Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:22

Lekker bekkie

Ik roep van te voren al geen knotjes en rare fratsen aan zijn benen heb liever vies paard mogen ze gelijk poetsen kan ik kijken hoe ie zich gedraagt

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:25

oh ja die staat ook op MP. leuk hoop dat het wat voor je is.
Ik heb ook weer een aantal gezien die ik lek vind. Helaas op 1 na allemaal in brabant. Zal kijken of ik er een route van kan maken en ik moet iemand vinden die een hele dag met mij paarden wil bekijken in brabant.
de ander staat in drenthe dat is wat dichterbij. die betaald overigens wel bij afkeuring! / neg aankoop advies.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:41

ik doe de C pony toch maar niet.. is al 19 en klein..

ben nu op zoek naar een leuke tinker jaarling :j

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:43

ingvdh schreef:
Afspraak is gelukt! Het was geen probleem gelukkig. Keuringskosten zijn voor mij, ik heb overigens nog niet meegemaakt dat ze die zelf voor hun rekening namen.
Het paard is overigens vorig jaar al rondom gekeurd en toen kwam er een chipje uit, dat hebben ze weg laten halen en op de nieuwe foto's die daarna zijn genomen zijn geen bemerkingen gevonden. Ik mag toch hopen dat hij goed is.

Het gaat overigens om dit paard
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/83842/zoekid/448579

Soms denk ik ook wel van "wil je wel verkopen" dan kom je bij een paard, ongepoetst, lange onverzorgde manen en staart, vuil dekje op etc. Ik vind het toch altijd leuker om te komen en het paard ziet er super uit.

@parouscha Spannend! ik hoop dat alles lukt!
Dat ziet er goed uit ! Mooi paard en ook flink aan de maat. Ben beniewd

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:04

ingvdh schreef:
Afspraak is gelukt! Het was geen probleem gelukkig. Keuringskosten zijn voor mij, ik heb overigens nog niet meegemaakt dat ze die zelf voor hun rekening namen.
Het paard is overigens vorig jaar al rondom gekeurd en toen kwam er een chipje uit, dat hebben ze weg laten halen en op de nieuwe foto's die daarna zijn genomen zijn geen bemerkingen gevonden. Ik mag toch hopen dat hij goed is.

Het gaat overigens om dit paard
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/83842/zoekid/448579

Soms denk ik ook wel van "wil je wel verkopen" dan kom je bij een paard, ongepoetst, lange onverzorgde manen en staart, vuil dekje op etc. Ik vind het toch altijd leuker om te komen en het paard ziet er super uit.

@parouscha Spannend! ik hoop dat alles lukt!

Leuk paard, mooi aan de maat ook! Ik hoop ook zeker voor je dat hij helemaal goed is!

@Tita: Leuke merrie :9 ik vind de aftekeningen ook erg mooi!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:10

Leuk paard ingevdh, mooi aan de maat inderdaad!

Ik ga zo even een paard voorrijden voor potentiële kopers, ze wilden ook graag bij het poetsen zijn. Zou ik ook willen, dan krijg je toch een beetje beeld van karakter ed.

@tita; een beetje een functioneel gebouwd paard loopt Z, het is meestal de ruiter die een beperkende factor is. Het ligt er natuurlijk aan wat je echte sport vind, maar met goed rijden kom je vaak een eind, zonder dat je je blauw betaald.

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:29

Afbeelding
Van het lieve hoofdje :D

Afbeelding
En een spring screenshot uit het filmpje :Y)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:37

iid leuk koppie maar ik wil wit zien ik vind paarden zonder aftekeningen zowat standaard worden

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:38

@ tita : dan moet je eens kijken in mijn profiel :) wit genoeg

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:40

Ik dacht dat de prijzen enorm gingen zakken met de winter maar eigelijk is dit toch niet het geval.

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:48

tita schreef:
iid leuk koppie maar ik wil wit zien ik vind paarden zonder aftekeningen zowat standaard worden

Haha er zitten 2 witten stukjes op, een kleine kol zit daar onder de manen en een wit voetje :D
Niet veel dus haha, ben der zelf ook meer van maar toch helemaal verliefd op dit ruintje <3

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:49

:n nope ben vandaag officieel 1 maand aan het zoeken zal vrijdag weer nieuw advertentie plaatsen maar ik heb zowat idee dat men me niet meer serieus neemt :')

Siddiegje iid wit genoeg :j maar toch zou ik niet op haar kunnen vallen zo zie je maar weer alles moet kloppen en ik geef toe zo moeilijk waarschijnlijk koop ik een paard dat iedereen lelijk vind hahahahah zo gaat dat ook met kleren ik betaal altijd volle pond en dan later in de uitverkoop vind ik zo vaak mijn kleding terug en letwel in alle maten behalve die ene :')

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:54

ik hou ook van bruine paarden met veel wit . Liefst met bles.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:00

ik vind een bles vaak toch wat meer uitdrukking geven, maar ieder zijn smaak, een vriendin van mij wil het liefst zonder aftekeningen.

En Tita, ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig, was het ook helemaal zat hoor, in het begin vond ik het helemaal leuk, maar nu hoop ik toch echt dat ik klaar ben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:47

ingvdh hoeveel paarden heb jij gezien? Ikke nog niet zoveel hoor :o maar moet via de foto al wauw zijn anders ga ik niet kijken of mijn gevoel moet dreinen

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:03

toen ik mijn vorige paard kocht heb ik 6mnd gezocht.
Ben ook nog van 1 afgevallen waardoor ik mijn elleboog op 3 plaatsen brak en het was nog een open breuk ook.
hoop dat het nu sneller gaat

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:15

Adin is ook nog zoekende :D of heb jij nu ook wat gevonden wat gekeurd moet worden

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:20

nee heb wel een paar op het oog maar wel ver van huis dus moet even kijken hoe en wat

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:42

Hebben jullie eigenlijk ook bepaalde kleuren/aftekeningen die je echt níet wilt?
Zo ik heb net online gesolliciteerd naar een vacature bij de post, voor 7-15 uur in de week.
Hopelijk kan ik dat mooi elke maand naar mijn spaarrekening sluizen, komt het paard steeds iets dichterbij :).

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:07

Ik wil geen bont, of een vos met hele hoge witte benen. Verder maakt het me niet zoveel uit. Een schimmel vind ik wel jammer, maar zou ik niet laten staan om kleur. Liefst een vos, bruine of zwarte, niks bijzonders ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:15

tita schreef:
ingvdh hoeveel paarden heb jij gezien? Ikke nog niet zoveel hoor :o maar moet via de foto al wauw zijn anders ga ik niet kijken of mijn gevoel moet dreinen

ik zit zo rond de 10 paarden door heel nederland heen, ik ben alleen niet in het noorden geweest.

Qua aftekeningen, een hele grote bles die heel het hoofd bedekt hou ik niet van, verder maakt het me niet zo heel veel uit, mooist is natuurlijk 4 gelijke witte benen
En kleur, ik wil geen schimmel, meer uit praktische overwegingen hoor, als ze nog niet helemaal wit zijn vind ik ze prachtig, maar echt wit :n
Bont vind ik wel mooi, maar dan moet het paard overwegend kleur hebben, niet overwegend wit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:26

op SH staat een mooie bonte van oscar chique geval ik wil enkel bruin of vos veel wit ongeacht wat sprekend hoofd en chique model..oja lief extreem aanhankelijk en ook werkwillig als ie goed doet krijgt ie levenslang

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:30

Ik kwam bij toeval dit topic tegen. Paard in mijn profiel is te koop.
Misschien is het iets voor een van jullie. voor info pb

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:22

Maandag word de ruin gekeurd. Ik ben net bij hem geweest en heb hem even uitgebreid gepoetst en heb zelf naar binnen gehaald. Ging allemaal goed :j

Dus hopelijk word hij goedgekeurd!

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:08

Ik meld me ook even. Mijn zoektocht verloopt nog nirt echt voorspoedig.
Nu drie paarden wezen bekijken, maar die waren het niet; te onstabiel, onregelmatig en te heftig. Zie geen leuke advertenties; behalve heel leuk ogende 3 jarigen! Maar goed, dat is geen optie; heb geen ervaring met jonge paarden, en ben nogal angstig aangelegd en moet het rijden weer helemaal oppakken.
Mocht iemand een suggestie hebben, graag!

Het liefst een merrie of ruin, tussen de 9 en 11 jaar, 166 - 171 cm, superbraaf, minimaal m2 geklasseerd, vraagprijs tot 5000 euro. Een vos zou helemaal super zijn!