durfde te gaan. :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:45

Wat een leukerd, stoere kop erop!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:48

_Anneruth schreef:
Aha, vandaar :-). Leuk dat jullie dat zo samen kunnen doen. Succes met afvallen, 25 kilo is niet niets.

Nee zeker, stug volhouden maar. Mijn dochter is 12 en aan de kleine kant, duurt nog wel even voor die dr c pony inruilt voor een paard.

Maar is supergezellig met mijn zus, gaan ook samen op concours ed, super op elkaar ingespeeld als duo.

Deze 3 jarige heb ik zelf gefokt, mijn zus heeft de helft als huwelijkskado gekregen, op papier heet hij ook Heirate Mich.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:26

Vind johnsons vaak zo n leuk hoofd hebben :p .

Ik heb vandaag eerst Gino gereden (incl BP) had er al een wk niet opgezeten door het rot weer van vorige wk. Ben opgestapt en weg gereden stukje over zandpad naar het stuk land wat droog genoeg is om op te rijden. Ging allemaal best. Tijdens het rijden ging ie af en toe wel beetje hard dus veel overgangen. Hij heeft zelfs voor het eerst 2 mini bokjes gemaakt .
Kwam naderhand pas op de gedachte dat het de eerste x was dat ik alleen ben opgestapt zonder dat iemand hem vast hield haha.

Gogo ook gereden die wilde ook graag hard. Zal wel aan het weer gelegen hebben haha.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:57

wat een stoer hoofd zeg. \leukertje hoor

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:17

Wat een leuke paarden komen er voorbij!! Knappe dieren allemaal!!

Ik ben gisteren voor de 1e keer officiël gestart met grease. De punten waren niet geweldig maar heb hem in ieder geval de bak rond gekregen. Witte hekjes bloembakken en juryhokjes zijn toch wel heeeel spannend.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:16

@ batlow ik heb je via Facebook maar een vriendschaps verzoek gestuurd :P ik zag weer vanalles langs komen en ook dat je het samen met K.rijn doet. Die ken ik ook, al veschillende keren mee samengewerkt (toffe peer) dus ik denk dat je ook redelijk dicht in de buurt woont van mijn stalling dus wie weet in de toekomst kunnen we een keer samen rijden met onze babypaardjes :P

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 15:18

Waar had je gestart maudenmarc? Ik zie nl. dat jij ook uit Brabant komt.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:46

Wat goed dat jullie al zijn gestart maudenmarc! Ik durf het met Gio nog niet aan. :P
Mooie ervaring rijker.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:18

@ lizzy, in Geldrop. ...aan het einde vd proef kon ik in ieder geval de bak rond

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:31

Kady1 schreef:
@ batlow ik heb je via Facebook maar een vriendschaps verzoek gestuurd :P ik zag weer vanalles langs komen en ook dat je het samen met K.rijn doet. Die ken ik ook, al veschillende keren mee samengewerkt (toffe peer) dus ik denk dat je ook redelijk dicht in de buurt woont van mijn stalling dus wie weet in de toekomst kunnen we een keer samen rijden met onze babypaardjes :P

Hihi ik doe het niet samen met krijn, hij is reserve master jacht en mijn paard staat zeg maar bij de master, weer een goeie vriend van krijn. Hij rijdt de vrachtwagen. Krijn zal mij waarsch mentoren als ik eerste keer jacht mee rij met mijn baby paard! Welke stal sta je?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:35

Ik huur bij een boer een stuk voor mezelf :-) jachten zijn leuk haha...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:08

Ahaa waar huur je dan ergens? Sta je aan het bos? Ja heel leuk, jachten! Voor de eerste keer doe ik maar 1 of 2 runs

officialnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:49

hey,

Bij ons op de manege staat er ook een pittige 3 jarige Arabier.
Eerst hebben ze hem zelf proberen in te rijden maar dat ging niet goed, hij bleef raar doen.

Ze hebben nu een iemand ingehuurd die het paard inrijdt het gaat nu al een stuk beter en wie weet rijd hij over 1 jaar wel in de lessen :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:14

@ batlotw ik huur tussen chaam en ulicoten in. Heel landelijk. Ik rijd zelf geen jachten maar vind het wel leuk om af en toe eens een keertje mee te doen. Afgelopen jaar had ik hier helaas geen paard voor maar wie weet volgend seizoen met een van de jonkies :P

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:11

Super dat je gestart bent maudenmarc, netjes op deze leeftijd.

Ik heb net voor de tweede keer op Garola gezeten, voelde al een stuk beter als de eerste keer! Alleen is het opstappen en afstappen nog wat een probleem. Zolang mijn pa haar vast houdt vind ik het geen probleem en blijf ik hangen tot ze stil staat, maar als ze los staat zet ze het op een lopen. Bij degene die haar naast mij doorrijdt was het zo erg dat ze nog hing aan het zadel in de galop. Hebben nu ook besloten dat zij ook terug gaat naar de basis waarbij mijn pa Garola dus gewoon weer vasthoudt. Hebben jullie ook ervaring met loperige paarden tijdens het opstappen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:12

Het jacht seizoen is tot eind maart dus je kan nog :+ die van mij staan ongeveer in strijbeek geloof ik. Bij quir.ijn thuis, weet niet of je die kent. Als die van mij goed onder het zadel is kunnen we misschien wel bosritje doen ja :)