Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:32

En de persoon welke het paard nu aanbiedt heeft ook niet zo'n goede naam loopt ook al een topic over haar.

Ik koop m'n paarden meestal onbeleerd dus geen zadelproblemen voor mij.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:36

Die van mij is laatst ook verkocht (heeft nog geen week te koop gestaan :')), maar zonder zadel. De koper reed veel liever op een dressuurzadel en ik had alleen een veelzijdigheidszadel in de aanbieding. Dus nu moet ik mijn zadel ergens kwijt, haha.

Als ik zelf voor een paard kijk wil ik als het even kan het zadel er wel bij kopen, mits het ook voor mij lekker zit. En anders haal ik een zadelmaker erbij. Of ruil ik het eerste zadel in voor een andere dat ook goed ligt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:37

Overigens lag er op mijn ruin en merrie een zadel wat niet pastte, dus het geeft geen garantie, een zadel overnemen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:42

Och, zo ken ik een dame die een paard kocht met echt een heel erg hoog en smal schoft.. en zij had het zadel erbij gekocht. Bleek dat een zadel met een wijde boom te zijn :')
Zadel erbij is inderdaad geen enkele garantie dat het goed past :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:46

Heb je je merrie toch terug kunnen brengen, Needje?

Bij beide paarden die ik heb gekocht, heb ik geen zadel gekocht. Was ook geen optie :D Mijn nieuwe merrie heb ik eerst even laten wennen en na een paar weken is de zadelmaker gekomen. Van de zadels die zij bij zich had lag één zadel echt goed en dit zadel heb ik meteen mogen houden :)

Er rijden heel veel mensen rond met een zadel dat niet goed past. Een zadel overnemen geeft dus ook geen garantie. En je moet er zelf ook nog eens lekker in kunnen zitten :D

Ik heb trouwens wel van alle paarden waar ik op heb proefgereden filmpjes gemaakt :) Fijn om thuis even terug te kijken!

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:49

Babootje schreef:
Dees schreef:
Ik heb zelf trouwens ook nog nooit een zadel 'erbij' gekocht.
Maar heb vooral jaarlingen en onbeleerde 3-jarigen gekocht, dus was er ook geen aanleiding om een zadel 'erbij' te kopen. En met meerdere paarden/zadels is er ook altijd wel een zadel dat redelijk past op de nieuwkomer. Als we dan echt aan het werk gaan, de nieuwkomer en ik, dan komt de zadelmaker om een zadel echt op maat te maken.

Ik heb ook nooit een zadel "erbij" gekocht (om vrijwel dezelfde reden, jong paard). Ik zou mijn paard nooit verkopen zonder "zijn" zadel erbij. Moet er niet aan denken dat het arme dier een slecht passend zadel op zijn rug krijgt alleen omdat het dan goedkoper is. Bovendien heb ik lang naar een zadel moeten zoeken dat echt goed op hem ligt. En die zijn vaak duur ja.

maar wie zegt dat ze dat zadel dan alsnog niet verkopen, of inruilen voor een ander zadel? :)
ik heb het zadel er nu ook niet bij genomen, omdat ik er niet lekker in zit. Zodra hij er is, laat ik gewoon een zadelmaker komen hoor :D ik moet zeker weten dat het zadel goed ligt. Dan maar even nog niet rijden :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:52

Nou Dees, mijn ruin had ook een hoge schoft, maar toch echt een extra wijde boom. :D :D
Mensne denken al snel dat een paard met een hoge schoft ook een smallere boom moet hebben. Maar dat is dus niet waar. (Dat heeft voor een deel ook mijn ruin z'n rug verneukt)

Merrie is zaterdag ingeslapen. Stond op 3 benen in het land. ;(

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:55

Jeetje, dat meen je niet :( Vreselijk zeg, wat een pech! Kan me voorstellen dat je er eventjes helemaal klaar mee bent, zo lang had je dit paard nog niet en dan meteen al één en al ellende :n

Sterkte!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:56

Wat afschuwelijk Needje! :(:)

Als ik mijn paard verkoop, gaat het zadel niet mee. Dat heb ik namelijk gewoon nodig voor haar zoon, die hem ook past.

Vind het wel gek te lezen dat er mensen zijn die per se hun zadel erbij willen verkopen. Als ik een paard koop, hoef ik het zadel er in principe niet bij. Als de verkoper het me op zou dringen, dan zou ik dat echt als onaangenaam ervaren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:56

Bah wat een ellende Needje iid sterkte

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:59

oooh needje wat een )é"à")"^ù$$" *knuff*

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:03

Wat erg Needje..
Sterkte..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:03

Wat vreselijk, Needje.... :(:)

Bij mij is het zadel (en eventueel ander toebehoren) optioneel. Kan handig zijn, aangezien hij een boommaat 5 / extra wijd heeft en die zijn toch wat lastiger te krijgen dan een zadel met een medium boommaat. Maar goed, je moet maar net kunnen zitten in mijn zadel... Geen interesse in het zadel is prima. Als ze maar weten dat hij echt niet in een medium boommaat past.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:05

needje! wat verschrikkelijk!! :(:)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:12

Needje wat erg voor je. Veel sterkte!

Ik heb nog nooit een paard met een zadel gekocht of verkocht. Zou het net als Pletje ook niet op prijs stellen. Maak zelf wel uit op wat voor type zadel ik rij en wat ik voor mijn paard laat aanmeten. Je moet er zelf ook lekker in kunnen zitten tenslotte en wat de een bevalt hoeft voor de ander niet fijn te zijn.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:27

Needje wat vreselijk! :'( Heel veel sterkte!
Snap dat je er nu ook even geen zin meer in hebt.

Stalgenootje van mij heeft nu ook net 2 paarden achter elkaar gehad met maligne lymfoom.. hoevaak tref je dat.. die neemt voorlopig ook geen eigen meer.

@ zadel erbij; Hangt vanaf hoe die ligt en of ik er lekker op kan zitten/rijden :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:50

Ach Needje, dat is wel heel verdrietig... Sterkte de komende tijd!

Over die dame met dat paard met dat hoge schoft: het bijgekochte zadel viel zo om de schoft heen, met de boom tegen het schoft aan. Pastte echt niet. En triest genoeg was het paard daar zeker een half jaar mee gereden (voormalig manegepaard)...

Bij mij zijn alle zadels te koop, maar wel als optie, niet als verplichting hoor :D De koper moet zelf weten hoe hij het beste voor het paard gaat zorgen en met welk zadel hij wil gaan rijden. Ik verbaas me er alleen over dat kopers vrijwel altijd maar hun eigen zadel willen gaan gebruiken, zonder zich daarbij af te vragen of dat wel past.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:02

Dees schreef:
Ik verbaas me er alleen over dat kopers vrijwel altijd maar hun eigen zadel willen gaan gebruiken, zonder zich daarbij af te vragen of dat wel past.

Komt helaas te vaak voor..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 15:10

Needje wat verschrikkelijk voor je.. :(:) Sterkte met het verlies..

Over het zadelonderwerp: bij mijn 1e paard heb ik wel het zadel erbij gekocht, paste mooi en kon voor een prikje mee :)
Maar over het algemeen koop ik geen zadel bij een paard, 9 van de 10x past het toch niet correct of vragen ze de hoofdprijs ervoor.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:16

Op zoek naar een leuke grote/brede haflinger of haflinger x tinker :j

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:20

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:28

Needje heel veel sterkte gewenst!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:13

Ach needje wat vreselijk veel sterkte met het verlies.

Zadel hoe ik dr niet bij ik heb een wow zadel en die is wel goed aante passen maar lucht bevalt me ook veel beter dan wol.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:19

Dees schreef:
Ik verbaas me er alleen over dat kopers vrijwel altijd maar hun eigen zadel willen gaan gebruiken, zonder zich daarbij af te vragen of dat wel past.

Zeg ik ook altijd, mocht mijn zadel niet passen laat ik de zadelmaker komen.
Er zijn niet veel verkopers die een goed passend zadel hebben, en dit regelmatig laten controleren.

En ik verkoop geen zadel bij mijn paard.
Het past dan mischien mijn paard wel, maar wil niet zeggen dat het goed is voor de ruiter.
Wennen doe je eraan, maar dat wil niet zeggen dat je zit dan ook optimaal is.

@ Needje, heel veel sterkte de komende tijd.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:06

Heel veel sterkte Needje!