slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:00

klopt was het net aan het editten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:11

uhm.....betekend dit dus onomstotelijk dat wanneer je dier word ingeslapen en dus door rendac word opgehaald.....
er nul-komma-niks word gegeten van je dier?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:14

ze zijn hier wel snel boos he.. haha, ieder zun eigen mening joh;)

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:16

dorienkee schreef:
ze zijn hier wel snel boos he.. haha, ieder zun eigen mening joh;)

niet snel, maar als er na 72 pagina's nog steeds van die pennydozen aankmen met hun onzin.... Bloos

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:17

uhm..nou als je nog wil reageren,, waarom niet..en als dan iemand zegt ik vind dat.. dan heb je een grote kans dat iemand anders boos word..MEIDEN:P

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:21

als iemand zegt ik vind dit of dat, wordt ik niet bos, maar als iemand zegt iets is niet paardvriendelijk, zónder te beargumenteren met feiten, (de Penny is fictie) dan vind ik dat ze beter haar mond kan houden of eerst eens wat lezen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:23

dat vind zei.. en iedereen mag zijn of haar mening uitten, en ze zegt t miss niet zo duidelijk, maar daarom hoef je niet meteen boos te worden;)

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:34

dit was een mening die gebaseerd was op larie.... het was gewoon niet waar en dan zeg ik er wat van... en zeker omdat die dingen in dit topic al minstens 100x weerlegt zijn

diiLauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:37

niks larie

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:38

lauraa_call schreef:
niks larie

Nors opkijken

nee hoor, je hebt helemaal gelijk Slapen

diiLauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:40

ikke wel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:42

tuurlijk mag ieder zijn mening geven maar wel reeel onderbouwd!dus als je zelf echt ervaring hebt opgedaan bv

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:43

lauraa_call schreef:
ikke wel.

gelukkig ben je zo van jezelf overtuigd, is tenminste iemand dat nog, dat hier iedereen al heeft gezegd (met echte feiten) dat het heel anders gaat bij de slager, dat maakt natuurlijk niet uit.... puber

diiLauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:44

heb ik ook, maar als mensen daar dingen over gaan zeggen en er mening over gaan geven en gaan zeggen dat het niet waar is, waarom reageren ze dan nog op dit topic. Hun hebben tog gelijk. Blond
Laatst bijgewerkt door diiLauraa op 15-05-07 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:46

zou je misschien wat beter op je spelfouten kunnen letten?dat leest wat fijner.

en het is niet erg dat meningen verschillen maar wel erg dat er geen respect is voor andermans keuze

diiLauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:49

Mackie schreef:
lauraa_call schreef:
ikke wel.

gelukkig ben je zo van jezelf overtuigd, is tenminste iemand dat nog, dat hier iedereen al heeft gezegd (met echte feiten) dat het heel anders gaat bij de slager, dat maakt natuurlijk niet uit.... puber

Volgens mij heb ik nergens gezegt dat het altijd zo gaat hoor.
Het enige wat ik heb gesegt is dat dingen soms gaan zoals ze niet horen. En ik ben niet de enige die weet dat dat zo is.
Maarja als dingen als' puber en 'pennydoos' nodig zijn om je menig duidelijk te maken, vraag ik me af waar dit omgaat..

Ik ben iemand (een iemand die blijkbaar een pennydoos en puber is) die wel respect heeft voor andere menigen, maar ik vind het raar dat mensen dingen niet geloven, en zeggen dat het niet waar is..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:49

katiavl schreef:
avanti4ever schreef:
ik zeg nergens dat t 2 uur duurt maar ik heb er echt wel meerdere zien vechten.. en daat zou ik mn paard ook niet aan willen doen...

ma normaal als je inneens een goede dosis toedient zijn ze direct weg hoor.
Maar soms word er wel is in bezuinigd

ja idd.. mijn paard hebben we ook moeten laten inslapen.. kreeg ook niet de goeie dosis, en sliep niet meteen in, moest hij een 2de spuit hebben.. Verdrietig arm ding..heb er veel over moeten dromen.. (ben er zelf niet bij geweest, maar ik hoorde het van de gene die haar vast hield)

*EDIT* heb de overig 73 pagina's niet gezien. maja zie dat het best gezellig is in deze topic Knipoog
Laatst bijgewerkt door esperance op 15-05-07 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:50

lauraa_call schreef:
heb ik ook, maar als mensen daar dingn over gaan seggen en er mening over gaan geven en gaan seggen dat het niet waar is, wrom reager ze dan nog op dit topic. Hun hebben tog gelijk. Blond

Jij hebt het over uitzonderingsgevallen, net als dat het 2uur vechten tegen een spuitje uitzonderingsgevallen zijn en dat is hier al meerdere malen benadrukt. Als ik m'n paard zou laten slachten, zou ik hem zelf brengen en een afspraak maken. Dat doe je als je het beste met je paard voor hebt en dan is dat dus wel paardvriendelijk en dan hoef jij niet te zeggen dat dat niet paardvriendelijk is

diiLauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:55

Mackie schreef:
lauraa_call schreef:
heb ik ook, maar als mensen daar dingn over gaan seggen en er mening over gaan geven en gaan seggen dat het niet waar is, wrom reager ze dan nog op dit topic. Hun hebben tog gelijk. Blond

Jij hebt het over uitzonderingsgevallen, net als dat het 2uur vechten tegen een spuitje uitzonderingsgevallen zijn en dat is hier al meerdere malen benadrukt. Als ik m'n paard zou laten slachten, zou ik hem zelf brengen en een afspraak maken. Dat doe je als je het beste met je paard voor hebt en dan is dat dus wel paardvriendelijk en dan hoef jij niet te zeggen dat dat niet paardvriendelijk is

Daar ben ik het ook mee eens, ik heb mijn paard laten inslapen omdat het haar tijd was om tegaan en ik wist dat ze niet zal vechten. Ze had er vreden mee. Ze is met de trailer opgehaald en in een stal daar ingeslapen. Ze heeft niet gevochten.

Als ik wist dat ze wel zou vechten, had ik haar mischien ook naar de slacht gebracht.

inslapen en de slager is allebij niet diervriendelijker. Nou ja,, het is niet leuk
Er zijn dingen die fout kunnen gaan, (Net zo goed als bij een spuitje) of je er nou bij bent of niet, En daar ben ik bang voor.. Dat verdiende ze niet

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt..
Laatst bijgewerkt door diiLauraa op 15-05-07 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:56

Ik ben voor inslapen.

Als het paard blijft vechten dan is er gewoon niet genoeg middel geinjecteerd. Als je voldoende middel injecteerd dan kan het niet zo zijn dat een paard blijft vechten.

ook ik ben het hier helemaal mee eens!!!
Tsja dan maar een overdosis..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:16

ohh damn..:S als je dus niet goed je mening geeft, niet goed onderbouwd word je dus pennydoos genoemd, nou ik vind t gewoon kinderachtig hoe jullie steeds op haar reageren..sorrie hoor iedereen hier een eigen mening en de 1 is meer onderbouwensd als het ander en daar kun je het niet over eens zijn en dan kun je discussieren, maar iemand puber en pennydoos noemen vind ik ook niet helemaal terecht, maargoed hier krijg ik ook weer commentaar op dus ik kap al;) zie maar wat jullie ermee doen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:10

Oh jee, ik zie dat HET scheldwoord (penny) al weer gevallen is..... Haha!

Lauraa_call schetst een situatie waar een paard opgehaald wordt (door de verzekering?), naar de slacht gebracht wordt, daar uit de rij gepikt wordt door een gemene manegemeneer, nog jaaaaaaaren ingezet wordt op de manege alwaar hij kreupel vervelende kinderen rond moet dragen.
Als DAT met jouw paard gebeurt ben je geen liefhebbende eigenaar, en daar gaat het hier in dit topic toch om.

Maar Lauraa_call, je hebt helemaal gelijk, je bent een grote meid, geen penny en ik ben niet boos, moet alleen heel erg zuchten....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:22

Zouden er veel paarden zijn die uiteindelijk bij de 'verzekering' belanden? Het lievelingpaard van mijn dochter is vorig jaar naar 'de verzekering' gegaan. Was een manegepaard met artritis. Ik vond het toch wel sneu voor dat paard, maar het zou wel heel erg zijn als ie weer gewoon is ingezet bij een andere manege...Ik heb mijn dochter wel gezegd dat ie 'in de worst' is beland.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:26

Zoooooooooo zeg.... Ben ff een paar uur niet online, en hup 4 pagina's vol bullshit erbij Haha!

Ik ga ff naast je zitten IKbenEllen, samen zucht het net iets gezelliger Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:30

Manegepaarden zij over het algemeen zo versleten dat als ze naar de verzekering gaan, dat ze dan wel geslacht worden. Maar dat gaat dan waarschijnlijk niet op de manier zoals ik het zou doen.

Mijn paarden zijn ook verzekerd, maar ik geef ze never nooit levend mee aan de verzekering. Mijn bejaardje heb ik terug gekocht en is nu lekker met pensioen. Maar waar ik sta is het ook regelmatig gebeurd hoor, dat ze de paarden gewoon meegeven. In principe is het paard dan eigendom van de verzekering, dus als zij denken dat ze hem nog op kunnen lappen is dat hun goed recht. Moet er niet aan denken....