Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:51

off topic maar: vonneke, proficiat. jongen en meisje als tweeling ziet er wel gaaf uit!
In je onderschrift staat er dat je bevallen bent op 10 aug 11 en in je profiel staat een foto van 4 aug 11 waar je totaal geen buikje hebt :D zie ik iets verkeerd of hoe komt dat? :)

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:52

o, ben jij dat misschien niet :D allesinds, leuke vos (ben niet zo voor vossen)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:59

ruitje schreef:
Optisana, laat je niet ontmoedigen hoor, een jonge draver is iets heel anders dan een groen paard. Ze hebben al een hele opvoeding, zijn vaak al verkeersmak en kennen het sturen en stoppen al.

Verder zijn er heel veel helemaal niet pittig en extreem goed in groepen te rijden. Het zegt zoal altijd meer over de ruiter dan het paard...

Een draver komt even ver in de dressuur als elk ander ras wat daar niet voor gefokt is, de vraag is of jij uiteindelijk toch niet meer wil en ongelukkig word van het feit dat je een paard hebt wat het wel wil, maar niet kan.

Mocht je tips willen, of weten waar je wat leuks vandaan kan halen mag je mij altijd pb'en, en je kan op mijn net onder voorbehoud verkochte draver zoeken in mijn berichten, dan zie je hoe snel ze leren :)

Daarom vindt mijn moeder Dravers ook het beste. :) En zelf vind ik dravers leuk om hun goede karakter, als je een echte band met hun op hebt gebouwd vertrouwen ze je met volle 100% , wat ik natuurlijk leuk vind met mijn Natural Horsemanship. Momenteel heb ik nog geen vragen maar als ik er eentje heb hoor je het wel :D

Fry

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:59

Wel erg mooie vos :D Alleen die man die erop zit kijkt een beetje raar *onderdrukte lach*

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:04

Thanks, is mijn vriend :P ik rij niet, ben 35 weken zwanger. En.. het gaat om het paard, niet om de ruiter, want die hou ik mooi zelf :j

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:34

ruitje schreef:
Optisana, laat je niet ontmoedigen hoor, een jonge draver is iets heel anders dan een groen paard. Ze hebben al een hele opvoeding, zijn vaak al verkeersmak en kennen het sturen en stoppen al.

Verder zijn er heel veel helemaal niet pittig en extreem goed in groepen te rijden. Het zegt zoal altijd meer over de ruiter dan het paard...

Een draver komt even ver in de dressuur als elk ander ras wat daar niet voor gefokt is, de vraag is of jij uiteindelijk toch niet meer wil en ongelukkig word van het feit dat je een paard hebt wat het wel wil, maar niet kan.

Mocht je tips willen, of weten waar je wat leuks vandaan kan halen mag je mij altijd pb'en, en je kan op mijn net onder voorbehoud verkochte draver zoeken in mijn berichten, dan zie je hoe snel ze leren :)

@ruitje, jij verkoopt dravers?

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:01

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 16:11

Chris, die vind ik eeeeerg leuk. Trekt me gelijk vanaf het begin al aan, maar hik er een beetje aan dat hij nog niet zo lang onder het zadel is. Laat je even weten wat je er van vond? Snap dat je er zin in hebt, was ik ook toen ik voor het eerst ging kijken, was ook zenuwachtig.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 16:11

EDIT; ga vanavond misschien met die ruin van mijn manege mee naar buiten. :)

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:14

Ik vind hem ook echt heel erg leuk! zoek ook echt wel een jong paardje, maar wel ingereden.. Deze is nu 4 maandjes ingereden, dus eigenlijk heel goed.
Ik ga nog wel even duidelijk vragen over dat er staat dat hij een consequente ruiter nodig heeft.. Maarja paar keer rijden en dan merken we dat misschien vanzelf wel!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 16:16

Precies, ben heel erg benieuwd eigenlijk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:18

ruin??
manege?
naar buiten??

mis ik wat welmoed?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:20

Leuk paard Chirs_Fire! Ben benieuwd wat je ervan vind.
Ben ook benieuwd wat jij van de ruin bij je manege vind Welmoed. Toch wel een interessant paard voor je?

Ik ben iedere keer weer wat zenuwachtig als we naar een paard gaan kijken maar merk wel dat het minder wordt gelukkig.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 16:22

Op de manege staat nog een quintero x wolfgang te koop. Heel lief paard, erg braaf. Ga ik misschien vanavond mee naar buiten als er niemand anders op rijdt.
http://link.marktplaats.nl/559065116
de laatste foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:28

Eastpak schreef:
off topic maar: [naam], proficiat. jongen en meisje als tweeling ziet er wel gaaf uit!
In je onderschrift staat er dat je bevallen bent op 10 aug 11 en in je profiel staat een foto van 4 aug 11 waar je totaal geen buikje hebt :D zie ik iets verkeerd of hoe komt dat? :)

Hihi ik heb mijn vos gekocht toen ik 32 weken zwanger was. Hij is 3 mnd door ren vriendin bijgehouden. Daarna ben ik hem zelf gaan rijden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:40

vonneke, heb je hem wel zelf proef gereden?

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:18

nou, heb zoveel leuke paarden gezien, allemaal alleen zo ver weg! Als ik zou gaan kijken moet ik er echt een dagje uit van maken

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:48

@ willie; ja dat heb je toch vaak :) mijn paard stond "gelukkig" maar 110km verderop.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:49

Leuk beestje chris! Laat je even weten hoe het was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:56

Alja schreef:
[naam], heb je hem wel zelf proef gereden?

Nope, met 32 weken zwanger van een tweeling kwam ik nergens meer op. Verkocht mijn merrie toen ik 10 weken zwanger was, heb toen nog 2 weken wat gereden en toen ben ik gestopt.

Maar koop ze normaal altijd groen en zie meer dan goed genoeg of een paard bij me past of potentie heeft. Daarvoor hoef ik niet erop.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:34

Poeh ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Vandaag is mijn paard verkocht dus het is nogal erg dubbel, heb mijn zoektocht even op lager pitje gezet, dit eerst maar eens verwerken. Voor de mensen die gaan kijken heel veel plezier hopelijk zit jullie droompaard erbij ;-)

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:27

SteffiiY schreef:
Leuk beestje chris! Laat je even weten hoe het was?

Ja doe ik zeker!

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:07

Hier idem, hoef niet perse een proefritje.. je moet een paard toch vaak een tijdje rijden voordat hij naar je hand staat.. (en als je iets zelf fokt heb je zowiezo geen keus...dan moet je maar afwachten ;-) haha)

Mn drachtige merrie staat op springen...hoop dat de beeb snel komt!! :-D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:11

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:13

En welmoed nog maar buiten geweest met het paardje?