Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Animal_

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:40

pfff, ik vind het zo ingewikkeld met die verzekeringen. Ben echt bang dat ik straks een hoop geld voor niks betaal.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:41

Haha oké.
Het is heel dubbel.. Het liefste braafste paardje gaat weg. Heel moeilijk om voor hem een vervanger te vinden, die een beetje aan hem kan tippen :=
(Het is voor een manege voor gehandicapten)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:19

HaagseHop schreef:
Dus, ikke, als ik het goed begrijp kan ik beter geen verzekering afsluiten en zelf elke maand wat opzij zetten voor noodgevallen?

Wil je een zinvolle ziektekostenverzekering, dan ligt de premie tegenwoordig op zo'n 18% van de verzekerde waarde. Grofweg betaal je dus in 6 jaar je eigen spaarpot want meer dan het verzekerde bedrag wordt er niet uitgekeerd, op jaarbasis.

Persoonlijk ben ik van mening dat je beter een spaarpot kunt hebben, zodat je niet alleen zelf bepaald wat er gebeurt maar ook door wie en wanneer.

Voor degenen die wel willen verzekeren heb ik maar een advies: LEES DE VOORWAARDEN!!!!!!! voordat je een poot onder het contract zet!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:33

Ik zou sowieso niet té uitgebreid verzekeren. Er is ook een verzekering die geslaagde(!) koliekoperaties sowieso al vergoed bij de basisverzekering, zonder ziektekostenverzekering erbij.
Een beperkte ziektekostenverzekering is niet heel duur en dan wordt er uitgekeerd bij noodgevallen, zoals bijv. acute botfracturen, koliekoperaties..

Animal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:39

Oké, goede dingen om even over na te denken. Ik ga er nog maar eens aan zitten en even beetje rekenen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:58

Kunamosity heeft haar paard verzekerd (alleen basis zal ik maar zeggen) via verzekermijnpaard.nl
Haar verzekering is niet heel duur, en je hebt dan toch je paard verzekerd in geval van sterfte en een koliek operatie is ook mee verzekerd.
Sowieso 85% van de verzekerde waarde wordt uitgekeerd wanneer het paard afgeschreven wordt.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:01

Ik dacht al dat het equipe dus was, met die koliekoperatie erbij! Wist het even niet meer precies. Daar gaan wij waarschijnlijk ook. :)
Maar wat gebeurt er nu eigenlijk als je paard afgeschreven wordt en jij dan geld uitgekeerd krijgt, met je paard? :=

Animal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:10

Net de site bekeken van equipe en dat ziet er inderdaad goed uit. Zo'n aanvullende ziektekostenverzekering is trouwens maar 125 euro per jaar. Kan dat zo weinig zijn?? Dat is toch niet in verhouding? Wel goed overzichtelijk wat je wel en niet vergoed krijgt.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:15

Ik denk mede hierdoor: Kosten van de volgende vervolgonderzoeken: Scintigrafie, MRI scan, CT-scan, PRP therapie, Stamceltherapie, Aquatherapie, Tildren-infuus, Shockwave therapie, IRAP therapie. (Zie Equipe 4+ Ziektekostenverzekering indien u deze onderzoeken, c.q. behandelingen wenst te verzekeren).

Dat betekent dus, dat als jouw paardje kreupel loopt, maar er is niets te zien op röntgenfoto's, de MRI scan/ CT-scan voor de pezen niet vergoed wordt.. Hmm dan moet ik er nog ff over na denken..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:47

Als je peesschade hebt! is dit vaak met echo al te zien als je iemand hebt die er een beetje mee overweg kan!
Ik heb ook al is een echo gemaakt (bij een mens) en met een beetje prutsen kreeg ik al wat in beeld! En als je dan de profs het laat doen is het helemaal niet zo moeilijk!
Paarden zal dan natuurlijk wel wat moeilijker zijn, maar er toch altijd wel iets te zien lijkt mij!

Ik ga mijn paard niet verzekeren voor ziektekosten(ze mag gewoon niet ziek worden) Maar zo'n overlijdensverzekerking Equine 4 doe ik denk ik wel!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:59

Ik meld mij ook maar eens, na járen voor anderen te hebben gereden ga ook ik mijn eigen paard kopen binnekort. Ik moet hem zelf onderhouden, aankoopprijs betalen mijn ouders wel mee en mocht er iets ergs gebeuren krijg ik het uiteraard ook heus wel voorgeschoten (is ook zo banketstaaf als paardje maar ziek moet blijven omdat baasje er geen geld voor heeft haha :') ).
Ik ben op zoek naar een 4 jarige, rond de 165 of groter en het liefst zadelmak welke ik dan zelf door wil rijden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:22

Ik weet niet wat je budget is, maar ik weet wel een hele leuke! :j

@ alice
volgens mij doen ze dat niet in klinieken. en sowieso wil ik gewoon een mri/ct-scan, dan is het veel duidelijker. Op dat soort dingen wil ik niet bezuinigen. Vooral na dit gedoe wat ik je via pb heb gestuurd weetje :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:39

Lioony, snap ik in jou geval helemaal!!! Zeker voor dat geld. Is er al meer duidelijkheid trouwens? En misschien rare vraag maar waarvoor(welk bedrag) gaan jullie je paard verzekeren. Het aankoop bedrag of meer of juist minder??!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:06

Alice13 schreef:
Lioony, snap ik in jou geval helemaal!!! Zeker voor dat geld. Is er al meer duidelijkheid trouwens? En misschien rare vraag maar waarvoor(welk bedrag) gaan jullie je paard verzekeren. Het aankoop bedrag of meer of juist minder??!

Een verzekering is niet meer of minder dan een financiele back-up, die een ander voor je beheert.
Het enige waar de verzekering naar kijkt is of het verzekerde bedrag in verhouding staat tot de geschatte waarde van het paard. Voor welk bedrag dat paard daadwerkelijk gekocht is, is totaal onbelangrijk.
De premie is een percentage van het verzekerde bedrag (ong 18% voor volledige ziektekosten) en er wordt niet meer dan de verzekerde waarde per geval uitgekeerd; waarbij sommige verzekeringen ook nog een max uit te keren bedrag op jaarbasis hanteren.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:12

Goede morgen, volgens mij is het topic gisteren wel helemaal stil gevallen!
Ik ben op van de zenuwen voor woensdag en doe dus ook echt geen oog meer dicht! als ik er aan denk krijg ik gewoon mega buikpijn! HEERLIJK ZO'N GEVOEL! we hopen er het beste maar van!
Ik ga denk ik toch verzekeren elke keer in twijfel over geweest. Maar als ze me sterft! Heb ik geen geld voor een nieuwpaard. En hoe banketstaaf het ook klinkt, ze kan elk moment gaan, netzoals wij. En dat geeft op dit moment geen geruststelling :S
Wie is er nog meer van plan het paard te laten verzekeren (deze vraag is al vaker gesteld) en waar willen jullie je paard verzekeren?

Er heeft ook eindelijk iemand gereageerd op mijn topic voor Do's familie! Echt heel lief iemand die de stam vrijgoed kent, nou super leuk toch!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:42

Ik heb mijn paardje niet verzekerd, ze zit gewoon in mijn WA dus schade aan de andere.

Over 2 weken me barefoot testzadel :P kan niet wachten

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:47

Oh ik hoop dat het zadel je bevalt! Welke zadel(s) ga je testen?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:55

Ik ga eerst de cherokee classic maat 1 testen, en van daar uit kijk ik of ik nog een ander zadel wil testen. Als deze me bevalt neem ik die, en als ik twijfel ga ik ook nog de cheyenne testen. en heeeeel misschien als die ook niet bevalt de lexington. En als die me niet bevalt tja dan is het waarschijnlijk niets voor mij.
Maar naar mijn verwachting :P denk ik dat de cherokee wel gaat bevallen. :)

Spannend, ik hoop voor je dat hij je bod accepteerd :D (woensdag ging je toch een bod uitbrengen op mooie black beauty? of hebk verkeerd gelezen) :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:22

Ik meld me ook :D Ik ben al jarenlang paardeneigenaar maar nu weer op zoek naar een ander paard, dus voelt het toch weer een beetje 'nieuw' aan :)

Om even te reageren op een vraag die ik zag voorbijkomen: Ik krijg ook vaak geen antwoord op mails.. Laatst stuurde ik een mail naar een handelsstal die er vrij net uitzag, maar niet DE toppaarden zeg maar. Ik stuurde een mailtje met wat ik zocht en kreeg terug "Uw wensen zijn nogal uitgebreid, wat is uw budget?" dus ik mailde terug wat mijn budget was (is trouwens echt niet zo weinig vind ik persoonlijk) en toen kwam er geen reactie meer.. Hallo, stuur dan even een mailtje trug met "Sorry, we hebben niets in die prijsklasse" oid maar gewoon zomaar niet antwoorden omdat je vindt dat de klant geen centen genoeg kan ophoesten vind ik erg onbeleefd..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:53

Nee geen bod, dat is al rond, ze wordt gekeurd!!! Spannend. Ik vind het ook ronduit onbeschoft als mensen niet reageren. Kwam er alleen achter dat ik dit ook niet altijd doe op mp od. Oeps

Cherokee lijkt mij ook fijn hoor, benieuwd wat je er van vind!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:17

Spannend! Ik mail alleen in het weekend wat trager maar door deweeks is het binnen 20 min reageren :P

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:45

Succes met keuren.

Ik kom te veel leuke paardjes tegen, ik kan niet kiezen. Zou eigenlijk iemand moeten hebben die met mee kijkt.

Stal vinden is iets lastiger.

waar ik meest aan erger, paarden die op mp staan en dan stuur je een mail, sorry al verkocht. haal dan advertentie weg.
Of website met stal vrij, maar als je eindelijk een mail krijgt, zijn ze vol.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:37

Ik ben aan het wachten op een telefoontje van mijn instructrice, zij heeft een leuk paard gezien in duitsland, deze wordt morgen gekeurd en als ze goed wordt gekeurd komt ze dus naar nederland en dan ga ik er kijken of het inderdaad wat voor mij is. Mijn instructrice en instructeur hebben ook een handelstal vandaar dat ik pas ga kijken als hij in nederland is.

Zit wel in een deken-dubio, op de stal waar paard komt te staan staan ze elke dag overdag buiten, dus ook als er sneeuw ligt en het vriest. Nu vind ik het zelf een slim plan om dan maar meteen een vrij dure rambo of rhino deken te kopen, waarvan je ook wat kan spelen met vulling qua onderdekens máár als ik een 4 jarige heb is de kans toch wel aanwezig dat ie volgend jaar niet meer goed in zijn dekens past..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:16

Ik zou wel een goed merk deken kiezen deze gaan veel langer mee! Je kan hem eventueel wat ruimer nemen. En ik zou wachten tot okt nov met de aanschaf!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:39

Ja daar dacht ik ook al aan inderdaad, al begin ik zelf wel altijd al in oktober met een vulling-deken (meestal 200 grams) maargoed dan heb ik nu nog even. Alleen a of b merk ben ik nog niet uit, al betaal je voor b merk ook al wel een bak geld voor een deken die maar 1 seizoentje mee zou gaan.. Gelukkig ben ik in oktober jarig haha!