Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:51

@siddieqje, ziet er lekker rustig uit!

ik ben afhankelijk van mijn zus maarja laten ik en mijn zus nu samen een paard krijgen :')
dus als wij allebei het paard leuk vinden en geen twijfels hebben willlen we best een stukje rijden,
maar moet niet langer als een uur rijden zijn dan is het ook wel weer zat,
ondertussen hadden we van het benzinegeld van alle ritten naar de paarden al een mooi hoofdstel kunnen kopen..

Spruit

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:27

@siddieqje, dankje! Leuk filmpje, ziet er relaxt uit zo! Tof om foto's en filmpjes van iedereen's (potentiele) aankopen te zien.

Ik heb geen auto, maar wel een rijbewijs, dus opzich kon ik zelf gaan kijken als ik de auto mocht lenen. Alleen ik vind het niks om in m'n eentje te gaan kijken, ben altijd bang dat ik dingen over het hoofd zie. Heb graag een 'second opinion' mee.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:29

ooh, maar ik neem ook zeker altijd iemand mee hoor, anders ben ik veel te snel om haha

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:33

Jaa ik ook! vind het echt wel fijn om iemand mee te hebben die met mij mee denkt en kijkt:)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:41

ja en die me af en toe weer met beide voetjes op de grond zet.

Want ik kan best zien als een paard niet oke loopt, of als er wat mis mee is, maar niet als het een paard voormezelf betreft hahah

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:13

Ik heb mijnj paard gekocht met mijn man mee, hij kent echt niets van paarden.
Normaal zie ik het wel hoor als ze niet goed lopen.
En dan vertrouw ik op de keuring moest ik zelf iets niet gezien hebben. Maar een
second opinion is echter wel fijn. Alleen kon er niemand anders mee uit de paardenwereld

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:15

ja dan is het niet anders en dan moet je vertrouwen op de keuring, heb ik met mijn vorige paard ook gedaan

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:17

Silly1972 schreef:
ja dan is het niet anders en dan moet je vertrouwen op de keuring, heb ik met mijn vorige paard ook gedaan

En is dat verder ook allemaal goed gegaan qua vertrouwen op de keuring?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:19

ja bij mij wel, maar dan heb ik hem ook uitgebreid laten keuren hoor.
En de fokker van mijn paard bleek ook echt betrouwbaar te zijn, heb daar nu nog steeds contact mee, en ze zijn zelfs afscheid komen nemen toen ik hem moest laten gaan.

Waar zie je dat nog tegenwoordig

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:22

Ja hoor, als ze er zelf bij bent kan er niet veel verdoezelt worden lijkt mij.

Ik was er 2x zelf niet bij (te ver weg) en bij mijn eerste paard heb ik keuringspapier mar gehad op dag dat ik ze ging afhalen.

Nu deze keer was eigelijk echt goed geregeld. Na de keuring (zowel klinisch als rongt) belde de dierenarts mij op en overliep de volledig keuring. Ook door het feit dat hij ook negatievere zaken zei, had ik er vertrouwen in dat deze correct gebeurt is. Je weet nooit maarja op dat bmoment maar even vertrouwen in de eerlijkheid van de mens.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:26

Ik zorg wel dat ik er echt zelf bij ben, dat vind ik wel erg belangrijk

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:39

ik wil er ook zelf bij zijn, al was ik er met mijn pony niet bij,
maar waren mijn zus,vriendin en vader van vriendin bij is ook wel een keer genoeg :')
maar met dit paard ga ik zowieso mee want dit word officieel 'mijn' paard en mijn zus doet mee en mijn vader betaald :')

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:45

@ twilight : vooral dat laatste is interessant. Hoe doen jullie dat toch bij mams en paps. Die van mij
zoiuden mij nooit een paard gekocht hebben. Ze betaalden zelf de manegeles niet.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:52

ik weet het ook niet siddieqje ik denk dat dat gewoon heel erg geluk en mazzel is en verwend :o

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 16:56

Mijn eerste paard, als 12jarige, kreeg ik van mama en papa.
Het volgende paard was op m'n 18de en moest ik zelf betalen, veulen heb ik ook zelf betaald. Toen m'n eigen gekochte paard vorig jaar geheel onverwacht ingeslapen moest worden vonden m'n ouders het zo zielig, dat ik toen weer een paard van hen heb gekregen. En de huidige heb ik betaald van het geld dat ik uit de verkoop van Finesse heb gehaald, dus onrechtstreeks ook van thuis gekregen eigenlijk..

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:01

@ juliedr : had je Finesse nog maar een jaar dan?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 17:12

Ja, klopt..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:24

Wij hebben thuis twee auto's, dus ik kan wanneer ik wil met mijn eigen auto overal naar toe crossen. Helaas is benzine niet gratis, daarom beperk ik mij ook in de afstand. 1 uur rijden heen is mijn max, want 2 uur heen en weer x 13 paarden = 26 uur auto rijden. Jeetje, dat heb ik er alweer op zitten :o

Zondag ga ik een 4-jarige flemmingh bekijken, hele donkere vos met donkere manen. Echt een plaatje. Klonk aan de telefoon erg goed qua karakter, verleden en kunnen. Mijn instructrice gaat gelijk mee, zij heeft de advertentie ook gevonden (jaja, 1 vd 8). Hij is al een jaartje onder het zadel en is vrij weinig onder de indruk van spannende dingen en 'kabouters'. Weer een theoretische match, echt een plaatje om te zien, want ik houd wel van een apart kleurtje.
De 4-jarige van gister klik ik goed mee in karakter en is een super paard, maar ik vind hem nog te groen. Bij twijfel zeggen ze niet doen, maar ik houd hem nog even in mn achterhoofd. Wie weet slaag ik zondag al :D
Het lijkt een goede combinatie van een groen paard dat nog goed te kneden is, maar wel een basis er in heeft. Ik ben benieeeeuwd!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:28

@siddiqje: hihi ik moest wel even lachen. Heel voorzichtig komen jullie zowat uit de bosjes lopen :p

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:36

Wat ben ik toch blij met mn paardje!! :o :o
Hij is zo ontzettend makkelijk in de omgang en zoo braaf! Had écht niet verwacht dat hij zó braaf zou zijn! We konden daar pas een half uur later terecht, dus zijn eerst even wat spulletjes gaan kopen, heb onder andere een erg mooi hoofdstel gekocht en een vliegendeken! Toen doorgereden naar Courage, hij stond daar heel rustig in zn stalletje. Heb mn halster gepakt en hem op de poetsplaats gezet, beschermers omgedaan, en ondertussen waren ze bezig met het zadel. Bitje geregeld, hoofdstel versteld. Toen toch maar even gelongeerd in de binnenbak, hij vond 2 hoeken toch wel spannend. Daarna opgestapt en hij was braaf!!! Heb lekker gereden en dus tegelijk het zadel laten aanmeten, daar vertel ik straks thuis wel meer over, echt super hoe dat gaat! Na het rijden even afgespoten en dekens gepast. Daarna nog even bij de voorraard van hun webshop gekeken en beschermers met gaatjes, anatomische longeersingel en transsportbescherms meegenomen. :)
Foto komt straks!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:40

Klinkt goed Lioony, ben benieuwd naar je foto's! Je hebt dus al een fortuin uitgegeven aan mooie spullen haha..:)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:48

nouja, vooral ,functioneel en goed! Die beschermers met die gaatjes erin zijn voor op het land, dat ventileert heel goed!
Ik heb niet fototechnisch gefotografeerd, heb even snel eentje gemaakt voor we weggingen toen hij stond te eten in zn stal haha.. Ga morgen als hij hier is wel even echt fotos maken!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:51

gaaf! gefeliciteerd!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:58

He lioony: wat fijn voor je dat je je paardje hebt gevonden! Lekker shoppen en het rijden dat goed ging, jeej! Nog een vraagje: welke zadelmaker heeft jou geholpen en in welke omgeving werkt hij?

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:08

ik ga van rijs laten kijken, daar kom ik zowieso al standaard en ik heb fijne ervaring met hun,
en de service is goed