Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:53

Ja dat vraag ik mezelf ook al een tijd af, best veel mensen voor gehad, allemaal super positief, en vervolgens hoor je er helemaal niks meer van :?
Een slechte verkoper ben ik ook niet, ben heel open en eerlijk over m'n paarden, alle keuringen zijn toegestaan, meerdere keren komen proef rijden is geen probleem, ik wil zelfs wel met haar ergens anders naar toe komen om te rijden, maar toch word het hem steeds niet :(

Ik verkoop haar vanwege tijd te kort (rij nog een paard in het Z1) en omdat mijn hart toch het meeste bij de dressuur ligt. Door een ongeluk met een ander paard ben ik niet zo'n held meer qua hoog springen, en met een kindje thuis loop ik dat risico liever ook niet dat er met springen kan gebeuren :)

Vind het wel best moeilijk hoor, heb haar natuurlijk zelf gefokt en al 9 jaar is het mijn puppy, maar denk dat dit voor het paard wel een eerlijke keuze is omdat het een springpaard in hart en nieren is, die helemaal gelukkig word zodra er een hindernis in de baan staat.

aykanogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:57

Ik zou haar graag kopen als het kon maar ja eerst nog leren springen wat ik erg graag wil leren maar ja

Wolfgirl1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:01

Ik meld me bij deze ook even aan.
Heb al een paardje maar wil er een vriendje voor hem bij.
Een Grote pony/ klein paard (1,55- 1,65 m) liefst met iets van Arabisch bloed maar andere warmbloed ook prima. Geen koudbloed en ook geen schimmel. Eentje van maximaal 3 jaar zodat ik er nog lekker mee aan de slag kan. En aangezien mijn lieve schattige pony helemaal gek wordt met merries in de buurt een ruin of een hengst. Paardje van maximaal 1500 euro... moet te doen zijn in deze tijd. (ja heel veel eisen I know en daarom heb ik hem nog niet gevonden denk ik ;)

Iemand nog ideeën waar ik kan zoeken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 20:09

aykanogek schreef:
Ik zou haar graag kopen als het kon maar ja eerst nog leren springen wat ik erg graag wil leren maar ja

Ik denk dat dat paard jou prima kan leren springen, mits jij een goede instructeur hebt.
De enige vraag die je jezelf dus moet stellen: kan en wil jij (ongeveer) de vraagprijs van dit paard betalen. Als jij denkt dat jouw financiele ruimte (zo je wil, je budget) geen punt hoeft te zijn, ga dan gewoon kijken.........

Ik heb enige jaren geleden ook een springert gekocht, al denk ik niet dat die nog veel parcours van dichtbij zal zien. Ik koos voor de kwaliteiten die het paard te bieden had en die pasten bij wat ik zocht. De rest is voor de zeurkousen, hoor.

aykanogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:53

ikke schreef:
aykanogek schreef:

Ik denk dat dat paard jou prima kan leren springen, mits jij een goede instructeur hebt.
De enige vraag die je jezelf dus moet stellen: kan en wil jij (ongeveer) de vraagprijs van dit paard betalen. Als jij denkt dat jouw financiele ruimte (zo je wil, je budget) geen punt hoeft te zijn, ga dan gewoon kijken.........

Ik heb enige jaren geleden ook een springer gekocht, al denk ik niet dat die nog veel parcours van dichtbij zal zien. Ik koos voor de kwaliteiten die het paard te bieden had en die pasten bij wat ik zocht. De rest is voor de zeurkousen, hoor.

ik dacht ook dat dit paard me dat zou kunnen leren natuurlijk met er nog een goede instructrice bij maar ben 12 en ik zal toch nog even moeten wachten tot de nieuwe zaak van mijn ouders open gaat (ze hebben die zaak net en moesten nog wat veranderen)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:09

@ ultimoo. Ik vind het wel jammer dat je winterfoto's bij je paard hebt.
Je hebt nu wel 2 nieuwe foto's zag ik.
Door de sneeuw kun je zien dat het geen recente foto's zijn.
Hoop niet dat je het verkeerd opvat, want dit zijn vast je beste en mooiste foto's van haar, maar
Dit valt mij op.

Morgen word mijn eventueel aanstaande paard gekeurd, spannend! Om 14.00 ben ik erbij!
Als hij goed word gekeurd word hij zondag netjes op stal afgeleverd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:15

Het gaat toch om het paard op de foto, niet welk seizoen :P als het toch prima foto's zijn, who cares...

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:43

Spannend Nefertarie!
Ik heb nu mijn oog laten vallen op een VigourB x Ulft merrie, een kasteel van een paard, zou ook aangespannen beleerd zijn. Scoort een 1 op het straalbeen rechtsvoor, er is ook altijd wat!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:44

zou me niet zo druk maken om een 1tje...

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:45

1 is toch goed?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:47

maudenmarc schreef:
zou me niet zo druk maken om een 1tje...

Neuu, doe ik ook niet. Een 1tje is goed.
Ik vraag me alleen af hoe lang het geleden is dat het paard voor de wagen heeft gestaan, da's veel belangrijker. Merrie heeft een krachtige uitstraling, groot en zwart!
Prachtig voor de wagen!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:47

Die 3-jarige hengst, wat een plaatje!
Vraag me alleen altijd af wat er gaat gebeuren als ik op zo'n dier stap.
Volgens mij gaat dat paard met me aan de haal haha.

Ultimo: als ik op zoek zou zijn naar een springer was ik zeker bij die van jou gaan kijken.
Machtig dier, mooie techniek.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:48

Een 1 is toch prima?
Bij een 3 of 4 moet je flink gaan twijfelen.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:49

daarom...achja en als ze helemaal goed zijn geeft dat ook geen garantie.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:50

Dat zeg ik, 1tje is ok. Wel apart dat de verkopers er zo'n aparte melding van maken.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:50

Pion schreef:
Die 3-jarige hengst, wat een plaatje!
Vraag me alleen altijd af wat er gaat gebeuren als ik op zo'n dier stap.
Volgens mij gaat dat paard met me aan de haal haha.

Ultimo: als ik op zoek zou zijn naar een springer was ik zeker bij die van jou gaan kijken.
Machtig dier, mooie techniek.

hih dankje! :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:53

_Merato_ schreef:
Dat zeg ik, 1tje is ok. Wel apart dat de verkopers er zo'n aparte melding van maken.

Nee, dat zei je niet....

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:55

Kaja schreef:
_Merato_ schreef:

Nee, dat zei je niet....

Nee ik zei dat er altijd wat is! Dit behoeft niet altijd negatief uitgelegd te worden!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:57

_Merato_ schreef:
Nee ik zei dat er altijd wat is! Dit behoeft niet altijd negatief uitgelegd te worden!

Op welke wijze moeten wij deze zin dan interpreteren?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:59

Ik had die "er is ook altijd wat!" verstaan op de 1 van het straalbeen...
Maar een 1 is juist zeer goed :)
Waarom staat dit in de advertentie vermeld?
Ze hebben 1 toch niet omgewisseld met 4? :+

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:04

Skuzzie, Ik had vergeten erbij te vermelden dat in de advertentie niet staat dat het paard aangespannen beleerd is, wel dressuurmatig onderlegd, ik heb per ongeluk de nadruk gelrgd op het straalbeen, wat niet de bedoeling was. Een 1 op het straalbeen is ok., wat ik bedoel te zeggen bij alle paarden die ik bekeken heb was er wel wat! Dan weer niet trailermak, dan weer dominant, dan weer hartruis. Ik werd erop gewezen dat dit paard beleerd voor de wagen zou zijn. Alleen zou het dan beter zijn om dit wel in de advertentie te vermelden, ook al mennen de huidige verkopers niet.
Ik twijfel dan snel, denk dan dat er wellicht een vergissing is gemaakt in de beoordeling van het straalbeen, was het bijvoorbeeld geen 3 ipv 1? Een typefout is ook snel gemaakt! :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:10

Aan een 1 op het straalbeen heb je niets hoor, als de rest 3-tjes zijn :D

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:19

;-)

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:21

Dees schreef:
Aan een 1 op het straalbeen heb je niets hoor, als de rest 3-tjes zijn :D

LOL !!!

Doe mij maar een paar paarden die alleen maar 1-tjes hebben. Wedden dat ze bij een andere DA vast wel ergens een 2 van maken ?

1 of 2 is gewoon goed, klaar

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:22

weet iemand ook wat er ook al weer met deze was?
ik weet dat ie al een keer hier is besproken, maar kan het niet zo 123 terug vinden:
http://link.marktplaats.nl/601809137

vind hem zoooo leuk!