Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:59

emma525 schreef:
thuesday schreef:
Ja daarom, hebben jullie buiten MP en bokt etc nog handelstallen waar ze niet al te duur(lagere prijsklasse) 2000 euro, paarden te koop hebben staan voor de recreatie??

Bij mij in stal staat een leuke schimmel. Ik weet niet wat je leeftijdsgrens is. Ze staat niet officieel te koop wegens uitslag ziekenhuis van mij.

Kun je me misschien een PB sturen met wat meer info en evt foto's? Ben NL gek van schimmels!!! <3

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:00

Ik ben verliefd <3 :):)
Veel te groot paard (1,79) en hij heeft twee jaar geleden een peesblessure gehad. Maar ik ben verliefd!

Even flink informatie verzamelen en in conclaaf met de huidige eigenaresse.

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:02

Pizzazz schreef:
Ik ben verliefd <3 :):)
Veel te groot paard (1,79) en hij heeft twee jaar geleden een peesblessure gehad. Maar ik ben verliefd!

Even flink informatie verzamelen en in conclaaf met de huidige eigenaresse.

oh oh jy ook al verliefd op een crimineel paard :')

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:05

Vandaag weer bij de Friese merrie wezen kijken, er wat mee rond gestapt op het erf, zelf opgezadeld en even buiten met haar in de bak gestapt (was nog wat hard aan 1 kant) en een eindje de weg uitgeweest.

Op stal en met het borstelen en opzadelen een super braaf paard, verzet geen stap en vindt alles goed.
Buiten werd ze wat onrustig en ik kon niet zelf opstappen.
Buiten wat kijkerig maar niet wegspringen of achteruit lopen of iets dergelijks.
Toen ik een eindje de weg uit wilde gaan merkte ik dat ze liever thuis wilde blijven maar ze ging wel.
Toen ik echter bij de buren weer omdraaide wilde ze heel erg graag weer naar huis en had ik moeite haar in stap te houden.

Ik heb besloten haar niet te nemen, ze is mij net iets te onzeker.
Ze is echter nog heel jong en het kan best zijn dat ze daar helemaal overheen groeit met een zelfverzekerde ruiter, maar ik denk niet dat ik zelfverzekerd genoeg ben.

Ze gaat met kinderen van 14 langs de weg naar het bos wel met nog een paard of pony erbij maar dat gaat prima ze is dus wel het e.e.a. gewend.

Was er dit weekend van overtuigd dat dit ze zou worden en ik voel me nu eigenlijk heel teleurgesteld, maar soms moet je je verstand volgen.

Voor anderen die een leuke Friese merrie zoeken met een goed papier en niet al te duur, ze staat op http://www.speurders.nl in Idskenhuizen (Friesland), ze is van keurige eerlijke mensen.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:19

nobel1 schreef:
Gerjanne_s schreef:
@ wreckh, dat van de gezondheid had ik me ook al bedacht, het is namelijk een merrie die behoorlijk in de koersen heeft meegedaan en bij dravers beginnen ze met twee al. Als ze er dan mee stoppen is dit vaak omdat ze op/versleten zijn (als ik het mis heb mag je het zeggen hoor!) Dus als je kijk dat ze nu tien is en er nog niet zo lang uit is...

Dat is niet waar ;) , ze stoppen 9 van de 10x omdat ze niet snel genoeg zijn of aangalopperen tijdens de koers.
Ik zou me geen vreselijke zorgen maken of dat ze versleten is.

Wel moet je goed nadenken over wat je wil.
Wil je echt alleen buitenritten maken dan heb je een geweldig paard :j, maar wil je gaan dressuren of springen dan heb je niet het meest ideale ras (en sommigen doe je er ook echt geen plezier mee).

oww ja echt zo lastig, ik hoe zelf erg van rechtrichten en academische rijkunst. Het is inderdaad de vraag of je haar hier een plezier mee doet. Dan vind ik het leuk om zo af en toe eens een oefencrosje/oefenparcours te rijden dus ja. Dat laatste is ze niet voor geschikt..

Ze is wel pas vanaf juli van de drafstal dus tot die tijd heeft ze wel haar plekje moeten 'verdienen' daarzo. Dus dat ze flink actief is geweest in de sport is wel duidelijk.

Pizzazz heb je een foto of advertentie dat we eens kunnen kijken?? Ben wel nieuwsgierig

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:43

Eerst iets meer zekerheid, ik moet nog een tweede keer gaan kijken ook :D
Het is niet de Flemmingh ruin trouwens. Dat is op zich een prima paard, maar behoorlijk verziekt. Steigert, erg gevoelig in zijn mond (tandarts nodig), zwakke rug vrijwel zonder bespiering. Echt heel jammer. Zonder die rug (en de ruin waar ik nu verliefd op ben) zou ik de uitdaging misschien wel aan durven gaan.

Stasja

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:59

Moeilijk he die paarden die zo super leuk zijn en dan toch een bemerking of klein karaktertrekje hebben waardoor je zo gaat twijfelen. Ik vind het super leuk opzoek naar een paard maar ook wel heel moeilijk.......

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:01

Ja het is lastig de goede vinden. Maar afhankelijk van je doel kan een bepaalde bemerking geen probleem zijn. Maar dat moet je dan wel heel zeker weten.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:14

Zeker lastig....

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:16

Het is de voors en tegens tegen elkaar afwegen en bedenken of je met bepaalde tegens wel of niet uit de voeten kunt.

Ik ben niet het type wat heel snel ergens gaat kijken, een paard en de advertentie moeten me al echt aanspreken wil ik contact zoeken met een verkoper en gaan kijken.
Ik vind het altijd heel erg sneu als ik besluit het paard niet te nemen :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:18

Ulfeino schreef:
Ik ben niet het type wat heel snel ergens gaat kijken, een paard en de advertentie moeten me al echt aanspreken wil ik contact zoeken met een verkoper en gaan kijken.
Ik vind het altijd heel erg sneu als ik besluit het paard niet te nemen :o

Dat heb ik inderdaad ook. Ik moet een paard echt heeeel leuk vinden om er te gaan kijken. Anders denk ik op voorhand al dat het niks word en vind ik het vervelend om iemands tijd te verspillen.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:35

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:35

ik heb dat dus ook helemaal!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:39

Nellekee:ik heb daar zaterdag een afspraak voor bezichtiging.
Vanaf de film te zien zit er nog wel veel werk in,aanleuning echt heel rommelig en ook geen stap en galop gezien.
Ik ga ook alleen kijken als het me iets lijkt,maar zoals bij bovenstaande merrie geef ik ze wel de voordeel vd twijfel.
Je moet ze gewoon gezien hebben om er iets van te kunnen zeggen.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:44

ambre schreef:
Nellekee:ik heb daar zaterdag een afspraak voor bezichtiging.
Vanaf de film te zien zit er nog wel veel werk in,aanleuning echt heel rommelig en ook geen stap en galop gezien.
Ik ga ook alleen kijken als het me iets lijkt,maar zoals bij bovenstaande merrie geef ik ze wel de voordeel vd twijfel.
Je moet ze gewoon gezien hebben om er iets van te kunnen zeggen.

Heb inderdaad ook de film gezien, vond haar daarop ook erg leuk inderdaad nog niet helemaal bevestigd. Maar wil je me pb'en hoe het was? Graag!!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:45

Zal ik doen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:47

Wat zoek jij dan precies Nelleke? Zal zo je pb beantwoorden trouwens.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:51

Ben rustig opzoek, had een maand geleden een paard gekocht maar dat klikt niet goed dus die gaat weer weg. Kan pas wat anders als hij een ander huis heeft. Ik zoek een BRAAF dressuur paard met potentie voor het Z. Mag best af en toe een vreugdebokje geven of even schrikken maar absoluut niet steigeren. Tot 8 jaar ongeveer. Maar vind vrij weinig leuks op internet staan. Mijn budget is nu max 5000.. Was net als vele van jullie weg van die Oscar, maar als die niet goed is houdt het natuurlijk op. Wacht je pb af!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:53

@nellekeeee

Zoeken wij bijna hetzelfde :)

*maar Als ik een leuke fjord zie haha*

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:54

haha ja Duijfje dat had ik inderdaad al door! bijna alles waar jij mee aankomt denk ik he wat leuk!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:57

Nellekee:hoe groot moet hij/zij zijn?Als ik er 1 voor je zie die mij niet past dan geef ik het door.
In welke regio zoek je en wat voor africhtingsgraad?

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:57

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:58

@Nelleke is Wino van WinBinChes al verkocht? Vind dat altijd als een leuk paard klinken en ook beetje in jou buurt.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:59

ambre schreef:
Nellekee:hoe groot moet hij/zij zijn?Als ik er 1 voor je zie die mij niet past dan geef ik het door.
In welke regio zoek je en wat voor africhtingsgraad?

Liefst boven de 1.65 maar de grootte is niet doorslaggevend, ben zelf niet zo groot. En regio t liefst in het noorden maar voor een leuk paard wil ik best een stuk in de auto (t meeste wat ik leuk vind staat om een of andere reden altijd in Noord-Brabant). Ook africhtingsgraad maak niet zoveel uit, ik vind het wel leuk om weer helemaal onderaan te kunnen beginnen! En dankjewel!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:00

xBibi schreef:
Ik lees hier ook een beetje mee, vind het leuk om jullie zoektochten te volgen :)

Is het tweede paard (Dubai) niks voor jou Snoekiej? : http://www.paardenfokkerijpleunis.nl/tekoop.html

Leuk paard, ook echt wat voor mij, maar volgens mij hebben ze daar aardig hoge prijzen of niet?